نکات مهم سرویس دوره‌ ای کولر گازی

۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

 

سرویس کولر گازی ال جی

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا حتماً (حتماً و حتماً) باید کولر گازی خود را سرویس کنید. مطالعه دقیق این راهنما به شما کمک می‌کند مزایای این سرویس دوره‌ای کولر گازی را بدانید، یاد بگیرید که چطور می‌توانید تشخیص بدهید که زمان اینکار رسیده است و نکات مهم هنگام سرویس کردن کولر گازی را یاد بگیرید. احتمالاً شما هنوز روزی که کولر آبی خود را با کولر گازی جایگزین کردید را به یاد دارید.
این روز احتمالاً برایتان لذت‌بخش بود. دیگر خبری از کولر آبی دردسر ساز شما نبود. همان کولر آبی که در ذهن اکثر ما با تصویر پدرهای همیشه در صحنه گره خورده است. شما هزینه زیادی برای خرید این کولر گازی کردید. و امروز باید مطمئن شوید که به خوبی از آن نگهداری می‌کنید (به خصوص که در حال حاضر قیمت یک کولر گازی نو واقعاً نجومی است.)

 

کولر آبی

چرا سرویس کردن دوره‌ ای کولر گازی جزو واجبات است؟

کولر گازی هم مانند هر وسیلۀ دیگری بعد از مدتی استفاده، در معرض آلودگی‌ها قرار می‌گیرد و ممکن است کارایی آن نسبت به قبل کاهش پیدا کند. به همین دلیل توصیه هر متخصصی به شما،  سرویس کولر گازی است. شما که دلتان نمی‌خواهد به جای پرداخت هزینه اندک سرویس کولر، مجبور به پرداخت هزینه برای خرید کولر دیگری شوید؟! پس حتماً باید مطمئن شوید که کولر گازی شما به خوبی سرویس شده و سر حال است. این کار 4 مزیت اساسی برای شما دارد:

  • در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود

کولر گازی‌ها معمولاً مصرف برق بالایی دارند. (توصیه ما این است که اگر قصد خرید کولر گازی را دارید، حتماً مدلی را بخرید که برچسب استاندارد مصرف انرژی را دارد.) وقتی که کولر گازی در وضعیت نامناسبی باشد، این مصرف حتی بیشتر هم خواهد شد. پس پیشنهاد ما این است که حتماً کولر گازی خود را سرویس کنید. 

  • بوی نامطبوع کولر گازی شما از بین می‌رود

گاهی پیش می‌آید که بعد از مدتی، کولر گازی شما بوی بدی را در محیط پخش کند. این مساله نشان‌دهنده این است که کولر گازی شما به سرویس نیاز دارد و وقتش رسیده که فکری به حال این موضوع بکنید.

  • طول عمر دستگاه شما افزایش پیدا خوهد کرد

اگر که کولر گازی شما قدرت سابق را ندارد، پس نیاز به سرویس شدن دارد. شما باید این سرویس را جدی بگیرید، چرا که اگر در این حالت به کار کشیدن از کولر خود ادامه بدهید، طول عمر آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.  

بررسی نکات مهم در نصب کولر گازی و رعایت استاندارها

 

کارشناس سرویس کولر گازی محل نصب یونیت‌ها، اتصالات، لوله‌کشی‌ها، ملزومات مربوط به نصب کولر گازی و ... را بررسی می‌کنند و اگر متوجه شوند استانداردهای نصب کولرگازی رعایت نشده است، این موضوع را برای پیگیری‌های لازم به شما و یا به شرکت خدماتی اطلاع می‌دهند؛ پس از این تشخیص، دستگاه بازدید خواهد شد و ایرادات مربوط به نصب اصلاح می‌شود؛ با توجه به اینکه معمولا نصب دستگاه‌ها از طرف کارشناسان فنی شرکت انجام شده است، این موارد نیز طی همان سرویس نصب رعایت می‌شود.

مشاهده اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست

مراحل تمیز کردن کولر گازی

تمیز کردن برخی از قسمت‌های در دسترس کولر گازی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در صورتی که کویل‌ها، فیلترها و ... در کولرگازی کثیف باشد و دچار گرفتگی شده باشد، گردش هوا محدود می‌شود و امکان تبادل دمایی هوای محیط با دستگاه کاهش پیدا می‌کند؛ به همین علت سرمادهی و تهویه نیز به شکل مناسب انجام نخواهد شد.



تکنسین سرویس کولر گازی هر دو یونیت را از نظر تمیزی بررسی می‌کنند. در قسمت پنل نیاز است شستشوی فیلترهای کولر گازی انجام شود. توصیه می‌شود این فیلترها هر 2 هفته یکبار از سوی مشتری شستشو شود و در حین سرویس کولرگازی نیز از طرف کارشناس سرویس، شستشوی فیلترها انجام خواهد شد. در برخی موارد و در صورت نیاز بخش‌هایی از داخل پنل و کویل‌های اواپراتور کولر گازی با اسپری مخصوص از طرف کارشناس نیز تمیز می‌شود. علاوه بر آن در صورت نیاز بلوور فن نیز تمیز می‌شود.
در یونیت بیرونی کولر گازی نیز کویل کندانسور قرار داد تبادل دمایی با هوای محیط را انجام می‌دهد؛ در صورتی که کندانسور کولر گازی گرفتگی داشته باشد، بازدهی کولر گازی کاهش پیدا خواهد کرد؛ تمیزی کندانسور اهمیت بسیار زیادی در عملکرد مناسب دستگاه خواهد داشت. کارشناس سرویس کولر گازی کندانسور دستگاه را بررسی می‌کنند و تا حد ممکن آن را تمیز خواهند کرد.

