دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج گلدیران چیست؟

۰۴ دی ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

برخی از پکیج‌های شوفاژ دیواری بر روی صفحه نمایش چندین چراغ دارند و زمانی که چراغ‌های رنگی روی پکیج چشمک می‌زند، ممکن است دقیقا ندانید باید چه کاری انجام دهید به ویژه اگر به تازگی دستگاه پکیج جدید را خریده باشید و اولین بار باشد که برای فصل زمستان و یا حتی باقی فصل‌ها از آن استفاده می‌کنید.
شاید چشمک زدن چراغ‌های هیچیک از لوازم خانه به اندازه پکیج موجب کنجکاوی شما نشود؛ با روشن شدن هر یک از چراغ‌های آن به هر رنگی که باشد، می‌خواهید بدانید تا چند دقیقه بعد چه اتفاقی می‌افتد و آیا روشن شدن این چراغ خطرناک است یا اینکه جای نگرانی وجود ندارد و می‌توان به راحتی مشکل را رفع کرد.
در این راهنما همراه با شما هستیم تا بگوییم چرا پکیج چشمک می‌زند و علت قرمز ماندن چراغ پکیج چیست؟
راه اندازی پکیج گلدیران برای استفاده در فصل سرد!

چراغ‌های پنل پکیج‌های گلدیران

بر روی پکیج مدل پایونیر گلدیران چراغ‌های رنگی وجود دارد اما در پکیج مدل پرستیژ گلدیران چراغ‌ها به صورت دیجیتالی است و به همین دلیل در این راهنما معنای روشن شدن چراغ‌های پکیج گلدیران را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

آیا سرویس پکیج دیواری ضروری است؟

چراغ‌های پکیج پایونیر گلدیران

چراغ‌های سبز رنگ پکیج پایونیر


یکی از چراغ‌های پکیج پایونیر گلدیران به رنگ سبز بوده که اولین چراغ از سمت چپ بر روی پنل دستگاه است. اگر دقت کرده باشید بالای این چراغ یک علامت مربوط به رادیاتورها قرار دارد که دقیقا شکلی از رادیاتور نیز دارد. این علامت نشان‌دهنده‌ی عملکرد رادیاتورهاست. در واقع زمانی که پکیج را بر روی حالت زمستانی قرار می‌دهید و رادیاتورها در حال گرم شدن است، این چراغ به رنگ سبز روشن می‌شود و نشان می‌دهد که مدار گرمایشی رادیاتورها و یا هر نوع سیستم گرمایشی که به پکیج متصل است، مانند گرمایش از کف و یا کویل آب گرم در سیستم تهویه سقفی، کانالی و یا داکت اسپلیت، در جریان است.
دومین چراغ سبز رنگ از سمت چپ مربوط به آب گرم مصرفی است که علامت شیر آب بالای آن قرار دارد. زمانی که یکی از شیرهای آب گرم را باز می‌کنید و مشعل دستگاه پکیج به منظور گرم کردن آب مصرفی روشن می‌شود، چراغ سبزرنگ که دومین چراغ از سمت چپ بر روی صفحه‌ی پکیج پایونیر است، به رنگ سبز چشمک می‌زند.
داخل دستگاه پکیج گلدیران قطعه‌ای به نام فلومتر قرار دارد که پس از باز کردن شیر آب مصرفی و ورود آب به دستگاه پکیج، پره‌های توربین مانند این قطعه می‌چرخد و پس از حرکت آن، فرمان روشن شدن پکیج برای گرم شدن آب به دستگاه صادر می‌شود. اگر این قطعه دچار مشکل شود، آب مصرفی گرم نخواهد شد. در این مورد می‌توانید راهنمای شایع‌ترین ایرادات پکیج شوفاژ دیواری به همراه راهکارهای رفع ایراد آن را مطالعه بفرمایید.

