راهنمای کامل شستشوی لباس کودک در ماشین لباسشویی ال جی و جی پلاس

۱۷ خرداد ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه


شاید بسیاری از افراد در مورد برخی از لباس‌هایی که معمولا با پوشیدن آن حس بهتری دارند حساس باشند و ترجیح بدهند برای شستشوی آن از قبل کمی بررسی کنند و بعد به شستشوی لباس مورد نظر بپردازند تا به هیچ عنوان لباس‌ها آسیب نبیند؛ اما وقتی صحیت از لباس کودک می‌شود دیگر در مورد تمامی لباس‌های او حساس هستیم و باید به نکات زیادی توجه کنیم از جمله تمیز شدن کامل لباس، از بین رفتن لکه‌ها، نرم بودن آن پس از شستشو، جلوگیری از آسیب رسیدن به لباس‌ها و ...
به دلیل اینکه مادران زیادی در مورد روش شستن لباس بچه‌گانه و شستن لباس نوزاد سوال داشته‌اند، در این مقاله در مورد نحوه شستشوی لباس نوزاد و کودک صحبت خواهیم کرد.


ممکن است شما بخواهید لباس کودک را با دست و یا در ماشین لباسشویی بشویید؛ در هر صورت برای شستن لباس نوزاد و کودک می‌بایست به برخی موارد توجه کنید، زیرا در روند شستشو، ماندگاری لباس و تمیز شدن آن تاثیر دارد. در ادامه برخی موارد که می‌بایست در مورد شستشوی لباس نوزاد و کودک مورد توجه قرار گیرد را خواهیم گفت:
  • اولین نکته توجه به شوینده است. در نظر داشته باشید که شوینده‌ی باکیفیتی استفاده نمایید که حساسیت‌زا نباشد و تاریخ انقضای آن نیز نگذشته باشد. علاوه بر این بهتر است از شوینده‌های بدون آنزیم که بوی زیادی نیز ندارد استفاده کنید. در این مورد می‌توانید مقاله‌ی معرفی انواع شوینده لباسشویی، مزایا و معایب آن‌ها را مطالعه نمایید. برای شستشوی لباس‌ کودکان از سفیدکننده و نرم‌کننده‌هایی که ممکن است حساسیت‌‌زا باشد نیز پرهیز کنید.

  • برای شستشوی لباس‌های نوزاد و کودک برنامه‌ریزی داشته باشید و سعی کنید آنها را در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت شستشو دهید. به هیچ وجه منتظر نمانید تا پس از کثیف شدن لباس‌ها آنها را شستشو دهید.
  • به آبکشی لباس‌های کودکان دقت داشته باشید زیرا در صورتی که مواد شوینده یا آلودگی بر روی لباس باقی بماند، ممکن است برای پوست بدن آنها حساسیت ایجاد شود. به طور کلی پوست بدن کودکان حساس‌تر است و در صورتی که لباس به خوبی آبکشی نشود، احتمال دارد دچار آلرژی شوند.
  • توصیه می‌شود لباس کودکان را همراه با لباس بزرگسالان در ماشین لباسشویی شستشو ندهید. با توجه به حساسیت بالاتر بدن و لباس کودکان آنها را جدا کرده و به طور جداگانه بشویید.
  • به دستورالعمل شستشوی پارچه یا همان برچسب روی لباس دقت کنید و بر اساس توصیه‌های درج شده بر روی برچسب شستشو را انجام دهید. برای اطلاع از معنی هریک از علامت‌های روی برچسب لباس می‌توانید مطلب مفهوم و معنی علامت‌های روی لباس را مطالعه فرمایید.
  • دمای مناسبی برای شستشوی لباس کودک انتخاب کنید و فقط به دلیل اینکه لباس متعلق به کودک است، دمای آب را خیلی بالا قرار ندهید زیرا ممکن است به بافت پارچه آسیب وارد کند.
  • برای از بین بردن هر نوع لکه به راهنما و دستورالعمل مربوط به آن توجه کنید و قبل از اینکه لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید، لکه را تا حدی پاک کنید. برای اطلاع از روش پاک کردن هر نوع لکه از لباس می‌توانید به راهنمای جامع و کامل «چگونه لکه‌ها را از روی لباس پاک کنیم؟» مراجعه فرمایید.

  • اگر لباس کودک را به تازگی خریداری کرده‌اید، باز هم آن را شستشو دهید زیرا شما از نحوه نگهداری آن تا زمان خرید اطلاع ندارید و در صورت آلوده بودن می‌تواند برای کودک شما حساسیت ایجاد کند.
  • برای خشک شدن لباس کودک آن را در هوای آزاد قرار دهید.
  • برای شستشوی لباس کودک و نوزاد از برنامه‌ی صحیح و متناسب استفاده کنید؛ این برنامه در ماشین‌های لباسشویی مارک ال جی و جی پلاس بسته به مدل می‌تواند یکی از گزینه‌های زیر باشد:
Baby care
Baby wear
Kids wear
Baby steam care (شستشوی لباس کودک با بخار)


دمای آب مناسب برای شستشوی لباس کودک نیز دمای 40 یا 60 درجه است، مگر اینکه لباس دچار آلودگی خاصی است و لازم است با دمای آب بالاتری شستشو شود. در این مورد نیز می‌توانید به برچسب علامت‌های شستشوی لباس توجه کنید.

به برنامه‌های پرکاربرد ماشین لباسشویی خود توجه کنید

همانطور که می‌دانید ماشین‌های لباسشویی دارای برنامه‌های متنوعی بوده که بهتر است برای هر نوع لباس برنامه‌ی متناسب با آن انتخاب شود؛ علاوه بر آن، آپشن‌ها و برنامه‌های تکمیلی زیادی بر روی پنل دستگاه است که بهتر است از کاربردهای آن استفاده شود؛ برای اطلاع از عملکرد تمامی برنامه‌ها و گزینه‌های روی پنل ماشین لباسشویی می‌توانید مقاله‌ی کامل سیر تا پیاز علامت‌های روی ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه فرمایید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...