علت ضرورت استفاده از بوگیر یخچال + بوگیر یخچال چیست؟

۱۹ مرداد ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
چرا باید از بوگیر یخچال استفاده کنیم؟ + بوگیر یخچال چیست؟ همه چیز درباره بوگیر یخچال+ انواع بوگیر یخچال، بهترین بوگیر یخچال، راهنمای خرید و روش طبیعی برای از بین بردن بوی یخچال

نقش تکنولوژی را می توان در تمام زندگی انسان ها مشاهده کرد. پر رنگ ترین این نقش را می توان در مبحث سلامتی انسان در استفاده و خرید لوازم خانگی مشاهده کرد. یخچال‌ها با تمام تکنولوژی‌هایشان و کمک‌هایی که به ما در طول زندگی کردند گاهی هم امکان دارد مشکلاتی را نیز به وجود آورند.  هیچ‌کدام از ما دلمان نمی‌خواهد خانه‌مان بوی نامطبوع بدهد، چه برسد به یخچال خانه. یخچال فضای نگهداری مواد غذایی است. مثلا اگر حس می‌کنید یخچال شما بوی بدی از مواد غذایی در فضای خود پر کرده است و به دنبال راه‌حل برای آن هستید باید بدانید که این تکنولوژی با قابلیت هایی که دارد می تواند باعث کاهش بوی ناشی از مواد غذایی داخل محیط های بسته از جمله یخچال‌ها شود. به خاطر اهمیتی که هوای سالم به خود اختصاص داده است، در ادامه می توانید با بوگیر یخچال، کاردبرد، انواع آن و بهترین بوگیر آشنا شوید.

هرآنچه که ضروریست درباره یخچال بدانید.

بوگیر یخچال چیست؟

اگر با بوی بد یخچال مواجه شده اید که شاید ناشی از فراوانی میوه و سبزیجات، غذاها و ... در آن است. استفاده از بوگیر یخچال، بوهای بد یخچال را جذب می کند و از بوی نامطبوع در یخچال جلوگیری می کند و باعث می شود غذا در یخچال شما عمر طولانی تری داشته باشد.

کاربرد بوگیر یخچال چیست؟

شما حتما برای یکبار هم که شده با بوی بد یخچال روبرو شده اید. کاربرد بوگیر یخچال این است که گازهای موجود در یخچال را در خود جذب میکند و باعث جلوگیری از بوی نامطبوع در یخچال میشود و باعث میشود مواد غذایی عمر بیشتری در یخچال شما داشته باشند. از کاربردهای دیگری که بوگیر یخچال دارد باعث میشود طعم مواد غذایی تا حد امکان تغییر نکند. البته اگر شما بسته به بوگیر یخچال و زمان ماندگاری آن را تعویض کنید.

مشخصات فنی بوگیر یخچال به عنوان قطعه اصلی در محصول

به غیر از مواردی که در رابطه با بوگیر یخچال در بازار وجود دارد که در ادامه گفته خواهد شد، به یخچال‌هایی که به عنوان قطعه اصلی دارای فیلتر و بوگیر یخچال هستند نیز اشاره خواهیم کرد.

فیلتر Hygiene Fresh در یخچال ال جی چیست و چه عملکردی دارد؟

فیلتر Hygiene Fresh در یخچال ال جی چیست و چه عملکردی دارد؟

 

فیلتر Hygiene Fresh یک سیستم تصفیه هوای پیشرفته شامل فیلتر 4 لایه، جهت از بین بردن گردوغبار، قارچ، باکتری و بوی نامطبوع است. فن منحصر به فرد این سیستم و کانال های هوای داخل یخچال به منظور تصفیه کامل هوای داخل یخچال می‌باشد.
این فیلتر بهداشتی باکتری های داخل یخچال را از بین برده و هوای پاک و تازه برای مواد غذایی مهیا می کند.
کارکرد فیلتر هوای تازه توسط یک سازمان دولتی Intertek تست و گواهی شده است.
از این فیلتر می توان به مدت 1 تا 2 سال استفاده کرد. این مدت ممکن است بر اساس محیط مورد استفاده مصرف کننده متغیر باشد.

