روش آپدیت تلویزیون جی پلاس

۰۲ آذر ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
چگونه تلویزیون جی پلاس را آپدیت کنیم؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا تلویزیون‌های جی پلاس قابلیت بروزرسانی و آپدیت دارند؟ دلایل آپدیت کردن تلویزیون کدامند؟ راهکارهای لازم برای آپدیت تلویزیون جی پلاس کدامند؟ چگونه میتوان این به روزرسانی را به روش اصولی و صحیح انجام دهید تا به تلویزیون GPlus شما آسیبی وارد نشود؟ در این مقاله قصد داریم به تمام سوالات شما پاسخ دهیم و شما را با روش های بروزرسانی تلویزیون جی پلاس آشنا کنیم.

روش های اتصال موبایل به تلویزیون‌

 روش های به روز رسانی تلویزیون جی پلاس

آپدیت تلویزیون Gplus، لازم نیست به طور مداوم انجام شود، اما اگر استفاده از همه امکانات تلویزیون، برای شما اهمیت دارد، باید هر ماه، بررسی کنید که دستگاه شما نیاز به آپدیت دارد یا نه و باید نسخه جدید برای به روز رسانی از طرف شرکت تولید کننده محصول ارائه شده باشد. برای اینکه دستگاهی عاری از هر مشکل و ایرادی داشته باشید و سیستم عامل تلویزیون و محیط کاربری آن، بهترین کارکرد را برای شما داشته باشند، باید به روز بودن تلویزیون خود را بررسی کنید. به روز رسانی آنلاین تلویزیون، به صورت خودکار انجام می شود که در این مطلب، به آن پرداخته ایم.

منظور از به روز رسانی یا آپدیت تلویزیون چیست؟
 روش های به روز رسانی تلویزیون جی پلاس

سازندگان سیستم عامل‌های تلویزیون گاهی برای سیستم عامل خود آپدیت ارائه می‌دهند و ما باید به نصب این آپدیت‌ها اقدام کنیم. بروز رسانی تلویزیون کمک میکند تا در صورت وجود باگ و مشکل نرم افزاری آن برطرف شود و منو بهبود پیدا کند.

چرا باید آپدیت تلویزیون جی پلاس را انجام دهید؟

  1. آپدیت تلویزیون برای رفع باگ‌های سخت افزاری و باگ‌های نرم افزاری احتمالی است. ممکن است باگ‌های دستوری روی عملکرد تلویزیون تاثیر منفی می‌گذارد. به روزرسانی یا آپدیت تلویزیون باعث رفع این باگ‌ها می‌شود. 
  2. برای آپدیت تلویزیون به عنوان مثال سیستم عامل اندروید در هر آپدیت خود امکانات و قابلیت‌هایی اضافه می‌کند. برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها باید ابتدا سیستم عامل خود را به روز کنیم.
  3. یکی از علت‌های آپدیت تلویزیون برای رفع مشکلات نرم افزاری مانند مشکل در اجرای زیرنویس است. گاهی زمان پخش فیلم با زیرنویس، نوشته‌ها به صورت علائم نشان داده می‌شوند. به روزرسانی علاوه بر رفع این مشکل، امکانات جدیدی مثل اضافه کردن فونت‌های مختلف برای زیرنویس به تلویزیون شما اضافه می‌کند.
  4. آپدیت تلویزیون برای استفاده از امکانات پخش آن است. هر تلویزیون قادر است فرمت‌های صوتی و تصویری مختلفی را پخش کند. تلویزیون‌ها در طول زمان با آپدیت‌هایی که ارائه می‌دهند تعداد فرمت‌های قابل پخش‌شان را بیشتر می‌کنند. از طرفی با این آپدیت‌ها می‌توان فناوری اچ دی آر  HDR را نیز به تلویزیون خود اضافه کرد.  البته می‌بایست در نسخه جدید نرم‌افزاری این مورد هم لحاظ شده باشد و این به معنی افزایش فرمت‌های قابل پخش تلویزیون در همه آپدیت‌ها نیست.
بنابر مواردی که گفته شد آپدیت تلویزیون بسیار مفید است و علاوه بر رفع مشکلات نرم‌افزاری و باگ‌های سخت افزاری، امکانات جدید زیادی در اختیار ما قرار می‌دهد.

آموزش طریقه نصب اپلیکیشن بر روی تلویزیون

بهترین روش آپدیت تلویزیون جی پلاس کدام است؟
بهترین روش آپدیت تلویزیون جی پلاس کدام است؟

شاید تا به حال برای آپدیت و بروز رسانی تلویزیون دو روش به گوش شما آشنا بیاید.
آپدیت به روش آنلاین یا بروز رسانی به روش آفلاین.
روش آفلاین از سوی تکسنین‌های متخصص شرکت گلدیران برای تلویزیون مورد تایید نمیباشد. زیرا امکان دارد با این روش موجب آسیب به دستگاه شود و مشکلاتی برای تلویزیون جی پلاس شما به وجود آید. اما گاهی امکان دارد بروز رسانی تلویزیون جی پلاس به روش آفلاین فقط توسط خود تکنسین‌های متخصص گلدیران صورت گیرد زیرا آنان با تمام معضلات و راهکارای آن آشنا و به آن مسلط هستند.
بهترین روش بروز رسانی و آپدیت تلویزیون جی پلاس روش آنلاین است که قرار است در ادامه آن را به طور کامل توضیح دهیم.

نحوه بروز رسانی تلویزیون جی پلاس

برای بروز رسانی تلویزیون GPlus نیاز است که تلویزیون به اینترنت متصل شود. برای آشنایی با روش‌های اتصال به اینترنت در ادامه کافیست همراه ما باشید. در نظر داشته باشید آپدیت تلویزیون جی پلاس تنها به صورت آنلاین از منوی تنظیمات هوشمند آن طبق آموزشی که ارائه میشود مورد قبول است و تاکید میشود که به هیچ عنوان به صورت آفلاین انجام آن مورد تایید نیست.

اتصال به اینترنت با روش اتصال بی سیم و به‌روز رسانی تلویزیون جی پلاس

روش وصل شدن به اینترنت در سری اول تلویزیون جی پلاس مدل GU

ابتدا نیاز است که به منوی هوشمند وارد شوید. سپس وارد قسمت شبکه شوید در این مرحله اتصال به اینترنت انجام میگیرد.

بروز رسانی در تلویزیون های جی پلاس سری اول مدل GU

ابتدا باید اینترنت طبق روشی که توضیح دادیم به تلویزیون وصل باشد سپس باید وارد منوی هوشمند شوید در قسمت عمومی گزینه به روز رسانی سیستم را انتخاب کنید. در صورت ارائه ورژن جدید به روزرسانی تلویزیون G Plus شما انجام می شود.

نحوه اتصال به اینترنت در سری دوم و سوم تلویزیون جی پلاس مدل های JU

 در این سری مدل های تلویزیون جی پلاس وارد تنظیمات تلویزیون شوید سپس در قسمت شبکه اتصال صورت میگیرد. در صورت عدم اتصال به اینترنت میتوان با انتخاب گزینه افزودن در همین قسمت با وارد نمودن نام و رمز مودم، اتصال را انجام دهید.
اتصال به اینترنت با روش اتصال بی سیم و به‌روز رسانی تلویزیون جی پلاس

اپدیت در سری دوم و سوم تلویزیون های جی پلاس مدل های JU

اینترنت به دستگاه شما متصل باشد سپس با زدن دکمه setting وارد قسمت درباره شوید و برای به روز رسانی سیستم آن گزینه را انتخاب کنید.

