روش قفل کردن کانال‌ها در تلویزیون ال جی

۰۷ خرداد ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
َ

روزهای آخر بهار و فصل امتحانات بچه‌ها معمولا مشتریان زیادی از کارشناسان فنی در مورد نحوه قفل کردن کانال‌ها سوال می‌کنند تا تعدادی کانال را قفل کنند و یکی از سرگرمی‌هایی که باعث می‌شود کودکان در روزهای امتحان از خواندن درس و پرداختن به موضوعات امتحان غافل شوند، برای مدتی از دسترس خارج کنند.
در این مقاله منوی قفل و امنیت تلویزیون‌های ال جی را بررسی خواهیم کرد؛ البته ممکن است کانال را قفل کرده باشید و حالا بخواهید رمز آن را غیرفعال کنید؛ چنانچه به دلیل فراموشی رمز تلویزیون نتوانید قفل را غیرفعال کنید، لازم است بازنشانی رمز تلویزیون انجام دهید. در این صورت برای انجام رفع قفل لازم است رمز اصلی دستگاه یا همان پسوورد تلویزیون را بدانید تا بتوانید آن را غیرفعال کنید. در این مقاله تمامی این موارد به شما آموزش خواهیم داد.
در منوی رمز یا قفل تلویزیون‌ها علاوه بر اینکه می‌توانید برای کانال‌ها رمز قرار دهید، می‌توانید ورودی‌ها را نیز رمزگذاری کنید. علاوه بر آن اگر قصد دارید کانال مورد نظر را قفل کنید، از منوی مدیریت یا ویرایش کانال نیز این امکان برای شما وجود دارد و می‌توانید از طریق این منو اقدام نمایید.


مرتب کردن و ویرایش کانال‌های تلویزیون‌های ال جی

منوی رمز و روش رمزگذاری در تلویزیون ال جی

برای قفل کردن کانال‌ها و یا ورودی‌ها در تلویزیون ال جی و همچنین غیرفعال کردن تمامی این موارد، ابتدا می‌بایست به نوع تلویزیون ال جی توجه داشته باشید. این تنظیمات در تلویزیون‌های Webos ال جی با تلویزیون‌های غیرهوشمند یا اصطلاحا معمولی ال جی تفاوت دارد که در ادامه هر دو نوع را بررسی خواهیم کرد.

منوی رمز تلویزیون‌های ال جی


برای ورود به این منو کافی‌ است وارد تنظیمات دستگاه شوید؛ در تلویزیون‌هایی که ورژن Webos آن نسخه 2 یا بالاتر است، پس از ورود به تنظیمات که در واقع تنظیمات سریع تلویزیون است، می‌بایست گزینه‌ی آخر که به شکل سه نقطه قرار دارد، یعنی گزینه‌ی همه تنظیمات یا تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید.
در این منو گزینه‌های زیر وجود دارد:
قفل برنامه‌های تلویزیون یا TV Program Locks: این گزینه برای قفل و مسدود کردن برنامه‌هایی است که مربوط به رده‌بندی سنی بوده یا دارای تقسیم‌بندی محتوایی است. در صورتی که در این قسمت برای هریک از برنامه‌ها رمز قرار دهید، هنگام پخش آن برنامه، تلویزیون درخواست رمز می‌کند و می‌بایست رمز را وارد کنید تا بتوانید برنامه را تماشا کنید.


این تنظیمات فقط بر روی ورودی آنتن کاربرد دارد و معمولا برنامه‌ای با این نوع دسته‌بندی از سوی صدا و سیما ارائه نمی‌شود و نیازی نیست در این قسمت رمزگذاری نمایید. در نظر داشته باشید مواردی هم که از سوی صدا و سیما با رده‌بندی سنی پخش می‌شود، معمولا چون به صورت سیگنال جداگانه پیام مربوط از سوی فرستنده به تلویزیون ارسال نمی‌شود و آرم آن با تصویر برنامه یکی است، از سوی تلویزیون تشخیص داده نشده و مانند محتوای عادی خواهد بود.
Channel Locks یا قفل کانال‌ها: در این قسمت می‌توانید کانال‌های مورد نظر خود را قفل کنید. در نظر داشته باشید این تنظیمات فقط مربوط به کانال‌های ورودی آنتن است. در این بخش وقتی گزینه‌ی قفل کانال را انتخاب می‌کنید، تلویزیون از شما رمزی که قبلا انتخاب کرده‌اید را می‌خواهد و می‌بایست رمز عبور تلویزیون را وارد کنید. اگر تاکنون برای تلویزیون رمزی تعریف نکرده‌اید، معمولا رمز آن 0000 است.
روش کانال‌یابی در تلویزیون ال جی

نحوه ریست کردن و بازنشانی کد رمز در تلویزیون‌های Webos ال جی

اگر قبلا رمزی برای تلویزیون تعریف کرده و حالا آن را فراموش کرده‌اید، باید ریست رمز تلویزیون ال جی را انجام دهید. مراحل ریست یا بازنشانی کد رمز تلویزیون Webos LG را در ادامه برای شما خواهیم گفت.

