راهنمای انتخاب سایز مناسب میز تلویزیون بر اساس ابعاد آن

۳۱ فروردين ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
سایز مناسب میز تلویزیون

تلویزیون وسیله‌ی مهمی در بسیاری از خانه‌هاست و زیبایی محیط، میز و دکوراسیون متناسب با آن نیز شاید در برخی موارد بیشتر از باقی وسایل خانه مورد توجه افراد باشد، زیرا در بسیاری از خانه‌ها مدت زمان بیشتری مقابل تلویزیون سپری شده و تقریبا تلویزیون در مرکز خانه است. تا چند سال پیش میز تلویزیون معمولا بر اساس زیبایی آن انتخاب می‌شد، چراکه تلویزیون‌ها ابعاد متفاوتی نداشتند و تشخیص اینکه کدام میز تلویزیون مناسب است، خیلی کار سختی نبود؛ اما در حال حاضر با توجه به اینکه تنوع اندازه‌ی تلویزیون‌ها، نوع آنها و دکوراسیون منزل بسیار زیاد است، ضروری است که برای انتخاب میز تلویزیون، قواعد کلی سایز میز تلویزیون را حتما در نظر بگیریم و ابعاد آن را اندازه‌گیری کنیم تا مناسب‌ترین میز را بخریم.
انتخاب سایز مناسب میز تلویزیون، مهم‌ترین نکته در مورد آن است و در این راهنما به طور کامل شما را در این مورد راهنمایی خواهیم کرد.
کامل‌ ترین راهنمای خرید تلویزیون

چه زمانی میز تلویزیون را خریداری کنیم؟

عرض استاندارد میز تلویزیون

بهتر است ابتدا تلویزیون را خریداری کنید و سپس بر اساس ویژگی‌ها و ابعاد آن میز تلویزیون را بخرید. تنها دانستن اندازه مناسب میز تلویزیون برای خرید میز تلویزیون کافی نیست، بلکه می‌بایست به نکات مهمی مانند ارتفاع تلویزیون، ارتفاع پایه‌های آن، فاصله‌های استاندارد در اطراف دستگاه، فاصله‌های استاندارد تلویزیون با دیوار و ... توجه کافی داشته باشید. از دیگر نکاتی که بهتر است به آن توجه شود، تناسب میز با دکوراسیون منزل و نوع تلویزیون است. در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد. برای خرید تلویزیون ابتدا باید سایز مناسب تلویزیون برای خانه را در نظر بگیرید و در این مورد می‌توانید راهنمای انتخاب بهترین سایز تلویزیون را مطالعه بفرمایید.

ارتفاع استاندارد میز تلویزیون باید چقدر باشد؟

قواعد کلی سایز میز تلویزیون

در شرایط استاندارد اگر تلویزیون دیواری نصب می‌شود، می‌بایست تلویزیون در ارتفاع 80 تا 120 سانتی‌متری از زمین قرار گیرد. ارتفاع 80 تا 120 سانتی‌متری از زمین بازه‌ای مناسب برای قرارگیری تلویزیون است و در تعیین ابعاد میز تلویزیون دیواری موثر است، اما در صورتی که تلویزیون  روی میز قرار می‌گیرد، لازم است شرایط دیگری مانند ارتفاع پایه و ارتفاع دستگاه نیز مد نظر قرار گیرد تا بهترین ارتفاع میز مشخص شود.    
از نظر ارتفاع در بهترین حالت تلویزیون باید در ارتفاعی قرار گیرد تا وقتی تماشاگر روبروی آن می‌نشیند، با زاویه‌ای حدود 10 درجه به سمت بالا نگاه کند. در واقع تلویزیون باید با اختلاف زاویه‌ای حدود 10 درجه بالاتر از چشم تماشاگر باشد.
روش افزایش عمر تلویزیون و نحوه صحیح نگهداری از آن

استانداردهای فاصله تلویزیون از اطراف

اندازه مناسب میز تلویزیون

  1. موضوع بسیار مهمی که برای انتخاب تلویزیون باید مد نظر قرار بگیرد، رعایت فاصله‌ی استاندارد از اطراف تلویزیون است. این موضوع زمانی که می‌خواهید میز تلویزیون انتخاب کنید، نیز قابل توجه است زیرا می‌بایست بر اساس فواصل مشخص شده میز را تهیه کنید. در ابتدا مهم‌ترین نکته در قرارگیری تلویزیون این است که تلویزیون باید فاصله‌ای به اندازه‌ی 2.5 تا 5 برابر قطری که دارد، با تماشاگر فاصله داشته باشد. برای مثال اگر تلویزیون 50 اینچ است، در واقع قطر آن به سانتی‌متر 127 سانتی‌متر است؛ محل قرارگیری مبل برای نشستن مقابل تلویزیون، می‌تواند تقریبا از فاصله‌ی 3.20 تا 6.30 سانتی‌متری باشد.
  2. لازم است میز تلویزیون را طوری انتخاب کنید که میز از کناره‌های تلویزیون یعنی از هر طرف حدود 15سانتی‌متر بزرگ‌تر باشد. دقت داشته باشید اگر میز خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ باشد، علاوه بر اینکه در صورت کوچک بودن از حد استاندارد خارج می‌‌شود، از نظر ظاهری نیز متناسب نخواهد بود.
  3. میز تلویزیون و تلویزیون باید حدود 1.5 متر با بخاری، شوفاژ یا شومینه فاصله داشته باشد.
  4. نکته‌ی مهم دیگر این است که دستگاه تلویزیون نباید در محل عبور و مرور قرار گیرد.

سایز و ابعاد مناسب میز تلویزیون

بهترین روش برای اینکه میز را از نظر ابعاد و اندازه درست خریداری کنید، این است که طول تلویزیون را اندازه بگیرید و میز را از نظر اندازه طوری خریداری کنید که میز حدود 15 سانتی‌متر از دو طرف دستگاه بزرگتر باشد. معمولا برای هر اندازه از تلویزیون، میز با اندازه‌ی طولی که در ادامه عنوان می‌شود، مناسب است:
  • تلویزیون‌های 50 اینچ میزی با طول 140 سانتی‌متر
  • تلویزیون 55 اینچ میز با طول 150 سانتی‌متر
  • تلویزیون 60 اینچ میز با طول 165 سانتی‌متر
  • تلویزیون 65 اینچ میز با طول 175 سانتی‌متر
  • تلویزیون 75 اینچ میز با طول 2 متر
عرض استاندارد میز تلویزیون نیز موضوع مهمی است و می‌بایست بر اساس قطر پایه‌های تلویزیون مد نظر قرار داده شود.

توجه به دستگاه‌ های جانبی صوتی و تصویری

ابعاد میز تلویزیون دیواری

یکی از موارد مهم دیگر این است که با توجه به تعداد دستگاه جانبی مورد استفاده، تعداد قفسه‌های میز را مد نظر قرار دهید. اگر از دو دستگاه جانبی استفاده می‌کنید، حتما به قفسه‌های میز و امکان قرارگیری آنها توجه داشته باشید.

از کارشناسان گلدیران مشورت بگیرید

شاید قبل از اینکه تلویزیون را از جعبه خارج کنید و یا اینکه قبل از خرید و تحویل گرفتن تلویزیون، نیاز باشد محل قرارگیری آن را مشخص کرده و یا میز را خریداری کنید. اگر پس از مطالعه‌ی این مقاله همچنان نیاز به راهنمایی داشتید، می‌توانید سوال خود را زیر همین مقاله برای ما بنویسید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان راهنمایی لازم را به شما ارائه نمایند.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...