نمایندگی سرویس و تعمیر کولر گازی جی پلاس

پیشنهاد می‌کنیم نکات فنی کولرهای گازی جی پلاس را مطالعه کنید.

تعمیر کولر گازی جی پلاس

چند سالی است که کولر گازی در برخی شهرها، خانه‌ها و مراکز تجاری و اداری جایگزین کولرهای آبی شده است و واقعا هم استفاده از آن و هوای مطبوعی که به همراه دارد لذت بخش است. در کنار این هوای لذت بخش استفاده از این محصول شاید نسبت به کولر آبی هزینه‌ی بیشتری داشته باشد، که البته ارزشش را دارد. شرکت گلدیران نیز به تازگی کولرهای گازی جدید جی پلاس را تولید و عرضه کرده است و در این مطلب ویژگی‌ها یا سوالات متداولی که ممکن است در مورد کولرهای گازی جدید جی پلاس داشته باشید را بررسی کرده ایم. در این راهنما می‌توانید اطلاعات کاملی از مرحله‌ی شناخت محصول کولر گازی جی پلاس و خرید دستگاه و مراحل استفاده از دستگاه کسب کنید.

نیاز به خدمات تعمیر کولر گازی جی پلاس دارید؟
از متخصصان گلدیران کمک بگیرید.

به دلیل اینکه کولرهای گازی جی پلاس برند جدید گلدیران است، ابتدا این دستگاه‌ها و تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن را به شما معرفی خواهیم کرد:

سرویس و تعمیر اسپلیت‌های گازی جی پلاس

کولرهای گازی جی پلاس خانگی تاکنون در تعدادی مدل اسپلیت دیواری ارائه شده است؛ البته GPlus دارای دستگاه‌های تهویه‌ی صنعتی نیز هست. این کولرهای گازی برای مناطق معتدل و برخی نیز برای مناطق حاره طراحی شده اند. ظرفیت کولرهای گازی جی پلاس نیز متفاوت است و تا ظرفیت 30000 Btu/h دارد. کمپرسور کولرگازی جی پلاس از نوع اینورتر بوده و در مورد میزان مصرف برق کولرهای گازی جی پلاس جای نگرانی وجود ندارد. مدل‌های زیر تا امروز با برند جی پلاس روانه‌ی بازار شده است:

  • Non-Tropical      GAC-TM9JN1

  • Non-Tropical    GAC-TM12JN1        

  • Non-Tropical    GAC-TM18JN1    

  • Non-Tropical    GAC-TM24JN1

  • Non-Tropical     GAC-TE30JN1

  • Tropical           GAC-TM24JN3

  • Tropical           GAC-TM30JN3    

موتور کولرهای گازی جی پلاس

کولرهای گازی جی پلاس دارای کمپرسور اینورتر هستند. این نوع دستگاه می‌تواند با دورهای متغیر کار کرده و بسته به میزان سرمای مورد نیاز، مصرف انرژی و دور موتور را تنظیم کند. به همین جهت میزان مصرف انرژی کولرهای جی پلاس همانند باقی کولرهای گازی اینورتر کم است. این کمپرسورها دائم روشن و خاموش نمی‌شود و با روند متعادلی به کارکرد ادامه می‌دهد. کمپرسور کولرهای گازی جی پلاس از نوع روتاری (Rotary) است.

آیا اسپلیت‌های گازی GPlus سرمایشی گرمایشی است؟

کولرهای گازی جی پلاس دارای عملکرد سرمایش و گرمایش و در واقع Dual Operation است. شما می‌توانید در تابستان از عملکرد سرمایش و در زمستان از حالت گرمایشی دستگاه استفاده کنید اما نکته ای که در این مورد بسیار حائز اهمیت است، این است که بدانید کولرهای گازی برای حالت گرمایش کمک گرمایشی هستند و برای تامین گرمایش کامل محیط می‌بایست از یک وسیله‌ی گرمایشی دیگر نیز استفاده کنید. سیکل عملکرد کولرهای گازی از طریق نوعی مبرد و سیال است و این باعث می‌شود در تمامی مدل‌ها تقریبا چنین مشکلی وجود داشته باشد؛ زیرا دستگاه هنگام گرمادهی از کندانسور هوای سرد را دفع کرده و یخ می‌زند و این روند باعث می‌شود دستگاه گرمای زیادی تولید نکند.

گارانتی کمپرسور کولرهای گازی جی پلاس چند سال است؟

کولرهای گازی جی پلاس دارای گارانتی 18 ماهه شرکت گلدیران است و در صورت خرابی دستگاه می‌توانید برای تعمیر کولر  گازی جی پلاس از کارشناسان گلدیران کمک بگیرید. گارانتی موتور کولرهای گازی جی پلاس نیز 5 سال است.

