۷ راهکار افزایش عمر یخچال در تابستان

۲۱ خرداد ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
7 راهکار افزایش عمر یخچال در تابستان

فکر می‌کنم یکی از لوازمی که دوست ندارید خرابی آن را تصور کنید، یخچال مورد علاقه شما ‌باشد. یکی از بدترین تصورات می‌تواند رو به رو شدن با یخچال خرابی باشد که لوازم آن در حال خراب شدن است. پس اگر می‌خواهید هوشمندانه فکر کنید و آینده نگر باشید به جای درستی آمده‌اید.
هر محصولی نیاز به مراقبت و نگهداری صحیح دارد. یخچال هم جز آن دسته از لوازم است. چه در تابستان داغ چه در زمستان سرد کافیست مراقبت از آن را به درستی انجام دهید. برای مراقبت راهکارهای زیادی وجود دارد، می‌توانید با تمیز کردن به طور منظم، تنظیم دمای مناسب، مکان مناسب نصب و ... یخچال را از آسیب‌ها محافظت کنید.
برای اینکه با راهکارهای مراقبت از یخچال و طولانی شدن عمر آن و نکات کلیدی مراقبت از یخچال بیشتر آشنا شوید و این مطلب برای شما مانند راهنمای اصولی برای مراقبت از یخچال باشد نیاز است در ادامه، این مطلب را مطالعه کنید.

 تنظیم دمای یخچال در فصل تابستان

 تنظیم دمای یخچال در فصل تابستان

دمای نرمال در یخچال‌ ساید ال جی تقریبا یکسان است، مگر بر اساس نیاز و شرایط محیط، دما را بالا و پایین‌تر از حد نرمال ببرید.
انتخاب دمای ایده ال یخچال شما در فصل گرم تابستان بستگی به شرایط خاصی دارد. دمای محیط و شهر محل سکونت شما، تعداد دفعاتی که درب یخچال را در طول شبانه روز باز و بسته می‌کنید، میزان حجم مواد غذایی که داخل یخچال قرار می‌دهید همگی از عوامل مهم تاثیر گذار در انتخاب دما یخچال می‌باشد.
اگر در فصل زمستان دمای نرمال یخچال و فریز برای شما راضی کننده هست، اما در فصل‌ تابستان‌ احساس می‌کنید که نیاز است دمای داخل یخچال را خنک‌تر کنید و آن دمای همیشگی دیگر مطلوب و دلخواه شما نیست، میتوانید دما را به سمت خنک‌تر شدن تنظیم کنید. در مقاله‌های نحوه عملکرد دکمه های یخچال فریزر و نحوه عمکلرد دکمه های ساید ال جی درباره تنظیم دما هر کدام از این دستگاه‌ها به تفکیک توضیح داده‌ایم. البته مراجعه به دفترچه راهنما کمک کننده شما خواهد بود.

تعداد دفعات باز و بسته کردن درب یخچال و زمان باز بودن درب را کنترل کنید

تعداد دفعات باز و بسته کردن درب یخچال و زمان باز بودن درب را کنترل کنید

باید بدانید اگر از آن دسته افرادی هستید که روزانه درب یخچال را زیاد باز و بسته می‌کنید و یا در هنگام باز کردن، زمان نسبتا زیادی درب باز می‌ماند این امر می‌تواند تاثیر در عملکرد یخچال داشته باشد.
از جمله تاثیرات باز و بسته کردن مکرر درب یخچال، اتلاف انرژی و بیشتر کار کردن موتور یخچال می‌باشد. زیرا یخچال با باز و بسته کردن درب مجبور می‌شود سرمای خارج شده و از دست رفته را جبران کند و بیشتر کار کند.
بهتر است بدانید که باز و بسته کردن درب فریزر در یخسازی دستگاه تاثیر گذار است. زیرا این کار می‌تواند به دلیل رد و بدل شدن زیاد سرما، خنکی فریزر را خارج کند و سرعت یخسازی پایین بیاید. مخصوصا یخچال‌هایی که یخساز آنها در داخل فریزر در درب آن قرار دارد.

نحوه نگهداری مواد غذایی داخل یخچال 

نحوه نگهداری مواد غذایی داخل یخچال 

چیدمان مواد غذایی در فریزر

اگر فریزر را پر از مواد غذایی کنید، آن‌‌ها را نزدیک به هم قرار دهید، مواد غذایی در فریزر شما مانند دیوار عمل خواهد کرد.  گردش هوای فریزر را کم می‌کند و یا سبب می‌شود که مواد غذایی دیر یخ بزنند.
دقت داشته باشید یخچال‌هایی که یخ ساز آن‌ها در درب فریزر هست، وقتی در طبقه بالا، مواد غذایی را تا سقف چیده باشید، اجازه نمیدهد سرما به سمت یخساز هدایت شود تا قالب یخ، یخ بزند.

