علت نشت آب ماشین ظرفشویی و راه‌حل رفع آن

۳۰ آذر ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
علت نشتی آب از ماشین ظرفشویی چیست؟

آیا تا حالا در شرایطی قرار گرفته‌اید که ماشین ظرفشویی شما دچار نشت آب شود و به دنبال راه‌حل‌ تعمیر باشید؟ بی شک دیدن نشت آب از دستگاه نگران کننده است. قبل از انجام هر کاری ابتدا باید علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی را بیابید و سپس به دنبال راه‌حل‌های تعمیر آن باشید. اگر ماشین ظرفشویی شما هم دچار نشتی آب شده است، نگران نباشید. ما در این مقاله به بررسی علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

علت نشتی آب از زیر ماشین ظرفشویی چیست؟

برای بررسی علت نشت آب از ظرفشویی نیاز است چند مورد را که در ادامه بیان می‌کنیم بررسی کنید شاید بتوانید منشا مشکل را پیدا کنید و خودتان در خانه عیب دستگاه را برطرف کنید پس به نکات بیان شده دقت بفرمایید.
  1. شاید زمانیکه شما فکر میکنید ماشین ظرفشویی شما دچار نشتی آب شده است، آن آب سرازیر شده از محل یا دستگاه دیگری باشد. پس بررسی بفرمایید دستگاه و جای دیگری در آشپزخانه شما دچار مشکل یا نشتی آب شده است یا نه اگر مطمئن شدید نشتی آب از زیر ماشین ظرفشویی است باید چند مورد را مد نظر قرار دهید.
  2. درصورتیکه متوجه شدید علت نشتی آب از ماشین ظرفشویی است، شلنگ تخلیه ظرفشویی را چک کنید شاید شلنگ تخلیه دستگاه شما از محل خود خارج شده باشد و به همین دلیل با نشتی رو به رو شده‌اید.
توجه داشته باشید که گاهی ممکن است خروجی تخلیه دستگاه شما مسدود باشد و آبی که ماشین ظرفشویی تخلیه می کند مجدد به بیرون برگردد، که در این صورت باید خروجی تخلیه چک کنید تا متوجه شوید آیا دچار گرفتگی است یا خیر.
  1. در گام بعدی برای ریشه یابی علت نشتی آب از زیر ماشین ظرفشویی بهتر است محل اتصال شلنگ ورودی به شیر آب و محل اتصال به پشت دستگاه را چک کنید. شاید اتصالات شلنگ به دستگاه دچار مشکل شده است و یا از جای خود بیرون آمده است.
دقت داشته باشید در صورتی که متوجه شده‌اید که شلنگ ورودی آب و یا شلنگ تخلیه ظرفشویی شما سوراخ شده، باید شلنگ آن را تعویض کنید. برای تعویض شلنگ سوراخ شده یا هر کدام از مشکلات بالا که بیان کردیم در صورتیکه متوجه علت نشتی آب نشده‌اید، نیاز است که درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی خود را ثبت کنید تا تکنسین‌های متخصص گلدیران برای تعمیر در محل شما اعزام شوند.
فراموش نکید که خارج شدن بخار از زیر درب ماشین ظرفشویی ال جی و جی پلاس طبیعی است و این موضوع نشانه مشکل در دستگاه شما نیست.

علت نشتی آب از ماشین ظرفشویی چیست؟

ظاهر شدن ارور، علت عدم تخلیه آب ظرفشویی

گاهی بر روی صفحه نمایشگر دستگاه حروفی نمایان میشود که نشانگر مشکلی در دستگاه یا اطلاع ایرادی در دستگاه است که باید از آن‌ها آگاه باشید تا بتوانید از مشکل دستگاه سر در بیاورید.

