بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

۰۲ بهمن ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

بهترین دما آب برای شستن لباس در لباسشویی یکی از مواردی است که باید در برای شستشوی لباس به آن دقت کرد. زیرا انتخاب صحیح دما علاوه بر کمک به تمیز تر شدن لباس شما به صرفه جویی در مصرف انرژی و طول عمر دستگاه نیز کمک خواهد کرد. پس شستن لباس نیز اصول خاص خود را دارد تا بتوانید به میزان دلخواه خود در تمیزی به آن برسید. یکی از اصول استفاده از ماشین لباسشویی رعایت دمای مناسب است که کمترین آسیب را به لباس ها خواهد زد. در ادامه این مطلب دما های مختلف را بررسی خواهیم کرد که انتخاب و دانستن بهترین دما برای استفاده از ماشین لباسشویی چه فوایدی دارد.
سیر تا پیاز برنامه های ماشین لباسشویی ال جی

اهمیت دمای آب در شستشو لباس در لباسشویی

دمای آب در لباسشویی همیشه برای شستشوی جنس‌های مختلف لباس اهمیت دارد. بی توجهی یا سهل انگاری به این موضوع شاید باعث از بین رفتن شکل و ساختار الیاف لباس شود. در هنگام شستشو لباس در لباسشویی برای انتخاب برنامه و دمای آب حتما باید به موضوعات مختلفی از جمله رنگ، نوع لباس، جنس لباس و برچسب روی آن دقت شود. هر فصلی لباس جنس متفاوت با خودش را دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین در هر فصل جنس پارچه و الیاف آن به هم نزدیک است و برای شستشوی صحیح و درست لباس در ماشین لباسشویی می‌توانید با انتخاب بهترین دما آب برای شستن لباس، آن ها را شستشو دهید. حال با اطلاع از دمای آب شستشو می توان به حداکثر تمیزی دست یافت.

بهترین دمای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی چیست؟

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی
بهترین دما برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی
یا دمای نرمال و ایده آل 40 درجه است. اما این دما به صورت مطلق بهترین نخواهد بود. این دمای آب برای شستشو لباس در لباسشویی برای لباس‌های معمولی و روزمره مناسب است. اما باید توجه داشت که بسته به جنس لباس، الیاف آن، لک روی لباس و مهمتر از همه برچسب روی لباس، بهترین دمای آب، بهترین برنامه شستشو لباس در لباسشویی، نحوه استفاده از شوینده و حتی خشک کردن آن را متوجه خواهید شد. برای آگاهی از برچسب‌های روی لباس که مهمترین راهنما برای نحوه شستشو و انتخاب بهترین دما آب شستن لباس در لباسشویی است، مقاله مفهوم و معنی علامت های روی لباس را مطالعه کنید.
نکته مهم در انتخاب دمای مناسب آب این است که انواع شوینده ها را می توان در آب گرم یا سرد استفاده کرد اما اثربخشی آن ها برای شستشو عالی لباس‌ها یکسان نخواهد بود. زیرا امکان دارد با کاهش دمای آب، قدرت پاک کنندگی مواد شوینده کاهش یابد. البته این روزها با توجه به اطلاعاتی که روی شوینده‌های لباسشویی نوشته شده است یا در تبلیغات تلویزیونی معرفی می‌شوند برخی از شوینده ها به نحوی تولید شده‌اند که بیان می‌کند آنزیم‌های آن در کدام دمای آب بهتر حل می‌شود و در نتیجه شستشوی بهتری خواهید داشت.

چگونه دمای آب مناسب برای شستشو لباس در لباسشویی را انتخاب کنیم؟

باید بدانید که درحالت کلی میزان دمای آب در لباسشویی‌ ها به چه صورت است، چگونه انتخاب می‌شود و بهترین دما آب برای شستن لباس کدام است. به عنوان مثال در لباسشویی‌های ال جی با انتخاب برنامه شستشو مدنظر خود، لباسشویی باتوجه به انتخاب آن برنامه به صورت اتومات دمای آب را انتخاب میکند. اما گاهی با انتخاب یک برنامه شستشو لباس، لباسشویی از شما دمای مدنظرتان را میخواهد که انتاب کنید. به عنوان مثال بین دمای 40، 60 کدام را تمایل به انتخاب دارید؟ در این صورت است که باید باتوجه به برچسب روی لباس، میزان کثیفی آن‌ها، جنس لباس و ... دما را انتخاب کنید.