چیدمان مواد غذایی در یخچال

چیدمان مواد غذایی در یخچال

با نحوه صحیح چیدمان مواد غذایی در یخچال چقدر آشنایی دارید؟ بهتر است بدانید که حفره‌های هوای سرد در دیوار یخچال قرار دارند که اگر مواد غذایی را به آنجا تکیه دهید اجازه نمی‌دهد که سرمای یخچال به خوبی داخل دستگاه چرخش داشته باشد. حتی پلاستیک یا روکش‌های پلاستیکی روی طبقات یخچال می‌تواند مانند عایق برای سرما در یخچال عمل کند.

عمر میوه های تابستانی و نرم در مقابل میوه های سایر فصول

میوه‌های تابستانی میوه‌های مقاومی مانند میوه‌های زمستانی نیستند به همین دلیل عمر کمتری نسبت به سایر میوه‌ها دارند. برای کمک به طول عمر آن‌ها می‌توانید کمی دمای یخچال را خنک‌تر کنید تا عمر آن‌ها کمی بیشتر شود.       

مکان مناسب یخچال در آشپزخانه

دور نگه داشتن یخچال از گرما

مکان مناسب یخچال در آشپزخانه

شاید تا به حال به این موضوع دقت نکرده باشید که دور نگهداشتن یخچال از کانون گرما چقدر مهم و تاثیر گذار در عمر یخچال است. اگر یخچال شما در فصل داغ تابستان در کانون گرماست، وقت آن رسیده که فکری به حال آن کنید.
همانطور که داخل هر یخچال و فریزری دمای مخصوص خود را دارد برای نگهداری و نصب یخچال هم باید به دمای محیط بیرون و مکان نصب آن دقت شود. هر برند یخچالی، معمولا استاندارد دمای بیرونی یخچال را جهت نگهداری بیان می‌کند. یخچال ال جی دمای بیرونی را بین 16 تا 43 درجه پیشنهاد میکند.
 
اگر محیط بیرونی یخچال در بالکن، زیر تابش مستقیم نور خورشید باشد یا در مکان‌های خیلی سرد می‌تواند در کیفیت عملکرد کمپرسور و طول عمر محصول شما تاثیر گذار باشد. مثلا در شهرهای جنوبی اگر یخچال در بالکن قرار گیرد، محل مناسبی برای نگهداری نخواهد بود. پس اگر یخچال در مکان مناسبی قرار گیرد دمای متعادل خانه برای نگهداری یخچال مناسب است.

فاصه استاندارد یخچال از کناره‌ها

فاصه استاندارد یخچال از کناره‌ها

حداقل فاصله استاندارد یخچال ال جی از کناره‌ها 5 سانتی‌متر، از سقف 30 سانتی متر و از دیوار تا پشت دستگاه  10 سانتی‌متر می‌باشد. به علت کارکردن بهتر کمپرسور و کندانسور یخچال، اگر محیطی برای خنک شدن نداشته باشد باید به طور دائم کار کند، پس این امر تاثیر در سرمایش مطلوب یخچال نیز می‌گذارد. کمپرسور، قلب یخچال شما می‌باشد چون باعث خنک شدن یخچال می‌شود. با رعایت تمام این موارد مخصوصا در فصل تابستان به طول عمر یخچال کمک کنید.

استفاده بیشتر از یخساز یخچال در فصل تابستان

استفاده بیشتر از یخساز یخچال در فصل تابستان

مصرف بالای یخ در تابستان

باتوجه به گرمای هوا در تابستان و نیاز به استفاده از یخ، طبیعتا مصرف یخ بالا می‌رود. فرض کنید از راه رسیده‌اید و هرچه دکمه یخساز را فشار می‌دهید یا باکس یخ یخچال را نگاه می‌کنید خبری از یخ نیست، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ اگر می‌خواهید با این مشکلات در تابستان رو به رو نشوید و کمک به عمر یخچال کنید حتما اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید. برای آشنایی کامل با طرز کار یخساز یخچال و نحوه راه اندازی یخساز مقاله مربوط به آن را حتما مطالعه کنید. 

