علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی چیست؟ + نکات مهم

۰۴ خرداد ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی
حتما شما هم تا به حال با وضعیتی مواجه شده اید که کنترل تلویزیونتان کار نکند. در این شرایط شروع به کوبیدن آن به مبل، دیوار، زمین و ... می‌کنید تا آن را به کار بیندازید. در این حالت شاید اگر خیلی خوش شانس باشید، کنترل برای مدت کوتاهی عمل می‌کند و دوباره روز از نو روزی از نو.

کار نکردن کنترل هر برند تلویزیونی، حتی کنترل تلویزیون الجی مسئله ای است که تقریبا همه افراد یکبار هم که شده آن را تجربه کرده اند. در ادامه ما علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین در خصوص کار نکردن ریموت کنترل جادویی هم صحبت خواهیم کرد. چنانچه با این مسئله مواجه شده و نیاز به خدمات تخصصی داشتید، می توانید از طریق راه‌هایی که در ادمه توضیح میدهیم با مراکز تعمیرات تلویزیون ال جی (نمایندگی گلدیران) در ارتباط باشید.

چرا کنترل تلویزیون ال جی کار نمی کند؟

در این شرایط احتمالاً از خود می پرسید چرا کنترل معمولی و یا هوشمند تلویزیون ال جی کار نمی کند؟ بررسی دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی، چرا کنترل معمولی کار نمی کند؟ و علت کار نکردن کنترل ال جی چیست؟

با ما باشید تا به سوال شما پاسخ دهیم.
برای بررسی اینکه چرا کنترل تلویزیون LG کار نمی‌کند، چند نکته را در ادامه بیان می‌کنیم که آن را بررسی کنید:
  1. اول از هر چیز چک کنید که باطری کنترل تمام شده یا خیر؟
در صورتیکه باطری کنترل تلویزیوت ال جی تمام شده، نیاز است که باطری آن را تعویض کنید.
اگر کنترل تلویزیون الجی شارژی است آن را شارژ نمایید. برای بار اول 60 دور و برای هربار مصرف 25 تا 30 دور در جهت چرخش عقربه های ساعت.

  1. آیا فاصله کنترل تا تلویزیون رعایت شده است؟
به طور متوسط در مدل های مختلف این فاصله نباید از 3 الی4 متر بیشتر باشد.

  1. آیا چیزی مانع از رسیدن امواج به چشمی تلوزیون میگردد؟ مثل نور لامپ هالوژن؟ کنترل تلویزیون را از چنین مکان‌هایی دور نمایید.
لازم است کنترل تلویزیون به صورت زیر بررسی شود :
دوربین موبایلتان را روشن کنید و به طرف چشمی کنترل بگیرید. به گونه‌ای که گویی می‌خواهیم از چشمی کنترل عکس یا فیلم بگیریم و کلیدهای روی کنترل را می‌زنیم و همزمان صفحه LCD موبایل را نگاه می‌کنیم. اگر کنترل درست باشد سیگنال فرستاده، چشمک می‌زند. از جلوی چشمی کنترل نوری خارج میشود. درغیر اینصورت کنترل ایراد دارد.

علت کار نکردن کنترل جادویی چیست؟

علت کار نکردن موس کنترل تلویزیون ال جی

چرا کنترل جادویی ال جی کار نمی کند؟

لازم است یک مرتبه نیز UNpair و pair ( یعنی غیر فعال و فعال سازی ) کنترل تلویزیون انجام شود.
برای غیرفعال کردن کنترل تلویزیون های ال جی در مدل‌های متفاوت به شکل زیر عمل کنید :
  • در تلویزیون‌های سال 2011 باید همزمان دکمه MUTE و OK بر روی کنترل مجیک موشن به مدت 5 ثانیه فشرده نگه دارید.
  • در تلویزیون‌های سال 2012 باید HOME + BACK همزمان نگه دارید.
  • در تلویزیون‌های سال 2013 باید SMART + BACK همزمان نگه دارید.
  • در تلویزیون‌های سال 2014، 2015، 2016، 2017 و 2018 باید HOME + BACK را که نوشته ندارد، عکس خانه دارد را همزمان نگه دارید.
برای رجیستر کردن یا فعال سازی آن کافیست دکمه OK را بزنید.

توجه کنید:

که برای محصولات Smart 2012-2013-2014 برای ( فعال Pair ) نمودن کنترل مجیک موشن، اگر با زدن دکمه Ok برروی کنترل ثبت نام مجیک انجام نشد با نگه داشتن دکمه Back بصورت فشرده به مدت 5 ثانیه این امر ممکن میشود.

