راهنمای کامل دلایل نشتی آب پکیج و راهکار رفع آن

۲۵ دی ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

نشتی آب از هر دستگاه و در هر قسمتی از منزل موجب خسارت می‌شود و دردسرهای بعد از آن ممکن است تا چند روزی اسباب زحمت شود. یکی از دستگاه‌هایی که معمولا ممکن است دچار نشتی آب شود و علاوه بر مشکلاتی که ایجاد می‌کند و آسیبی که به وسایل نزدیک به آن می‌رسد، موجب می‌شود تا مدتی آب گرم و گرمایش منزل را نداشته باشیم، پکیج شوفاژ دیواری است. اگر در منزل و یا محیط خود از پکیج استفاده می‌کنید، می‌دانید که پکیج شوفاژ دیواری به دلیل گرمایشی که ایجاد می‌کند، جزو دستگاه‌های بسیار ضروری است. زمانی که این دستگاه دچار کوچکترین مشکلی می‌شود، آب مصرفی یا گرمایش رادیاتورها را از دست خواهیم داد؛ البته در برخی شرایط که دستگاه دیگر قادر به روشن شدن نیست، هر دو امکان که گرمایش آب مصرفی و رادیاتورها است را برای مدتی نخواهیم داشت. توصیه می‌کنیم اگر پکیج گلدیران شما دچار مشکل شد، حتما به نمایندگی ال جی در تهران، نمایندگی ال جی در کرج و خدمات پس از فروش گلدیران در سراسر کشور اطلاع دهید تا در کوتاهترین زمان خدمات مورد نیاز شما مشتری گرامی را ارائه نماییم.
ممکن است ایراد نشتی آب پکیج شما به دلیل برخی مواردی باشد که بدون مراجعه‌ی تکنسین و تعمیر از سوی متخصص نیز قابل رفع باشد؛ در این راهنما علل آبریزی پکیج و نشتی آب از آن را توضیح خواهیم داد.

علت آب دادن فیلتر پکیج چیست؟


یکی از دلایل بسیار مهم نشتی آب پکیج، مشکل فیلتر آب ورودی دستگاه است. برای کاهش سختی آب وارد شده به دستگاه، بر سر راه ورودی آب شهری پکیج، فیلتر قرار می‌گیرد. برخی فیلترها به نام فیلتر آب پلی فسفات که دارای محفظه است، ممکن است پس از مدتی به دلیل فشار وارد شده به آن بشکند و با توجه به اینکه ورودی آب شهری باز بوده و جریان آب شهری به داخل دستگاه پکیج باز است، آب نشت می‌کند و اگر منزل نباشید ممکن است آب منزل شما را فرا بگیرد. پیشنهاد ما این است که از فیلتر مغناطیس استفاده کنید که خطر شکسته شدن و نشتی آب را ندارد؛ اگر از فیلتر پلی فسفات که در تصویر بالا مشخص است (فیلتر سمت چپ) استفاده می‌کنید، زمانی که منزل نیستید، بهتر است ورودی آب شهری یعنی دومین لوله از سمت راست را ببندید تا در صورت شکستن آن، نشتی آب به وسایل شما صدمه نزند.

دلایل صدای غیرطبیعی پکیج + راهکار رفع صدای دستگاه

نشتی آب از لوله‌های زیر پکیج و رادیاتورها


یکی دیگر از دلایل نشتی آب پکیج، وجود مشکل در لوله‌های زیر آن و یا رادیاتورها و یا لوله کشی مسیر رادیاتورهاست. زیر دستگاه پکیج 4 لوله‌ی آب وجود دارد؛ 2 لوله مربوط به رادیاتورهاست که آب را به رادیاتورها می‌رساند و مجدد از لوله‌ی برگشت آب گرم، آب را به داخل پکیج می‌رساند تا دائم گرم شود. این جریان آب از طریق پمپ داخل پکیج ایجاد می‌شود. دو لوله‌ی دیگر که زیر پکیج قرار گرفته، مربوط به ورودی آب شهری و خروجی آب گرم شیرهای آب مصرفی است. ممکن است مسیر لوله‌های رادیاتورها و یا رادیاتورها نیز دچار نشتی شده باشد. اگر هر یک از این موارد برای دستگاه شما اتفاق افتاده، نیاز است هر چه سریع‌تر رفع شود. برای رفع مشکل لوله‌های پکیج حتما به گلدیران اطلاع دهید، اما اگر نشتی آب از رادیاتورها وجود دارد و پکیج مجدد دچار افت فشار شده و ارور E4 می‌دهد، لازم است از سوی شخصی که کار تاسیسات گرمایشی انجام می‌دهند، مورد بررسی و تعمیر قرار گیرد. برای نگهداری بهتر رادیاتورها، پیشنهاد می‌شود راهنمای روش هواگیری و استفاده صحیح از رادیاتورها را مطالعه فرمایید.
نکاتی در مورد حالت گرمایش کولرهای گازی ال جی

