۰ تا ۱۰۰ شستن لباس عروس در منزل + روش های شستن

۰۴ بهمن ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
شستن لباس عروس
به طور کلی در حین مراسم عروسی، احتمال چرک شدن و ایجاد لک بر روی لباس عروس وجود دارد که موجب آزرده خاطر شدن شما می‌شود اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد. زیرا معمولاً بسیاری از لکه‌ها و کثیفی‌ها به راحتی و با شستن لباس عروس در منزل رفع خواهند شد. شاید فکر کنید که حتماً باید لباس عروس خود را به خشکشویی بسپارید و انجام این کار احتمالاً هزینه بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت، اما به راحتی می‌توانید همین کار را به بهترین شکل در منزل انجام دهید. 

روش‌ های شستن لباس عروس

معمولاً افرادی که لباس عروس کرایه می‌کنند، ممکن است پس از مراسم متوجه شوند که بر روی لباس لکه‌های متعددی مانند: لکه انواع نوشینی و غذا وجود دارد و در اینصورت بهتر است تا از روش لکه‌گیری به عنوان یکی از روش‌ های شستن لباس عروس استفاده کنند اما برخی از خانم‌ها که لباس عروس را خریداری کرده‌اند و بسیار بر روی تمیزی لباس عروس خود حساسیت نشان می‌دهند، بهتر است تا شستن آن را انتخاب کنند تا انواع کثیفی و گرد و غبار از رو لباس عروس پاک شود و مانند روز اول شود. لازم به ذکر است که پس از شستن لباس عروس، آن را در معرض نور مستقیم خورشید برای خشک شدن قرار ندهید، زیرا در اینصورت الیاف لباس عروس دچار دگرشکلی خواهد شد.
پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.
شستن لباس عروس در منزل

شستن لباس عروس در وان حمام

قبل از آنکه با نحوه شستشوی لباس عروس در منزل و وان حمام آشنا شوید بهتر است بدانید که هرگز نباید لباس عروس را وارد ماشین لباسشویی کنید زیرا جنس اینگونه لباس‌ها طوری است که امکان نخ‌کش شدن و از شکل افتادن آن به راحتی وجود دارد. پس به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. 

برای آنکه بتوانید لباس عروس را در منزل شستشو دهید، بهترین کار این است که وان یا لگن بزرگ را برای انجام این کار انتخاب کنید. در وهله اول باید محیط حمام و وان را به بهترین شکل پاکسازی و ضدعفونی کنید، زیرا همانطور که می‌دانید لباس عروس به سرعت کثیفی‌ها را به خود جذب خواهد کرد. سپس لگن یا وان را پر از آب ولرم کنید و لباس عروس را درون آن قرار دهید. 
روش های شستن لباس عروس

پس از چند دقیقه باید اقدام به افزودن مواد شوینده به تشت یا وان کنید. البته قبل از اینکار باید بدانید که این مواد شوینده برای این جنس از لباس عروس مناسب هستند، زیرا در برخی از موارد و در صورت وجود ابریشم در لباس عروس، امکان از بین رفتن الیاف وجود دارد. دقت شود که لباس عروس‌های با جنس پلی‌استر، بهترین جنس برای شستشو هستند.
 
پس از افزودن مواد شوینده به آب، بهتر است تا در حدود 30 دقیقه اجازه دهید لباس عروس خیس بخورد. حتماً توجه کنید که از آب با درجه حرارت بالا استفاده نکنید، زیرا در اینصورت لباس کاملاً شکل اولیه خود را از دست خواهد داد. در نهایت نیز اگر لک کوچکی بر روی لباس عروس باقی مانده بود، با استفاده از یک اسفنج نرم یا مسواک، به آرامی محل مورد نظر را تمیز کنید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره پاک کردن آدامس از روی لباس را بخوانید.
چطور لباس عروس را تمیز کنیم

پاک کردن لکه‌ ها از روی لباس عروس

این روش زمانی کاربرد دارد که قصد شما تنها از بین بردن لکه‌های موجود بر روی لباس عروس است و به عنوان یکی از‌ روش های شستن لباس عروس نام برده می‌شود. در ابتدا تمامی قسمت‌های لباس عروس را ارزیابی کنید تا از وجود تمامی لکه‌ها مطمئن شوید و سپس اقدام به لکه‌زدایی کنید. به طور کلی اکثر لکه‌ها و کثیفی‌ها بر روی قسمت انتهایی دامن شکل می‌گیرد، زیرا این قسمت معمولاً بر روی زمین کشیده می‌شود. 
پاک کردن لکه‌ها از روی لباس عروس