علت یخ نساختن یخچال

آیا یخچال ساید خود را به تازگی نصب کرده‌اید؟
  1. اگر یخچال شما تازه نصب شده است معمولا 12 ساعت طول می‌کشد تا یخساز یخچال ساید، شروع به یخسازی کند. دقت داشته باشید که معمولا تا 72 ساعت بعد از گذشت نصب، یخسازی در یخچال کم هست.
  2. آبریز یخچال را چک کنید. نیاز است که شیر آب باز و شلنگ آب، تاخوردگی و پیچ نداشته باشد.
  3. نکته مهم‌تر این است که چک کنید که یخساز را خاموش نکرده باشید. برای فعال سازی کلید یخساز هم کافیست صفحه مربوط به آن را مطالعه کنید.
  4. اگر یخساز یخچال را در یک زمان طولانی خاموش کرده‌اید و بعد از روشن کردن یخساز، یخسازی آن انجام نشود، یخچال را برای 5دقیقه از برق بکشید و مجدد به برق بزنید و تا 24 ساعت منتظر باشید.
در نهایت میتوانید راهنمای تعمیر یخساز یخچال + آموزش عیب یابی و رفع مشکل آن را مطالعه کنید.

تمیز کردن یخچال

به نظر شما تمیز بودن یخچال چقدر در سلامت، طول عمر و مراقبت از یخچال تاثیر دارد؟
بهتر است بدانید که ساده‌ترین و راحت‌‎ترین راه برای کمک به طول عمر و مراقبت از یخچال تمیز کردن یخچال می‌باشد.
اما آیا می‌دانید چطور یخچال را تمیز کنید؟
برای اینکه بتوانید به صورت کاملا حرفه‌ای با مو به موی تمیز کردن یخچال خود آشنا شوید ما در ادامه حرفایی زیادی برای گفتن داریم. پس مجموعه‌ای از قسمت‌ها و طبقات یخچال که برای تمیز کردن باید در نظر بگیرید را در ادامه بیان خواهیم کرد.
برای اینکه یخچال شما بهتر تمیز شود نیاز است که قسمت‌های مختلف یخچال را در نظر بگیرید. اولین قسمت از یخچال که نیاز به تمیز شدن دارد کشو، قفسه‌ها و هر قسمت جدا‌شدنی است. مرحله بعدی نظافت تمیز کردن سطوح داخلی یخچال و فریزر هستن که قابل شستشو نیست و حتما باید با دستمال آن را تمیز کنید. دقت کنید که واشرهای داخلی یخچال و فریزر را به صورت صحیح تمیز کنید که برای اینکار می‌توانید به مقاله صفر تا صد تمیز کردن یخچال مراجعه کنید.

سرویس دوره‌ ای یخچال

سرویس دوره‌ ای یخچال

مدت زمان استفاده استاندارد از فیلتر یخچال‌های ساید 6 ماه است. بنابراین توصیه ما این است که هر 6 ماه یکبار تعویض فیلتر یخچال را جدی بگیرید. تاخیر در تعویض فیلتر در کیفیت، بو و مزه آب شما تاثیر گذار است. به همین دلیل یکی دیگر از راه‌های راحت برای مراقبت از یخچال، تعویض به موقع فیلتر تصفیه آب یخچال و جدی گرفتن سرویس دوره‌ای است.
در هر مرتبه سرویس دوره‌ای، شما جانی تازه به دستگاه خود بخشیده‌اید. علاوه بر آن، سرویس به طول عمر محصول شما کمک می‌کند و از خرابی‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. پس برای مراقبت و نگهداری بهتر از محصولات خود حتما سرویس دوره‌ای را جدی بگیرید.
با سرویس دوره‌ای جانی تازه به محصول خود ببخشید

یخچالتان را کشف کنید و بیشتر بدانید ...

تمیز کردن یخچال

در انتها، لازم است به این نکته اشاره کنیم که مواردی که در این مطلب ذکر شده، به جهت بالا بردن کارایی یخچال، مراقبت از آن، جلوگیری از مشکلات یخچال بیان شده است و رعایت همه‌ی موارد به معنای عدم بروز مشکل در یخچال به صورت 100% نمی‌باشد. امیدواریم بیان این نکات در کیفیت نگهداری محصول شما تاثیر گذار باشد. اگر سوال و نظری در این باره داشتید خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۵:۳۹

برای تنظیم دمای یخچال جی پلاس لطفا راهنمایی میکنید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۱۵:۵۵

سلام و وقت به خیر؛ لطفا در این مورد به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: csgl.ir/agp موفق باشید

در حال ثبت...