چراغ زرد رنگ پکیج پایونیر گلدیران

سومین چراغ از سمت چپ بر روی برخی از پکیج‌های مدل پایونیر گلدیران، به رنگ زرد بوده و به آن چراغ ترموستات گفته می‌شود. تعدادی از پکیج‌های جدیدتر مدل پایونیر گلدیران این چراغ را ندارد و این چراغ در مدل‌های جدیدتر حذف شده است. بالای این چراغ بر روی پنل نمایشگر پکیج علامت دو دایره‌ی تو در تو قرار دارد و نشان‌دهنده‌ی حالت ترموستات دستگاه است. در واقع زمانی که شعله‌ی پکیج روشن است این چراغ خاموش بوده و زمانی که شعله‌ی پکیج خاموش است این چراغ روشن می‌شود و نشان می‌دهد که مشعل دستگاه در حالت خاموش است؛ البته نیازی نیست در این مورد شما کاری انجام بدهید و این چراغ‌ها فقط برای اطلاع از روند کار دستگاه است. دستگاه به طور خودکار و در زمان‌های استاندارد روشن شده و زمانی که از طریق سنسورها تشخیص دهد نیازی به روشن بودن شعله نیست، به طور خودکار خاموش خواهد شد.
علت حذف این چراغ در مدل‌های جدیدتر پکیج پایونیر این است که کنار سه چراغ دیگر در سمت راست، یک کلید قرار گرفته که مربوط به تنظیم درجه‌ی دلتاتی است و با آن می‌توان درجه‌ی اختلاف دمای آب رفت و برگشت رادیاتور یا اصطلاحا دمای اختلاف زمان خاموش شدن تا روشن شدن مجدد شعله‌ی پکیج را به صورت دستی بین 10، 15، 20 و 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم نمود.

چراغ قرمز پکیج پایونیز گلدیران


اولین چراغ از سمت راست بر روی پکیج گلدیران مدل پایونیر، چراغ قرمز رنگ یا اصطلاحا چراغ خطای پکیج است. اگر دستگاه پکیج دچار هر ایرادی شود که از طریق سنسورها و قطعات داخلی دستگاه قابل تشخیص باشد، ایراد را به صورت یک کد خطا بر روی نمایشگر پکیج که دقیقا وسط پنل آن قرار دارد، نمایش داده و چراغ قرمز نیز چشمک می‌زند و دستگاه خاموش می‌شود.
البته توصیه می‌کنیم راهنمای رفع ارورها و پیغام‌های پکیج شوفاژ دیواری گلدیران را مطالعه فرمایید؛ خیلی از مشکلات پکیج به سادگی و با انجام چند مرحله‌ی ساده قابل حل هستند.

اگر چراغ قرمز پکیج به صورت پایدار باقی می‌ماند و یا اینکه به رنگ قرمز چشمک می‌زند، به این معناست که مشکل دستگاه رفع نشده و البته تا زمانی که مشکل رفع نشود، دستگاه مجدد روشن نخواهد شد و هر بار اقدام به روشن کردن آن کنید، ارور می‌دهد؛ بنابراین می‌بایست مشکل آن سریعا رفع شود تا بتوانید مجدد از دستگاه استفاده کنید.

چراغ پکیج پرستیژ گلدیران

پکیج مدل پرستیژ گلدیران مانند پکیج‌های پایونیر و یا برخی از برندهایی که در بازار وجود دارد، دارای چراغ نیست و برای انجام تنظیمات و یا نمایش عملکردهای متفاوت دستگاه پنل دیجیتالی دارد و در صورتی که دچار ایراد شود و نیاز به انجام برخی تنظیمات یا رعایت برخی موارد برای رفع ایراد باشد، بر روی صفحه دیجیتالی ارور نمایش داده می‌شود؛ البته راهکار رفع ایراد و دلیل نمایش هر کد خطا با دستگاه مدل پایونیر تفاوتی ندارد و به همان شکل قابل رفع است.

راهکار رفع روشن شدن چراغ قرمز پکیج گلدیران

اگر چراغ قرمز پکیج با رعایت موارد و دستورالعمل رفع ارورها حل نشد، نیاز است ایراد پکیج به طور تخصصی‌تر مورد بررسی قرار گیرد تا ایراد رفع شده و مجدد بتوان از پکیج استفاده کرد. تعمیرکاران شرکت گلدیران با مهارت و تجربه‌ای که طی سال‌ها نصب، تعمیرات و سرویس‌دهی دستگاه‌های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی کسب نموده‌اند، دلایل فنی‌ترین ایرادات پکیج از جمله ارور E1 را نیز به سرعت تشخیص داده و با استفاده از تجهیزات مورد تایید واحد فنی و قطعات اصلی و استاندارد مشکل دستگاه را رفع خواهند نمود بنابرین در صورت نیاز به خدمات تعمیر پکیج می‌توانید با نمایندگی گلدیران در تهران و خدمات پس از فروش ال جی در کرج و یا باقی نمایندگان گلدیران در سراسر کشور تماس حاصل نمایید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...