چرا تلویزیون ال جی تصویر ندارد ولی صدا دارد؟

۲۲ آبان ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
َ
تصویر نداشتن تلویزیون

 مشکل عدم نمایش تصویر تلویزیون در تمامی برندها و مدل‌ها شایع‌ترین ایرادی است که ممکن است برای تلویزیون پیش بیاید. هر مشکلی که در قطعات اصلی تلویزیون ایجاد شود، معمولا در نمایش تصویر و تشکیل آن تاثیرگذار است. سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون می‌تواند علل متفاوت فنی و غیرفنی داشته باشد؛ این ایراد همیشه نشانگر مشکل و اختلال فنی تلویزیون نیست. معمولا زمانی که تصویر تلویزیون به هر دلیل قطع می‌شود ابتدا به بررسی سیم‌ها و کابل‌های پشت تلویزیون پرداخته و پس از اینکه این اقدامات نتیجه نداد، بررسی منوی تلویزیون و یا جستجو و تحقیق در مورد ایراد پیش آمده برای تلویزیون و هزینه تعمیرات آن اقدام بعدی است. ما در این راهنما سعی کردیم این مشکل را به طور کامل و با توجه به تمامی دلایل احتمالی آن بررسی کنیم تا در صورت مواجه شدن با این مشکل ساده‌تر بتوانید به ایراد دستگاه پی برده و بهترین راهکار را برای رفع مشکل تلویزیون بیابید. کارشناسان گلدیران نیز همراه شما خواهند بود و برای تعمیر تلویزیون ال جی در تمامی نقاط کشور آماده خدمت‌رسانی به شما مشتری عزیز هستند.

دلایل قطع شدن تصویر تلویزیون

تلویزیون ال جی صدا دارد ولی تصویر ندارد

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون تنظیمات اشتباه و عدم دریافت سیگنال تلویزیون است و یا اینکه تلویزیون دچار مشکل فنی شده است و نیاز به تعمیرات دارد. نکته‌ی قابل توجه در چنین شرایطی این است که تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد و همین مورد نشان می‌دهد که تلویزیون به طور کامل دچار آسیب نشده است.
در ادامه تمامی موارد که منجر به مشکل سیاه شدن صفحه نمایش تلویزیون می‌شود را به شما اعلام خواهیم کرد:

قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

دلیل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون با توجه به پیغامی که زمان سیاه شدن تصویر نمایش می‌دهد، قابل تشخیص است اما اگر صفحه‌ی نمایش تلویزیون به طور کامل سیاه شود و هیچ پیغامی نمایش ندهد، احتمالا مربوط به حالت صرفه جویی در مصرف برق تلویزیون بوده و یا اینکه دستگاه به لحاظ فنی ایراد دارد.

Energy Saving در تلویزیون ال جی

قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی در حالیکه صدا دارد

در بیشتر تلویزیون‌های مارک ال جی گزینه‌ای به نام «صرفه‌ جویی در مصرف انرژی» یا همان «Energy Saving» وجود دارد که با انتخاب گزینه‌های آن می‌توانیم با کاهش دادن نور صفحه نمایش، صرفه جویی برق را در تلویزیون فعال کنیم. شما می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی کاهش نور صفحه نمایش به میزان کم، متوسط و زیاد، میزان روشنایی صفحه را تغییر دهید. گزینه‌ی دیگر این بخش «صفحه نمایش خاموش» است و در صورتی که فعال باشد، صفحه تلویزیون خاموش و سیاه شده و فقط صدا پخش می‌شود. اگر این گزینه فعال باشد، پس از اینکه هریک از کلیدهای کنترل را انتخاب کنید، صفحه نمایش مجدد روشن خواهد شد.

پیغام برنامه ریزی نشده در تلویزیون ال جی

یکی از مواردی که باعث می‌شود، صفحه نمایش تلویزیون تاریک شده و برنامه‌ها را نمایش ندهد، عدم دریافت کانال‌ها و پاک شدن کانال‌های تلویزیون است. اما نمایش عبارت «برنامه‌ریزی نشده» مشخص می‌کند که تلویزیون ایرادی ندارد و با کانال‌یابی مجدد تلویزیون مشکل رفع خواهد شد؛ در این مورد می‌توانید روش کانال‌ یابی در تلویزیون LG را مطالعه نموده و برای اطلاع از نحوه مرتب‌سازی کانال نیز به راهنمای نحوه مرتب کردن کانال‌ تلویزیون ال جی مراجعه نمایید.

پیغام NO Signal تلویزیون LG

یکی از پیغام‌هایی که بر روی تلویزیون نمایان می‌شود و باعث می‌شود که تلویزیون هیچ تصویری نمایش ندهد، پیغام «بدون سیگنال» است؛ زمانی که تلویزیون شما این پیغام را بر روی صفحه نمایش می‌دهد به این معنی است که ورودی‌ متصل شده به تلویزیون سیگنالی به صفحه نمایش نمی‌فرستد. در این صورت با کلید انتخاب ورودی کنترل تلویزیون، که کلید Input و یا Source است، می‌توانید ورودی تلویزیون را تغییر دهید و ورودی صحیح را انتخاب کنید تا تلویزیون برنامه مورد نظر شما را پخش کند. اگر بر روی ورودی آنتن این پیغام را مشاهده می‌کنید، نیاز است اتصال آنتن را بررسی نمایید. ممکن است فیش آنتن قطع شده باشد و یا اینکه آنتن مناسب نباشد. زاویه‌ی آنتن نیز مهم است و با تغییر زاویه‌ی آن می‌توانید تست کنید که مشکل حل می‌شود یا خیر. یکی از نکات مهم این است که باید قدرت و کیفیت سیگنال تلویزیون بالاتر از %70 باشد تا در وضعیت مناسبی قرار بگیرد؛ البته بهتر است قدرت سیگنال بالاتر از %70 و کیفیت سیگنال %100 باشد. برای اطلاع از قدرت و کیفیت سیگنال تلویزیون، بخش کانال‌ها را در منوی تلویزیون مشاهده نمایید.