  • بررسی قطعات برقی و کانکتورهای کولر گازی

 

عملکرد قطعات برقی و کانکتورهای کولرگازی نیز اهمیت زیادی در کارکرد دستگاه دارد؛ بنابراین کارشناس سرویس کولر گازی این قطعات را تا حدی بررسی می‌نمایند. معمولا کارشناس طی سرویس کولر گازی خازن (در صورتی که کولر دارای خازن باشد)، برخی سنسورها، کابل‌های برق ارتباطی بین دو یونیت کولر گازی، سایز کابل برق از نظر استاندارد، استفاده از کابل شیلد در صورت نیاز، کانکتورها و سرسیم‌های کولر گازی، موتور فن و پروانه فن را بررسی خواهند کرد.

  • جلوگیری از ایرادات احتمالی کولر گازی
جلوگیری از ایرادات احتمالی کولر گازی

 

کارشناس سرویس کولر برخی نکات را مد نظر قرار داده و در صورت نیاز شما را برای اقدام لازم جهت تعمیرات راهنمایی می‌کنند؛ به این شکل از بروز مشکلات احتمالی کولر گازی جلوگیری می‌شود. کارشناس فشار گاز کولر گازی، جریان کشی کمپرسور کولر گازی و لرزش یونیت‌ها را بررسی کرده و در مورد تعمیرات آن شما را راهنمایی خواهند کرد؛ با بررسی این موارد، بسیاری از ایرادات که در مراحل ابتدایی با آمپر کشی و فشار نا متعادل دستگاه مشخص می‌شود، همان ابتدا عیب یابی شده و معمولا با هزینه‌ی کمتری تعمیر کولر گازی انجام می‌شود و ایراد برطرف خواهد شد.

  • عملیات تست اتوماتیک کولر گازی

کارشناس سرویس کولرگازی، با فعال کردن عملیات تست کولرگازی دستگاه را تست می‌کنند. در این حالت دستگاه به مدت 18 دقیقه در حالت سرمایش و با سرعت زیاد عمل می‌کند؛ کارشناس پس از چند دقیقه، دما و فشار سیکل کولر گازی را تست می‌کنند و آمپر و ولتاژ را نیز اندازه‌گیری می‌کنند و بر اساس آن متوجه می‌شوند که آیا دستگاه به شکل صحیح کار می‌کند و یا اینکه مورد خاصی در عملکرد آن وجود دارد.

سرویس کولر گازی ال جی

در سرویس کولر گازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر با سرویس کولر گازی آشنا نیستید و قصد دارید این کار را به دست تعمیرکاران مجاز بسپارید، بد نیست این نکات را یادتان باشد:

  1. شارژ گاز اسپیلت کولر باید آزمایش شود و تعمیرکار فقط در صورت نیاز باید برای شارژ مجدد اقدام کند (معمولاً اگر گاز کولر نشتی نداشته باشد، یک بار سال یا هر دو سال یک بار برای شارژ مجدد آن کافی است.)
  2. هنگام سرویس، حتماً پنل داخلی و پنل خارجی (کندانسور) کولر باید شستشو داده شود.
  3. فیلتر هوا باید عوض شود؛ چون با جمع شدن گرد و غبار و آلودگی‌ها در فیلتر کولر، عبور هوای صاف و خنک سخت خواهد شد.
  4. سیم‌پیچ‌های کولر باید تمیز شوند؛ با توجه به قرار گرفتن دستگاه کمپرسور در محیط بیرونی، احتمال نشستن گرد و خاک روی سیم‌پیچ‌ها زیاد است. این امر موجب کاهش توانایی کولر در جذب حرارت از سیم‌پیچ‌ها می‌شود و مصرف برق را بالا می‌برد.

کولر گازی ال جی

فکر می‌کنید وقت تعمیر کولر گازی شما رسیده است؟

امیدوارم آنچه که گفته شد، شما را نسبت به اهمیّت سرویس شدن کولر گازی آگاه‌تر کرده باشد. باور کنید که هزینه سرویس و نگهداری کولر گازی در مقایسه با هزینه‌های اضافی برق که قرار است بابت مشکلات کولر خود بپردازید بسیار کمتر است. در واقع، با سرویس درست کولر در ابتدای هر تابستان تا 25% در هزینه برق مصرفی صرفه‌جویی خواهید کرد. و اما یک نکتۀ مهم را فراموش نکنید: سرویس کولر گازی کاری است که بهتر است به دست متخصصان و شرکت‌‌های قابل اعتماد انجام گیرد. ما در شرکت گلدیران این خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه می‌کنیم و همه روزه، حتی روزهای تعطیل در کنار هموطنان عزیز خواهیم بود. پس اگر کولر گازی شما بوی بدی در محیط پخش می‌کند، قدرت آن نسبت به روز اول کمتر شده است، صدای عجیبی می‌دهد (یا هر مساله دیگری که شما را نسبت به کارکرد آن حساس کرده) حتما به کارشناسان ما اطلاع دهید.

آیا کولر گازی ال جی شما نیاز به تعمیر دارد؟ از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...