طرز تهیه ماهی قزل الا در مایکروویو جی پلاس

۱۶ اسفند ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
طرز تهیه ماهی قزل الا در مایکروویو جی پلاس

از دیرباز توجه به غذا و مصرف انواع مواد غذایی سالم و مقوی مورد توجه بشر بوده است. یکی از سالم‎ترین و لذیذ‌ترین غذا‌های مورد علاقه همه مردم جهان انواع غذا‌های دریایی و ماهی است. ماهی انواع مختلفی دارد و روش‌های طبخ و آماده کردن آن نیز در سرتا سر جهان به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. از جمله روش‌های طبخ ماهی به سرخ کردن، کباب کردن، بخارپز و … می‌توان اشاره کرد که هرکس با توجه به علاقه‌ای که دارد می‌تواند هر روش پخت ماهی را انتخاب کند. به تبع میزان سلامت و کالری که در هرکدام از این روش‌‌ها جذب بدن می‌شود متفاوت خواهد بود. اکثر غذا‌های دریایی و به خصوص ماهی‌ها دارای بوی نه‌ چندان خوشایند و نامطبوع برای همه هستند و اگر در طبخ ماهی دقت نشود و روش مناسبی به کار برده نشود، ممکن است این بوی به اصطلاح زهم باعث احساس نارضایتی و عدم تمایل به مصرف غذای آماده شده شود. بنابراین یادگیری اصول صحیح طعم‌ دار کردن و انتخاب روش مناسب برای طبخ ماهی بسیار مهم و حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم شما را با روش پخت ماهی آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا شما نیز در این مقاله غذاهای لذیذ و خوشمزه و البته سالم و مقوی را با استفاده از ماهی بیاموزید.
آموزش برنامه های مایکروویو جی پلاس

آموزش کامل تمیز کردن ماهی قزل الا

روش آماده ساری ماهی قزل الا برای پخت در مایکروویو جی پلاس
هر نوع ماهی ای را میتوانید با این روش تمیز و فیله کنید، اگر میخواهید ماهی را به صورت کامل و بدون فیله کردن مورد استفاده قرار دهید.
  • ماهی را بشویید و روی سطح کار قرار دهید، پولک های ماهی را با استفاده از چاقو جدا کنید. چاقو را از پایین به سمت بالا و در خلاف جهت پولک ها بکشید.
  • پس از جدا سازی پولک ها شکم ماهی را از زیر آبشش تا انتهای شکم ماهی با استفاده از چاقو شکاف دهید و داخل شکم ماهی را خالی کنید.
  • آبشش ماهی را به آرامی جدا و خارج کنید یعنی با یک دست صورت ماهی را کنار بزنید و با دست دیگر آبشش ها را خارج کنید.
  • از انتهای باله به سمت پشت ماهی برش بزنید. با استفاده از چاقو گوشت را از انتهای بدن ماهی جدا کنید.
  • دو طرف گوشت ماهی را از استخوان جدا کنید. در فیله کردن ستون فقرات ماهی باید از گوشت جدا شود.
  • طرف دیگر را نیز با استفاده از برشی ساده از استخوان جدا کنید. استخوان ماهی که جدا کرده اید را میتوانید خرد کنید و برای گربه ها بریزید.
  • پس از جدا سازی گوشت ماهی میتوانید آن را به تکه هایی که دوست دارید برش بزنید و استفاده کنید..
مقاله آموزش 5 روش کاربردی برای از بین بردن بوی ماهی برای از بین بردن بوی آن در خانه، در سینک آشپزخانه، در ظروف، حتی از لباس را به شما آموزش خواهد داد.

مواد لازم برای تهیه ماهی قزل آلا

روش پخت ماهی قزل الا در مایکروویو Gplus
ماهی قزل الا: یک عدد
روغن مایع: به مقدار لازم
نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران و ادویه دلخواه: به میزان دلخواه

روش آماده ساری ماهی قزل الا برای پخت در مایکروویو جی پلاس

ابتدا ماهی قزل الا را همراه با نمک، فلفل، ادویه دلخواه و زعفران به مدت حداقل 30 دقیقه در مواد بخوابانید تا طعم دار شود. از این ادویه ها داخل شکم ماهی و روی پوست آن بزنید.
نیاز است برای گرفتن بو و طعم زهم ماهی حتما آن را در مواد گفته شده استراحت دهید.

روش پخت ماهی قزل الا در مایکروویو Gplus

برای تهیه ماهی قزل الا در مایکرو جی پلاس مدل 347 و 346 نیاز است که برنامه ترکیب C-2 یعنی ترکیب مایکرو با گریل را انتخاب کنید و آن را برای پخت روی سه پایه بلند در مدت زمان 10 الی 15 دقیقه قرار دهید.
برای پخت ماهی در مایکرو جی پلاس برای مدل های 425 و 365 از برنامه ترکیب C-1 ترکیب یعنی ترکیب ( مایکرو و گریل ) برای زمان 15 الی 20 دقیقه در دستگاه قرار دهید.
این زمان‌های اعلامی برای پخت ماهی در دستگاه مایکرو Gplus نسبی است. نمیتوان زمان دقیق و قطعی بیان کرد. زیرا باید حین کار باید به ماهی سر بزنید و از وضعیت پخت آن اطلاع پیدا کنید. در صورت نیاز زمان را کمی بیشتر یا کمتر کنید.

برای تهیه و پخت ماهی در مایکرو Gplus از چه ظروفی استفاده کنید؟

برای پخت ماهی در مایکروویو میتوانید از کلیه ظروف پیرکس ترجیحا فرانسوی استفاده کنید.
استفاده از ظروف آرکوپال و سرامیک در مایکرویو مجاز است.
از ظرف های پلاستیک، ملامین و ظروف یکبار مصرف فقط در حد گرم کردن (برنامه مایکرو) و یخ زدایی ماهی و مواد غذایی می توانید استفاده کنید.
در صورت تمایل به استفاده از ظروف سلیکونی در مایکرو برای ماهی حتما قبل از ریختن ماده غذایی داخل قالب چرب شود تا ماده غذایی به آن نچسبد.

روش تهیه ماهی در مایکروویو جی پلاس

برای پخت ماهی در مایکرو نمی‌توانید از ظروف زیر استفاده کنید

برای پخت ماهی در مایکرو و سایر غذاها از استفاده هر گونه ظروف فلزی از قبیل آلومینیوم، استیل، لعاب، چدن، تفلون، مسی، روحی، برنجی، برنزی، طلایی و نقره ای پرهیز کنید و اصلا به کار نبرید.
از فویل برای پخت ماهی در مایکرو استفاده نکنید.
شما مجاز به استفاده از ظروف کریستال تراش خورده برای پخت ماهی در مایکرویو نمی‌ باشید.

کلام پایانی

در نهایت باید یادآور شویم که ماهی از مهم‎­ترین موادغذایی محسوب می‌شود و مصرف آن به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی بسیار توصیه شده است. در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا شما را با روش پخت ماهی آشنا کنیم. امید آن داریم که توانسته باشیم اندکی بر معلومات غذایی شما افزوده باشیم. برای افزایش اطلاعات آموزش آشپزی خود با مراجعه به آشپزی های سایت گلدیران میتوانید اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید.
برای آموزش های آشپزی بیشتر با مطالب و ویدئوهای گلدیران همراه باشید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...