روش تشخیص مواد شوینده ظرفشویی تقلبی

۳۰ فروردين ۱۴۰۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

با گسترش استفاده از ماشین‌های ظرفشویی و تنوع مواد شوینده‌ی مرتبط با آن و به طور کلی بالا رفتن تقاضا برای محصولات بهداشتی، این مشکل معمولا مشاهده می‌شود که بعضی از این مواد شوینده تقلبی هستند و استانداردهای کیفیتی و بهداشتی را ندارند. این شوینده‌های تقلبی علاوه بر اینکه می‌تواند بر میزان بهداشت و پاکیزگی ظروف تاثیرگذار باشد، ممکن است در طولانی‌مدت باعث کوتاه شدن عمر دستگاه و زنگ‌زدگی و آسیب به آن شود.


تشخیص اینکه کدام مواد شوینده‌ی ماشین ظرفشویی تقلبی است کمی سخت است و بررسی آن کمی مبهم و پیچیده به نظر می‌رسد. برای تشخیص دقیق‌تر تقلبی یا اصل بودن مواد شوینده، ادامه این مقاله را مطالعه کرده و به عوامل موثر در تشخیص آن توجه کنید.

برچسب محصولات شوینده ماشین‌های ظرفشویی


مانند هر محصول دیگری از روی برچسب محصول می‌توانید اولین و مهم‌ترین مولفه‌هایی که نشان‌دهنده‌ی اصالت محصول است را مشاهده کنید. نکته‌ای که در برچسب محصول می‌تواند به شما کمک کند که تشخیص دهید محصول اصل است، کامل و دقیق بودن اطلاعات بر روی آن است. هرچند که یک محصول تقلبی هم ممکن است این موارد را داشته باشد.
میزان محتوای داخل بسته، تاریخ انقضا، اطلاعات تماس تولید‌کننده و مواردی از این دست هرچند که ممکن است بر روی کالای تقلبی نیز باشد، اما برای کالای استاندارد و اصل ضروری است.

قیمت مواد شوینده ماشین ظرفشویی


شاید برای شما هم پیش آمده باشد زمانی که قیمت یک کالا خیلی پایین است، برایتان غیرمنطقی به نظر برسد. هر کالایی قیمتی استاندارد دارد و طبیعی است که اگر قیمت آن به طور غیرمنطقی پایین باشد، احتمال دارد از مواد اولیه با کیفیت تولید نشده باشد. بنابراین هر چند که ترجیح می‌دهیم قیمت‌ها پایین‌تر باشد، اما قیمت خیلی پایین همیشه هم خیلی خوب نیست و می‌تواند نشان‌دهنده‌ی ارزان بودن و کیفیت پایین مواد اولیه باشد.

نتیجه استفاده از مواد شوینده


تست کردن مواد شوینده و استفاده از آن بهترین راه برای تشخیص کیفیت و عملکرد مواد شوینده است. محصولات تقلبی عملکرد ضعیف‌تری دارند. از نظر بهداشتی نیز استانداردهای لازم را ندارند و ممکن است برای سلامتی مضر باشند.
اگر بر روی ظروف لکه‌ی سفید، لکه‌ی چربی، باقی‌مانده‌ی غذا و پودر و قرص مشاهده می‌کنید و یا اینکه ظروف پس از شستشو کدر و مات می‌شود، ممکن است به دلیل تقلبی بودن مواد شوینده باشد. مواد شوینده‌ی تقلبی به‌خوبی حل نمی‌شود و بر روی ظروف باقی می‌ماند.
 البته عوامل دیگر نیز مانند به پایان رسیدن تاریخ انقضا، استفاده‌ی اشتباه از مواد شوینده و انتخاب برنامه‌ی نامناسب نیز باعث شستشوی نامطلوب ظروف می‌شود.
دلیل لکه‌های سفید بر روی لیوان‌‌های بلوری

بررسی دقیق اطلاعات تولید‌کننده

اطلاعات تولید‌کننده‌ی محصول از قبیل کدهایی که از طرف سایت تولیدکننده امکان صحت‌سنجی آن وجود دارد می‌تواند کمک کند که به اصل بودن کالا پی ببرید. درج تاییدیه مجوزهای لازم را نیز بر روی مواد شوینده بررسی کنید.

علائم ظاهری مواد شوینده ظرفشویی اصل


از همان ابتدا که محصول را در قفسه‌های فروشگاه می‌بینید، از ظاهر بسته‌بندی و برخی عباراتی که بر روی کالا درج می‌شود، می‌توان تشخیص داد که این مواد اصل به نظر می‌رسد یا خیر. بعضی از عبارات نیز معمولا مشخص می‌کند و تقریبا ثابت شده که بر روی کالای اصل می‌بایست درج شده باشد؛ این موضوع در هر برندی متفاوت است. رایحه‌ نیز تا حدی مشخص می‌کند که کالا اصل یا تقلبی است.
معمولا نمک ماشین ظرفشویی باید درشت و دارای دانه‌های سفید باشد. اگر دانه‌های نمک رنگ تیره‌تری داشته و ریز باشد به نظر می‌رسد اصل نیست. نمک اصل زود در آب حل می‌شود.
بهترین نمک ماشین ظرفشویی + ترکیبات
در مورد قرص ماشین ظرفشویی باید بگوییم که قرص‌های تقلبی معمولا بسته‌بندی نامناسب و نامرغوبی دارند. تغییر رنگ و ظاهر آن نیز اگر به دلیل شرایط محیط نگهداری نباشد، گاهی نشان‌دهنده‌ی تقلبی بودن آن است. قرص‌های تقلبی معمولا خیلی کف ندارد و البته ظروف را کاملا تمیز نمی‌کند.
در مورد پودر ماشین ظرفشویی بو و رایحه اهمیت زیادی دارد. پودر شوینده‌ی ظرفشویی تقلبی بویی شبیه به بوی پودر لباسشویی دارد. از نظر ظاهری هم کاملا یکدست بودن آن نشان‌دهنده‌ی این است که می‌تواند تقلبی باشد.

خرید بهترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی

تشخیص مواد شوینده تقلبی از محصولات اصلی نیازمند دقت و توجه بالایی است. با توجه به عوامل مختلفی که بررسی شد، انتخاب محصولات از منابع معتبر و اطمینان از اصالت آنها می‌تواند به حفظ بهداشت و سلامتی کمک کند و عمر مفید دستگاه شما را افزایش دهد.
با در نظر گرفتن این عوامل می‌توانید تشخیص مواد شوینده تقلبی از محصولات اصل را دقیق‌تر انجام دهید. همچنین، همیشه توصیه می‌کنیم از فروشندگان معتبر و معروف خرید کنید تا از اصالت محصول اطمینان داشته باشید.
مرغوب‌ترین مواد شوینده ماشین ظرفشویی را از فروشگاه آنلاین گلدیران خریداری کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...