عملکرد فیلتر Hygiene Fresh چگونه است؟

عملکرد فیلتر Hygiene Fresh چگونه است؟

عملکرد فیلتر Hygiene Fresh چگونه است؟

 

فیلتر هایژن فرش در یخچال های ال جی که در برخی ازمدل ها به صورت قطعه اصلی در ستگاه قراردارد دارای عملکرد و ویژگی هایی میباشد که در ادامه به آن میپردازیم.
1. این عملکرد برای باکتری زدایی و برطرف کردن بوی داخل یخچال می باشد.
2. دارای دو مد کاری AUTO و POWER میباشد.
عملکرد  AUTO به صورت عادی و یکنواخت میباشد تا زمانی که فیلتر فعال است اما مد POWER با تمام قدرت برای مدت کوتاهی فعال می باشد و بعد به حالت AUTO باز می گردد.
3. در صورت روشن شدن REPLACE نیازبه تعویض فیلتر می باشد.
  • در صورت روشن بودن فیلتر با باز کردن درب یخچال دور فیلتر LED روشن می شود.
عملکرد فیلتر Hygiene Fresh

 محل قرار گرفتن فیلتر Hygiene Fresh داخل یخچال ال جی

 محل قرار گرفتن فیلتر Hygiene Fresh داخل یخچال

زغال بوگیر یخچال چیست و چگونه عمل میکند؟

معمولا در یخچال های ساید بای ساید ال جی زغال بوگیر در دیواره سمت چپ قسمت پایین یخچال قراردارد که با خارج کردن کشو دوم قابل مشاهده می باشد.
یخچال های دوقلو و یخچال فریزر پایین ال جی، فاقد زغال بوگیر می باشد.
در یخچال های فریزر بالا ال جی زغال در سقف داخل یخچال قرار دارد.
جهت رفع بوی بوگیر یخچال باید از سشوار استفاده کرد یا مقابل نور مستقیم خورشید قرار داد.
زغال بوگیر یخچال چیست و چگونه عمل میکند؟

بهترین بوگیر یخچال کدام است؟

با وجود شرکت هایی که در بازار حضوری فعالیت و گسترده دارند، انتخاب بهترین بوگیر یخچال آسانی نیست. زیرا تمام آن ها طراحی و وارد بازار شده اند تا در این بازار بهترین عملکرد را از خود نشان دهند؛ اما برخی از آنها به خاطر برخی موضوعات در این مسیر موفق نبوده اند. نمونه های زیادی وجود دارند که توانسته اند نمره قابل قبولی را از مصرف کنندگان کسب کنند.

نکات خرید بوگیر یخچال

بوگیر یخچال با طراحی های متفاوت را می توان در قفسه های یخچال در همه قسمت های یخچال قرار داد و طوری طراحی شده است که هرگونه بوی داخل یخچال را از هر غذایی، به ویژه از مواد باز، جذب می کند و هنگام باز کردن درب یخچال با بوی بد مواجه نخواهید شد.

بهترین بوگیر یخچال کدام است؟

ظاهر و بسته بندی بوگیر یخچال

این محصول با استفاده آسان و راحت در بسته بندی سبک ظاهر زیبایی دارد. خوشبو کننده یخچال به عنوان خوشبو کننده هوا در یخچال که حاوی کربن فعال است. همچنین با تازه سازی مداوم هوای یخچال، میزان پوسیدگی غذا را کاهش داده و محیط را عقیم کرده و آلودگی ها را جذب می کند.

طراحی و رنگ متفاوت بو گیر یخچال

انواع بوگیر یخچال در طرح های مختلف و در رنگهای شاد به شکل توپ، میوه، پاکت و … در اندازه های مختلف با توجه به نیاز شما وجود دارد. بوگیر توپی به راحتی در محفظه میوه و سبزیجات قرار می گیرد و بوهای نامطبوع را جذب می کند. اصولا مواد داخل بوگیر یخچال با کربن پر شده است که به صورت یک تکه پارچه یا اسفنج در داخل آن قرار می گیرد که می توانید آن را چند ساعت در زیر نور خورشید قرار دهید تا شارژ شود و به حالت اولیه بازگردد.