میزان مصرف انرژی کولر گازی جی پلاس چقدر است؟

سطح مصرف انرژی کولرهای گازی جی پلاس A است. میزان مصرف برق کولرهای گازی جی پلاس به دلیل استفاده از موتور اینورتر کاهش یافته و با توجه به نیاز، دور موتور دستگاه تنظیم می‌شود و به میزان کافی سرمادهی خواهد داشت. این دستگاه‌ها همانند کمپرسور کولرهای گازی دور ثابت عمل نمی‌کنند و در حین کارکرد دائم خاموش و روشن نمی‌شود. خاموش و روشن شدن مکرر دستگاه باعث مصرف برق بالا می‌شود، که در این دستگاه‌ها روند کارکرد به این شکل نیست.

پره‌های طلایی کولرگازی جی پلاس (Gold Blade)

کولرهای گازی جی پلاس مجهز به پره‌های طلایی طراحی شده است؛ این پره‌های طلایی یا «فین‌های طلایی» علاوه بر ایجاد تبادل دمایی بیشتر به دلیل افزایش سطح تماس دستگاه با هوای محیط، موجب طول عمر بیشتر کندانسور و اواپراتور کولر گازی می‌شود و در طولانی مدت از خوردگی و سایش آن جلوگیری خواهد شد.

پرتاب باد چهار جهته کولر گازی جی پلاس  (4 Derection Air flow)

هدایت و پرتاب باد کولرهای گازی GPlus به صورت چهارجهته است؛ طراحی دستگاه به این شکل باعث شده است تهویه‌ی هوای اتاق به صورت یکنواخت انجام شود. با این ویژگی همه‌ی فضای شما خنک و تهویه می‌شود؛ این امکان نیز وجود دارد که شما زاویه‌ی دمپر و دریچه‌های کولر گازی خود را تغییر دهید.

عملکر I Feel در کولر گازی جی پلاس

پرتاب باد چهار جهته کولر گازی جی پلاس

کولرهای گازی جی پلاس قابلیتی به نام «I Feel» یا «من احساس می‌کنم» دارد؛ کولرگازی از طریق این قابلیت با حسگرهای دمایی به صورت هوشمند دمای مناسب را برای محیط تشخیص داده و بدون انتخاب کردن مد کاری از سوی کاربر، دما و سرعت فن را تعیین می‌کند و سرمایش یا گرمایش را برای تهویه‌ی محیط انتخاب می‌کند. می‌توانید راهنمای کنترل کولر گازی جی پلاس را نیز در این مورد مطالعه کنید.

عملکرد Turbo یا Super کولر گازی GPlus

کولرهای گازی جی پلاس دارای عملکرد Turbo هستند؛ این عملکرد در کوتاهترین زمان ممکن سرمایش یا گرمایش محیط شما را تامین کند. زمانی که تازه به منزل می‌رسید و تمایل دارید محیط سریع‌تر خنک و یا گرم شود، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

عملیات Eco کولرگازی جی پلاس

کولر گازی جی پلاس دارای عملکرد Eco یا صرفه جویی در مصرف انرژی است و می‌تواند میزان مصرف برق کولرگازی را تا حدی کاهش دهد. زمانی که این قابلیت را فعال‌ می‌کنید، کولر گازی از طریق کنترل دما، سرمادهی یا گرمادهی را با صرفه‌جویی بیشتری انجام می‌دهد. کولرگازی طی روند این عملکرد در حالت سرمایش با 2 درجه افزایش دما، و در حالت گرمایش با 2 درجه کاهش دما، در میزان مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند.

ذخیره تنظیمات شخصی کولر گازی GPlus از  طریق کلید (I Set)

برخی مدل‌های کولر گازی جی پلاس بر روی کنترل کلید I Set را نیز دارد و با انتخاب این کلید، تنظیماتی که بر روی دستگاه اعمال کرده‌اید در حافظه‌ی دستگاه ذخیره می‌شود و در استفاده‌های بعدی می‌توانید دستگاه را مجدد با همان تنظیمات قبلی روشن کنید.

عملکرد رطوبت زدایی کولر گازی جی پلاس (Dry)

کولرگازی جی پلاس دارای قابلیت رطوبت زدایی است و اگر در محیط شما میزان رطوبت بالا باشد، با فعال سازی قابلیت رطوبت زدایی (Dry) رطوبت محیط تا حدی از بین می‌رود و هوای مطبوع تری خواهید داشت. با انتخاب این گزینه، سرعت حرکت فن به طور خودکار و با هدف کاهش رطوبت تنظیم خواهد شد.