روش اتصال به اینترنت در سری چهارم، پنجم و ششم تلویزیون جی پلاس مدل های LU-KU-KE-LQ–MU

 ابتدا باید دکمه setting را بزنید، سپس وارد تنظیمات شوید در قسمت تنظیمات شبکه میتوانید اتصال به اینترنت را انجام دهید.

نحوه ابدیت تلویزیون Gplus در سری چهارم، پنجم و ششم جی پلاس مدل ku-lu-KE-LQ-MU

امکان دسترسی به گزینه‌ی به روز رسانی و آپدیت در مدل‌های متفاوت می‌تواند به شکل زیر باشد:
تاکید میشود که اتصال به اینترنت را فراموش نکنید. سپس دکمه setting را فشار دهید وارد منو مشترک تلویزیون خود شوید و گزینه به روز رسانی OTA را برای شروع اپدیت انتخاب کنید.

نحوه اتصال به اینترنت در تلویزیون جی پلاس در سری چهارم، پنجم و ششم جی پلاس مدل های KH-LH-KD-LD-MH

برای اتصال به اینترنت در ابتدا دکمه HOME را فشار دهید سپس وارد تنظیمات یا Setting شوید. سپس در قسمت تنظیمات شبکه وارد تنظیمات شبکه بی سیم (وای فای) شوید.

روش بروزرسانی تلویزیون جی پلاس در سری چهارم و پنجم و ششم هوشمند مدل های KD-KH-LD-LH

اتصال به اینترنت تلویزیون انجام شود. دکمه Setting را فشار دهید سپس وارد قسمت عمومی یا درباره شوید و سیستم بروز رسانی را انتخاب کنید و صبر کنید تا به طور کامل دستگاه عملیات بروز رسانی را انجام دهد.
چگونه تلویزیون جی پلاس را به اینترنت وصل کنیم؟

چرا تلویزیون جی پلاس پیغام بهینه سازی میدهد؟
چرا تلویزیون جی پلاس پیغام بهینه سازی میدهد؟

بهینه سازی تلویزیون جی پلاس در سری دوم و سوم

گاهی تلویزیون جی پلاس پیغام بهینه سازی می دهد که پشنهاد میکنیم در صورت مواجه شدن با این پیغام در تلویزیون خود حتما آن را انجام دهید. در حالت بهینه سازی تلویزیون جی پلاس، دستگاه به طور کلی در مسیر زیر گزینه ای تحت عنوان بهینه سازی دارد که در واقع فایل های باز را می بندد و مرتب سازی مجدد انجام میدهد. برای اینکه با روش و مراحل صحیح بهینه سازی تلویزیون آشنا شوید کافیست طبق راهکارهایی که در ادامه خواهیم گفت، عمل کنید.

در صورت مشاهده پیغام بهینه سازی بر روی تلویزیون چه اقدامی انجام دهیم؟

اگر تلویزیون Gplus شما هنگام روشن شدن به طور مداوم و پیوسته پیغام بهینه سازی تلویزیون را نمایش میدهد لازم است موارد زیر انجام شود:
ابتدا وارد قسمت HOME تلویزیون جی پلاس خود شوید سپس گزینه  مدیریت تلویزیون را انتخاب کنید و عملکرد بهینه سازی سیستم را اجرا کنید تا تلویزیون شما بهینه سازی خود را به طور کامل انجام دهید. البته توجه داشته باشید که امکان دارد در برخی از مدل‌های تلویزیون جی پلاس امکان بهینه سازی وجود نداشته باشد.
هر چند وقت یکبار از قسمت مدیریت تلویزیون، بهینه سازی انتخاب شود تا بهینه سازی در بازه های زمانی کوتاه تری انجام شود.
اگر پس از انجام بهینه‌سازی همچنان این پیغام دائم و مکرر بر روی تلویزیون ظاهر می‌شود، از مسیر منوی سیستم تلویزیون، یک مرتبه بازنشانی تنظیمات کارخانه انجام دهید.

چرا تلویزیون جی پلاس خود به خود به حالت آبدیت رفته و تمام نمیشود؟

اگر به هر دلیلی تلویزیون جی پلاس شما به حالت آپدیت رفته و به هر دلیل هنگ کرده و تمام نمیشود. توجه داشته باشید که اصلا تلویزیون را خاموش نکنید. از برق نکشید و سعی در قطع کردن اپدیت و بروز رسانی تلویزیون نکنید. در این موارد حتما باید تکنسین متخصص تلویزیون شما مراجعه کند تا مشکل را برای شما حل کند. زیرا هر اقدامی از سمت شما امکان آسیب زدن به دستگاه شما را افزایش میدهد.
چرا تلویزیون جی پلاس خود به خود به حالت آبدیت رفته و تمام نمیشود؟

سوالی باقی مانده است؟

در نهایت اگر برای به‌روزرسانی تلویزیون خود سوالاتی برای شما پیش آمد حتما در قسمت نظرات برای ما بنوسید تا به آن پاسخ دهیم. در صورت نیاز به تعمیر تلویزیون GPLUS خود نیز حتما درخواست خود را برای ما ثبت کنید تا در سریعترین زمان، تکنسین متخصص به محل شما اعزام شود.
با تمدید گارانتی تلویزیون، هزینه تعمیر آن را رایگان کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

مهدی غلامی
۱۴۰۳/۰۲/۱۱ ۱۲:۲۲

سلام لطفاً پاسخ سوال آخر رو هم که دیروز ارسال کردم خدمتتون که در ادامه صحبت های مهندس بود رو از جناب مهندس دریافت و ارسال کنید که سوالات بنده هم جمع بندی و تمام بشه،با تشکر.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ۱۱:۴۸

سلام و وقت به خیر؛ درخواست شما برای آقای مهندس ارسال شده، پاسخ بدن در اینجا درج میکنیم دوست گرامی. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ ۱۵:۳۶

سلام مجدد و خسته نباشید،آیا پیگیر کامنت آخر بنده شدید برای پاسخ از سمت جناب مهندس؟! لطفاً دسترسی به سایت رو هم بررسی کنید،جدیدا هر وقت میخوام وارد سایت بشم اخطار میده که کاربر جدید هستید ثبت نام کنید!یا رمز عبور صحیح نیس!همه رو هم درست وارد میکنم اما باز اخطار میده که اشتباهه!قبلاً هیچ مشکلی برای ورود نداشتم!

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ۱۲:۰۲

سلام و وقت به خیر؛ بله در مورد کامنت شما پیگیری انجام شد. در حال حاضر هم ورود به سایت برای شما امکان‌پذیر نیست؟ ما بررسی کردیم مشکلی وجود نداشت.

مهدی غلامی
۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ۱۳:۰۰

سلام،میتونم وارد بشم اما وقتی کامنت میذارم و میخوام ارسال کنم پیام میده که نام کاربری و رمز عبور رو وارد کنید! قبلاً به این صورت نیود و مشکلی وجود نداشت چون من هر دو رو در سیستم ذخیره کردم و ازم درخواست نمیشد!

مهدی غلامی
۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ۱۳:۰۲

سلام،میتونم وارد بشم اما وقتی کامنت میذارم و میخوام ارسال کنم پیام میده که نام کاربری و رمز عبور رو وارد کنید! قبلاً به این صورت نیود و مشکلی وجود نداشت چون من هر دو رو در سیستم ذخیره کردم و ازم درخواست نمیشد! خب،الان دبگه پیام نیومد برام گویا مشکل حل شده،تشکر. منتظر پاسخ جناب مهندس میمونم،ممنون.

