ویژگی‌های دستگاه تصفیه هوای جی پلاس

۰۳ فروردين ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه


تصفیه‌ی هوای خانه از آلاینده‌ها اهمیت زیادی در زندگی ما دارد. معمولا هوای داخل خانه هوایی راکد است و گردش زیادی ندارد بنابراین می‌تواند حتی از هوای بیرون منزل نیز آلوده‌تر شود؛ با توجه به اینکه مدت زمان بیشتری در منزل یا محل کار هستیم، هوای آلوده در این محیط‌ها می‌تواند به مراتب خطرناک‌تر باشد. برخی از افراد ممکن است به تعدادی از ذرات حساسیت و آلرژی داشته باشند و برخی افراد نیز دچار بیماری‌های تنفسی و آسم هستند که حتما لازم است هوایی پاکیزه تنفس کنند. بو و عطرهایی که ممکن است در فضای خانه وجود داشته باشد گاهی حساسیت زاست. در نظر داشته باشید کودکان و افراد سالمند بیشتر وقت خود را در خانه هستند و هوای خانه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر سلامت آنان داشته باشد. ترکیبات آلاینده‌ی هوا می‌تواند به صورت گاز و یا ذرات جامد باشد. گازها شامل مونواکسید‌کربن، دی‌اکسید نیتروژن، دی اکسید‌گوگرد، هیدروکربن‌ها، اوزون و ... هستند. ذرات موجود در هوا نیز اگر خیلی کوچک باشند برای سلامتی زیانبار هستند زیرا می‌توانند وارد ریه‌های ما شوند و حتی به جریان خون نیز راه پیدا کنند.

گلدیران برای اینکه شما مشتریان گرامی بتوانید هوایی مطبوع در فضای خانه‌ی خود داشته باشید محصول جدید خود یعنی تصفیه‌هوای جی پلاس را به تازگی تولید و عرضه کرده است.

تصفیه هوای جی پلاس چگونه کار می‌کند؟

دستگاه تصفیه هوا می‌تواند ذرات، گرد و غبار و دود را از محیط حذف کندو برای محیط هایی که در آن دود، گرد و غبار، آلودگی و سایر ذرات آلاینده‌ی ریز و یا دود سیگار وجود دارد، مناسب است. این دستگاه احتمال بروز خطرات ناشی از دود زیاد سیگار و گرد و غبار را کاهش دهد و در واقع حافظ سلامتی شما و خانواده‌ی عزیزتان است.
زمانی که از تصفیه هوا استفاده می‌کنید پس از روشن کردن آن، حسگر گرد و غبار عمل کرده و کیفیت هوای داخل اتاق را بررسی می‌کند. بر این اساس عملکرد اتوماتیک تصفیه هوا، دور فن دستگاه را تنظیم می‌کند.
دستگاه با توجه به مدل، عملکرد رطوبت سازی نیز دارد و در صورتی که شما این گزینه را انتخاب کنید با توجه به میزان رطوبت موجود در محیط، رطوبت سازی را انجام می‌دهد. 
بر روی صفحه نمایش دستگاه کیفیت هوا با دو شاخص رطوبت و 2.5 PM نمایش داده می‌شود. این نمایشگر بر اساس حسگر رطوبت و کیفیت هوا عمل کرده و اطلاعات را هر 10 ثانیه بر روی نمایشگر تغییر می‌دهد و به روز می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید دائم کیفیت هوای محیط خود را بسنجید.


مدل‌های تصفیه‌ هوای G Plus

تا کنون تصفیه هوای جی پلاس با دو مدل زیر تولید شده است:
GAP-J670I و  GAP-J450I
این دو مدل تفاوت‌هایی با هم دارد که در جدول قسمت بعد قابل مشاهده است.


مقایسه‌ی دو مدل GAP-J670I و  GAP-J450I تصفیه هوای جی پلاس

مدل دستگاه

GAP-J450I

GAP-J670I

متراژ مناسب

39 متر

52 متر

رطوبت سازی

دارد

به شکل
بخور سرد است.