حالت خواب در کولر گازی جی پلاس (Sleep Mode)

کولر گازی جی پلاس دارای عملکر Sleep Mode است و در صورتی که این گزینه را انتخاب کنید بهترین دما و تنظیمات را برای آسایش شما در خواب فراهم می‌کند. طی این عملکرد، کولرگازی در حالت سرمایش هر 60 دقیقه 1 درجه دما را افزایش داده و این روند تا 2 درجه و مدت 2 ساعت انجام خواهد شد. در صورتی که این برنامه را انتخاب کنید، دستگاه کولر گازی جی پلاس پس از مدت 10 ساعت به طور خودکار خاموش خواهد شد.

عملکرد تایمر کولر گازی جی پلاس

کولر گازی جی پلاس دارای تایمر است و می‌توانید ساعت روشن یا خاموش شدن کولر گازی خود را انتخاب کرده و با این قابلیت می‌توانید میزان فعالیت دستگاه را به دلخواه خود تنظیم نمایید.

قابلیت Auto Restart کولر گازی جی پلاس

نکات مهم در تعمیر کولر گازی جی پلاس

کولر گازی جی پلاس مجهز به ویژگی Auto Restart است؛ چنانچه برق محیط شما قطع و وصل شود، دستگاه مجدد با همان تنظیمات قبلی روشن شده و شروع به کار خواهد کرد. برای مثال اگر کولر گازی در فضایی همانند اتاق سرور استفاده شود، می‌بایست دائم روشن باشد؛ با این قابلیت در صورت قطع و وصل شدن برق، دستگاه مجدد روشن خواهد شد. این ویژگی نیازی به فعال سازی ندارد و به صورت خودکار بر روی کولرهای گازی جی پلاس فعال است. 

 Super Quiet کولرگازی GPlus

کولر گازی جی پلاس میزان صدای کمی دارد. میزان صدای این دستگاه‌ها را می‌توانید به واحد دسی بل بر روی کاتالوگ‌ها مشاهده کنید. کمترین میزان صدا مربوط به کولر‌های جی پلاس با ظرفیت 9000 Btu/h و در حالت عملیات Sleep  است که 19 دسی بل می‌باشد. بیشترین میزان صدا نیز مربوط به کولر با ظرفیت 30000 Btu/h و در حالت توربو است که 46 دسی بل می‌باشد.

فروشگاه اینترنتی گلدیران پلاس

برای خرید کولرهای گازی جی پلاس می‌توانید به فروشگاه اینترنتی گلدیران پلاس سری بزنید. در نظر داشته باشید برای خرید کولر گازی لازم است فضای شما از برخی جهات کارشناسی شود تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و در آینده کولر شما آسیب نبیند. در این مورد می‌توانید سوالات رایج مشتریان پیش از خرید کولر گازی را مطالعه کنید اما می‌بایست محیط نیز حتما از سوی کارشناس بررسی شود.

نه به تعمیرکار غیرمجاز

چرا به هیچ وجه نباید سراغ تعمیرکاران غیرمجاز برویم؟

قطعات غیر استاندارد

از قطعات و لوازم غیر استاندارد برای تعمیر دستگاه شما استفاده می‌کنند.

بی اطلاعی از مهارت تعمیرکار

از مهارت نفر تعمیر کار و اینکه آیا آموزش‌های لازم را گذرانده یا خیر اطلاعی ندارید.

نبود مرجع رسیدگی

در صورت بروز مشکل مرجع معتبری جهت درخواست رسیدگی و یا جبران خسارت ندارید.

هزینه های غیر استانداردی

به دلیل در جریان قرار نگرفتن در روند تعمیر دستگاه، هزینه‌های غیر استانداردی را از شما طلب خواهند کرد.

دانستنی‌های فنی کولر گازی جی پلاس

برای بررسی برخی ایرادات احتمالی کولرهای گاز  جی پلاس با ما همراه باشید.

دانستنی‌های فنی برای تعمیر کولر گازی جی پلاس


کولرهای گازی به ویژه در فصل سرما اهمیت زیادی برای ما دارند و خرابی حتی چند ساعته‌ی این دستگاه‌ها باعث می‌شود آزرده خاطر شویم. البته گاهی ایراد فنی خاصی وجود ندارد و ممکن است به دلیل آگاهی کمی که از دستگاه داریم تصور کنیم مشکل پیچیده‌ای وجود دارد اما بهتر است در صورت استفاده از کولر گازی در مورد ایراداتی که ممکن است برای آن پیش بیاید و البته روش‌های بررسی آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

کولر گازی جی پلاس شما دچار مشکل شده است؟
برای صحبت با متخصصان گلدیران اطلاعات خود را ثبت کنید.

