همه چیز در مورد به روز رسانی‌های تلویزیون‌ها

۲۳ آذر ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

تلویزیون‌ها مانند موبایل‌های هوشمند و دیگر تجهیزات دنیای تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت و ارتقا بوده و هرچند وقت یکبار می‌شنویم که تلویزیونی با تکنولوژی تصویری و امکانات هوشمند جدید روانه بازار شده است.
شاید هریک از ما دوست داشته باشیم از این امکانات و تکنولوژی‌های جدیدی که بر روی دستگاه‌ها استفاده می‌شود و دائم نیز در حال تغییر است، بهره ببریم اما این امکان وجود ندارد که دائم تلویزیونمان را عوض کنیم. البته کارخانه‌ها برای برخی مشکلاتی که ممکن است امکانات دستگاه را محدود کند، به روز‌رسانی‌هایی ارائه می‌دهند که معمولا برخی تغییرات مثبت را برای دستگاه‌ها دارد.
امروز در این راهنما به موضوع به روز رسانی تلویزیون و تمام نکات مربوط به آن می‌پردازیم و سعی کردیم به بیشتر سوالاتی که معمولا مشتریان در مورد آپدیت تلویزیون مطرح می‌کنند، پاسخ دهیم.

دلیل به روز رسانی تلویزیون‌ها چیست؟

سیستم عامل تلویزیون‌ها از هر نوعی که باشد ممکن است دچار مشکلات و باگ‌های نرم‌افزاری شده و نیاز به نسخه جدید و بهینه شده‌ی سیستم عامل داشته باشد زیرا خطاها و اختلالات نرم‌افزاری علاوه بر اخلال در عملکرد تلویزیون، می‌تواند موجب بروز ایراد در قطعات سخت‌افزاری آن شود؛ به همین دلیل است که کارخانه‌ی تولید محصول، ورژن جدید نرم‌افزاری برای آپدیت را ارائه می‌دهند. برای مثال در برخی تلویزیون‌ها و یا حتی سینماهای خانگی مشکلات نمایش زیرنویس با به‌روز رسانی تلویزیون رفع شده است.
در برخی موارد نیز امکان پخش فرمت‌های تصویری و صوتی جدیدی که تا قبل از به روز رسانی بر روی تلویزیون مقدور نبود، به دستگاه اضافه شد. ممکن است امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های جدید نیاز به به‌روز رسانی تلویزیون داشته باشد و همچنین امکانات جدیدتری را به دستگاه اضافه کند. معمولا با آپدیت و استفاده از نسخه‌ی جدید، منوی دستگاه نیز تا حدی بهبود پیدا کرده و تغییر می‌یابد. در ادامه نحوه بروزرسانی تلویزیون را به طور کامل خواهیم گفت.
روش آپدیت تلویزیون جی پلاس

آموزش بروزرسانی تلویزیون

به روز رسانی تلویزیون از دو روش امکان‌پذیر است، اما به این معنی نیست که هر دو روش مجاز بوده و می‌توان از آن استفاده کرد. آپدیت تلویزیون از سوی مشتری به روش آنلاین و به صورت اینترنتی مجاز بوده و مورد تایید است، زیرا نسخه نرم‌افزاری ارائه شده از طرف کارخانه ارسال شده و از نظر فنی بدون نقص و استاندارد است.
به روزرسانی‌هایی که از طریق دانلود فایل آپدیت تلویزیون انجام می‌شود، در بیشتر موارد احتمال دارد که به دستگاه صدمات جدی وارد کند؛ در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

به روز رسانی آنلاین تلویزیون

روش استاندارد برای آپدیت تلویزیون، به روز رسانی آنلاین و استفاده از آخرین ورژن آپدیت تلویزیون از طریق دانلود اینترنتی فایل آن در منوی تلویزیون است. در بعضی از تلویزیون‌ها گزینه‌ای وجود دارد که در صورت انتخاب آن هر زمان به روز رسانی جدید ارائه شود، دستگاه پیغام می‌دهد تا از آن باخبر شوید و در صورت تمایل به‌روز رسانی تلویزیون را انجام دهید.

اتصال تلویزیون‌ webos ال جی به اینترنت

اگر اطلاعی از ارائه آخرین ورژن نرم‌افزاری تلویزیون ندارید و خودتان می‌خواهید آن را چک کنید، با توجه به مارک و مدل دستگاه می‌بایست وارد منوی آن شوید و اگر به روز رسانی جدیدی وجود دارد، آن را دانلود و نصب نمایید. در مرحله‌ی اول لازم است تلویزیون به اینترنت متصل شود. برای اتصال اینترنت کافی است وارد منوی شبکه در دستگاه تلویزیون شوید و از طریق اتصال WiFi، وصل شدن به اینترنت را انجام دهید. اگر اتصال از روش انتخاب نام مودم و وارد کردن پسوورد انجام نشد، به روش دستی نیز امکان‌پذیر است و می‌توانید نام مودم را به صورت دستی وارد کنید و اتصال را انجام دهید.