ارور OE یا E3 در ظرفشویی ال جی و چی پلاس نشانگر عدم تخلیه آب

زمانیکه ظرفشویی ال جی پیغام OE میدهد یا ظرفشویی جی پلاس پیغام E3 میدهد یعنی با عدم تخلیه آب در ماشین ظرفشویی رو به رو شده‌اید. نیاز است در هنگام بروز این ارور مواردی که بیان می‌شود را بررسی کنید.
  1. حتما برای اینکه با مشکل عدم تخلیه آب در ظرفشویی رو به نشوید و یا در صورت عدم تخلیه آب نیاز است که فیلتر و لگنچه تمیز کنید یعنی بعد از هر بار شستشو ظروف در ظرفشویی یا در صورت بروز این مشکل باید فیلتر را با آب داغ، شوینده و فرچه تمیز کنید.
  2. در صورت عدم تخلیه آب در ظرفشویی حتما ارتفاع شلنگ تخلیه ظرفشویی را چک کنید. شلنگ تخلیه حتما باید به اندازه ارتفاع دستگاه یعنی حداقل 77 سانتی متر و حداکثر 1 متر بالا آمده و بعد به فاضلاب وصل شود .
  3. چک کنید که شلنگ تخلیه ظرفشویی ال جی و جی پلاس شما دچار پیچ و تاخوردگی نشده باشد زیرا میتواند سبب عدم تخلیه آب شود.
  4. محلی که آب دستگاه از آن تخلیه می شود را باید چک کنید چون ممکن است دستگاه سالم باشد ولی محلی که باید آب تخلیه شود مسدود باشد.
  5. در مرحله بعدی باید میزان فرو رفتن شلنگ تخلیه ظرفشویی به داخل فاضلاب را چک کنید چون نباید سر شلنگ به آب رسیده باشد.
  6. گاهی هم امکان دارد ظرفشویی شما حین کار به هر دلیلی خاموش شده و کار کامل انجام نشده و آب تخلیه نشده باشد.
در نهایت در صورت رفع نشدن ایراد ظرفشویی جی پلاس و ال جی خود درخواست تعمیر خود را برای ما ثبت کنید و یا با شماره 02184733 تماس بگیرید تا در سریعترین زمان تکنسین‌های گلدیران به محل شما اعزام شوند.

ظاهر شدن ارور، علت عدم تخلیه آب ظرفشویی

بررسی ارور EI/AE نشتی آب داخلی در ظرفشویی ال جی

در صورتیکه ظرفشویی ال جی شما ارور EI میدهد (امکان دارد EI را E1 نیز بخوانید) یا AE میدهد ابتدا موارد زیر را چک کنید درصورت رفع نشدن مشکل نیاز است تکنسین برای تعمیر مراجعه کند.
  1. یکی از دلایل ظاهر شدن ارور EI/AE در ظرفشویی ال جی میتواند گرفتگی فاضلاب و نشتی از شلنگ تخلیه آن باشد.
  2. اگر شما کف اشپزخانه شسته شده باشید امکان نمایش ارور EI/AE در ظرفشویی ال جی وجود دارد که در این حالت بهتر است دستگاه چند ساعت خاموش باشد.
  3. هنگام چیدمان ظروف در داخل دستگاه اگر درظرفی آب وجود داشته باشد باید در سینک خالی کنید و بعد داخل ظرفشویی چیده شود. مطالعه مقاله نحوه صحیح چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی به شما در چیدمان درست ظروف کمک میکند.
  4. اگر در حالت خاموشی ظرفشویی، آب داخل دستگاه شما جمع شده باشد نیز این ارور امکان دارد ظاهر شود. که این موضوع به برگشت آب فاضلاب و یا خرابی شیر برقی معمولا رخ میدهد.
در صورتیکه در حالت خاموشی داخل دستگاه آب زلال جمع می شود و اطمینان دارید که برگشت آب از فاضلاب نیست نیاز است که درخواست تعمیر ظرفشویی ال جی خود را برای ما ثبت کنید.

ظاهر شدن ارور E5 و ارور E6 در ظرفشویی جی پلاس

در صورتیکه در ظرفشویی جی پلاس در مدل‌های GDW-K462، GDW-L463، GDW-K351 و GDW-L352 با ارور E5 و E6 رو به رو شدید این ارورها نشانگر نشتی آب از ماشین ظرفشویی جی پلاس است. پیغام E5 به معنای نشتی آب به دلیل آبگیری بیش از حد و پیغام E6 نشتی آب به دلیل معیوب شدن قطعات یا سوراخ شدن کابین ظرفشویی است. در صورتی که در ماشین ظرفشویی پیغام های فوق مشاهده شد تکنسین اعزام گردد.

دلایل فنی و تخصصی که منجر به نشت آب ظرفشویی می‌شود؟

تعمیر نشت آب از ماشین ظرفشویی
بررسی مشکلات فنی و تخصصی ظرفشویی مثل نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی نیازمند تجربه و تخصص است. اگر شما اطلاعات کافی درباره یخچال ندارید و نمیخواهید موارد فنی را خودتان در منزل چک کنید، توصیه می‌کنیم حتما از کارشناسان و تعمیرکاران متخصص دستگاه مربوط به برند خود راهنمایی بگیرید. حساسیت لوازم خانگی و برقی بالا است خودتان برای تعمیر حساس اقدامی نکنید، چون ممکن است آسیب بیشتری به دستگاه وارد کنید و همه چیز خیلی گران و خطرناک برای شما تمام شود.

تعمیر نشت آب از ماشین ظرفشویی در محل در کمترین زمان

در این مقاله شما را با چند علت نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی آشنا کردیم. در صورت نیاز به مراجعه تکنسین در سر تا سر ایران نمایندگی های مجاز گلدیران آماده ارائه خدمات رسانی به مشتریان عزیزمان می‌باشند. نمایندگی ال جی در تهران، نمایندگی ال جی در کرج، سایر شهرها و مناطق ایران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشیم. در صورت بروز هرگونه سوالی آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با متخصصان گلدیران تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...