در اینجا به بررسی ایرادات مهم کولرگازی که ممکن است برای کولرگازی جی پلاس نیز اتفاق بیافتد می‌پردازیم. این ایرادات می‌تواند جزو موارد زیر باشد:

علت عدم سرمادهی (خنک نکردن) کولر گازی جی پلاس (Gplus) چیست؟

گاهی به دلیل استفاده‌ی اشتباه، عدم انجام تنظیمات و یا ایرادات فنی کولر گازی، دستگاه خنک نمی‌کند و یا سرمایش کولر گازی ضعیف می‌شود. لطفا به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تنظیمات دمای دستگاه را درست و با توجه به دمای محیط انجام دهید. برای تنظیم حالت سرمایش، کلید Mode را انتخاب کرده، سپس حالت کاری دستگاه را بر روی گزینه‌ی دانه‌ی برف قرار دهید. پس از آن با علامت فلش‌ها بر روی کنترل، تنظیم دما را انجام دهید. دمای 22 تا 26 درجه‌ی سانتی‌گراد دمای پیشنهادی است.
  • می‌توانید حالت Turbo  را انتخاب کنید تا دستگاه در مدت زمانی کوتاه، سرمادهی را انجام دهد. به این روش می‌توانید سرمایش کولر گازی را نیز تست کنید.
  • به رعایت استانداردهای نصب کولر گازی توجه داشته باشید. دستگاه باید با توجه به آب و هوای شهر انتخاب شده باشد. می‌بایست کولر گازی از نظر ظرفیت مناسب متراژ محیط شما باشد. معمولا کارشناس نصب، زمان نصب و راه‌اندازی کولر گازی به این موضوع توجه می‌کنند و اگر دستگاه شما از سوی شرکت نصب شده باشد، معمولا استاندارهای نصب نیز از سوی کارشناس لحاظ شده است.
  • فیلترهای هوای کولر گازی را هر دو هفته یکبار تمیز کنید. (آموزش تمیز کردن فیلتر کولر گازی جی پلاس)
  • عملکرد کولر گازی به این شکل است که دستگاه مدتی سرما می‌دهد و پس از آنکه دمای اتاق به دمای انتخابی شما برسد، برای مدتی همانند فن کار می‌کند؛ در این حالت سرمادهی متوقف خواهد شد و پس از اینکه هوای اتاق مجدد کمی گرم شد، مجدد سرمادهی آغاز می‌شود.
  • توجه کنید درب و پنجره‌ها بسته باشد و فضا عایق‌بندی مناسبی داشته باشد تا حجم هوای تهویه شده از اتاق خارج نشود. در صورتی که محیط شما عایق‌بندی مناسبی نداشته باشد، کمپرسور کولرگازی دائم و با توان بالا کار خواهد کرد و سرمایش کولر گازی نیز ضعیف می‌شود.
  • ساعات خیلی گرم و یا زمانی که افت ولتاژ برق وجود دارد، میزان سرمادهی دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد و این مورد طبیعی است. بهتر است بر روی یونیت بیرونی کولر گازی، سایه‌بان قرار گیرد تا تابش آفتاب باعث افزایش گرما در محدوده‌ی موتور دستگاه و کاهش عملکرد صحیح دستگاه نشود.
  • دستگاه کولر گازی نیاز به سرویس دوره‌ای دارد. پس از مدتی لوله‌های کندانسور و پنل کولر گازی کثیف شده و گرفتگی در این قسمت‌ها باعث عدم تبادل دمایی دستگاه با هوای محیط خواهد شد. بنابراین با توجه به میزان استفاده‌ی خود از کولر گازی، در بازه‌های 6 ماهه یا یکساله دستگاه خود را برای سرویس دوره‌ای به کارشناس بسپارید.

علت بوی نامطبوع کولر گازی جی پلاس

فیلترهای کولرگازی به دلیل عبور هوا و گرد و خاک پس از مدتی کثیف و آلوده می‌شود و لازم است فیلترها را در بازه‌های مشخص که معمولا هر دو هفته یکبار توصیه می‌شود، تمیز کنید.
داخل کولرهای گازی ورقه‌های فلزی وجود دارد که برای افزایش سطح تماس هوا با کندانسور یا اواپراتور و در نهایت افزایش تبادل دمایی داخل دستگاه قرار گرفته اند. اگر این ورقه‌های آهنی کندانسور یا اواپراتور کولر گازی جی پلاس کثیف شود، باعث ایجاد بو خواهد شد بنابراین توصیه می‌کنیم دستگاه خود را در بازه‌های شش ماهه یا یک ساله (با توجه به میزان استفاده) برای سرویس کولر گازی جی پلاس به کارشناس مجرب بسپارید.

