۸ پرسش اساسی در مورد کولر گازی

۰۳ خرداد ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
8 پرسش اساسی در مورد کولر گازی

در فصل‌های گرم سال که استفاده از دستگاه کولر گازی به اوج خود می‌رسد، اکثر مشتریان و افراد با یکسری سوالات درباره کولر گازی خود رو به رو می‌شوند که برای حل آن راهکاری ندارند و نگران هزینه تعمیرات دستگاه نیز می‌شوند. اما بهتر است بدانید که با بالا بردن آگاهی و اطلاعات فنی خود در زمینه هر دستگاه مورد استفاده خود، در صورت بروز هر گونه مشکلی می‌توانید به خوبی و با مدیریت زمان و هزینه یا مشکل دستگاه را به درستی حل کنید یا از کارشناسان متخصص در آن حوزه راهنمایی صحیح‌تری دریافت کنید. در خصوص کولر گازی نیز از جمله سوالات دیگری که بیشتر ذهن مشتریان را درگیر میکند + راه حل آن را در ادامه بیان کرده‌ایم. همراه ما باشید.
سوالات رایج درباره کولرگازی LG

علت خنک نکردن کولر گازی و علت سرمایش ضعیف در کولر گازی چیست؟

در روزهای گرم سال و در مناطق گرمسیری که دارندگان این دستگاه‌ها در محیط خود، استفاده از کولر گازی برایشان بیشتر از قبل می‌شود گاهی با مشکل سرمایش ضعیف یا عدم سرمایش در کولر گازی رو به رو می‌شوند. برای پیدا کردن علت خنک نکردن کولر گازی و کاهش سرمایش آن در ادامه مطلب همراه ما باشید و نکات زیر را چک کنید.

علت خنک نکردن کولر گازی و علت سرمایش ضعیف در کولر گازی چیست؟

  1. به تنظیمات حالت سرمایش کولر گازی توجه کنید. بهتر است کولر گازی های ال جی در حالت Jet Cool و کولر گازی جی پلاس در حالت  Turbo یا Super نیز تست کنید.
  2. به کلاس آب و هوایی کولر گازی توجه شود. اگر با کلاس اب و هوایی در کولرگازی آشنایی کافی ندارید کافیست مقاله چرا انتخاب کولر گازی بر اساس کلاس آب و هوایی مهم است؟ را مطالعه کنید.
  3. ممکن است درب یا پنجره باز باشد و یا ظرفیت کولر گازی شما متناسب با متراژ محیط نباشد .برای اینکه هنگام استفاده با مشکل ظرفیت کولر گازی مواجه نشوید بهتر است قبل از خرید دستگاه از کارشناسان کولر گازی بر اساس متراژ و فضای محیط راهنمایی بخواهید و مقاله محاسبه ظرفیت کولر گازی و ضرورت انجام ظرفیت سنجی را مطالعه کنید.
  4. توجه داشته باشید که در مورد مشکل خنک نکردن کولرگازی و علت سرمایش ضعیف در کولر گازی، افت ولتاژ برق نیز عملکرد دستگاه را مختل می کند.
  5. لازم است به این مورد توجه داشته باشید که هنگامی که دمای محیط به دمای انتخابی برسد دستگاه دیگر سرمایش نمی دهد.
  6. پیش فیلتر های دستگاه لازم است هر دو هفته یکبار شسته شود. کثیفی فیلتر ها از تبادل دمایی و سرمادهی جلوگیری می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله چگونه فیلتر کولر گازی ال جی را تمیز کنیم؟ به شما کمک خواهد کرد.
  7. لازم است دستگاه هر سال یا هر شش ماه سرویس و شسته شود.
در صورتیکه مشکل سرمایش در کولر گازی شما برطرف نگردید درخواست تعمیر کولر گازی را ثبت کنید.

علت تخلیه نشدن آب کولر گازی ال جی و جی پلاس

علت تخلیه نشدن آب کولر گازی ال جی و جی پلاس

در صورتیکه با مشکل عدم تخلیه آب از کولر گازی یا همان لوله درین مواجه شدید چند نکته که در ادامه بیان می‌کنیم را بررسی فرمایید:
  • خارج شدن رطوبت، بستگی به میزان رطوبت هوا دارد، ممکن است در بعضی از روزها مقدار آن زیاد و در بعضی از روزها مقدار آن کم باشد .
  • مقدار جذب رطوبت در ظرفیت های مختلف متفاوت است. برای مثال کولر 9000 با کولر 24000 میزان جذب رطوبت آن‌ها با هم متفاوت است.
  • در حالت گرمایش، خروج رطوبت (آب) از یونیت بیرونی (out door) صورت می گیرد.
  • چنانچه سرمایش دستگاه نیز ضعیف است لازم است موارد مربوط به عدم سرمادهی کولر گازی که در بالا بیان کردیم را بررسی کنید.