مهدی غلامی
۱۴۰۳/۰۲/۰۵ ۱۶:۰۷

سلام وقت بخیر،با تشکر از مهندس ارشد شرکت بابت پاسخگویی کامل ایشان،یک سوال دیگه هم داشتم که زمان تماس ایشان یادم رفت بپرسم لطفاً از ایشان پاسخ این سوال رو هم جویا بشید ممنون میشم. سوالم در مورد فعالسازی گزینه HDR در تنظیمات پیشرفته تصویر سری P تلویزیون جی پلاس هست که دقیقاً به چه منظور هست؟ من تنها کاربرد صحیح این گزینه رو زمانی درک کردم که ویدئوی 4K_HDR رو از طریق پورت USB تماشا کردم و با روشن کردن این گزینه ویدئو با عملکرد HDR بهبود پیدا کرد و تصاویر بصورت HDR پخش شد اما هنگامی که از طریق تلویزیون دیجیتال شبکه 4K_HDR فراتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رو نگاه میکنم و یا از طریق گیرنده و پورت HDMI تماشا میکنم با روشن کردن گزینه HDR تلویزیون رنگ های شبکه HDR بهم میریزه و بی کیفیت میشه! خواستم بدونم اصلا برای تماشای این شبکه باید HDR تیوی روشن بشه یا نیازی نیس و اینکه تیوی خودش سیگنال HDR رو دریافت و پخش میکنه و گزینه HDR توی تنظیمات تلویزیون فقط برای استفاده از طریق USB هست؟ و اینکه تلویزیون از پورت HDMI 2.0a که برای دریافت سیگنال HDR ضروری هست پشتیبانی میکنه؟چون در تنظیمات HDMI به پسوند a اشاره ای نشده و فقط نسخه 2.0 ثبت شده! و در پایان توضیحی بدن ایشان که آیا تلویزیونی که ما خریداری کردیم بصورت کامل و واقعی یعنی از پورت HDMI تیوی از فناوری HDR10 و HLG پشتیبانی میکنه؟ با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر تلویزیون های موجود در بازار از فناوری HDR10 از پورت HDMI پشتیبانی میکنن. تشکر میکنم اگر توضیحی جامع داده بشه که هم بنده استفاده کنم و هم دیگر ناظرین سایت. عذر میخوام ورژن HDMI رو درست تایپ نکرده بودم اصلاح شد،لطفاً همین کامنت رو نمایش و پاسخ بدید،ممنونم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۳/۰۲/۱۰ ۱۱:۳۱

سلام و وقت شما به خیر آقای غلامی؛ تنظیمات موجود در منوی دستگاه برای HDR برای ورودی آنتن نیست. برای موضوع شبکه‌های صدا و سیما استاندارد HLG نیاز هست که به طور پیش فرض موجوده و نیاز به تغییر در گزینه‌های دستگاه نیست. در صورتی که محتوای ورودی یک محتوای HDR هست با فعال کردن این گزینه الگوریتم‌های نرم افزاری برای افزایش عمق رنگ و کنتراست دستگاه فعال میشه. در مورد پاسخ دقیق به سوال شما در مورد HDMI نیازمند مدل دقیق دستگاه هستیم اما در اکثر تلوزیون‌های هوشمند جی پلاس موارد زیر پشتیبانی میشه. HDMI 1.4b/2.0b/2.1 موفق باشید

سینا مقتضیه سامیانی
۱۴۰۳/۰۱/۱۱ ۱۴:۱۷

سلام. تلویزیون 55lq721s اپدیت جدید نرم افزاری نداره؟ تلویزیون های کیولد جدید جی پلاس اندرویدشون 11 شده و خیلی روان تر کار میکنه. لطفا بررسی کنید اگر امکان ارائه اپدیت داشت عرضه کنید. این که کلا تلویزیون های قبلیتون رو بهینه تر نمیکنید خیلی بده و فقط روی جدید ها کار میکنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۳/۰۱/۱۴ ۱۵:۲۹

سلام و وقت به خیر؛ این مورد به مهندس ارشد فنی سازمان اعلام شد و ایشان در حال بررسی و پیگیری موارد هستند. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ۱۴:۲۰

لطفاً به دو سوال دیگرم هم پاسخ بدید،ممنون.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۰۹:۱۷

سلام مجدد؛ موارد به آگاهی مهندس ارشد دستگاه‌های صوتی تصویری رسیده و به محض اینکه ایشان اعلام نظر کنن پاسخ ارائه میشه. با تشکر

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۴:۲۰

سلام وقت بخیر،من نرم افزار CPU-Z رو روی تلویزیونم که PU742N هست نصب کردم و همه اطلاعات دستگاه رو درست نمایش میده طبق معرفی در سایت و اطلاعات خود دستگاه بجز اسکرین رزولوشن رو که 1920*1080 نمایش میده یعنی full hd !!! در صورتی که دستگاه 4k هست،لطفاً در این مورد توضیح بدید که چرا به این صورت نرم افزار شناسایی میکنه دستگاه رو مگه تلویزیون 4k نیست؟!

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۱:۱۵

سلام و وقت به خیر؛ رزولوشنی که نمایش داده میشه مربوط به رزولوشن فعلی بوده که در حال پخش هست. دستگاه دارای قابلیت پخش محتوای UHD هست و از این نظر مشکلی وجود نداره. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۲:۱۳

سلام مجدد،یعنی میفرمایید نرم افزار هر رزولوشنی رو که شبکه مورد نظر داره پخش میکنه رو میخونه و نمایش میده؟ از این بابت سوال کردم چون در قسمت دیوایس که مربوط به دستگاه هست در نرم افزار CPU-Z رزولوشن دستگاه رو 1080*1920 زده!

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۱۲:۱۱

منظور رزولوشنی است که برنامه در حال نمایش آن است (در هنگام اجرای برنامه CPU –Z)

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۳:۵۵

سلام،من هنوز متوجه این قسمت از توضیحتون نشدم و آگاه نشدم،اگه امکانش هست یه مقدار شفافتر و کاملتر توضیح بدید،دوبار هم کامنتم رو ارسال کردم براتون اما پاسخی ندادید! تشکر.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۱۵:۲۲

سلام؛ شماره تماس شما به مهندس ارشد دستگاه‌های صوتی تصویری اعلام شد تا با شما تماس بگیرن.

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۲:۳۷

و سوال دیگرم هم لطفاً جواب بدید: در مورد پخش محتوای UHD توسط دستگاه که فرمودین،دستگاه این قابلیت رو داره که محتوای پخش UHD رو با همون وضوح و کیفیت UHD نمایش بده دیگه درسته؟ چون بعضاً هستن دستگاه هایی که محتوای UHD رو با کیفیت پایینتر و Full HD نمایش میدن و از رزولوشن واقعی UHD پشتیبانی نمیکنن و فقط قابلیت دریافت این سیگنال و شبکه ها رو دارند؟!

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۱۲:۱۲

هنگامی که در مورد پخش محتوای UHD سخن گفته می‌شود منظور این است که TFT با رزولوشن UHD تولید شده و قابلیت تشکیل تصاویر با این رزولوشن را بر روی خود دارد از طرفی برد مین نیز بر اساس این قابلیت طراحی شده است که پردازش چنین داده‌هایی را انجام دهد.در تلوزیون‌های جی پلاس که از نوع UHD می‌باشند می‌توانند محتوای UHD را با فرمت‌های قابل پشتیبانی پخش کنند این قابلیت بدون تغییر در رزولوشن محتوا صورت می‌گیرد.