علت خاموش شدن ناگهانی یا خود به خود کولر گازی جی پلاس

در صورت خاموش شدن ناگهانی کولرگازی، می‌بایست نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

ممکن است مشکل از برق تغذیه‌ی کولر گازی باشد، بنابراین لطفا برق ورودی کولر گازی و فیوز مینیاتوری را بررسی کنید. بهتر است از یک برقکار بخواهید که این مورد را بررسی نمایند.
گاهی به دلیل بروز یک مشکل در یکی از قسمت‌های کولر گازی دستگاه پیغام خطا داده و خاموش می‌شود. اگر فیلترهای هوای کولرگازی نیز خیلی کثیف شده باشد باعث داغ شدن کمپرسور، کندانسور و یونیت داخلی کولر گازی می‌شود؛ در چنین شرایطی کولر خاموش می‌شود و معمولا برای تمامی این موارد دستگاه پیغام خطا نمایش خواهد داد.

اگر ایراد دستگاه مربوط به برق نباشد، لازم است برای بررسی و تعمیرات کولر گازی جی پلاس از سوی کارشناس ماهر اقدام کنید.

علت نشتی و پرتاب آب کولر گازی جی پلاس (Gplus)

راهنمای تعمیر کولر گازی جی پلاس

عملیات سرمادهی و خنک سازی محیط با جذب گرما و جذب رطوبت همراه است. در صورتی که رطوبت جذب شده در دستگاه باقی بماند و از لوله درین تخلیه نشود، باعث نشتی آب از پنل کولر گازی خواهد شد. در صورت نشتی آب از پنل کولر گازی جی پلاس لطفا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • لوله‌ی درین کولرگازی تا نخورده و مسدود نشده باشد.
  • محل تخلیه آب لوله درین کولرگازی دچار گرفتگی و انسداد نشده باشد.
  • فیلتر هوای کولر گازی تمیز باشد.

در صورتی که با رعایت این نکات همچنان از کولر گازی آب چکه می‌کند و کولر گازی نشتی آّب دارد، لازم است عیب یابی و تعمیر کولرگازی جی پلاس توسط کارشناس تعمیرگاه مجاز کولرگازی صورت پذیرد.

امکان روشن شدن خودکار مجدد کولر گازی جی پلاس وجود دارد؟

کولرهای گازی جی پلاس ویژگی Auto Restart را دارند به این معنی که در صورت قطع شدن برق و اتصال مجدد آن، کولر گازی جی پلاس به طور خودکار روشن شده و به سرمادهی ادامه می‌دهد. این قابلیت بر روی کولرهای گازی جی پلاس فعال بوده و نیازی به فعال سازی ندارد. همچنین امکان غیر فعال کردن آن نیز وجود ندارد.

دلیل خروج بخار از پنل کولر گازی جی پلاس؟

اختلاف دمایی زیاد بین هوای محیط و لوله‌های داخل کولرگازی و یا رطوبت زیاد در هوای اتاق، باعث تبخیر سریع رطوبت جذب شده و خروج بخار از پنل کولر گازی می‌شود. میزان رطوبت محیط اهمیت زیادی دارد و ممکن است باعث شود دستگاه میزان زیادی بخار تولید کند. معمولا در محل‌هایی که میزان رطوبت زیاد است، کارشناس پیشنهاد می‌کنند از کولرگازی استفاده نشود. معمولا در آرایشگاه‌ها، آشپزخانه‌هایی با حرارت خیلی بالا و محل‌هایی از این قبیل ممکن است استفاده از کولر گازی پیشنهاد نشود. بهتر است قبل از خرید کولرگازی از کارشناس کولرگازی جی پلاس مشورت بخواهید.

چرا کنترل کولر جی پلاس کار نمی‌کند؟

دلایل کار نکردن کنترل کولرگازی ممکن است موارد زیر باشد:

  • باتری‌های کنترل تمام شده و نیاز است تعویض شود.
  • وجود میدان مغناطیسی در اطراف دستگاه ممکن باعث ایجاد اختلال شده و دریافت سیگنال از طرف دستگاه را دچار مشکل کند. این میدان مغناطیسی می‌تواند وجود امواج مایکروویو، لامپ هالوژن، مودم و ... باشد.
  • بهتر است تست کنترل نیز انجام دهید؛ زیرا امکان دارد کنترل دچار مشکل شده باشد. برای تست کنترل دوربین یک موبایل اندروید را روشن کنید و کنترل را به سمت دوربین موبایل بگیرید. سپس کلیدها را انتخاب کنید. در صورتی که نوری شبیه به لیزر بر روی صفحه‌ی موبایل مشاهده شود، به این معنی است که کنترل سالم است و ایراد از گیرنده‌ی فرمان کولر گازی است و در صورتی که نوری مشاهده نشود، یعنی کنترل ایراد دارد.
  • گاهی به دلیل عدم اتصال کابل ارت و یا کابل شیلد در برخی مدل کولرهای گازی این مشکل ایجاد می‌شود.
نیاز به خدمات تعمیر کولر گازی جی پلاس دارید؟
برای صحبت با متخصصان گلدیران اطلاعات خود را ثبت کنید.

