علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی + راه حل

۱۲ بهمن ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی

باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی
یکی از مشکلاتی است که تقریبا تمام مدل‌ها و برندهای ماشین ظرفشویی احتمال اینکه یک بار با این مشکل مواجه شوند وجود دارد. عدم حل شدن قرص ماشین ظرفشویی ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد و هر یک از این دلایل راه‌حل‌های متفاوتی برای آن وجود داشته باشد. از این جهت برای یافتن علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی باید ابتدا آن موضوع را ریشه یابی کرد تا مشکل به درستی حل شود. در ادامه‌ این مطلب به شرح کامل این علت ها همراه با راهکارهایی برای رفع آن صحبت خواهیم کرد.

چرا ماشین ظرفشویی قرص را حل نمیکند یا قرص باز نمیشود؟

اگر برای شما هم سوال پیش آمده است که چرا ظرفشویی قرص را حل نمیکند و علت عدم استفاده از شوینده در ظرفشویی چیست باید بدانید که این موضوع امکان دارد دلایلی همچون کیفیت پایین شوینده تا مشکلات فنی در دستگاه داشته باشد. پس اگر پس از اتمام کار ظرفشویی درب آن را باز کردید و متوجه شسته نشدن ظروف، به علت عدم استفاده یا حل نشدن شوینده شدید، راهکارهایی که خودتان می توانید برای حل آن اقدام کنید را بیان می‌کنیم. از این رو در ادامه به راهکارهای علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی برای شما پرداخته ایم.

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی 

عواملی که باعث می شود شوینده در ماشین ظرفشویی استفاده نشود:
  1. باز نشدن درب جا قرصی ظرفشویی

اگر علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی را می‌خواهید بدانید بعد از گذشت حدود 20 دقیقه از شروع کار ماشین ظرفشویی های ال جی و جی پلاس، درب شوینده ظرفشویی به صورت اتومات باز میشود. در صورتی که در حین کار و در این بازه زمانی درب جا قرصی باز نشود برای حل مشکل و ریشه یابی علت باز نشدن درب جا قرصی ظرفشویی باید درخواست تعمیر ظرفشویی خود را در سایت ثبت کنید.

علت باز نشدن درب جا قرصی ظرفشویی
  1. ظاهر شدن Error یا خطا در ظرفشویی

اگر ظرفشویی در هنگام شستن ظروف بر روی صفحه نمایشگر آن ارور، پیغام یا خطا دهد، در واقع کار دستگاه نیمه تمام می‌ماند و به هر دلیلی کار شستشو در دستگاه متوقف شده است و سبب شده است که مواد شوینده در ظرفشویی استفاده نشده یا درب شوینده باز نشده باشد.
  1. کیفیت پایین شوینده ماشین ظرفشویی

گاهی ممکن است ظرفشویی شما هیچ مشکلی از نظر فنی و تخصصی نداشته باشد اما شوینده آن استفاده نشود. در این مواقع باید کیفیت قرص یا شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی که استفاده میکنید را بررسی کنید. شاید کیفیت آن مناسب نباشد به طور مثال گاهی به علت تقلبی بودن مواد شوینده یا برند نامناسب سبب میشود که آن در آب حل نشود که باید مواد شوینده عوض شود. البته میزان مصرف شوینده در ظرفشویی نیز به برنامه انتخابی هم مربوط می شود.
  1. تاریخ مصرف شوینده ظرفشویی گذشته

در قسمت قبلی بیان کردیم که گاهی مشکل از دستگاه شما نیست و باید شوینده ظرفشویی را مورد بررسی قرار دهید. اگر از شوینده ای که برای شستشو ظروف استفاده میکنید، تاریخ مصرف آن گذشته باشد، حتما امکان دارد با مشکلات شستشو و موارد این چنینی رو به رو شوید. اگر تاریخ انقضای شوینده گذشته است و مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است حتی اگر با مشکل باز نشدن جاقرصی مواجه نشوید، ظروف شما به خوبی، با کیفیت و کاملا تمیز شسته نشده نشود.
  1. چیدمان صحیح ظروف در ظرفشویی