علت پریدن فیوز کولر گازی چیست؟

چرا با روشن شدن کولر گازی فیوز مینیاتوری آن می‌پرد؟ در صورت بروز چنین اتفاقی نیاز است در ادامه برای بررسی همراه ما باشید.
برق تغذیه کولر گازی نیاز است که چک شود. بهتر است بدانید که اگر کولر گازی شما اینورتر یا غیر اینورتر بالای 30000 ظرفیت دارد فیوز مینیاتوری آن معمولا کنار دستگاه بیرونی یا همان یونیت بیرونی قرار دارد. اگر کولر گازی غیر اینور و ظرفیت آن زیر 30000 باشد فیوز مینیاتوری آن معمولا نزدیک پنل داخلی هست.
اما توجه داشته باشید که بهتر است توسط برقکار چک شود. تا برقکار بررسی کند آیا کابل استاندار هست و مشکلی ندارد؟

علت تخلیه نشدن آب کولر گازی ال جی و جی پلاس

بررسی شود کابل و فیوز مینیاتوری مناسب دستگاه باشد. کابل و فیوز مینیاتوری سالم باشد .توجه شود افت ولتاژ برق وجود نداشته باشد.
اطمینان حاصل شود که برق مورد نیاز دستگاه تامین می شود. برای مثال: چنانچه دستگاه نیاز به 32 آمپر برق دارد و این میزان جریان برق میکشد، چنانچه کنتور 25 آمپر باشد برق مورد نیاز دستگاه تامین نخواهد شد.

علت صدای کولر گازی چیست؟ نحوه برطرف کردن صدای کولر گازی

برای بررسی صدای غیر طبیعی کولر گازی، چرا صدای کولر گازی کم و زیاد می شود، علت صدای پنل کولر گازی و علت  صدای کمپرسور کولر گازی در ادامه همراه ما باشید.
یونیت داخلی کولر گازی به دلیل عملکرد فن اواپراتور، موتور فن و حرکت دمپرها میزانی صدای یکنواخت دارد که بر اساس واحد دسی بل در مشخصات فنی دستگاه ها و کاتالوگ ها اعلام شده است. صدای پنل در حالت دور فن های متفاوت، تفاوت دارد. کمپرسور دستگاه هنگام روشن شدن و زمانی که با دور بالا کار می کند صدای بیشتری دارد. همچنین افت ولتاژ برق باعث می شود دستگاه صدای بیشتری داشته باشد (در دستگاه های غیر اینورتر) اگر صدا یکنواخت نیست و نسبت به قبل تغییر کرده است الزم است از سوی تکنسین بررسی شود. گاهی صدا به دلیل درست بسته نشدن قاب پنل ایجاد می شود. پیش فیلتر دستگاه باید تمیز باشد. چنانچه دمپر دستگاه صدا می دهد، صدا تا حدی طبیعی است اما اگر نسبت به قبل تغییر کرده است ضروری است که از سوی تکنسین بررسی شود. در این صورت درخواست تعمیر کولر گازی خود را ثبت کنید.

علت صدای کولر گازی چیست؟ نحوه برطرف کردن صدای کولر گازی


علت بوی بد کولر گازی چیست و چگونه رفع می شود؟

گاهی خروج بوی نامطبوع از پنل کولر گازی باعث میشود که به دنبال علت این اتفاق و رفع این مشکل باشید.
بهتر است بدانید که گاهی به علت کثیفی فیلتر های کولر گازی بو احساس می شود، توصیه شود که فیلتر ها شسته شوند. بهتر است هر چند روز یکبار از عملکرد تمیزکنندگی خودکار دستگاه استفاده شود.
ممکن است فین های اواپراتور کثیف باشند و دستگاه نیاز به سرویس دوره ای داشته باشد.

علت خروج بخار از کولر گازی چیست؟

اگر به دنبال علت خروج بخار از پنل کولر گازی هستید به نکات زیر توجه کنید:
به دلیل اختلاف دمایی لوله های اواپراتور و هوای محیط معمولا خروج بخار اتفاق می افتد.
رطوبت محیط نیز در این مورد موثر است و ایرادی محسوب نمی شود.
این مورد در آرایشگاه ها  اتفاق می افتد و طبیعی است. وجود دستگاه بخور و سماور در محیط نیز در این مورد موثر است.

چرا از یونیت بیرونی کولر گازی بخار خارج می‌شود؟

زمانی که دستگاه در مرحله دیفراست کار می کند به دلیل اینکه کندانسور گرم می شود و در صورت یخ زدگی کندانسور یخ آب می شود، بخار از یونیت خارجی مشاهده می شود. این حالت کاملا طبیعی است. همانطور که در روزهای سرد زمستان، هوای بازدم که از دهان انسان خارج میشود به حالت بخار مشاهده می شود.

روش شستشو فیلتر هوا در کولر گازی چگونه است؟

فیلتر هوای دستگاه را هر دو هفته یکبار شستشو دهید.
  1. دستگاه را خاموش و برق را قطع نمایید.
  2. قاب پنل را باز کنید .
  3. زبانه فیلتر هوا را گرفته و آن را خارج نمایید.
  4. فیلتر را با آب گرم و شوینده تمیز نموده و سپس در دستگاه قرار دهید.
در کولر گازی های NEXT ONE ،NEXT FIGHTING ،NEXT TITAN فیلتر هوا بالای دستگاه قرار دارد. مقاله 7 نکته بسیار مهم برای سرویس دوره‌ای کولر گازی اهمیت سرویس کولرگازی را به شما بیشتر توضیح داده است.

در صورت بر طرف نشدن مشکل کولر گازی چه کاری باید انجام دهید؟

اگر کولر گازی شما دچار مشکل شده و موارد گفته شده را مد نظر قرار داده‌اید اما مشکل رفع نشده است، نیاز است کارشناس متخصص دستگاه شما را بررسی کرده و مشکل را رفع نمایند. لطفا در صورت مواجه شدن با مشکل برای بررسی و رفع ایراد کولر گازی، درخواست تعمیرات ثبت نمایید.
 

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...