دلیل صدای غیر طبیعی کولر گازی جی پلاس چیست؟

کولرهای گازی به دلیل کارکرد کمپرسور، فن، و حرکت گاز داخل لوله‌ها تا حدی صدا دارند. پنل کولر گازی جی پلاس ممکن است به دلیل حرکت دمپر با همان دریچه‌ها، گاز لوله‌ها و بلوئور فن و ... کمی صدا داشته باشد. همچنین یونیت بیرونی کولرگازی به دلیل عملکرد کمپرسور، فن کندانسور و حرکت سیال، میزانی صدا دارد. لطفا به موارد زیر توجه داشته باشید و در صورت نیاز برای تعمیر کولر گازی جی پلاس اقدام کنید:
  • با توجه به اینکه میزان صدای دستگاه در حالت‌های متفاوت فن متفاوت است. با کلید Fan Speed سرعت حرکت فن را تغییر داده و سپس بررسی کنید.
  • دریچه‌ی خروجی هوا در صورتی که در حالت متحرک باشد کمی صدا دارد و شما می‌توانید با کلید  Swing دمپر کولر گازی را در حالت ثابت قرار دهید.
  • به قاب پنل کولر گازی جی پلاس دقت داشته باشید که درست بسته شده باشد. در صورتی که قاب درست بسته نشود، باعث ایجاد صدا خواهد شد.
  • کثیفی فیلترها باعث ایجاد صدای کولر گازی خواهد شد؛ لطفا فیلترهای هوای کولر گازی جی پلاس را تمیز کنید.
  • توجه داشته باشید زمان روشن شدن کمپرسور، دستگاه میزانی صدای طبیعی دارد.
اگر کولر گازی جی پلاس شما قبلا این صدا را نداشته و به نظر می‌رسد صدای کولر گازی غیر طبیعی است، لازم است برای تعمیر کولر گازی جی پلاس اقدام نموده و آن را به کارشناس ماهر و مجرب تحویل دهید.

چرا کولر گازی جی پلاس کار نمی‌کند؟

در صورت عدم کارکرد کولر گازی جی پلاس لطفا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • ابتدا بررسی کنید برق تغذیه ورودی به دستگاه مشکلی نداشته باشد. در صورتی که برق وارد کولر گازی نمی‌شود، فیوز مینیاتوری کولر گازی را چک کنید که در حالت روشن باشد و مشکلی نداشته باشد؛ چنانچه برق وارد دستگاه شده اما کولرگازی عملکردی ندارد، می‌بایست بازدید و بررسی برای تعمیرات کولر گازی جی پلاس صورت گیرد.
  • در صورتی که کولر گازی جی پلاس شما ارور می‌دهد، دلیل پیغام خطا را بررسی کنید.
  • ممکن است دلیل کار نکردن کولر گازی جی پلاس، مشکلات ولتاژ برق باشد.
  • اگر از گرمایش کولر گازی جی پلاس استفاده می‌کنید، ممکن است کولرگازی وارد مرحله‌ی یخ‌زدایی و پیش‌گرمایش شده باشد که در این شرایط برای مدتی کار نمی‌کند و این مورد طبیعی است.

اگر به طور کلی کولر گازی کار نمی‌کند، نیاز به بررسی و عیب یابی برای تعمیر کولر گازی جی پلاس وجود دارد.

چرایی علت عدم گرمادهی (کار نکردن سیستم گرمایش) کولر گازی چی پلاس (Gplus)

