اصلی‌ ترین علت داغ شدن تلویزیون، راهکار و تعمیر همراه با ضمانت

۱۳ مهر ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
علت داغ شدن تلویزیون

تلویزیون‌ها از جمله وسایل الکترونیکی مهم در خانه‌ها هستند که به دلیل استفاده‌ی مداوم، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. یکی از مشکلاتی که ممکن است در تلویزیون اتفاق بیافتد و گاهی ما را در مورد کارکرد و سالم بودن آن نگران کند، داغ شدن آن است. در این مقاله، به اصلی‌ترین علل داغ شدن تلویزیون، راهکارهای پیشگیری از آن و در صورت نیاز، تعمیر همراه با ضمانت پرداخته می‌شود. ضمانت دستگاه همیشه و حتی پس از گذشت سال‌ها از خرید دستگاه می‌تواند مفید و اثربخش باشد، زیرا اگر گارانتی دستگاه نیز به اتمام برسد، خدمات پس از فروش آن، سرویس مورد نیاز و قطعات جانبی دستگاه را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن شرکت گارانتی دستگاه ممکن است خدمات تمدید گارانتی را نیز ارائه دهد که در صورت استفاده از آن، پس از اتمام مدت گارانتی نیز همچنان می‌توان از خدماتی مانند دوره گارانتی استفاده نمود. در این راهنما به بررسی دلایل داغ شدن انواع مدل تلویزیون و راهکارهای جلوگیری از آن خواهیم پرداخت.

روش افزایش عمر تلویزیون و نحوه صحیح نگهداری از آن

داغ شدن انواع مدل تلویزیون

تلویزیون‌ها ممکن است به دلایل مختلفی داغ شوند. برخی از اصلی‌ترین علل گرمای بیش از حد تلویزیون و همچنین راهکارهای جلوگیری از داغ شدن تلویزیون عبارتند از:

گرمای بالای محیط قرارگیری تلویزیون

 تلویزیون‌ها به دلیل عملکرد الکترونیکی خود، گرما تولید می‌کنند و اگر در محیطی گرم و بدون تهویه مناسب قرار گیرند، تاثیر گرما بر تلویزیون بیشتر خواهد شد و احتمال داغ شدن آن هم بیشتر خواهد بود. توصیه می‌کنیم تلویزیون را در محیط خیلی گرم و در کنار دستگاه‌های گرمازا یا مقابل پنجره و آفتاب قرار ندهید. اگر تلویزیون در محیطی است که در آن بخاری یا شوفاژ قرار دارد، لازم است تا بخاری یا شوفاژ حداقل 1.5 متر فاصله داشته باشد.

استفاده طولانی مدت از تلویزیون

 استفاده مداوم و بدون وقفه از تلویزیون، می‌تواند به افزایش گرمای آن منجر شود. توصیه می‌شود مدت زمان استفاده از تلویزیون را مدیریت کنید و سعی کنید بیش از 8 ساعت در روز از آن استفاده نکنید. اگر نیاز به استفاده بیش از 8 ساعت در روز دارید، بهتر است هر چند ساعت یکبار برای مدتی دستگاه را خاموش کنید زیرا حرارت بالا در بلند مدت موجب از بین رفتن اتصالات و آسیب به قطعات دستگاه خواهد شد.

تنظیمات نادرست تلویزیون

گاهی تنظیمات تصویر و صدا در تلویزیون ممکن است به صورت نادرست تنظیم شده باشد که منجر به افزایش بار بر روی سیستم تلویزیون و داغ شدن آن شود. برای مثال اگر همیشه میزان روشنایی و رنگ تلویزیون را در حد بسیار بالا انتخاب کنید، طبیعی است که دستگاه بیشتر داغ خواهد شد.

بروز مشکل در بکلایت تلویزیون

 تلویزیون‌های LED و LCD منبع نوری دارند که صفحه‌ی آن را روشن می‌کند و در واقع همان نور پس‌زمینه است که بر روی تصویر می‌تابد و موجب می‌شود شما بتوانید تصاویر و برنامه‌ها را بر روی صفحه‌ی تلویزیون مشاهده کنید. این نور پس‌زمینه معمولا به صورت LED‌های رشته‌ای در بکلایت قرار گرفته و اگر از نوع بی‌کیفیت و ضعیف باشد، با ایراد یکی از آنها ممکن است مدار آن و دیگر LED‌ها نیز دچار مشکل شود. به دلیل ورود ولتاژ برق و عدم اتصال صحیح در این مدار، تلویزیون داغ می‌شود و ممکن است پس از مدتی متوجه داغ شدن بیش از حد پشت تلویزیون شوید.

