۵ نکته طلایی برای تمیز کردن صفحه تلویزیون

۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
تمیز کردن صفحه تلویزیون

تمیز کردن صفحه تلویزیون
یا به عبارتی نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون بسیار مهم است. زیرا نمایشگرهای تلویزیون با داشتن گرد و غبار و لکه می تواند روی کیفیت تصاویر در حال پخش تاثیر مستقیمی بگذارد. تلویزیون ها دارای صفحه نمایش حساس و ظریفی هستند. از این رو پاک کردن تلویزیون باید با احتیاط بسیاری باشد تا آسیبی به آن نرسد. اما بسیاری از افراد با عدم آگاهی کافی و بدون توجه به نکات ایمنی سعی به نظافت صفحه تلویزیون می کنند، پس خواندن یک راهنما قبل از اقدام به از بین بردن گرد و خاک تلویزیون بسیار کمک کننده خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید. در مورد نحوه تمیز کردن تلویزیون و تجهیزات آن روش هایی وجود دارد اما باید قبل از آموزش این روش ها مطمئن شوید وسایل ضروری و مورد نیاز این کار را دارید.

روش های تمیز کردن صفحه تلویزیون

برای از بین بردن لکه روی صفحه تلویزیون، 5 نکته را نیاز است که رعایت کنید تا تلویزیون شما به خوبی و با کمترین آسیبی تمیز شود.

نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون
  1. تلویزیون را خاموش و برق آن را قطع کنید

برای پاک کردن گرد و غبار و لکه های اثر انگشت صفحه تلویزیون نیاز است که دستورالعمل‌های تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون را به درستی انجام دهید. قبل از تمیز کردن، تلویزیون را خاموش کنید و دوشاخه تلویزیون را از برق بکشید. این یکی از مهمترین اقدامات برای شروع تمیز کردن صفحه تلویزیون می‌باشد.
  1. از دستمال مناسب برای پاک کردن صفحه تلویزیون استفاده کنید

اگر بعد از مدت‌ها تصمیم به تمیز کردن صفحه تلویزیون گرفته‌اید. نکته اول که در بالا بیان کردیم را یعنی خاموش کردن تلویزیون را رعایت کنید و سپس دقت کنید اگر روی صفحه نمایش تلویزیون گرد و خاک زیادی نشسته است، ابتدا گرد و خاک را با دستمال مناسب برای پاک کردن صفحه تلویزیون به صورت ضربه ای بگیرید. برای تمیز کردن گرد و غبار از روی قاب تلویزیون پارچه نرم، خشک و بدون پرز توصیه می‌شود اما بهترین گزینه دستمال‌های مخصوص تمیز کننده صفحات نمایش است.
مایع تمیز کننده تلویزیون را فقط به روی آن دستمال مخصوص برای تلویزیون اسپری کنید.
دقت داشته باشید حتما دستمال را روی صفحه تلویزیون از چپ به راست حرکت بدید. با دستمال مخصوص پاکسازی تلویزیون با حرکات به سمت راست و چپ تمیز کنید یعنی به یک جهت. مثلا فقط به راست یا چپ دستمال را بر روی صفحه تلویزیون بکشید. برای دقت بیشتر در این مورد پیشنهاد میکنیم که ویدئو روش تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون را مشاهده فرمایید.
این نکته مهم و ضرروی را فراموش نکنید که حرکات دستتان اصلا نباید به صورت رفت و برگشتی و یا از بالا به پایین یا به صورت دوار بر روی تلویزیون کشیده شود. مخصوصا در تلویزیون های OLED که صفحه نمایش حساس تری دارند.

بهترین پاک کننده صفحه تلویزیون
  1. بهترین پاک کننده صفحه تلویزیون را بشناسید

توجه داشته باشید که برای پاک کردن صفحه نمایش حتما از اسپری یا مایع مخصوص تمیز کننده تلویزیون استفاده کنید. استفاده از آن هم شرایط خاص خودش را دارد. فراموش نکنید که استفاده از ماده تمیز کننده نا مناسب به راحتی باعث وارد کردن آسیب به صفحه تلویزیون شما میشود. از اسپری نمودن مستقیم پاک کننده‌ها حتی بهترین پاک کننده صفحه نمایش به تلویزیون اکیدا خودداری شود.

یادآوری نکات مهم

  • تحت هیچ شرایطی آب، پاک کننده های صفحه نمایش یا مایعات پاک کننده دیگر را به صورت مستقیم به تلویزیون اسپری نکنید.
  • اصلا تلویزیون را با مواد شیمیایی مانند الکل، تینر یا بنزین تمیز نکنید.
  • مطمئن شوید که آب اضافی روی نمایشگر تلویزیون نباشد و قبل از روشن کردن تلویزیون اجازه دهید تا با هوای محیط خشک شود.
  1. چگونه از دستمال و تمیز کننده مخصوص تلویزیون استفاده کنید؟

برای استفاده از پاک کننده صفحه نمایش نیاز است که کمی از اسپری مخصوص تمیز نمودن تلویزیون را به دستمال مخصوص اسپری و سپس باتوجه به موارد بالا یعنی مثلا فقط به راست یا چپ دستمال را بر روی صفحه تلویزیون بکشید و دستگاه را تمیز کنید. برای خرید و تهیه یک مایع تمیز کننده مطمئن و به صرفه پیشنهاد می‌کنیم که از قسمت لوازم جانبی گلدیران پاک کننده صفحه نمایش هپی وایت را تهیه فرمایید.

از بین بردن لکه روی صفحه تلویزیون
  1. استفاده از اجسامی که موجب خط و خش در صفحه تلویزیون میشود، ممنوع

گاهی پیش می‌آید که خانم‌های خانه دار برای تمیز کردن تلویزیون انگشتر، دستبند و ... در دستان خود داشته باشند. در این هنگام اگر اقدام به تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون کنند ممکن است با کشیده شدن همین زیورآلات به صفحه تلویزیون باعث ایجاد خط و خش روی صفحه نمایش شوید. پس دقت لازم و کافی در این مورد را فراموش نکنید. قبل از اقدام به تمیز کردن حتما هر گونه زیورآلات، اشیایی همانند انگشتر که موجب خش روی صفحه میشود را از دست خارج کنید یا اجسام تیزی در دست نداشته باشد.

در صورت بروز مشکل یا هرگونه سوالی از کارشناسان فنی گلدیران راهنمایی بخواهید

در این محتوا تلاش کردیم که 5 نکته طلایی برای تمیز کردن صفحه تلویزیون و البته مهم و ضروری را برای شما عزیزان بیان کنیم. در صورت بروز هرگونه سوال و یا ابهامی ریسک نکنید و حتما آن را با کارشناسان متخصص ما در گلدیران مطرح کنید. همینطور سوالات خود را میتوانید برای ما در قسمت نظرات بنویسید یا در صورت بروز مشکل در دستگاه درخواست تعمیر تلویزیون خود را ثبت کنید.
نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با متخصصان گلدیران تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...