دلیل کار نکردن کولر گازی جی پلاس در حالت گرمایش

گاهی به دلیل عدم تنظیم صحیح، مشکل برق تغذیه یا دستگاه و شرایط آب و هوایی منطقه، ممکن است دستگاه در حالت گرمایش گرما ندهد. در چنین شرایطی لطفا نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • می‌بایست کولر گازی جی پلاس از نظر کلاس آب و هوایی مناسب شهر و منطقه‌ی شما باشد.
  • تناسب ظرفیت کولر گازی با متراژ محیط اهمیت دارد؛ معمولا کارشناس نصب هنگام نصب و راه اندازی کولر گازی جی پلاس این مورد را مد نظر داشته و به این موضوع توجه می‌کنند.
  • تنظیمات حالت گرمایش و تنظیمات دمای دستگاه را انجام دهید. با کلید Mode گرمایش و شکل خورشید را انتخاب کنید. علاوه بر آن با کلیدهای Temp می‌توانید تنظیمات دما را انجام دهید. می‌توانید دمای حالت گرمایش را 30 درجه انتخاب کنید.
  • برای گرمایش سریع حالت Turbo را انتخاب کنید، به این شکل گرمادهی با بالاترین دما (31 درجه سانتی گراد) و بالاترین سرعت فن انجام خواهد شد. در صورتی که میزان گرمادهی دستگاه کم است و یا دستگاه گرما نمی‌دهد می‌توانید با این گزینه گرمایش کولر گازی را تست کنید.
  • فیلترهای هوای دستگاه را تمیز کنید زیرا کثیفی فیلترها باعث عدم گرمادهی کولر گازی جی پلاس و یا گرمایش ضعیف خواهد شد.
  • گرمایش کولرهای گازی به صورت کمک گرمایشی است و برای تامین گرمای محیط به صورت کامل، لازم است از دستگاه دیگری استفاده کنید.
  • روند عملکرد کولرهای گازی به این شکل است که پس از اینکه دمای محیط را به حد انتخابی برساند متوقف شده و دیگر باد نمی‌زند و این مورد طبیعی است؛ این روند تا زمان تغییر دمای محیط ادامه پیدا می‌کند.
  • گاهی به دلیل افت ولتاژ برق و یا سرمای شدید، ممکن است میزان گرمای دستگاه ضعیف شود.
  • نوع عایق بندی فضای شما و دفعات باز و بسته شدن درب اتاق، در میزان تامین گرمای محیط تاثیر دارد.
  • چنانچه دستگاه پس از روشن کردن گرما نمی‌دهد، در برخی مدل‌ها ممکن است به دلیل عملکرد پیش گرمایش باشد؛ در این حالت پس از مدت کوتاهی گرمادهی آغاز خواهد شد. پیش گرمایش به منظور گرم شدن پنل در ابتدای کار و عدم خروج هوای سرد انجام می‌شود.
  • در حالت گرمادهی، گاهی دستگاه به دلیل عملکرد دیفراست و یخ‌زدایی مدتی کولر گازی گرما نمی‌دهد، که این مورد طبیعی است. این عملکرد برای ذوب یخ‌ها یا افزایش دمای محدوده‌ی کندانسور انجام خواهد شد. در این حالت فن پنل کولر گازی کار نمی‌کند. پس از اتمام مرحله‌ی یخ‌زدایی، دستگاه کولر گازی جی پلاس، مجدد وارد مرحله‌ی گرمادهی خواهد شد.
  • پیشنهاد می‌کنیم کولر گازی را در بازه‌های 6 ماه تا یکساله (بسته به میزان استفاده از کولر) برای سرویس دوره‌ای به کارشناس بسپارید تا اواپراتور و کندانسور دستگاه سرویس شده و عملکرد کولر گازی جی پلاس بازبینی شود.

در صورتی که پس از بررسی موارد گفته شده همچنان دستگاه مشکل گرمایش داشته باشد، می‌بایست از سوی کارشناس مجرب بررسی شده و در صورت نیاز تعمیرات کولر گازی جی پلاس انجام شود.

چرا کولر گازی جی پلاس در زمستان بخار می‌کند؟

کولر گازی جی پلاس در حالت گرمایش پس از مدتی به دلیل یخ‌زدگی و یا کاهش دمای کندانسور وارد مرحله دیفراست و یخ‌زدایی خواهد شد. در این مرحله امکان دارد یونیت بیرونی کولر گازی جی پلاس بخار کند که این مورد طبیعی است.

علت چکه کردن آب از موتور کولر گازی جی پلاس

یونیت بیرونی کولر گازی جی پلاس در حالت گرمایش پس از مدتی کار یخ می‌زند و یا دمای این محدوده تا حدی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین کولر گازی جی پلاس عملیات یخ زدایی را انجام داده و به همین علت آب از دستگاه چکه می‌کند که طبیعی است.

چرایی علت عدم کارکرد دریچه کولر گازی Gplus

گاهی به دلیل تنظیمات اشتباه و یا حتی مشکل دستگاه ممکن است دمپرهای کولر گازی جی پلاس حرکت نکند. لطفا در چنین شرایطی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • با کلید Swing علامت نمایشگر را تنظیم کنید به طوری که بر روی نمایشگر کنترل تمام خطوط مقابل علامت دمپر روشن باشد؛ اگر می‌خواهید زاویه حرکت دمپر را کمتر کنید می‌توانید با توجه به همین علامت، این تنظیم را انجام دهید.
  • برای حرکت دریچه‌های افقی، کلید Swing افقی را تنظیم کنید. توجه داشته باشید برای حرکت این دریچه نیز لازم است خطوط مقابل علامت Swing افقی بر روی نمایشگر کنترل روشن شود و می‌توانید زاویه‌ی حرکت دریچه را به دلخواه خود محدودتر کنید.