روش هات اسپات کردن و رفع مشکلات هات اسپات موبایل

پس از این مرحله وارد منوی مربوط شوید. معمولا گزینه‌ی به روز رسانی با همین نام در منوی پشتیبانی، سیستم یا عمومی در دستگاه‌های متفاوت قرار دارد. در برخی مدل‌ها نیز این بخش «به‌روز رسانی نسخه نرم‌افزار» نام دارد. ممکن است ابتدا گزینه‌ی «بررسی برای به‌روز رسانی» را مشاهده کنید. با انتخاب بررسی برای به‌روز رسانی دستگاه جستجو می‌کند و آخرین ورژن را به شما نمایش می‌دهد. اگر آخرین ورژن بر روی دستگاه شما نصب باشد نیز پیغام می‌دهد که نسخه جدیدی موجود نیست.

به روز رسانی تلویزیون از طریق USB

آپدیت آفلاین تلویزیون روشی است که برای استفاده از سوی مشتری نبوده و فقط تکنسین‌های تعمیرات تلویزیون می‌توانند این روش را انجام دهند. اگر شما بخواهید از این روش تلویزیون را آپدیت کنید، ممکن است نسخه‌ای که از طریق جستجو در اینترنت و ... تهیه می‌کنید، دچار مشکلات متعدد و باگ‌های زیادی باشد و به دستگاه شما آسیب می‌زند؛ با توجه به اینکه این روش از طرف خدمات پس از فروش نیز غیرمجاز محسوب می‌شود، در صورت خرابی دستگاه نیز با شرایط گارانتی به آن رسیدگی نمی‌شود. بنابراین دقت داشته باشید که از روش مجاز تلویزیون را آپدیت کنید.

نکات مهم در به روز رسانی تلویزیون

گاهی ممکن است در حین انجام آپدیت و دانلود نسخه جدید نرم‌افزاری سرعت اینترنت پایین باشد و همین باعث می‌شود که مراحل آن متوقف شده و به طور کامل انجام نشود. البته در صورت اتصال و برقراری مجدد اینترنت باقی مراحل انجام خواهد شد، بنابراین دستگاه را خاموش نکنید. به طور کلی دقت داشته باشید که می‌بایست مراحل تا انتها انجام شود و در حین آن دستگاه را خاموش نکنید.

به روز رسانی تلویزیون‌های قدیمی

بعضی از تلویزیون‌ها به دلیل اینکه قدیمی شده‌اند معمولا آپدیت جدیدی نیز ندارند و کارخانه‌ها برای این نوع دستگاه‌ها ورژن نرم‌افزاری جدیدی در نظر نمی‌گیرند. اگر هم باگ نرم‌افزاری خاصی وجود داشته باشد، ممکن است از سوی تکنسین‌ها به روش آفلاین رفع گردد. به طور کلی تلویزیون‌هایی که کمی قدیمی‌تر شده‌اند، با ایراداتی مانند محدودیت برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مورد استفاده و مشکلات مرورگر روبرو می‌شوند و اگر نسخه جدیدی هم برای آنها ارائه نشود، متاسفانه امکان ارتقا ندارند. در چنین شرایطی می‌توان با اتصال اندروید باکس مناسب، مجدد امکانات هوشمند را به تلویزیون اضافه کرد.

به روز رسانی تلویزیون‌های معمولی (غیر هوشمند)

تلویزیون‌های معمولی همانطور که مشخص است دارای سیستم عامل هوشمند نبوده و امکان به‌روز رسانی و منوهای مربوط به آن را ندارند. در واقع این نوع تلویزیون‌ها نیازی به آپدیت ندارند. این تلویزیون‌ها به دلیل اینکه امکان اتصال به اینترنت و استفاده از برنامه و اپلیکیشن را نداشته و تنها یک منوی معمولی برای تنظیمات متداول دستگاه دارند. در صورتی که دچار مشکل شوند، تعمیرکار تلویزیون با بررسی دلیل ایراد و راهکارهای متداول مشکل آن را رفع خواهند نمود. اگر دستگاه تلویزیون ال جی، جی پلاس یا نکسار شما هم دچار مشکلی شده که نیاز به بررسی دارد، درخواست تعمیرات تلویزیون خود را ثبت نمایید.
آموزش تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...