مهمترین علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش + راهکار

۰۸ شهريور ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
روش جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

معمولا جمع شدن آب در ماشین لباسشویی آن هم زمانی که دستگاه خاموش است خیلی غیرطبیعی به نظر می‌رسد و اگر میزان تجمع آب زیاد باشد و شما در منزل نباشید، به دلیل نشتی آب ممکن است به وسایل دیگر شما صدمه وارد کند؛ این ایراد در صورت خرابی برخی قطعات و یا برخی مشکلات غیرفنی دیگر می‌تواند به وجود بیاید و تا زمانی که مشکل رفع نشود، همچنان جمع شدن آب در دستگاه و نشتی آب تکرار خواهد شد. دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش را در این مقاله خواهیم گفت.

سیر تا پیاز علامت های روی ماشین لباسشویی ال جی

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

در صورتی که ماشین لباسشویی شما در حالت خاموشی به طور خودکار آبگیری می‌کند، توصیه می‌کنیم موارد زیر را بررسی فرمایید:
  • اگر دستگاه در حالتی که روشن و در حال کار است، بیش از اندازه‌ی نرمال آبگیری می‌کند و آبگیری به طور کلی قطع نمی‌شود، لازم است دستگاه از سوی کارشناس تعمیرات ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار گیرد و نیازی نیست خودتان آن را بررسی کنید.
  • اگر پس از گذشت حدود 24 ساعت بعد استفاده از دستگاه این مشکل ایجاد می‌شود، این ایراد می‌تواند به دلایل زیر باشد:
اگر آبی که داخل دستگاه جمع می‌شود زلال نیست و بوی نامطبوی دارد، به دلیل برگشت آب از فاضلاب به داخل ماشین لباسشویی است و می‌بایست مشکل فاضلاب و محل تخلیه آب دستگاه رفع شود.


ممکن است در طولانی مدت و به دفعات زیاد از برنامه‌هایی استفاده کرده‌اید که با آب گرم کار می‌کند؛ البته این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه به شیر و لوله آب گرم نیز وصل شده است. در این صورت یکبار دستگاه را در برنامه Cotton و دمای 60 درجه‌ی سانتی‌گراد روشن کنید و بررسی کنید آیا تا 24 ساعت بعد این مشکل تکرار می‌شود یا خیر.
اگر در حالتی که آب گرم به دستگاه وصل نیست، باز هم داخل دیگ ماشین لباسشویی آب جمع می‌شود، لازم است عیب‌یابی و رفع ایراد آن از طرف کارشناس تعمیرات انجام شود و شیر برقی آن مورد بررسی قرار گیرد.
هر آنچه باید راجع‌ به تمیز کردن ماشین لباسشویی بدانید

دلایل فنی جمع شدن آب در ماشین لباسشویی


پیشتر گفتیم که اگر دستگاه در حالت عادی و در حال کارکرد، بیش از اندازه آبگیری می‌کند و یا اینکه در حالتی که آب گرم به دستگاه وصل نیست، باز هم به طور خودکار و در وضعیت خاموش آبگیری می‌کند، نیاز است از سوی کارشناس تعمیرات مورد بررسی قرار گیرد. در این حالت ممکن است دستگاه از نظر فنی یکی از ایرادات زیر را داشته باشد:
  • ایراد شیربرقی ماشین لباسشویی؛ ماشین لباسشویی برای آبگیری و ورود به برنامه و شروع کارکرد دارای شیربرقی است و در زمان‌هایی که نیاز به آبگیری است، وارد مدار شده و آبگیری را انجام می‌دهد؛ یکی از ایراداتی که ممکن است در شیربرقی ایجاد شود، قطع و وصل در زمان‌ اشتباه است و باعث آبگیری در زمان خاموشی دستگاه می‌شود.
  • مشکل برد ماشین لباسشویی؛ همانطور که می‌دانید تمامی قطعات دستگاه از برد فرمان می‌گیرد و اگر برد فرمان اشتباهی به هریک از قطعات دستگاه ارسال کند، عملکرد دستگاه به طور صحیح انجام نخواهد شد و ممکن است به دلیل فرمان اشتباهی به شیر برقی، دستگاه به طور خودکار آبگیری کند.
رفع جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

  • ممکن است تجمع آب به دلیل تخلیه نشدن کامل آب مربوط به شستشوی قبلی دستگاه باشد. خرابی پمپ تخلیه، گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه، گرفتگی لوله تخلیه یا محل فاضلاب می‌تواند موجب برگشت آب به داخل دستگاه شود. در صورتی که مشکل لوله و محل تخلیه وجود داشته باشد دیگر نیازی نیست ایراد فنی در داخل دستگاه بررسی شود. برای بررسی بخش تخلیه ابتدا فیلتر پمپ تخلیه را باز کرده و تمیز کنید. برای اطلاع از روش آن می‌توانید به راهنمای روش تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.
  • بروز مشکل در هیدروستات ماشین لباسشویی؛ تشخیص اینکه آب باید تا چه سطحی وارد ماشین لباسشویی شود و تا چه میزانی می‌بایست از دستگاه تخلیه شود، از طریق سنسور هیدروستات انجام می‌شود. اگر این قطعه دچار مشکل شود، ممکن است پس از اتمام برنامه آب به طور کامل تخلیه نشود و داخل دستگاه باقی بماند.

رفع جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش چیست

اگر آب داخل ماشین لباسشویی شما هم جمع شده است، می‌‌توانید از قسمت فیلتر پمپ تخلیه آب را تخلیه کنید و سپس برای بررسی و رفع ایراد دستگاه اقدام نمایید. کارشناسان گلدیران برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی شما در سراسر ایران آماده‌ی ارائه خدمات هستند.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...