پس از آن مواد شونده مورد نظر خود را برای پاک کردن لکه از روی لباس استفاده کنید. برای انجام این کار نباید مواد شوینده را به طور مستقیم با لباس در تماس قرار دهید و بهتر است تا یک حوله یا پارچه نخی را به آن آغشته کید و سپس به آرامی شروع به تمیز کردن لکه‌ها کنید. در نهایت نیز با استفاده از یک پارچه مرطوب دوباره نقطه مورد نظر را تمیز کنید. با انجام این کار بدون نیاز به شستن لباس عروس به طور کامل، از شر لکه‌ها خلاص خواهید شد. دقت شود که پس از شستن لباس عروس در منزل، اگر از سشوار برای خشک کردن آن استفاده شود، دیگر خبری از لک بر روی لباس نخواهد بود. 
پیشنهاد می شود در صورت خرابی یا نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی یا تعمیر ماشین ظرفشویی جی پلاس از خدمات گلدیران استفاده نمایید.

شستشوی لباس عروس

نکات مهم قبل از شستشوی لباس عروس

عدم استفاده از سفید‌کننده‌ ها

بسیاری از فکر می‌کنند که چون رنگ لباس عروس سفید است، پس می‌توانند از انواع سفید‌کننده برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنند، اما به دلیل اینکه لباس عروس لطیف‌ترین جنس را دارد و سفید‌کننده‌ها جزء مواد شوینده قوی محسوب می‌شوند، پس توصیه می‌شود که به هیچ وجه از این موارد استفاده نکنید. 

توجه به جنس پارچه

به طور خلاصه جنس لباس‌های عروس از ابریشم و حریر تشکیل شده است. در صورتی که ابریشم به کار رفته در لباس عروس زیاد باشد، معمولاً شستن آن به صلاح نیست و تنها می‌توانید از آب ولرم برای شستن آن استفاده کنید. همچنین اگر جنس لباس عروس از نوع حریر و پلی استر است، دست شما باز است و می‌توانید از انواع مواد شوینده مجاز برای شستشوی آن‌ها استفاده کنید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره شستن لباس چرمی را بخوانید.
جنس پارچه لباس عروس

توجه به تزئینات موجود بر روی لباس عروس

در برخی از موارد جنس پارچه لباس عروس از نوع پلی استر و حریر است و همچنین از مواد سفید‌کننده نیز استفاده نمی‌کنید، اما پس از شستشو می‌بینید که شکل ظاهری لحاظ تفاوت زیادی کرده است. یکی از دلایل این اتفاق می‌تواند وجود تزئینات زیاد بر روی لباس عروس باشد. در برخی از موارد هنگام شستن لباس عروس ممکن است اشیا تزئینی از لباس جدا شوند و شکل لباس را کاملاً از بین ببرند. پس از مطالعه این بخش می‌توانید به راحتی به پرسش "چطور لباس عروس را تمیز کنیم؟ " پاسخ مناسب دهید. 

تزئینات موجود بر روی لباس عروس

و در آخر...
همواره شستن لباس عروس به شکل صحیح در منزل بسیار دشوار است و به همین دلیل بسیاری از افراد با صرف هزینه سنگین این کار را به خشکشویی می‌سپارند. یکی از روش‌ های شستن لباس عروس، شستشوی آن در وان یا لگن حمام است. با انجام این کار، شما علاوه بر پاک کردن تمامی لکه‌های موجود بر روی لباس عروس، گرد و غبار و انواع کثیفی‌ها را از آن پاک خواهید کرد. علاوه بر این اگر قسمت کوچکی از لباس دچار لکه انواع غذا یا نوشیدنی شده باشد، با ترفند‌های ساده می‌توانید از دست آن خلاص شوید. همچنین قبل از شستشوی لباس با مواد شوینده، حتماً جنس الیاف آن را مورد نظر قرار دهید که از نوع ابریشمی نباشد.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...