تلویزیون جدید QMLED جی پلاس؛ تلویزیونی محبوب و اولین QMLED بازار ایران

۲۵ تير ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

احتمالا تا الان نام تلویزیون QMLED جی پلاس که اولین تلویزیون در نوع خودش در بازار ایران است را شنیده‌اید. تلویزیونی با کیفیت تصویر فوق‌العاده و البته بهترین تکنولوژی تصویر. امکانات و امتیازهای این تلویزیون فقط به تصویری بسیار با کیفیت و منحصر به فرد محدود نمی‌شود و می‌توان گفت این تلویزیون از تمامی جهات یک دستگاه رده بالا و کامل است. مدتی کوتاهی است که این تلویزیون عرضه شده و با توجه به اینکه اولین تلویزیون QMLED در بازار ایران بوده و تقریبا دارای بالاترین کیفیت تصویر است، با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین روبرو شده است. در ادامه ویژگی‌های این تلویزیون جدید اما محبوب بازار را خواهیم گفت.

مروری بر جدیدترین تکنولوژی های تصویر تلویزیون

برترین 75 اینچ بازار با سیستم عامل اندروید 11

این تلویزیون با مدل 75PQ824CS  در اندازه 75 اینچ ارائه شده است و از نظر سیستم عامل مجهز به سیستم عامل اندروید 11 بوده و همانطور که می‌دانید این سیستم عامل امکان استفاده از برنامه و اپلیکشن‌های متفاوت و همچنین کاربردهای متفاوت تلویزیون هوشمند را فراهم می‌کند.
این دستگاه دارای تمامی امکانات هوشمند مانند اتصال به اینترنت، استفاده از اپلیکیشن، اتصال موبایل به تلویزیون و همچنین اتصال و استفاده از برنامه‌ی کاربردی EShare است.
این دستگاه قابلیت ضبط برنامه‌ها به صورت آنلاین و همچنین تایم شیفت (Time Shift) که امکان تماشای برنامه‌هایی که قبلا پخش شده را نیز دارد و می‌توانید به سادگی برنامه‌های پخش شده را تماشا کنید.

تلویزیونی با تکنولوژی QMLED و رزولوشن 4K


همانطور که می‌دانید تلویزیون‌های QLED چند سالی است که وارد بازار شده و به دلیل صفحه نانو کریستالی که بین پنل و بکلایت آن قرار دارد، کنتراست و غلظت رنگ بالاتری نیز دارد؛ در این نوع پنل طیف رنگ‌ها به شکل کامل‌تر و جزئیات رنگ‌ها به طور واضح‌تری نمایش داده می‌شود. این نوع تلویزیون می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. این تکنولوژی چند سال است که در تلویزیون‌های برندهای متفاوت استفاده می‌شود و در مقابل آن برخی برندها نیز به تولید تلویزیون‌های OLED پرداختند که آن نیز تکنولوژی بسیار عالی و با تصاویری خیره‌کننده بود و کمپانی ال جی برای اولین بار آن را به بازار عرضه کرد.
اما تلویزیون‌هایQMLED  جی پلاس علاوه بر تکنولوژی QLED برای ایجاد تصویر، از بکلایتی با تکنولوژی Mini LED استفاده شده است؛ این نوع بکلایت دارای تعداد زیادی LED بوده که می‌تواند کنتراست عالی و رنگ مشکی عمیق و مطلق را نمایش دهد. با توجه به اینکه در این نوع تلویزیون، امکان کنترل نور در اندازه‌های کوچکتر نیز وجود دارد، تصاویر با میزان نور کنترل شده و بهینه‌تری ارائه می‌شود.
در مورد رزولوشن تصویر نیز این تلویزیون دارای رزولوشن تصویر 4K HDR بوده که به معنای تعداد زیادی پیکسل  یعنی3840*2160 پیکسل در صفحه پنل تلویزیون است و موجب وضوح تصویر بسیار بالای تلویزیون می‌شود. علاوه بر آن این تلویزیون دارای پنل A+ بوده که به معنای کمترین مشکل در پیکسل‌های تصویر است و تقریبا این نوع تلویزیون بدون هیچ گونه ایراد پیکسلی و درصد ایراد صفر در پنل به بازار عرضه می‌شود.
بهترین فناوری پنل تلویزیون؛ مقایسه کامل پنل های IPS، VA و TN

فناوری تصویری HDR10 در تلویزیون QMLED جی پلاس


HDR یک فناوری تصویری بسیار مهم بوده که موجب می‌شود نسبت روشنایی تا تاریکی و روشنی تا تیرگی تصویر تلویزیون افزایش یابد و به همین دلیل رنگ‌ها و تصاویر واقعی‌تر تشکیل شده و رنگ‌های غنی‌تر ارائه می‌گردد.

پردازشگر تلویزیون QMLED جی پلاس

این دستگاه دارای پردازشگر 4 هسته‌ای بوده و از نظر حافظه داخلی نیز این تلویزیون دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است و برای یه تلویزیون رده بالا و کامل بسیار عالی است.

پورت‌ها و درگاه‌های تلویزیون  GPlus QMLED

این تلویزیون دارای 3 پورت HDMI و 2 پورت USB است. یکی از پورت‌های HDMI از نوع ARC بوده و کانالی برای انتقال صداست. فناوری بلوتوث در این تلویزیون مربوط به اتصال کنترل است، زیرا این تلویزیون دارای کنترل جادویی و کنترل معمولی است. این تلویزیون دارای خروجی صدای اپتیکال نیز هست و می‌توانید با اتصال یک کابل نوری از تلویزیون به سینمای خانگی، صدای دستگاه را از سینما گوش دهید.

پشتیبانی از تصاویر کانال‌های HEVC

یکی از مشکلاتی که طی یکی دو سال اخیر در مورد برخی از تلویزیون‌ها وجود دارد این است که تعدادی از تلویزیون‌ها به دلیل اینکه امکان پخش تصاویر HEVC را ندارند، کانال‌هایی که با این نوع تصاویر ارائه می‌شود را نمایش نمی‌دهند. این تلویزیون امکان پشتیبانی از تصاویر HEVC را داشته و در این مورد مشکلی وجود نخواهد داشت.

گارانتی گلدیران؛ انتخابی هوشمندانه

این تلویزیون بی‌نظیر با گارانتی 24 ماهه‌ی گلدیران ارائه می‌شود و طی خدمات نصب و راه‌اندازی آن، آموزش استفاده از دستگاه نیز ارائه خواهد شد. با خریداری این تلویزیون در مورد تمامی خدمات پس از فروش آن مطمئن خواهید بود.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

سلطانی محمدی
۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۰۹:۰۳

سلام پنل میکرو ال ای دی کیولد این تلوزیون ساخت کدام شرکت است ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ۰۹:۲۲

سلام و وقت به خیر؛ تلویزیون تولید ایران و شرکت گلدیران هست. موفق باشید

سلطانی محمدی
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ۰۸:۵۶

قطعا پنل تلوزیون وارداتی است لطفا برند و نام شرکت سازنده را قید فرمایید ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۱۷

سلام مجدد؛ واحد فنی سازمان اعلام فرمودند که متاسفانه امکان ارائه اطلاعات در مورد تامین‌کنندگان به مشتریان عزیز وجود نداره دوست گرامی. موفق باشید

در حال ثبت...