میزان هوادهی

 CMM

300

400

عملکرد یون ساز

یون ساز دارد

دائم فعال

یون ساز دارد

قابل فعال‌سازی

فیلترها

فیلتر یون نقره

فیلتر هپا

فیلتر کربن اکتیو
(از بین برنده‌ بو)

فیلتر مرطوب‌کننده

فیلتر یون نقره

فیلتر هپا

فیلتر کربن اکتیو
(از بین برنده‌ بو)

سنسور تشخیص میزان گرد و غبار

دارد

دارد

عملکرد خودکار و حالت خواب

دارد

دارد

هشدار
تعویض فیلتر

دارد

دارد

وزن

6.2

7

میزان صدا (DB)

55

65

وات مصرفی

68

70

تایمر

ندارد

دارد

نمایشگر

دارد

دارد

کنترل از راه دور

ندارد

ندارد

کاربرد فیلترهای تصفیه هوای جی پلاس

در مدل GAP-J450I به جز فیلتر رطوبت باقی فیلترها به هم متصل هستند و جدا نمی‌شوند. در مدل GAP-J670I فیلترها از هم جدا هستند. عملکرد هریک از فیلترها بدین شرح است:

  • فیلتر اولیه مجهز به یون نقره

فیلتر مجهز به یون نقره، مو ، فیبر و سایر آلودگی‌های هوا را جذب می‌کند.

  • فیلتر کربن فعال و جمع کننده‌ی گرد و غبار HEPA

فیلتر هپا، دود، گرد و غبار، مواد آلوده کننده و باکتری‌های موجود در هوا را جذب می‌کند و با این ویژگی ضد باکتریایی می‌تواند سطح کیفیت هوا را به 2.5 PM برساند و تا حد زیادی بوهای نامطبوع همانند بوی سیگار را برطرف می‌کند.

  • ماژول رطوبت ساز تصفیه هوای G Plus

این ماژول که دارای فیلتر و چند قطعه‌ی دیگر است، همانطور که از نام آن پیداست، می‌تواند رطوبت هوا را تنظیم کند.

توجه به محل قرارگیری تصفیه هوای جی پلاس

اگر قصد استفاده از تصفیه هوای جی پلاس را دارید بهتر است قبل از تهیه و خریداری آن به استاندارهای محل قرارگیری دستگاه توجه کنید، که البته نکات بسیار ساده‌ای هستند؛ برخی از نکاتی که مهم‌ترند و لازم است قبل از خرید مد نظر قرار دهید، موارد زیر است:

  • لازم است تصفیه هوای جی پلاس در محلی قرار گیرد که از طرفین، بالا و قسمت پشت دستگاه 30 سانتی متر فضای آزاد وجود داشته باشد.
  • اگر دستگاه شما در محلی قرار می‌گیرد که مملو از دود است، می‌بایست فیلترهای آن را در بازه‌های کوتاه مدت‌تری خریداری و تعویض کنید.
  • طی یک استفاده‌ی عادی، معمولا برای یک محیط طبیعی، 8 ساعت در روز از دستگاه استفاده می‌شود.
  • زمان استفاده از تصفیه هوای جی پلاس لازم است دستگاه حدود 2 متر از دستگاه‌هایی که همانند تلویزیون دارای امواج هستند، فاصله داشته باشد تا از بروز تداخل‌های الکتریکی جلوگیری شود.
  • تصفیه‌هوای جی پلاس را در محلی قرار دهید که حسگر آن در معرض باد مستقیم نباشد.
  • به طور کلی تصفیه هوا نیاز به سرویس و پاکسازی دوره‌ای دارد.

تنفس هوای پاک دست یافتنی است!

شاید تا الان به این فکر می‌کرده‌اید که اصلا چه اهمیتی دارد؟! وقتی هوای شهری که من در آن زندگی و رفت و آمد دارم آلوده است چه تفاوتی دارد که هوای منزل یا محیط کار پاکیزه باشد... در نظر بگیرید شما در طول روز معمولا مدت زمانی حدود 8 ساعت یا بیشتر و مدت زمانی بیش از این را در منزل هستید؛ البته اگر فضای کار شما سرپوشیده باشد. مدتی که در شهر تردد می‌کنید و یا در فضای آزاد هستید معمولا خیلی کمتر از زمانی است که در یک محیط بسته همانند منزل یا اداره هستید. حتی ممکن است تردد شما نیز در اتومبیل باشد که مدت زمان قرارگیری در هوای آزاد را کمتر می‌کند. پس حتی اگر در شهری با هوای آلوده زندگی می‌کنید، باز هم می‌توانید هوایی سالم را نفس بکشید. فقط کافی‌ست که بدانید چگونه هوای محیط خود را پاکیزه نگه دارید، و البته برای خرید یک تصفیه هوای مناسب می‌توانید از کارشناسان گلدیران مشورت بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...