انواع بوگیرهای یخچال موجود در بازار

این روزها باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز یخچال‌ها به داشتن قطعه، ابزار و یا راهکاری برای سالم نگه داشتن بوی داخل یخچال و جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع برندهای متفاوتی با قابلیت و ماندگاری های مختلف تصمیم به تولید بوگیرهای یخچال فریزر را کرده‌اند. برخی از یخچال ها چناچه که گفته شد دارای فیلترهای قوی برای پاکسازی هوای داخل یخچال و از بین بردن بو هستند و برخی این قابلیت را ندارند. به همین دلیل در هر دو صورت یخچال ها گاهی نیاز به استفاده از این بوگیرها و حتی بوگیرهای طبیعی نیز پیدا میکنند.

چند نمونه از فیلترهای بو گیر یخچال های موجود در بازار:

بوگیر یخچال هپی وایت

1. بوگیر یخچال هپی وایت

  • کمک به تسریع روند رفع بوی نامطبوع داخل یخچال
  • حفظ تازگی و طراوت مواد غذایی در یخچال
  • جلوگیری از خراب شدن میوه و سبزیجات یخچال
  • قابل استفاده در منازل، رستوران ها ، کافی شاپ ها و ...
  • بدون استفاده ازمواد شیمیایی

طرز استفاده از بوگیر یخچال هپی وایت

به منظور عملکرد بهتر، لطفا قبل از استفاده از بوگیر هپی وایت فضای داخل یخچال را نظافت کنید.
جهت شارژ مجدد فیلتر میتوانید ماهانه یکبار به مدت 3ساعت فیلتر را دربرابر نور مستقیم آفتاب در فضای باز قرار دهید تا بوگیر یخچال به صورت طبیعی مورد استفاده مجدد قرار گیرد.
بهتر است مواد غذایی گوناگون مانند: ماهی، پیاز، میوه، سبزیجات وغیره را در ظروف در بسته قرار دهید.
جهت بهبود عملکرد آن فیلتر را هر 6ماه یکبار تعویض کنید.
این بوگیر یخچال قابل استفاده برای تمامی برندها می‌باشد.

طرز استفاده از بوگیر یخچال هپی وایت

برندهای بوگیر دیگر یخچال

2. بوگیر یخچال ژیوار
سیستم یون ساز و فیلترهای کربن فعال دارد.
3. بوگیر یخچال اولترا فرش
فیلتر بوزدا دارد و مورد استفاده در یخچال و فریزر است. تعداد مراحل فیلتراسیون 1 مرحله و عمر مفید فیلتر 6 ماه است.
4. بوگیر یخچال اولترا فرش مدل S
فیلتر کربن اکتیو (Active carbon)، فیلتر بوزدا، تعداد مراحل فیلتراسیون 1 مرحله است.

چند روش کاربردی و طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال

چه موادی در یخچال بگذاریم که جایگزین بوگیر شود؟

چند روش کاربردی و طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال

راههای بوگیری یخچال و فریزر + روش های خانگی

بوگیرهای طبیعی یخچال کدامند؟

برای آشنایی با بهترین روش‌های طبیعی از بین بردن بوی بد یخچال و نکاتی برای پیشگیری از آن می‌توانید ویدیو از بین بردن بوی بد یخچال را مشاهده کنید و در ادامه از روش‌های طبیعی آن اطلاع پیدا کنید.
1. جوش شیرین
2. لیمو
3. سرکه
4. کربن
5. قهوه
6. وانیل
7. سیب ‌زمینی
برای اینکه به بهترین روش بدانید چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم؟ بهتر است مقاله آن را مطالعه کنید تا به صورت دقیق با راهکارها و روش‌های طبیعی از بین بردن بوی بد یخچال و همینطور آموزش صفر تا صد  تمیز کردن یخچال آشنا شوید.
از شر بوی بد یخچال خلاص شوید ...

بوگیرهای طبیعی یخچال کدامند؟

 
صفر تا صد تمیز کردن یخچال، راهکارهای تمیز کردن یخچال، روش از بین بردن بوی داخل یخچال و خوش بو کردن داخل بخچال و علت استفاده از بوگیر را برایتان بیان کردیم.بهتر است بدانید که تمیز کردن یخچال یکی از راهکارهای افزایش عمر یخچال شما می شود و دیر تر نیاز به تعمیر یخچال ال جی پیدا کنید.

با تمدید گارانتی هزینه تعمیر یخچال را رایگان کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...