لازم به ذکر است:

در صورت فعال نشدن علامت فلش روی تصویر در ابتدا باتری کنترل را چک کنید و باتری نو داخل آن بیندازید. زیرا مصرف باتری این کنترل فوق العاده بالا است و در مدل هایی که دانگل مجیک داخلی ندارند و گیرنده پشت دستگاه متصل است مانند دستگاه LW گیرنده را یکبار خارج کرده و مجدد وصل کنید.
ضمنا در سر راه نیز دستگاه هایی که پهنای باند آنها (2.4 GHz) با این کنترل یکی است نباید قرار گرفته شود زیرا در روند کار اختلال بوجود می آورد. بهتر است برق دستگاه مدتی قطع شود و پس از اتصال مجدد برق و روشن کردن دستگاه تست انجام شود. (unpair و pair انجام شود)

چرا برخی از دکمه های کنترل جادویی کار نمی کند؟

بهتر است بدانید که در کنترل های تلویزیون ال جی مثلا کنترل جادویی دو بخش دارد:
  1. برای فرمان‌های غیر از موس با مادون قرمز عمل می کند.
  2. برای فرمان موس کنترل با بلوتوث کار می کند.
چنانچه باقی دکمه ها غیر از موس عمل نکند ممکن است مادون قرمز دکمه ها مشکل پیدا کرده است و  ارسال فرمان امکان پذیر نیست. در این صورت برای رفع ایراد کنترل تلویزیون الجی به ما اطلاع دهید.

تعمیر کنترل تلویزیون ال جی موس دار

علت کار نکردن کنترل موسی تلویزیون ال جی

علت کار نکردن کنترل موسی تلویزیون ال جی

چرا دکمه های کنترل جادویی کار میکند اما موس عمل نمی کند؟

 لازم است یک مرتبه نیز UNpair و pair ( غیر فعال و فعال سازی ) انجام شود.
برای غیرفعال کردن کنترل جادویی تلویزیون به روشی که در پاراگراف قبلی بیان کردیم عمل کنید.
  • در تلویزیون‌های سال 2011 باید همزمان دکمه MUTE و OK برروی کنترل مجیک موشن به مدت 5 ثانیه فشرده نگه دارید.
  • در تلویزیون‌های سال 2012 باید HOME + BACK همزمان نگه دارید.
  • در تلویزیون‌های سال 2013 باید SMART + BACK همزمان نگه دارید.
  • در تلویزیون‌های سال 2014، 2015، 2016، 2017 باید HOME + BACK ( نوشته ندارد، عکس خانه دارد) را همزمان نگه دارید.
برای رجیستر کردن (فعال) کافیست دکمه OK را بزنید.
2نکته ای که در ادامه بیان میشود دقیقا باید طبق بند قبلی چک و بررسی شود.
توجه کنید برای محصولات Smar t2012،2013،2014 برای Pair نمودن کنترل مجیک موشن اگر با زدن دکمه Ok برروی کنترل، ثبت نام مجیک انجام نشد با نگه داشتن دکمه Back بصورت فشرده به مدت 5 ثانیه این امر ممکن می شود.

چرا دکمه های کنترل جادویی کار میکند اما موس عمل نمی کند؟
کلیدهای پر کاربرد کنترل تلویزیون های ال جی
لازم به ذکر است در صورت فعال نشدن علامت فلش روی تصویر، در ابتدا باتری کنترل را چک کنید و باتری نو داخل آن بیندازید، چون مصرف باتری این کنترل فوق العاده بالا است و در مدل هایی که دانگل مجیک داخلی ندارند و گیرنده پشت دستگاه متصل است مانند دستگاه LW گیرنده را یکبار خارج کرده و مجدد وصل کنید. ضمنا در سر راه نیز دستگاه هایی که پهنای باند آنها (2.4 GHz) با این کنترل یکی است نباید قرار گرفته شود زیرا در روند کار اختلال بوجود می آورد.
بهتر است برق دستگاه مدتی قطع شود و پس از اتصال مجدد برق و روشن کردن دستگاه تست انجام شود. (unpair وpair انجام شود)

چرا باتری کنترل جادویی تلویزیون ال جی زود تمام می شود؟

  1. به دلیل اینکه موس کنترل تلویزیون های LG با بلوتوث کار میکند، باتری زود تمام میشود .
  2. به طور کلی مصرف انرژی بلوتوث بالاست و این مورد طبیعی است
  3. می توان از باتری های برندهای معتبر استفاده نمود تا مدت زمان بیشتری قابل استفاده و شارژ مجدد باشد .
  4. مواقعی که از کنترل استفاده نمی شود روی یک سطح ثابت مانند میز قرار داده شود تا موس در حرکت نباشد و باتری زود به اتمام نرسد.