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۱۱/۲۶ ۱۳:۴۴

پستی که چند روز پیش روی پست آقای احمد هواشم ریپلی کردم رو نمایش بدید!!!

آقایی
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ ۱۷:۱۱

سلام،مدل تلوزیون من GTV_50PH512N هست وبه اینترنت متصل نمیشه و در قسمت بروزرسانی نوشته به روز رسانی نرم افزار(usb)،لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم بروزرسانی کنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ۱۷:۱۱

سلام و وقت به خیر؛ این مورد برای زمانی هست که دستگاه نیاز به آپدیت از سوی تکنسین‌ها و تعمیرکاران برای رفع مشکلات نرم‌افزاری داره و مربوط به بخش کاربری دستگاه از طرف مشتری نمیشه. موفق باشید

احمد هواشم
۱۴۰۲/۰۷/۱۷

روش آپدیت تلویزیون جی پلاس مدل GTV-55PQ738CS چگونه است؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۷/۲۰ ۱۲:۴۵

سلام و وقت به خیر؛ وارد تنظیمات و بعد وارد قسمت سیستم بشید. در صورت ارائه نسخه جدید به روز رسانی رو انجام بدید. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ۱۹:۱۲

مبارکتون باشه دوست عزیز،خیلی خیلی بعیده که برای جی پلاس اصلا آپدیتی ارائه بشه،بنده بیشتر از یک ساله که این دستگاه رو خریدم و هر چند وقت به قسمت بروز رسانی مراجعه میکنم،دریغ از یک بروز رسانی برای این تلویزیون!!! جالب اینجاست که همه دستگاه ها اعم از ایرانی و خارجی آپدیت رو دریافت میکنن بجز جی پلاس که اونم طبق گفته خودشون نیاز به بروز رسانی نداره،یعنی همه چی تمامه!!! نمیدونم...شاید جی پلاس فکر میکنه با ارائه آپدیت دستگاه مرخص میشه و میره تو کُما.

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۲۰:۱۷

پست های بنده رو تبدیل به اسپم کردید که دیگه نمایش نمیدید!!!؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ۰۹:۳۱

سلام و وقت به خیر؛ مواردی که شما محبت کردید و اعلام نظر فرمودید منتشر شده و یکی که مورد آخر بوده از نظر فنی در حال پیگیری هستیم و وقتی محتوای مربوط از نظر فنی بررسی بشه منتشر خواهیم کرد. موفق باشید

ذبیحی
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۰۰

با سلام ما یک تلویزیون pu744 داریم الان دو تا مشکل داره نمیتونیم رفعش کنیم تو شهرمون هم نمایندگی ندارید که مراجعه کنیم اول اینکه مسیر ذخیره موارد ضبط شده روی حافظه داخلی اش تنظیم شده و نمیتونیم که بر روی فلش مموری ضبط کنیم دوم اینکه وقتی دو شاخه را از برق جدا میکنیم و دوباره روشن میکنیم مک آدرسش عوض میشه و مودم تلویزیون را نمیشناسه و مجبور شدیم که توی مودم قسمت مک آدرس را غیر فعال کنیم که اینجوری هم غیر امن میشه و مودم را از بیرون هک میکنند ممنونم از راهنماییتون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ۱۶:۰۵

سلام و وقت به خیر؛ مسیر ذخیره‌سازی رو در قسمت PVR تغییر بدید. تغییر مک آدرس طبیعی هست به دلیل اینکه از اندروید 9 به بالا ببرای امنیت مک آدرس تصادفی داده میشه. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ ۱۱:۰۹

سلام،منم مدل PU742 دارم اما دقیقاً بر عکس مشکلی هست که شما مطرح کردین،یعنی ذخیره سازی فایل های PVR رو از همون ابتدا فقط میتونم رو فلش USB ذخیره کنم و اصلا قابلیت ذخیره سازی در حافظه داخلی رو نداره و اینکه با قطع دو شاخه تلویزیون از برق تغییری در مک آدرس صورت نمیگیره و تلویزیون به مودم وصل میشه چون من هر شب قبل از خواب دو شاخه تلویزیون رو از برق میکشم تا صبح برای استفاده بهینه و طول عمر قطعات تلویزیون و نوسانات برق.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۰:۲۹

سلام و وقت به خیر؛ موضوع اعلام شده با کارشناسان فنی گلدیران مطرح شد و اعلام کردن در صورتی که تمایل دارید برای بررسی دستگاه و آموزش مراجعه صورت بگیره. میتوانید درخواست تعمیرات ثبت کنید. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۲۲:۰۰

سلام،یعنی هر دو موردی که مطرح شد مشکل محسوب میشه و دستگاه امکان ذخیره سازی فایل PVR در حافظه داخلی تلویزیون رو هم داره؟ و اینکه این مراجعه و بررسی جزء خدمات و گارانتی دستگاه محسوب میشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ۱۲:۰۹

سلام و وقت به خیر؛ ذخیره‌سازی روی حافظه خارجی مورد تایید واحد فنی و قابل استفاده هست. در صورتی که نیاز به آموزش و درخواست بررسی دستگاه داشته باشید شامل هزینه میشه. موارد مطرح شده مشکل محسوب نمیشه. اعلام واحد فنی مبنی بر مراجعه کارشناس و ارائه آموزش به دلیل این هست که به صورت حضوری پاسخگوی سوالات شما باشند. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۰۸/۱۱ ۲۲:۴۰

سلام خب بنده هم عرض کردم که امکان ذخیره سازی فقط روی حافظه خارجی یا همون فلش مموری امکان داره و روی حافظه داخلی این امکان فراهم نیست بر خلاف گفته دوستمون که گفتن فقط رو حافظه داخلی میتونن عملیات ضبط رو انجام بدن! دیگه آموزش حضوری برای چی باید انجام بگیره من متوجه نشدم؟! بنده کاربر مبتدی و نابلد نیستم که نیاز به آموزش داشته باشم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ ۱۰:۵۲

سلام مجدد؛ خدمات آموزش پیشنهاد واحد فنی سازمان برای پاسخگویی به سوالات مشتریانی هست که ممکنه در مورد دستگاه سوالات زیادی داشته باشن و امکان پاسخگویی به طور کامل و تخصصی در کامنت و یا تلفنی محدود باشه. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۰۲:۵۴

سلام مدل 742nدارم چند مشکل دارم که واقعا نیاز دارم حل بشه با اپدیت یکیش این برنامه eshare که فوق العاده ضعیفه اصن یه فایل فورکی یا یه فول اچ دی با کیفیت بالا نمیتونی روش اجرا کنی و همش میگه در حال لود کردن .دومین مشکلم کنترل جادوییه که وقتی فعاله تلویزیون خاموش نمیشه ریستارت میشه همش تا غیر فعالش که کنم بعد خاموش میشه گاهی هم کنترل جادویی درگ میشه و میکشه به گوشه های تصویر کنترل تکون نمیدم ولی خودش تکون میخوره میره گوشه تصویر پیر و انپیر کردم ریست کردم ریست فکتوری کردم همین داستانه .بعد چرا قابلیت پروکسی زدن نداره این تلویزیون نمیشه پروکسی زد وایفاش که بشه گوگل پلیی چیزی بیاد اخه چرا اینجوریه این .