مشکل بک لایت تلویزیون ال جی

تلویزیون ال جی روشن میشه ولی تصویر نداره


بکلایت همانطور که از نام آن پیداست نور پس زمینه‌ی تلویزیون است؛ این نور به تصویر می‌تابد و پیکسل‌ها را روشن می‌کند. اگر تلویزیون مشکل عدم نمایش تصویر دارد، معمولا مشکل اصلی آن می‌تواند ایراد بک لایت تلویزیون باشد. در تلویزیون‌هایی از نوع LED و LCD نور پس زمینه وجود دارد و در صورتی که دچار مشکل شده و خاموش شود، تلویزیون هیچ تصویری نمایش نمی‌دهد و صفحه به طور کامل خاموش خواهد شد؛ البته اگر از نزدیک تلویزیون نوری مانند چراغ قوه بر روی صفحه نمایش بیاندازید، تصویر را به طور محو می‌بینید که نوری وجود ندارد تا آن را روشن کند.

نداشتن تصویر تلویزیون به دلیل خرابی برد پاور تلویزیون

برد پاور ولتاژ برق مورد نیاز قطعات متفاوت تلویزیون را فراهم می‌کند و به همین دلیل ممکن است ولتاژ مناسب را به بکلایت تلویزیون نرساند و تصویر صفحه نمایش تلویزیون قطع شود. عدم هماهگی ولتاژ برد پاور و بکلایت و سایر قطعات مرتبط با نمایش تصویر تلویزیون نیز می‌تواند موجب عدم نمایش تصویر تلویزیون شود. گاهی تلویزیون روشن می‌شود اما لوگوی تلویزیون بالا نمی‌آید و نمایش داده نمی‌شود که این مورد نیز می‌تواند به دلیل ایراد برد پاور تلویزیون باشد. گاهی تصویر تلویزیون قطع می‌شود و با خاموش و روشن کردن تلویزیون مجدد وصل می‌شود و معمولا دلیل آن نیز همان ایراد برد پاور است.

ایراد برد مین تلویزیون ال جی

برد مین تلویزیون قطعه‌ای اساسی در کارکرد دستگاه است و کنترل تصویر و صدا و ... از وظایف برد مین است. یکی دیگر از وظایف برد مین پردازش اطلاعات پورت‌های تلویزیون است که می‌تواند پورت‌های ورودی و یا خروجی از جمله پورت آنتن و HDMI باشد. تیونر دیجیتال تلویزیون نیز بر روی برد مین دستگاه قرار دارد و در صورتی که به درستی عمل نکند، تلویزیون نمی‌تواند تصویر کانال‌ها و ورودی آنتن را نمایش دهد.

آبخوردگی و ضربه خوردگی تلویزیون ال جی

مشخص است که ضربه خوردن و یا ریخته شدن آب بر روی تلویزیون به آن آسیب می‌رساند و ممکن گاهی این آسیب موجب شود بیشتر قطعات داخل تلویزیون دچار مشکل شود. حتی در صورتی که میزان آبخوردگی و نفوذ آب به داخل تلویزیون خیلی کم باشد نیز می‌تواند باعث خسارت به تلویزیون شود. به همین علت است که توصیه می‌شود برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون، تمیز کننده و LCD Cleaner را مستقیم بر روی تلویزیون اسپری نکنید؛ ابتدا آن را بر روی دستمال مخصوص پاک کردن تلویزیون به میزان خیلی کم اسپری کنید و سپس آن را بر روی تلویزیون بکشید. اگر محلول تمیز‌کننده را مستقیم بر روی تلویزیون اسپری کنید، مایع به سمت پایین تلویزیون رفته و به داخل تلویزیون و کابل‌های فلت پایین آن نفوذ می‌کند. اگر این اتفاق افتاد و متوجه شدید آب به داخل تلویزیون نفوذ کرده است، به تکنسین تعمیرات تلویزیون ال جی اطلاع دهید و برای جلوگیری از آسیب بیشتر به تلویزیون تا زمان مراجعه‌ی کارشناس تعمیر، تلویزیون را خاموش کرده و برق آن را قطع نمایید.

راهکار رفع مشکل عدم نمایش تصویر تلویزیون

توصیه می‌کنیم برای اینکه تلویزیون شما عمر بالاتری داشته باشد و کمتر دچار ایراد شود، راهنمای روش افزایش عمر تلویزیونرا مطالعه نمایید و راهکارهای گفته شده در آن را رعایت نمایید. اگر هم تلویزیون شما دچار ایراد شده است، جای نگرانی وجود ندارد زیرا نمایندگی رسمی تعمیرات تلویزیون ال جی ایراد دستگاه شما را طبق دستورالعمل‌های فنی استاندارد رفع خواهند کرد. اگر سوالی نیز در مورد کارکرد تلویزیون ال جی و یا باقی موارد مرتبط با آن دارید زیر همین مقاله برای ما بنویسید؛ کارشناسان گلدیران آماده‌ی پاسخگویی به شما هستند.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...