علت سوختن بک لایت تلویزیون ال جی

ایراد پنل تلویزیون

 پنل تلویزیون بخش مهم دیگر در ایجاد و نمایش تصویر است و در صورتی که جریان برق در آن بالا یا پایین باشد و یا دچار ایراد دیگری شده باشد، بیش از اندازه داغ می‌شود.

مشکلات مربوط به منبع تغذیه و برق ورودی تلویزیون

 ایرادات مربوط به منبع تغذیه از جمله نوسان ولتاژ برق و یا ایراد قطعه‌ی برد تغذیه نیز به دلیل عدم تعادل در برق ورودی استاندارد، موجب داغ شدن دستگاه خواهد شد.

عدم امکان گردش هوا به دلیل فاصله غیراستاندارد از اطراف تلویزیون

علت داغ شدن تلویزیون چیست

 تلویزیون یا هر دستگاه برقی دیگری می‌بایست در محلی قرار گیرد که تهویه مناسب داشته و فضای آزاد از اطراف داشته باشد. تلویزیون‌ بهتر است از کناره‌ها حداقل حدود 15 سانتی‌متر فضای آزاد داشته باشد.

ایراد اتصالات، برد مین و دیگر قطعات مرتبط تلویزیون

داغ شدن انواع مدل تلویزیون

 تلویزیون‌های دارای یک برد اصلی یا همان برد مین هستند که بر روی آن بخش‌های مهم کنترلی دستگاه از جمله ورودی‌ها و پورت‌ها و قسمت‌های مربوط به فرمان‌های نمایش تصویر قرار دارد. علاوه بر این برد و برد تغذیه هر تلویزیون با توجه به نوع آن می‌تواند دارای برد یا بردهای دیگری هم باشد. اگر برد تلویزیون دچار مشکلاتی در قسمت آی‌سی، اتصالات و ... باشد ممکن است موجب داغ شدن بیش از حد دستگاه شود.

وجود گرد و غبار و عدم سرویس به موقع تلویزیون

گرمای بیش از حد تلویزیون

 ممکن است هر بار که تلویزیون را تمیز می‌کنیم، فقط به صفحه نمایش آن توجه کرده و صفحه نمایش را به خوبی تمیز کنیم اما از تمیز کردن و غبارروبی پشت تلویزیون غافل شویم. تجمع این گرد و غبارها باعث عایق شدن دستگاه شده و اجازه‌ی خروج هوای گرم از داخل دستگاه را نمی‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم سرویس نگهداری دستگاه و تمیز کردن آن به صورت دوره‌ای را جدی بگیرید.

5 نکته طلایی برای تمیز کردن صفحه تلویزیون

تعمیرات همراه با ضمانت تعمیر

در صورتی که تلویزیون شما داغ شده و یا فکر می‌کنید مشکلات جدی دارد، تعمیر با‌ضمانت می‌تواند بهترین راهکار باشد. زمانی که برای درخواست تعمیرات با شرکت خدمات پس از فروش تماس می‌گیرید و مشکل را گزارش می‌دهید، ممکن است ابتدا شما را به صورت تلفنی راهنمایی کنند و از این طریق بتوانید ایراد دستگاه را خودتان رفع نمایید.
در صورتی که ایراد فنی و جدی وجود داشته باشد، تعمیر از سوی تکنسین متخصص انجام خواهد شد. تکنسین متخصص از طرف شرکت برای تعمیر درمحل به منزل شما مراجعه کرده و یا در صورت نیاز دستگاه را به مرکز تعمیرات ارسال خواهند کرد. در صورت داغ شدن تلویزیون ال جی و تعمیرات تلویزیون از سوی شرکت گلدیران در بازه گارانتی، دستگاه در بازه گارانتی تعمیر قرار خواهد گرفت.  

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...