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۰۹:۰۵

سلام و وقت به خیر؛ در مورد فایل 4k در نظر داشته باشین این فایل باید استانداردهای مربوط رو داشته باشه و لطفا با فایل‌های دیگه هم بررسی بفرمایید. در مورد پروکسی، دستگاه طبق استانداردها این امکان رو نداره. در مورد مشکل کنترل جادویی لازم هست دستگاه از طرف کارشناس بررسی بشه و میتوانید در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۲:۴۹

سلام ماه هاست که مشکلات و کمبود و نواقص نرم افزاری تلویزیون های سری P رو گفتیم اما دریغ از نرم افزار جدید!!! یعنی ارایه نرم افزار توسط کمپانی سازنده انقدر واقعا زمانبر هست؟! بقیه برندها چطور محصولاتشون رو بروز رسانی میکنن که جی پلاس هنوز نتونسته؟ یعنی شرکت ARM اصلا نمیخواد درایورهای نرم افزاریش رو آپدیت کنه و دستی به روی محصولاتی که تولید کرده بکشه؟ آخرین نرم افزار این تیوی ها برای یکسال پبشه! حتی مارکت و تیوی استور این مدل ها هم بیشتر از یکساله که آپدیت نشدن!واقعا عجیبه... والا ما به برندها و محصولات دیگه هم ایمیل میدیم و درخواست نرم افزار میکنیم بدون دردسر و این همه پیگیری! اگه واقعا تلویزیون های جی پلاس فاقد پشتیبانی نرم افزاری هستند لطفا بفرمایید،چون من به شخصه حاضرم تلویزیونم رو عوض کنم،وقتی برندی ساپورت نرم افزاری نداشته باشه محصولاتش حتی اگه با کیفیت هم باشه به نظر من فایده ای نداره،شرکت خوب باید پشتیبانی خوبی داشته باشه. الحمدلله این تلویزیون ها هم که مثل بقیه تلویزیون ها گزینه ای برای فعالسازی ندارند که هر زمان آپدیت برای تیوی اومد تلویزیون پیغام بروز رسانی رو بده و حتما باید بریم داخل گزینه بروز رسانی شبکه و از اونجا ببینیم که برای تیوی آپدیت اومده یا نه! اینم واقعا نقصی هست برای خودش،نمیدونم چرا این تلویزیون ها همه چیشون با سایر تلویزیون های دیگه فرق میکنه. لطفا یه پاسخ درست و قطعی بدید تا من هر چند ماه مزاحم نشم و این همه حروف رو تایپ کنم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ۱۳:۰۸

سلام و وقت به خیر؛ پاسخ واحد فنی سازمان در این مورد بدین شرح هست: شرکت ARM تولید کننده چیپ بوده و نرم افزار برای تلویزیون‌های جی‌پلاس ارائه نمی‌کند. این پردازنده در بسیاری از دستگاه‌ها و با کاربری2های مختلف موجود هست. در مورد بروزرسانی هم زمانی فایل بروزرسانی ارائه می‌شود که ایرادی وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال بروزرسانی هایی که توسط شرکت‌هایی از قبیل شیائومی و ... ارائه می‌شود تا مشکل یا باگی را حل کند رجوع بفرمایید. در مورد نرم افزار‌های موجود در استور باید دقت شود که این برنامه‌ها توسط شرکت گلدیران ارائه نمی‌شود، فقط این استور بر روی دستگاه نصب شده است، به عنوان مثال برنامه بازار توسط یک شرکت دیگر ارائه شده است و برنامه‌های موجود در آن نیز توسط شرکت‌های دیگر عرضه شده است و ارتباطی به شرکت گلدیران ندارد. موضوع خدمات گارانتی برای نرم افزار نیز در دفترچه قید شده است که شامل خدمات نمی‌باشد. موفق باشید

مرسلی
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۲۱:۱۰

داغون ترین جنس ها و بدرد نخورترین پشتیبانی و گارانتی.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۱۱:۰۰

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی لطفا اگر مشکلی پیش آمده بفرمایید تا پیگیری انجام بدیم و اگر موردی بوده از حضور شما عذرخواهی میکنیم. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۵:۵۶

سلام دو مورد رو میخواستم خدمتتون عرض کنم. یک انتقاد و یک پیشنهاد. چرا در ویدئوهای آموزشی که برای تلویزیون های جی پلاس قرار دادید برای مدل های سری P که جدید هم هستند و ماه هاست روانه بازار و بدست مشتری رسیدن ویدئوهای آموزشی قرار ندادید!؟ یا شاید هم بوده و من پیدا نکردم بعد از جستجو! و در مورد پیشنهادم اینکه با توجه به اینکه این تلویزیون ها 4k و HDR هستند براشون این ویژگی که در تلویزیون های ال جی فعال هست رو در نرم افزار اضافه کنید، در تلویزیون ال جی وقتی تعویض کانال از شبکه ای به شبکه ای که 4K_HDR هست صورت میگیره،بالا و در گوشه تصویر نمادی از HLG_HDR نمایان میشه به این معنی که شبکه مورد نظر از این ویژگی و فناوری پشتیبانی میکنه مانند شبکه داخلی فراتر 4K(IRIB UHD HDR) که از HLG هم پشتیبانی میکنه. واقعا ویژگی عالی ای هست، در تلویزیون جی پلاس حتی این مورد رو ما در اینفوبار کانال تلویزیونی هم مشاهده نمیکنیم و فقط اعداد رزولوشن رو نمایش میده! ( لطفا در مورد آپدیت این مدل ها هم پیگیر باشید).

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۰۲/۲۵ ۱۲:۵۶

لطفا فیدبکتون رو هم ارائه بدید.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۲۵ ۱۳:۳۹

در صورت ارائه آپدیت جدید یا تغییر وضعیت تلویزیون به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۲۵ ۱۳:۳۸

سلام و وقت به خیر؛ زمان تولید ویدئوها هنوز تلویزیون‌های سری P جی پلاس ارائه نشده بود و اگر امکانش باشه در آینده این ویدئوها تولید و منتشر میشه. در مورد آپدیت‌ها و موارد اعلامی واحد فنی سازمان با کارخانه پیگیری میکنن و در صورت امکان اجرابی خواهد شد. موفق باشید

سیاوش مذهب تعالی
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۲۰:۵۲

با سلام . وقتی فیلمی دانلود شده را در کامپیوتر با نرم افزار مدیا پلیر کلاسیک می بینم ، تصویر به همان اندازه که هست نشان داده میشود و قسمتهای بالا و پایین به شکل سیاهرنگ مشاهده می شود ولی وقتی در تلویزیون جی پلاس 50 اینچ پخش میشود بالا و پایین تصویر کش به اصطلاح کش میاد و گزینه ای نیست که تصویر در اندازه واقعی خودش نشان داده شود . برای این کار آپدیتی در نظر گرفته شده ؟ و کلا بفرمایید چکار باید بکنم . ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۲۵ ۱۱:۱۸

سلام و وقت به خیر؛ لطفا گزینه‌ی نسبت ابعاد تصویر رو تغییر بدید و حالت «فقط بررسی» رو انتخاب کنید و بررسی کنید آیا مشکل برطرف شده یا خیر. موفق باشید

سیاوش مذهب تعالی
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۲۳:۳۵

سلام مجدد . در تلویزیون ما نسبت ابعاد تصویر فقط سه تاست یکی حالت تمام صفحه ، یکی 4/3 و یکی 16/9 . گزینه فقط بررسی نداره متاسفانه .