انواع دمای آب برای شستشو لباس در لباسشویی

در مدل‌های مختلف لباسشویی در برندهای مختلف دارای دمای آب متفاوتی هستند که به همین علت در ادامه مختصری از دماهای آب را توضیح می‌دهیم.
  • آب سرد (با دمای 10 تا 30 درجه سانتی گراد)
  • آب ولرم (دمای ما بین 30 تا 40 درجه سانتی گراد)
  • آب نسبتا داغ (50 تا 60 درجه سانتی گراد)
  • آب خیلی داغ (دمای بالای 60 درجه سانتی گراد)

آب سرد برای شستشو چه نوع لباس مناسب است؟

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی
آب سرد در لباسشویی مناسب لباس هایی با الیاف ظریف، حساس معمولا کاربرد دارد. در این نوع شستشو با دمای آب کم، آسیبی به الیاف لباس های شما وارد نمیشود، از دفرمه شدن و تغییر حالت پارچه لباس شما جلوگیری میشود و در نتیجه مصرف برق نیز کاهش پیدا میکند. در نهایت حتما به 4 نکته، نوع لک روی لباس، میزان کثیفی، جنس و برچسب روی لباس باید دقت داشته باشید.

آب ولرم برای شستن چه لباسهایی انتخاب شود؟

آب ولرم و یا آب با دمای متوسط که دمای آن بین 30 تا 40 درجه سانتی گراد است یک دمای پرکاربرد است. معمولا دمای آب بین 30 تا 40 درجه برای شستشوها و الیاف های مختلف مناسب است. معمولا اگر در این دمای آب از دور خشک کن نرمال استفاده شود، میزان قابل توجهی از چروک شدن لباس ها جلوگیری میکند و میتوان گفت دمای آب تا 40 درجه برای الیاف های غیر حساس مناسب است. باز ههم تاکیید می‌شود برای انتخاب دمای آب لباس به آنزیم‌های فعال شوینده که در چه دمای آبی حل می‌شود و 4 نکته بالا حتما دقت کنید.

آب داغ برای شستشوی چه لباس هایی مناسب است؟

آب داغ که دمای آن بالای 50 درجه سانتی گراد است مناسب از بین بردن میکروب‌ها و لباس‌های با کثیفی بالا است. اما اگر از همین آب داغ برای لباس‌های با جنس مناسب آن استفاده نشود باعث آسب به بافت پارچه، کوتاه و جمع شدن و یا از بین رفتن رنگ لباس و ... می‌شود. تاکید می‌کنیم که برای شستن لباس‌هایتان در لباسشویی 4  نکته مهم و اصل در شستشو را فراموش نکنید.

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

3 نکته مهم برای شستشوی صحیح لباس در ماشین لباسشویی

باتوجه به اینکه ما دماهای آب در لباسشویی را برایتان بیان کردیم لازم است بدانید که انتخاب این دماها همیشه به دلخواه ما نخواهد بود. لباسشویی شما هر چه مدل آن جدیدتر باشد بسته به برنامه شستشو که انتخاب میکنید، زمان شستشو، درجه خشک کن ایده آل و دمای آب مناسب را به شما اعلام خواهد کرد. درصورت سپردن انتخاب دمای اب در لباسشویی به خودتان باید به نکاتی که بیان میکنیم دقت لازم را داشته باشید.

برچسب روی لباس را قبل از شستشو بخوانید

قبل از انتخاب برنامه شستشوی مناسب حتما لیبل و یا تگ روی لباس هایتان را بخوانید. چون در لیبل لباس ها نحوه شستشو و دمای مناسب برای آن جنس لباس بیان شده که با رعایت آن پارچه لباس شما آسیب نمیبیند.

چه لکه ای روی لباس شما وجود دارد؟

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی
اگر لباسی که قصد شستشوی آن را با ماشین لباسشویی دارید دارای لکه است اگر بتوانید آن لکه را به کمک دست و مواد لکه بری از بین ببرید میتوایند به شستشوی لباسشویی کمک بزرگی کرده باشید. در غیر این صورت به برچسب روی لباس و یا مقاله چگونه لکه‌‌ها را از روی لباس پاک کنیم؟ مطالعه کنید.

از شوینده مناسب برای شستن لباس‌هایتان استفاده کنید

فراموش نکنید که پاک کنندگی مواد شوینده که در لباسشویی استفاده می‌کنید رابطه مستقیم با دمای آب دارد. یعنی پاک کنندگی مواد شوینده در دمای ی مختلف آب متفاوت است و در دمای آب پایین تر قدرت شوینده ها نیز کاهش میابد و با افرایش دمای آب این قدرت بیشتر میشود. اما این روزها تولید کنندگان شوینده لباس در بازار اطلاعات دقیقی از حل شدگی آنزیم‌های شستشو در دماهای آب مختلف را اعلام میکنند و سازگاری آنزیم‌ها را در دمای آب مختلف را بیان میکنند.

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی
هرآنچه که نیاز است درباره نحوه شستن لباس در لباسشویی بدانید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...