برای تلویزیون‌های Webos یعنی آن دسته از تلویزیون‌های ال جی که با انتخاب کلید Home بر روی آن نوار برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را در پایین صفحه مشاهده می‌کنید، بسته به مدل آن، به یکی از دو روش زیر می‌توانید رمز را بازنشانی کنید.

اگر مدل تلویزیون Webos شما با حروف LB یا UB شروع می‌شود، به شکل زیر بازنشانی رمز را انجام دهید:

  • وارد منوی ایمنی شوید.
  • گزینه‌ی «بازنشانی پین کد» را انتخاب کنید.
  • یک رمز وارد کنید. با توجه به اینکه رمز را فراموش کرده‌اید، رمزی که وارد می‌کنید احتمالا اشتباه خواهد بود و تلویزیون پیغام می‌دهد که رمز شما اشتباه است.
  • سپس با کلید P که مربوط به تنظیم کانال‌هاست، دو مرتبه کلید بالا، یک مرتبه کلید پایین و یک مرتبه کلید بالا را انتخاب کنید.
  • کادری باز می‌شود و از شما رمز می‌خواهد. در این مرحله رمز اصلی یا همان رمز پیش‌ فرض تلویزیون که 0313 است را وارد کنید.
  • رمز به کد 0000 تغییر پیدا می‌کند.

اگر تلویزیون ال جی شما از نوع Webos است و مدل آن با حروف LB و UB شروع نمی‌شود، به شکل زیر بازنشانی و ریست رمز را انجام دهید:

  • وارد منوی دستگاه و سپس بخش ایمنی شوید.
  • سپس با کلید CH دو مرتبه کلید بالا، یک بار کلید پایین و یک بار کلید بالا را انتخاب کنید.
  • در کادری که باز می‌شود و از شما Master Pin Code می‌خواهد، کد ریست تلویزیون ال جی یعنی 0313 را وارد کنید. رمز به 0000 تغییر پیدا خواهد کرد.

روش بازنشانی پین کد در تلویزیون‌های معمولی و غیر Webos ال جی

اگر تلویزیون شما معمولی و غیرهوشمند است و یا هوشمند غیر Webos ال جی است، ریست رمز آن با توجه به مدل و سال تولید به یکی از دو روش زیر انجام می‌شود.
اگر دستگاه تلویزیون ال جی مربوط به سال 2012 یا قبل از آن است، لطفا طبق مراحل زیر رمز آن را بازنشانی کنید:
  • وارد منوی ایمنی تلویزیون ال جی شوید.
  • رمز اصلی تلویزیون یعنی کد 0325 را وارد نمایید.
  • رمز جدید تعریف کرده و آن را تایید کنید.
برای ریست رمز تلویزیون‌های ال جی بعد از سال 2012 به روش زیر بازنشانی پین کد تلویزیون را انجام دهید:
  • وارد منوی ایمنی تلویزیون ال جی شوید.
  • سه مرتبه کلید Mute را فشار دهید.
  • رمز اصلی دستگاه را که 129472 است وارد کنید.
  • رمز جدید تعریف کنید و آن را دو مرتبه تکرار کنید تا تایید شود.

مسدود کردن اپلیکیشن‌ها و ورودی‌های تلویزیون ال جی

در قسمت Application Locks شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که بر روی تلویزیون قرار دارد را مسدود کنید. همچنین در بخش Input Locks این امکان وجود دارد که ورودی‌های مورد نظر خود را قفل کنید تا امکان دریافت سیگنال از طریق ورودی‌های مورد نظر شما وجود نداشته باشد.
اگر سوالات دیگری در مورد تلویزیون ال جی دارید، با مراجعه به بخش سوالات متداول تلویزیون ال جی می‌توانید به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

سلطانی محمدی
۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ۱۱:۵۰

تمام تلوزیون های ال جی تولید شده توسط شرکت شهاب از سال 1377 تا 1388 و تمام تلوزیونهای ال جی تولید شده توسط گلدایران در فاصله زمانی سالهای 1389 لغایت 1398 و تقریبا تمام تاوزیونهای وارداتی ال جی از کشورهای مصر ، امرات متحده عربی ، چین ، کره جنوبی ، هند ، و برخی از مدلهای تولید کشور اندونزی و لهستان و مجارستان و ....دارای منوی فارسی هستند چرا در متون آموزشی از تصاویر منوی انگلیسی تلوزیون های ال جی استفاده می کنید وجود منوی فارسی در بسیاری از برندهای وارداتی مانند سونی و پاناسونیک و سامسونگ تقریبا در تمامی مدلها پدیده رایج است

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ۰۹:۲۵

سلام و وقت به خیر؛ منوی فارسی با توجه به اینکه کاملا مشخص هست معمولا از طرف مشتریان سوال نمیشه و خود مشتری معمولا تنظیمات رو در منو پیدا کرده و انجام میده و بیشترین سوالات در مورد گزینه‌ها در حالتی هست که منوی دستگاه انگلیسی هست و با توجه به اینکه تصاویر باکیفیت‌تری که از سوی کمپانی ال جی ارسال شده منوی انگلیسی دستگاه هست و درخواست مشتریان ما هم بوده ما در مقالات قرار میدیم. در نظر داشته باشین ما در محتوای آموزشی درخواست مخاطب رو در اولویت قرار میدیم. با سپاس از شما دوست گرامی

در حال ثبت...