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۱۳:۰۰

سلام مجدد؛ باقی تصاویر و ورودی‌ها مشکلی ندارن؟ لطفا مدل دقیق تلویزیون رو اعلام میفرمایید. متشکریم

سیاوش مذهب تعالی
۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ۰۱:۱۲

سلام . خیر مشکل دیگری ندارند . مدل تلویزیون : gtv - 50 lu722s

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۰۹:۰۱

سلام مجدد؛ این مورد فقط در گزینه‌های مربوط به نسبت ابعاد تصویر تلویزیون قابل رفع هست و اگر همه گزینه‌ها رو بررسی کردید و رفع نشده مربوط به کابل و تنظیمات صفحه کامپیوتر میشه که لازم هست تغییرش بدید.

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۰۹:۵۸

سلام روز بخیر،آیا امکان اضافه کردن تکنولوژی های صوتی مانند: DOLBY DIGITAL PLUS و DOLBY DIGITAL ATMOS از طریق آپدیت به تلویزیون های سری P جی پلاس وجود داره و این دستگاه ها از این فرمت های صوتی و تکنولوژی پشتیبانی میکنند؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۰:۵۳

سلام و وقت به خیر؛ با توجه به اینکه برای این ویژگی‌ها نیاز هست از نظر سخت‌افزاری هم دستگاه تغییر پیدا کنه و باند اتموس داشته باشه، با ارائه آپدیت نمیشه این ویژگی‌ها رو به دستگاه اضافه کرد. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۱۵:۱۹

ممنون از پاسخگویی، سوال دیگری داشتم در مورد فایل هایی که با فناوری صوتی DTS پشتیبانی و اجرا میشن،اجرای این فایل ها بر روی تلویزیون ممکن هست؟ چون من یک فایل ویدئوی 4K_HDR با این فرمت رو دانلود کردم و از طریق فلش usb پخش کرد اما بدون پخش صدا و دستگاه پیغام داد که از این فرمت صدا پشتیبانی نمیکنه! فرمت (DTS_HD). اما با نرم افزار X-plore که روی تلویزیون نصب کردم براحتی این فایل رو با صدا پخش کرد! اگر برای پخش این فرمت و فناوری احتیاج به سخت افزار خاصی باشه قاعدتا نباید با نرم افزار X-plore هم اجرا و پخش بشه!

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ۰۸:۲۸

سلام و وقت به خیر؛ در مورد فرمت صوتی اعلام شده، این فرمت قابل پشتیبانی با پلیر اولیه دستگاه نیست (فرمت‌های قابل پخش با پلیر استاندارد دستگاه در دفترچه راهنمای هر محصول ذکر شده ) منتها با توجه به اینکه دستگاه هوشمند بوده و قابلیت نصب اپلیکیشن‌های پلیر گوناگون رو داره، در صورت نصب اپلیکیشن‌های مورد نیاز بر اساس فرمت‌ها فایل پخش خواهد شد. (به عنوان مثال کامپیوتر هم تعداد محدودی فرمت رو با پلیر اصلی پخش می‎‌کنه ولی می‌توان با نصب نرم افزار هایی مثل KMplayer قابلیت مورد نیاز رو فعال کرد. موفق باشید

حسن عاشور پور
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۱۸:۴۳

با سلام مدل 726N نرم افزار eshare درست کار نمیکند و لگ و باگ شدید دارد. در محیط گوگل کروم مثلا در سایت آپارات یک فیلم با کیفیت 480 پلی میکنیم پخش نمیکند و هر چند ثانیه به چند ثانیه گیر میکند،دقیقا در همان موقع کل اینترنت بی سیم منزل دچار اختلال میشود انگار تلویزیون کل اینترنت را بلعیده!!!!! سینک وای فای به برخی گوشی های شیائومی وصل میشود به برخی وصل نمیشود. برای یک مدل تقریبا پرچم دار،همچین ایراداتی مزحک و خنده دار نیست؟! فعلا همین موارد را تست کردم که در تمام موارد مشکل داشت!!!!

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۱۴:۵۴

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی ما این مورد رو پیگیری میکنیم. لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا کارشناسان گلدیران برای بررسی دستگاه و رفع ایراد هر چه سریع‌تر مراجعه داشته باشن: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

خانی
۱۴۰۲/۰۱/۱۶ ۱۹:۵۶

سلام وقت بخیر،من تلویزیون pu724s دارم مشکل من اینه وقتی تلویزیون رو خاموش میکنم بعضی اوقات تلویزیون بعد از چند ساعت خود به خود روشن میشه،ممنون میشم راهنمایی کنید.تشکر

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۰:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ ممکنه به دلیل تنظیم تایمر باشه و یا اینکه ضبط یا یادآور رو در قسمت مدیریت برنامه‌های تلویزیون انتخاب کرده باشید. لطفا تایمر و EPG تلویزیون رو بررسی بفرمایید. موفق باشید

میلاد سامانی فر
۱۴۰۲/۰۱/۱۳ ۱۵:۴۳

سلام...لطفا نرم افزار تلویزیون جی پلاس مدل GTV-55PQ734S را به روز رسانی کنید.بعد از گذشت چند ماه از خرید این تلویزیون هنوز آپدیت جدید نیومد و باگ های نرم افزاریش درست نشد..هم منوی خیلی ساده دارد هم یه سری مشکلات دارد مثلا قسمت ویرایش کانال نمیشه کانال ها رو جابه جا کرد گزینه جابه جایی کانال ندارد.یا HDR که فعال میکنیم عملکرد خوبی نداره بعد تعویض کانال و برگشت به کانال 4k نور صفحه کم و تاریک میشه که باید حالت تصویر را تغییر بدیم تا نور صفحه برگرده به حالت طبیعی و یا با فعال کردن HDR تصویر در صورتی که روشن و با نور زیاد باشه تصویر خیلی بی کیفیت میشه با رنگ های غیر طبیعی فقط در صورتی که فیلم تاریک باشه عملکرد خوبی داره در غیر اینصورت باید HDR غیر فعال کنیم فقط در صورتی که فیلم تاریک باشه فعال کنیم...یا موقع استفاده از نرم افزار هایی مثل فیلیمو و نماوا و ..‌. نمیشه از منو استفاده کرد منو تلویزیون غیر فعاله ..نرم افزار ها رو تو قسمت Home نمیشه جابه جا کرد..و....

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۰:۰۷

سلام و وقت به خیر؛ در ارتباط با درخواست شما در مورد آپدیت جدید برای دستگاه اطلاع رسانی لازم به واحد فنی سازمان انجام شد اما ارائه آپدیت جدید منوط به تصمیم‌گیری کارخانه هست. در صورتی که امکان پذیر باشه حتما این مورد انجام میش و ما پیگیر خواهیم بود. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۴:۰۶

سلام دوست عزیز،در مورد جابجایی کانال ها که فرمودید فکر میکنم باید گزینه LCN رو خاموش کنید تا جابجایی صورت بگیره،اما در بقیه موارد منم با نظر شما موافقم و این مشکلات رو دارم در مدل PU742N و باید شرکت پیگیر برای ارائه آپدیت جدید برای حل مشکلات نرم افزاری و بهینه سازی منو و بعضی موارد باشه مثل شرکت های دیگه که برای تلویزیون هاشون آپدیت ارائه میدن.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۴:۴۸

سلام و وقت به خیر؛ موارد طبق اعلام واحد فنی سازمان اطلاع‌رسانی شده و در مورد آپدیت اعلام شد اما تصمیم نهایی از طرف کارخانه گرفته میشه. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ ۱۵:۴۵

سلام چطوری میشه مانیتور های گیمینگ جی پلاس رو اپدیت کرد ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ۲۱:۵۱

