۵ دلیل روشن شدن انفجاری پکیج

۰۶ شهريور ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
روشن شدن انفجاری پکیج

دستگاه پکیج شوفاژ دیواری با همه‌ی سنسورها و قطعاتی که موجب هوشمند بودن آن نسبت به ایرادات می‌شود، باز هم از سوی برخی افراد دستگاهی پرخطر و نگران‌کننده به نظر می‌رسد. نگرانی از کارکرد دستگاه به ویژه زمانی که دستگاه صدای غیرطبیعی می‌دهد، معمولا بیشتر است. گاهی پیش می‌آید که هنگام جرقه زدن و روشن شدن شعله‌ی پکیج، صدایی شبیه به صدای انفجار شنیده می‌شود که در این مطلب دلایل آن را خواهیم گفت.

چرا پکیج با صدای انفجار روشن می‌ شود؟

دلیل روشن شدن انفجاری پکیج

عواملی که باعث روشن شدن انفجاری پکیج می‌شود، می‌تواند مربوط به قطعات متفاوتی باشد؛ اما بیش از همه ورودی گاز، شیر گاز و قسمت‌هایی از ساختار دستگاه که مربوط به شعله یا همان برنر دستگاه است، باعث این مشکل می‌شوند. همانطور که در باقی لوازم گازسوز نیز گاهی شاهد این اتفاق هستیم. دلیل روشن شدن انفجاری پکیج می‌تواند مربوط به برخی ایرادات فنی باشد و در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح ‌می‌دهیم.

شایع ترین ایرادات پکیج شوفاژ دیواری + روش رفع ایراد

دلیل فنی روشن شدن انفجاری پکیج

روشن شدن انفجاری پکیج و صدای مهیب دستگاه در لحظه‌ی روشن شدن می‌تواند مربوط به موارد زیر باشد:

مشکل شیر گاز پکیج

شیر گاز پکیج داخل دستگاه در مسیر ورودی گاز بعد از لوله گاز شهری منزل است و اگر به خوبی تنظیم نباشد یا دچار مشکل شود، گاز به شکل استاندارد و با فشار نرمال وارد دستگاه نمی‌شود و ممکن است شعله با صدای غیرطبیعی روشن شود. گاهی ممکن است بوبین شیر برقی گاز پکیج خراب شده باشد که البته دستگاه به این علت ارور مربوط به روشن نشدن شعله را می‌دهد و معمولا با مشاهده‌ی ارور E1 بر روی صفحه نمایش پکیج شوفاژ دیواری گلدیران متوجه خواهید شد که ایراد از این قسمت بوده است. برای اطلاع بیشتر از دلایل ارورهای پکیج می‌توانید به راهنمای دلایل ارورهای پکیج گلدیران مراجعه نمایید.

بروز ایراد در برنر یا شعله پکیج

روشن شدن انفجاری پکیج

برنر پکیج یا همان مشعل دارای ژیگلور است و با توجه به ظرفیت دستگاه می‌تواند تعدادی حدود 12، 13 یا تعداد بیشتری ژیگلور برای خروج گاز و روشن شدن شعله داشته باشد؛ اگر این ژیگلورها دچار گرفتگی به دلیل گرد و خاک یا انسداد شده باشد، این مشکل را ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود سرویس دوره‌ای دستگاه را به طور مرتب و در بازه‌های شش‌ماهه انجام دهید تا دستگاه دچار این مشکل نشود.

دلایل صدای غیرطبیعی پکیج + راهکار رفع صدای دستگاه

ایرادات جرقه‌ زن مشعل پکیج

جرقه‌زن پکیج قطعه‌ی دیگری است که در بروز این مشکل می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. مشکل جرقه در جرقه زدن، بروز ایراد در یونیزه کردن الکترود جرقه‌زن و ... موجب اختلال در ایجاد شعله و صدای مهیب آن خواهد شد. همچنین اگر فاصله الکترود جرقه‌زن تا برنر دستگاه بیشتر یا کمتر از حد نرمال شده باشد، این مشکل پدید می‌آید.

مشکل دودکش پکیج

مشکل در دودکش مانند مسدود شدن یا سوراخ شدن آن موجب کاهش هوای لازم برای احتراق می‌شود و طبیعی است که زمان روشن شدن مشعل صدایی مانند صدای انفجار داشته باشد. اگر مشکلی برای دودکش پیش بیاید، میزان مکش و دهش هوا در پکیج‌هایی با دودکش دوجداره و همچنین میزان دهش در پکیج‌هایی با دودکش‌های تک جداره کاهش می‌یابد و به همین علت صدای انفجار ایجاد می‌کند.

راهنمای کامل دلایل نشتی آب پکیج و راهکار رفع آن

ایراد پرشر هوای پکیج

برخی پکیج‌ها برای خروج بهتر دود دارای فن هستند که این فن هم اکسیژن را برای احتراق بهتر مکش کرده و هم دود را به سمت بیرون می‌فرستد. در کنار فن سوئیچی به نام پرشر هوای پکیج قرار دارد که میزان هوای در حال گردش دستگاه را بررسی کرده و اگر دود به درستی از دستگاه خارج نشود، عملکرد سیستم را با پیغامی که به برد صادر می‌کند، متوقف خواهد کرد. اگر این قطعه دچار مشکل شده باشد و مقداری از دود حاصل از احتراق داخل دستگاه باقی بماند، ممکن است صدایی مانند صدای انفجار ایجاد کند.

رفع روشن شدن انفجاری پکیج

رفع روشن شدن انفجاری پکیج

برای رفع روشن شدن انفجاری پکیج نمی‌توان راهکاری ارائه داد تا به سادگی و خودتان بتوانید ایراد آن را تشخیص دهید. برای اینکه دستگاه به شکل استاندارد عیب‌یابی و تعمیر شود، لازم است کارشناس تعمیرات پکیج مراجعه کرده و آن را بررسی نمایند. کارشناسان گلدیران با مهارت و تجربه‌ای که دارند می‌توانند خیلی سریع ایراد دستگاه شما را تشخیص داده و آن را برطرف نمایند.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...