اگر ظرف‌ها را به صورت صحیح و استاندارد در ماشین ظرفشویی چیده نشود و جلوی باز شدن درب جا قرصی را بگیرد ممکن است مانع باز شدن درب جا قرصی شود و در نتیجه قرص شوینده در ماشین ظرفشویی شما حل نمیشود تا ظروف شسته شوند. جهت آموزش نحوه چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید.
البته توجه داشته باشید که در ماشین ظرفشویی ال جی ظروفی که در طبقه پایین- نیمه سمت چپ (ردیف جلو) چیده شده اگر به درستی چیده نشود، مانع از باز شدن درب جاپودری می شوند. برای امتحان کردن، در قست ذکر شده ظرفی چیده نشود و دستگاه را روشن کنید.
علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

علت باقی ماندن پودر و قرص بر روی ظروف و داخل ظرفشویی

اگر پس اتمام کار ماشین ظرفشویی متوجه باقی ماندن شوینده‌ها یعنی قرص و پودر بر روی ظروف شده‌اید، لازم است اصول زیر را رعایت کنید تا از این اتفاق جلوگیری کنید. به همین دلیل در ادامه این محتوا روش‌های میزان استفاده از شوینده را توضیح داده‌ایم تا به درستی از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید فقط باید از قرص یا پودر مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده شود. در ادامه راهکارهایی را برای شما بیان میکنیم.
  1. در برنامه PRE WASH از پودر یا قرص استفاده نکنید.
  2. مقدار شوینده باید به اندازه باشد که در ادامه میزان استفاده از آن را توضیح داده‌ایم.
  3. درصورتیکه ظرفشویی شما برنامه +RINSE (آبکشی اضافه) را دارد از آن جهت شستشو باقی مانده شوینده ها استفاده کنید.
  4. در صورتی که کف حاصل از مواد شوینده در ته لیوان ها و یا داخل ماشین باقی بماند باید درجه جلادهنده کم شود.
  5. اگر با رعایت تمام موارد فوق، مقداری از پودر یا قرص داخل ماشین باقی بماند ممکن است به خاطر کیفیت مواد شوینده باشد که کامل در آب حل نمی شود.
  6. در صورتی که چیدمان ظروف مناسب نباشد و جلوی درب جا پودری گرفته شود مانع از تخلیه کامل پودر یا قرص می شود و پودر در سیکل آبکشی نیز وارد می شود.

میزان استفاده از پودر ظرفشویی در ماشین ظرفشویی ال جی

در برنامه AUTO-NORMAL_20g
برای برنامه GENTLE-QUICK_10g
در برنامه INTENSIVE_25g
برای برنامه ECO_15g

میزان استفاده از پودر مخصوص ماشین ظرفشویی در مدل های سری XD ال جی

در برنامه INTENSIVE_30g 
برای برنامه AUTO_DELICATE_TURBO_DOWNLOAD CYCLE_20g
در برنامه ECO_25g

میزان استفاده از قرص ظرفشویی در ماشین ظرفشویی ال جی

در برنامه INTENSIVE ،AUTO و NORMAL یک قرص کامل
در برنامهECO ،GENTLE و QUICK نصف قرص
علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

سخن آخر

توجه داشته باشید که با جدی گرفتن سرویس و چکاب دوره‌ای دستگاه هایتان به افزایش طول عمر آن‌ها و جلوگیری از خرابی های احتمالی کمک خواهید کرد و با تمدید مجدد گارانتی دستگاه هایتان در صورت نیاز به تعمیر دستگاه، هزینه تعمیر دستگاه برای شما رایگان و به حداقل خواهد رسید. در نهایت در صورت نیاز به هر گونه خدمات برای محصولاتتان حتما از نمایندگی های مجاز ال جی و جی پلاس (گلدیران) راهنمایی بخواهید. کارشناسان متخصص گلدیران در تمام نقاط ایران آماده خدمت رسانی به مردم عزیز هستند.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...