سلام و وقت به خیر؛ این دستگاه‌ها در صورتی که کارخانه نسخه نرم‌افزاری به صورت آفلاین ارائه بده (که معمولا کمپانی‌ها برای رفع باگ‌های نرم‌افزاری در صورت بروز ارائه میدن)، قابل به‌روز رسانی هستن و در حال حاضر به‌روز رسانی برای این دستگاه‌ها معرفی نشده. موفق باشید

امیر حسین حسین زاده
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ۰۱:۱۰

سلام من تلوزیون رو زدم به روز رسانی بشه دانلود کردم و زدم بره برای نصب آپدیتش بعد تموم نمیشد خیلی زمان برد نشد از برق کشیدم دوباره وصل کردم صفحه چیزی نمیاد سیاه و دکمه پایین تلویزیون همانند نصب به روز رسانی چشمک میزنه رنگ آبی و قرمز چیکار کنم الان اصلا چیزی برام نمایش داده نمیشه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۰:۱۹

سلام و وقت به خیر؛ لازمه دستگاه شما از طرف کارشناس بررسی بشه. لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه شما مراجعه صورت بگیره: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۱۱:۰۳

سلام،مشکل دبگه ای که در تلویزیون جی پلاس سری P متوجه شدم عدم گزینه در عین حال ساده اما کاربردی راه اندازی مجدد یا همون ریبوت و ری استارت در منوی تنظیمات اندروید این دستگاه هست که میشه گفت در تمام دستگاه های اندرویدی و اسمارت علی الخصوص در تلویزیون های اندرویدی وجود داره و باید باشه! این گزینه و قابلیت باید بطور پیش فرض در دستگاه در کنار گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه وجود داشته باشه، چرا جاش خالیه واقعا برام سواله؟؟؟!!! این گزینه های بظاهر پیش پا افتاده و ساده چرا باید در تلویزیون جدید با اندروید 11 وجود نداشته باشه؟! تمام این موارد باید بصورت پیش فرض و از سمت شرکت سازنده در دستگاه نصب و فعال شده باشه! اصلا چرا تنظیمات منوی اندروید این مدل ها با منوی تنظیمات TV یکی و مشترک هست!؟ منوی اندروید باید تنظیمات خاص خودش رو داشته باشه! علی رغم پاسخگویی سوالاتم در این چند روز از سمت شما باز این پست رو گذاشتم و این مشکل رو مطرح کردم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۰:۳۹

سلام و وقت به خیر؛ طراحی منو و نرم افزار دستگاه به این شکل بوده و باز هم درخواست شما به واحد فنی سازمان اعلام شد. ممنون از توجه شما دوست عزیز موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۶:۵۸

سلام،در مورد فناوری. HDR 10 در تلویزیون های جی پلاس سری (P) هم لطفا یه توضیحی بفرمایید که به چه صورت هست آیا کامل ساپورت میکنه این فناوری رو از سمت فرستنده و محتوای در حال پخش یا فقط از طریق USB امکانش هست؟ و سوال دیگه چرا در مورد پردازنده اصلی این مدل ها در وبسایت گلدیران و حتی در قسمت درباره تلویزیون صحبت و اشاره ای نشده و فقط نوشته شده چهار هسته ای!؟ لطفا سوال قبلی رو هم پاسخ بفرمایید،متشکرم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۰:۳۱

سلام و وقت به خیر؛ اگر محتوای ارسالی از همه نظر مانند کدک و ... از طرف تلویزیون پشتیبانی بشه، بله امکان پخش داره. اگر مشخصاتی مد نظرتون هست که در سایت گلدیران پلاس به این آدرس پیدا نکردید، مدل دستگاه رو بفرمایید تا به شما اطلاع بدیم: www.goldiranplus.ir/ موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۸:۱۲

سلام،وقت بخیر.در مورد مدل تلویزیون که فرمودید:مدل تلویزیون من PU742N سایز 50 اینچ هست که من هر چی گشتم تو سایت گلدیران پلاس تلویزیونی با این مدل و سایز پیدا نکردم با اینکه این تلویزیون جدید هست! تنها مدلی که پیدا کردم با این مشخصات سایز 43 اینچ این مدل بود که نوشته بود پشتیبانی از میلیاردها رنگ غنی و فناوری HDR10 رو داره،حالا سوالم این هست که مدل تلویزیون من هم با این مشخصات که ذکر کردم بطور کامل از فناوری HDR10 پشتیبانی میکنه؟ ممنونم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۰:۰۶

سلام و وقت به خیر؛ بله از HDR10 پشتیبانی میکنه. CPU هم (4هسته ای )ARM cortex –A53*4 هست.

مهدی غلامی
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۷:۲۶

سلام مجدد،این قابلیت و فناوری در اکثر تلویزیون های ایرانی مثل دوو و اسنوا و...فعال هست و طبق اطلاعاتی که در نت جستجو کردم و بدست آوردم میشه این فناوری را در نرم افزار دستگاه اضافه و فعال کرد. خیلی وقته که سرویس HbbTV شبکه های فراتر 4k و تماشا فعال است و کاربران داخل ایران میتونن از این فناوری در این شبکه ها استفاده کنند،چرا تلویزیون های جی پلاس نباید از این فناوری پشتیبانی کنند مثل برندهای ایرانی دیگه!؟ برندهایی که نام بردم در این چند ماه با ارائه آپدیت رابط کاربری زیبا و سرگرم کننده HUMA رو که مربوط به برنامه های سرگرم کننده و اخبار و ....هست رو به تلویزیون هاشون اضافه کردن و من واقعا از دیدنش لذت بردم. لطفا این موارد و ویژگی ها رو در آپدیت تلویزیون هاتون در نظر بگیرید و کاربران رو راضی نگه دارید،این تلویزیون ها اسمارت هستند و سیستم عامل دارن نباید به این قابلیت های محدود و رابط کاربری ساده اکتفا کرد. ما از برند با سابقه گلدیران بیشتر از اینها انتظار داریم. ممنون از پاسخگویی.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۰۹:۴۶

سلام و وقت به خیر؛ این امکان بر روی تلویزیون‌های جی پلاس وجود نداره. موضوع مطرح شده از سوی شما به واحد فنی سازمان اعلام شد. موفق باشید

جواد عرب
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ۱۷:۳۲

جواد عرب باسلام تلویزیون جی پلاس 50mu724s دارم مفت نمی ارزه دوستان سایر برندها رو دارن واقعا کیف میکنند 1 : شبکه ها کسبت به سایر برندها دیرتر عوض میشه 2: وقتی شبکه را تعویض میکنیم نام شبکه و برنامه درحال پخش را مثل سامسونگ و برندهای دیگه در گوشه تصویر قید نمیکنه 3: تلویزیون من خود به خود شبکه ها را سرچ میکند من شبکه ای اضافی و رادیوها را حذف میکنم ولی خودش وقتی خاموش میکنم مجددا سرچ میکند 4: ولی کیفیت تصویر و پنلش عالیه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۶:۰۳

سلام و وقت به خیر؛ در ارتباط با تعویض شبکه‌ها اگر سیگنال ضعیف باشه ممکنه تعویض کانال کمی بیشتر از حالت معمولی زمان ببره. در مورد اطلاعات برنامه‌ها این مورد رو شما میتوانید در قسمت EPG مشاهده کنید. در ارتباط با جستجوی مجدد کانال‌ها اگر کانال‌یابی دستی انجام شده لازم هست LCN خاموش باشه و اگر میخواهید کانال یابی خودکار مجدد انجام بدید، فقط زمانی که می‌خواهید کانال یابی کنید LCN رو روشن کنید و بعد از تمام شدن کانال یابی LCN رو خاموش کنید. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ۱۱:۱۱