نشتی آب از قطعات داخلی پکیج

داخل پکیج یک یا دو مبدل وجود دارد که به آن مبدل حرارتی نیز می‌گویند و در واقع منبعی است که داخل آن آب گرم می‌شود. اگر مبدل آب داخل دستگاه پکیج سوراخ شود و یا دچار مشکل شود آب می‌چکد و از زیر پکیج شاهد نشتی آب خواهید بود. اگر نشتی آب داخلی از پمپ پکیج نیز ایجاد شود، نشتی آب را از زیر دستگاه مشاهده خواهید کرد. گاهی هم ممکن است لوله‌های آب داخل پکیج نشتی داشته باشد. برای رفع این مشکل می‌بایست کارشناسان گلدیران به محل مراجعه کرده و مشکل را برطرف نمایند.

علت ارور دادن پکیج چیست؟

چرا فشار بالای پکیج باعث نشتی آب از شیر اطمینان می‌شود؟


علت آب دادن شیر اطمینان پکیج این است که گاهی ممکن است به صورت ناگهانی از لوله‌ای که در قسمت زیر پکیج و در انتها نزدیک به پشت دستگاه قرار دارد، آب گرم با فشار بالا نشت کند. نشتی از لوله‌ای خواهد بود که به جایی متصل نیست و از داخل پکیج به قطعه‌ای به نام شیر اطمینان وصل شده است. شیر اطمینان پکیج قطعه‌ای است که اگر از سمت آب داخل دستگاه به آن فشار وارد شود، مسیر آب را باز کرده و آّب خارج می‌شود؛ در واقع این قطعه برای اطمینان و حفاظت قرار داده شده و در موارد اضطراری که میزان آب داخل دستگاه پکیج بیش از اندازه افزایش یافته و یا به دلیل افزایش دما، فشار بالا رفته است، آب را خارج می‌کند. پس اگر متوجه شدید که از شیر اطمینان آب خارج شده، می‌بایست علت افزایش فشار را بیابید. بهتر است همیشه زیر پکیج یک سطل قرار دهید تا در صورت باز شدن شیر اطمینان و خارج شدن آب، داخل آن جمع شود.

علت بالا رفتن فشار پکیج



حال می‌بایست دلیل بالا رفتن فشار دستگاه پکیج را بررسی کنیم. اگر شیر پرکن زیر پکیج را باز کرده باشید و فراموش کنید آن را ببندید، آب زیادی وارد دستگاه خواهد شد و در نهایت از شیر اطمینان تخلیه می‌شود.
بالا رفتن فشار بار پکیج می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که مهم‌ترین آنها بروز مشکل در منبع انبساط پکیج است. منبع انبساط قطعه‌ای است که سیکل و فشار پکیج را بالانس می‌کند و در حالت تعادل نگه می‌دارد؛ اگر منبع انبساط دچار مشکل شود، فشار دستگاه متعادل نخواهد بود و دائم تغییر می‌کند. برای اطلاع از روش تنظیم فشار پکیج می‌توانید آموزش کامل تنظیم فشار بار پکیج را مطالعه فرمایید.

آیا بهترین وسیله‌ی گرمایشی منزل پکیج است؟

پکیج‌های شوفاژ دیواری این روزها بسیار پرطرفدار هستند و سوالی که این روزها در ارتباط با وسایل گرمایشی مطرح می‌شود این است که آیا بهترین سیستم گرمایشی برای خانه‌های آپارتمانی پکیج شوفاژ دیواری است یا خیر؟ می‌توان گفت یکی از بهترین وسیله‌های گرمایشی برای محیط، پکیج است اما اگر شما در منزل برای گرمایش آب مصرفی آبگرمکن دارید، ممکن است فقط نیاز به یک سیستم گرمایشی محیط داشته باشید؛ در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم یک سیستم تهویه مطبوع را به عنوان سیستم کمک گرمایشی در کنار دستگاه گرمایشی اصلی انتخاب کنید تا گرمای مطبوع‌تری برای فضای منزل شما ایجاد شود. برای انتخاب بهترین دستگاه مناسب محیط می‌توانید راهنمای انتخاب بهترین سیستم گرمایشی برای منزل را مطالعه فرمایید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...