علت کار نکردن کنترل جادویی تلویزیون ال جی

علت کار نکردن کنترل جادویی تلویزیون ال جی

چرا تلویزیون پیغام می دهد که بلوتوث مقداردهی شود؟

لازم است یک مرتبه نیز UNpair و pair ( غیر فعال و فعال سازی ) انجام شود. برای غیرفعال کردن و فعال کردن تلویزیون در دو پاراگراف قبلی روش آن را بیان کردیم.
در صورت عدم رفع ایراد دستگاه را از برق جدا کرده و به برق بزنید سپس دو مرتبه کنترل را unpair و pair نمایید. در صورت عدم رفع ایراد نیاز به بررسی تلویزیون و کنترل تلویزیون توسط تکنسین می باشد .
بهتر است برق دستگاه مدتی قطع شود و پس از اتصال مجدد برق و روشن کردن دستگاه تست انجام شود. (unpair و pair انجام شود)

چرا هنگام استفاده از کنترل تلویزیون الجی تنظیمات رسیور نیز تغییر پیدا می کند؟

این ایراد از دستگاه ماهواره بوده و با تعویض رسیور مشکل برطرف می شود، راه حل برای این مورد این است که قبل از روشن کردن رسیور ولوم تلویزیون را تنظیم کرده و بعد دستگاه رسیور روشن شود که در این صورت تمام عملکرد توسط کنترل رسیور انجام خواهد شد حتی تنظیم صدا.
علت آن این است که وقتی که دو دستگاه هم فرکانس شوند این مورد پیش می اید که یا باید جلوی چشمی دستگاه جانبی شیء گذاشت و یا زاویه دو دستگاه را نسبت به هم تغییر داد تا آن را کنترل نکند.

  • نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در ایران
متخصصان فنی نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی، ضمن آشنایی کامل با تلویزیون های ال جی، از تجربه بالایی در تعمیر این نوع دستگاه ها برخوردار هستند. این افراد از میان ماهرترین تکنسین های تعمیر تلویزیون ال جی در کشور انتخاب میشوند و تمام سرویس ها و تعمیرات تلویزیون ال جی در محل دستگاه و مکان مورد نظر شما انجام میشود.
از این رو در صورتی که برای رفع مشکلات تلویزیون خود در سراسر ایران نیاز به کمک تعمیرکاران دارید با شماره 02184733 تماس بگیرید یا درخواست خود را در سایت برای ما ثبت کنید تا تکنسین های ما برای حل مشکل با شما تماس بگیرند. اگر شماره نمایندگی شهر خود را میخواهید به قسمت نمایندگی ال جی مراجعه کنید اگر در شهر تهران هستید می‌توانید با مراجعه به صفحه نمایندگی ال جی در تهران  مشکل خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت، تکنسین های فنی به محل شما اعزام شوند.

خرید کنترل تلویزیون ال جی از فروشگاه رسمی گلدیران

مایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی

 
در نهایت سعی کردن تمام علت کار نکردن کنترل تلویزیون ال جی را بیان کنیم. اگر نیاز به تعویض و یا خرید کنترل تلویزیون LG دارید حتما به قسمت فروشگاه لوازم جانبی گلدیران مراجعه کنید تا بتوانید با بهترین قیمت کنترل اصل و مربوط به مدل تلویزیون خود را تهیه و خریداری کنید. در صورت عدم موجود بودن هم کافیست آن را با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید تا در سریعترین زمان ممکن آن را برای شما موجود و ارائه دهیم.

نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با متخصصان گلدیران درخواست خود را ثبت کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ۰۱:۳۵

سلام کنترل تلوزیون الجی معمولی ریسیورسرخودمن خازن پشت مدارکنترلش افتاده میخام جایگزین کنم نمیدونم ازچه خازنی بایداستفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ۱۴:۵۵

سلام و وقت به خیر؛ طبق روال شرکت قطعات جانبی تعمیر نمیشه و در این مورد متاسفانه ما نمیتونیم راهنمایی خاصی ارائه بدیم. لطفا در صورت تمایل از قسمت فروشگاه همین سایت کنترل جدید مربوط به مدل دستگاهتون رو خریداری کنید. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۷/۲۱ ۱۵:۵۰

سلام تلوزیون من بعضی دکمه هاش از کار اوفتاده بچه دستش گرفته بود کار کرد بعدش دوباره از کار اوفتاد ممنپن میشه کمکم کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۰:۴۳

سلام و وقت به خیر؛ کنترل جادویی هست یا معمولی؟ مارک تلویزیون ال جی یا جی پلاس هست؟ لطفا ابتدا باتری نو داخل کنترل قرار بدید و بعد با توجه به مارک تلویزیون و اینکه کنترل از نوع معمولی یا موسی هست، در قسمت سوالات متداول راهکار بررسی و تست رو مطالعه بفرمایید. موفق باشید

در حال ثبت...