سلام و خسته نباشید چرا در تلویزیون جی پلاس مدل PU742N قابلیت HbbTV فعال نیست و نمیشه از اون استفاده کرد! من هر چی سعی کردم نتونستم در شبکه فراتر 4K به این سرویس دسترسی پیدا کنم و واقعا تعجب کردم!!! این سرویس چند سالی میشه که راه اندازی شده و قابلیت خیلی جدیدی هم نیست و اضافه کردن این سرویس هم ارتباط مستقیم با نرم افزار دستگاه داره و احتیاج به سخت افزار خیلی قوی نداره. لطفا و حتما این سرویس رو در آپدیت های تلویزیون هاتون در نظر بگیرید و اضافه کنید،تشکر.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۵:۵۸

سلام و وقت به خیر؛ این قابلیت برای تلویزیون‌های جی پلاس که در بازار ایران ارائه میشه در نظر گرفته نشده است. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۲۲:۰۶

سلام و خسته نباشید چرا در تلویزیون جی پلاس مدل PU742N سایز 50 اینچ، قابلیت HbbTV فعال نیست و نمیشه از اون استفاده کرد! من هر چی سعی کردم نتونستم در شبکه فراتر 4K به این سرویس دسترسی پیدا کنم و واقعا تعجب کردم!!! این سرویس چند سالی میشه که راه اندازی شده و قابلیت خیلی جدیدی هم نیست و اضافه کردن این سرویس هم ارتباط مستقیم با نرم افزار دستگاه داره و احتیاج به سخت افزار خیلی قوی نداره. لطفا و حتما این سرویس رو در آپدیت های تلویزیون هاتون در نظر بگیرید و اضافه کنید،تشکر.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۵:۵۸

سلام و وقت به خیر؛ این قابلیت برای تلویزیون‌های جی پلاس که در بازار ایران ارائه میشه در نظر گرفته نشده است. موفق باشید

شکوه جناب
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۹:۱۲

سلام اخرین بروزرسانی سیستم تلویزیون ما مربوط به تاریخ 25/05/2020 چشکلی باید اودیت کنم چون از طریق نت هم میگه اخرین بروزرسانی دارید تلویزیون دائم هنگ میکنه و ریست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ۱۰:۱۴

سلام و وقت به خیر؛ لطفا مدل دستگاه رو میفرمایید. ما باید براساس مدل اعلام کنیم که آیا دستگاه شما آپدیت جدیدی بعد از این تاریخ داره که نیاز باشه تکنسین مراجعه کنن و به صورت آنلاین انجام بدن. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۰۸:۵۰

سلام روز بخیر،تشکر از پاسخگویی شما، چند نکته هست که باید عرض کنم خدمتتون. اول در مورد کانال های ضبط شده سوال کردم فرمودید این فایل ها با پسوند PVR هستند و باید از پوشه فایل PVR فایل ضبط شده رو باز و پخش کنم! خب منم دقیقا همین کارو انجام دادم،یعنی رفتم به قسمت حافظه خارجی و بعد پوشه PVR و از اونجا اقدام به پخش فایل کردم اما نتیجه ای حاصل نشد،یعنی اصلا فایل باز و پخش نمیشه و فایل ضبط شده بصورت علامت سوال هست و نمیشه اون رو بازگشایی و پخش کرد! سوال دوم هم در مورد برنامه هایی هست که توسط کاربر در تلویزیون باز و در حال اجرا میمونه و فرمودید دستگاه این قابلیت رو نداره!!! خب این به نظر باگ و کمبود قابلیت نرم افزاری محسوب میشه چون دستگاههای اندرویدی باید این ویژگی رو داشته باشند، همونطور که اشاره کردم دستگاه اسنوا این قابلیت رو داره و همینطور رسیور خانگی بنده هم که 4k هست و اندروید اونم این ویژگی رو داره. پس اگه تلویزیون جی پلاس با اندروید 11 این ویژگی رو نداشته باشه پس تکلیف برنامه هایی که در دستگاه باز موندن چی میشه؟این خودش در طولانی مدت باعث اختلال و کندی در سیستم عامل دستگاه نمیشه؟! این موارد نرم افزاری هست و فکر نمیکنم مشکلی بابت کاستومایز این موارد در دستگاه وجود داشته باشه و سخت افزار دستگاه هم محدودیتی در این موارد نباید داشته باشه. مطلب بعدی هم در مورد آخرین ورژن که فرمودید در اطلاعات دستگاه ثبت شده هست آخرین ورژن دستگاه من مربوط به این تاریخ است: 10_8_2022 لطفا پاسخگویی و راهنمایی بفرمایید،متشکرم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۱:۰۶

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد با شما تماس گرفته شد. موفق باشید

مهدی غلامی
۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ۱۱:۵۱

سلام،من تلویزیون جی پلاس مدل PU742N رو یکی دو ماهی میشه که خریداری کردم. میخواستم بدونم آخرین آپدیتی که برای این مدل اومده همونی هست که در اطلاعات درباره دستگاه ثبت شده؟ و اینکه اگه آپدیتی براش ارایه بشه خود دستگاه پیغام آپدیت رو تو صفحه نمایش میده یا باید حتما به قسمت مربوطه جهت بروز رسانی اقدام کنیم. و سوال دیگه اینکه با اتصال بی‌سیم هم دستگاه قادر به دریافت آپدیت خواهد بود یا باید اتصال از طریق کابل لن صورت بگیره؟چون یکی از دوستان که تلویزیون هوشمند اسنوا داره میگفت هر وقت به قسمت مربوطه برای آپدیت میرفت دستگاه پیغام میداد که دستگاه شما به آخرین ورژن بروزرسانی شده تا اینکه کابل لن رو متصل کرد و پیغام بروز رسانی روی دستگاه ظاهر شده و آپدیت رو انجام داد؟! و سوال دیگرم هم در مورد بستن برنامه های باز روی تلویزیون هوشمند اندرویدی هست که به چه صورت هست و چطور میشه برنامه های باز اندرویدی رو از روی دستگاه مثل موبایل بست چون اینطور همه برنامه هایی که استفاده کردیم باز میمونه؟ به عنوان مثال همین دوست من با تلویزیون اسنوا وقتی سه ثانیه دکمه منو روی ریموت رو نگه میداره تمام برنامه هایی که باز هستند رو روی تلویزیون نمایش میده و بعد میتونه همه رو یکی یکی ببنده اما من با جی پلاس همچین قابلیتی رو ندیدم و موفق نشدم برنامه های باز تلویزیون رو ببینم تا ببندمشون!؟ با اینکه تلویزیون ایشون اندروید 9 هست و مدل جی پلاس من اندروید 11 لطفا به سوالاتم پاسخ بدید ممنون میشم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۲:۱۸

سلام و وقت به خیر؛ آخرین آپدیتی که انجام شده در همان قسمت درباره تلویزیون اطلاع‌رسانی میشه اگر آخرین ورژن مربوط به قبل از ماه 6 سال 2022 هست، لطفا در قسمت ثبت درخواست همین سایت درخواست ثبت کنید تا کارشناس مراجعه کنند و نسخه آفلاین نرم‌افزار جدید را که از سوی کمپانی سازنده به تکنسین‌ها ارائه شده است، بر روی دستگاه شما نصب کنند. نیازی به اتصال اینترنتی حتما از طریق کابل lan وجود نداره. دستگاه امکان بستن برنامه‌های باز به آن شکل که میفرمایید رو نداره. موفق باشید

در حال ثبت...