در صورتی که دریچه‌ی افقی یا عمودی به طور کلی حرکت نمی‌کند، ممکن است به دلیل ایراد موتور دمپر و یا اتصالات دمپر باشد و می‌بایست برای رفع ایراد و تعمیرات کولر گازی جی پلاس اقدام نمایید.

در صورتی خرابی کولر گازی جی پلاس بهترین راه حل چیست؟

همانطور که گفتیم کولر گازی جی پلاس و به طور کلی برند GPlus محصول جدید شرکت گلدیران است. شاید تا حدی با خدمات شرکت گلدیران آشنا باشید و تا کنون محصولاتی با گارانتی گلدیران تهیه کرده باشید. ما مفتخریم که طی سالیان متمادی سعی کرده ایم خدماتی با کیفیت بالا به مشتریان ارائه دهیم و جلب رضایت مصرف کنندگان برای ما تاکنون اهمیت زیادی داشته است. اکنون نیز تمامی تدابیر لازم برای ارائه‌ی خدماتی رضایت بخش و درخور مشتریان عزیز گلدیران اندیشیده شده و برای ارائه‌ی خدمات تعمیر، سرویس دوره ای و نصب و راه اندازی تمامی محصولات جی پلاس در سریع‌ترین زمان آماده هستیم. لطفا دستگاه جی پلاس خود را برای تعمیر به تعمیرگاه‌های غیر مجاز تحویل ندهید! کارشناسان گلدیران دانش و مهارت کافی در مورد محصولات را دارند و دستگاه شما را طبق  استاندارها تعمیر خواهند کرد. همچنین امکان تامین قطعات و تعمیر آنها از سوی گلدیران به بهترین شکل وجود دارد. لطفا درخواست و سوالات خود را با ما مطرح نمایید تا بتوانید همگام با درخواست‌ شما مشتریان گرامی اقدامات لازم را انجام دهیم.

با تمدید گارانتی مدیریت هزینه ها آسان میشود !

مطالب کاربردی

دسترسی سریع به پربازدید ترین بخش‌های سایت

سایر خدمات گلدیران

برای دریافت خدمات از گلدیران به هیچ واسطه‌ای نیازی نیست!

نصب و راه اندازی

در کمتر از 24 ساعت در سراسر ایران با بهره گیری از تکنسین‌های آموزش دیده و مجرب در زمان درخواستی شما

اطلاعات بیشتر

سرویس دوره ای

هر 6 ماه یک بار جهت افزایش طول عمر دستگاه و جلوگیری از خرابی‌های احتمالی دستگاه ارزشمند شما

اطلاعات بیشتر

تمدید گارانتی

با تمدید گارانتی پس از گذشت مدت زمان گارانتی، همچنان می‌توانید از مزایای ضمانت دستگاه استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر

ارورها و پیغام‌های کولر گازی جی پلاس

  1. ارور E8 کولرگازی
  2. ارور E7 کولرگازی
  3. ارور E6 کولرگازی
  4. ارور E4 کولرگازی
  5. ارور E3 کولرگازی
  6. ارور E2 کولرگازی
  7. ارور E1 کولرگازی
  8. ارور E0 کولرگازی
  9. ارور EE کولرگازی
  10. ارور E9 کولرگازی

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۸:۲۵

خسته نباشید کولر من روشن تمیشه باید دستگاه تعمیر بشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۱:۱۷

سلام و وقت بخیر، اگر کولرگازی شما دارای ضمانت گلدیران است لطفا درخواست تعمیر خود را برای مراجعه تکنسین ثبت بفرمایید. موفق باشید cs.goldiran.ir/request

1 1
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۸:۲۴

با سلام کارشناس گرامی من لیست قیمت کولرگازی میخواستم از کجا باید ببینم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۲:۱۴

سلام و وقت بخیر برای اطلاع از قیمت های خرید کولرگازی جی پلاس میتوانید با شماره 02184738 و یا به سایت گلدیران پلاس مراجعه بفرمایید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۸:۲۴

تعمیرات کولرگازی اسپیلت در تهران تو کدوم نمایندگیتون انجام میشه میخواستم دستگاهمو ببرم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۲:۱۶

سلام و وقت بخیر برای درخواست مراجعه تکنسین لطفا به لینک زیر مراجعه و ثبت درخواست تعمیر خود را ثبت کنید. موفق باشید cs.goldiran.ir/request

در حال ثبت...