بیشترین مشکلات پکیج دیواری در زمستان + راه حل

۱۶ آذر ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
بیشترین مشکلات پکیج دیواری در زمستان + راه حل

هنگامی که شما یک پکیج دیواری را به عنوان سیستم گرمایشی منزل خود انتخاب می‌کنید، حتما لازم است تا اطلاعاتی از ایرادات و ارورها (خطاها) آن داشته باشید تا در صورت بروز بدانید مشکل از کجاست. پکیج یکی از سیستم های مهم است که برای گرم کردن خانه و آب به آن احتیاج داریم. به وجود آمدن کوچک ترین مشکلی در رابطه با پکیج اصلاً اتفاق خوشایندی نیست. پکیج دیواری وسیله ای پیچیده بوده تعمیرات آن نیز به دانش و مهارت کافی نیاز دارد، نداشتن تخصص لازم در این زمینه منجر به وارد شدن خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. معمولاً پکیج ها زمانی که از حالت تابستانی به حالت زمستانی تغییر پیدا می کنند اندکی دچار مشکل می شوند زیرا سیستم گرمایشی خانه مدتی است که کار نکرده است و اکنون فشار بیشتری به پکیج وارد می شود. در این مطلب قصد داریم عیب یابی پکیج دیواری از قبیل دلایل آبریزی پکیج، یخ زدگی لوله‌ها، مشکلات سرد شدن آب و رادیاتورها، استمشام بوی گاز  و ... که در فصل سرد بروز آن رایج میشود را بررسی کنیم.

مشکلات رایج پکیج های دیواری در فصل سرد چیست؟

بیشترین مشکلات پکیج دیواری در زمستان + راه حل

گاهی اوقات برخی از مشکلاتی که برای پکیج ها پیش می آید که بهتر است درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید تا به دلیل رعایت موارد ایمنی در این دستگاه و یا به علت پیچیدگی ساختار این سیستم، هنگام بروز هر گونه مشکلی به تعمیرکاران متخصص پکیج خود از طریق ثبت درخواست یا تماس با شماره 02184733 نمایندگی تعمیر پکیج گلدیران در ارتباط باشید تا از آسیب زدن به خود و پکیج جلوگیری کنید.

چرا پکیج آب میدهد (دلایل آبریزی پکیج)

علت نشتی آب از پکیج و دلایل آبریزی پکیج یکی از مشکلاتی است که ممکن است در فصل‌های سرد که استفاده از این دستگاه بیشتر میشود با آن مواجه شوید و یا نیاز داشته باشید که در صورت رو به رو شدن با این مورد راه حل آن را بدانید که در ادامه به بررسی دلایل آبریزی پکیج و راهکارهای رفع آن پرداخته‌ایم.
  1. اگر نشتی آب از لوله آب منزل باشد، این مشکل مربوط به پکیج خانه شما نیست.
  2. اما درصورتیکه نشتی آب و آبریزی پکیج از فیلتر سختی گیر و یا اتصالات دستگاه باشد نیاز است که با ثبت درخواست تعمیر پکیج، تکنسین های متخصص را خبر کنید تا دستگاه را برای شما بررسی کنند.
  3. درصورتی که نشتی آب از رادیاتورها، لوله کشی توکار و روکار منزل باشد این مشکل دستگاه پکیج شما نیست و باید برای رفع آن از متخصصین دیگر کمک بگیرید.
  4. گاهی شیر پرکن پکیج نیمه بسته قرار میگیرد و از شیر اطمینان پکیج نشتی ایجاد میشود. بنابراین فشار بار دستگاه چک شود. چنانچه فشار دستگاه 3 بار باشد آب از شیر اطمینان تخلیه میشود. لازم است شیر پرکن در حالت عادی بسته باشد. زمانی که فشار به 3 بار برسد اضافه بار از شیر اطمینان تخلیه می شود. پس از تخلیه کامل میتوان فشار را مجدد تنظیم نمود.
  5. اما درصورتیکه قسمت کابینت زیر پکیج و یا اتصلات پکیج خیس نیست و یا رده آبی وجود ندارد، ایراد احتمالی از رادیاتورها می باشد. خیس بودن محل اتصال حوله خشک کن بررسی گردد، در صورت خیس بودن ایراد از مدار گرمایش است.
درنهایت در صورتیکه به دنبال رفع دلایل آبریزی پکیج گلدیران خود هستید درخواست تعمیر پکیج را ثبت کنید تا تکنسین‌های متخصص جهت رفع مشکل دستگاه شما اقدام کنند.

چرا پکیج آب میدهد (دلایل آبریزی پکیج)

چگونه یخ زدگی لوله های زیر پکیج را برطرف کنیم؟

در صورتی که پکیج بیرون از منزل، در بالکن نصب شده و دچار یخ زدگی شده، لازم است به وسیله سشوار، شلنگ آب مصرفی ورودی را گرم نمایید تا یخ زدگی لوله برطرف گردد.

یخ زدگی پکیج گلدیران یا ارور E9

پیغام E9 در پکیج گلدیران مربوط به آنتی فریز دستگاه می باشد و زمانی که سنسور سیکل گرمایشی دمای 2 درجه سانتی گراد را تشخیص دهد، این ارور ظاهر میگردد. بنابراین در حالتیکه دستگاه در بالکن نصب می شود نباید در زمستان دستگاه را خاموش کرده و شیر گاز و آب را بست.
در صورت مشاهده ارور در پکیج گلدیران باید دستگاه را یک مرتبه خاموش و روشن کرده و اگر این ارور رفع نشد دستگاه از سوی تکنسین بررسی شود.

مشکلات گرمایش آب مصرفی و رادیاتورها در فصل زمستان

مشکلات گرمایش آب مصرفی و رادیاتورها در فصل زمستان

یکی از مشکلاتی که در فصل‌های سرد بیشتر در رادیاتورها و پکیج احساس میشود این است که چرا آب مصرفی گرم و سرد میشود یا رادیاتورها گاهی سرد و گاهی گرم میشود. به علت حساسیت و توجه به این موضوع در فصل سرد در این قسمت به بررسی و رفع این مشکلات میپردازیم.

علت گرم و سرد شدن آب بهداشتی چیست؟

عوامل زیر ممکن است موجب گرم و سرد شدن آب شود:
از پمپ فشار در ساختمان منزل استفاده شده باشد که دراین حالت به دلیل نوسان پمپاژ آب توسط پمپ، آب مصرفی مدام سرد و گرم می شود. فشار اب منزل نوسان داشته باشد. به عبارتی هر عاملی که باعث شود آب نرمال و استاندارد تعریف شده برای پکیج جهت روشن شدن شعله وارد پکیج نشود. فشار گاز خانه بالا و پایین شود. اگر یکی از شیرهای آب منزل این مشکل را داشته باشد و نوع شیر اهرمی باشد این امکان وجود دارد که ایراد از شیر آب منزل باشد. فشار سیکل پکیج نیز باید نرمال باشد. لازم است دمای پکیج حد پایین تر مثلا 50، تنظیم شود و در صورت رفع مشکل شیر دسته گازی نیمه بسته شود تا فشار گاز کم شود. در صورت رفع مشکل فشار گاز شهر بالا بوده است. در محتوای علت گرم نشدن آب پکیج گلدیران به طور کامل درباره مشکلات آب مصرفی در پکیج صحبت کرده‌ایم.

علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج گلدیران چیست؟

علت گرم نشدن رادیاتورها در پکیج گلدیران چیست؟

در پکیج گلدیران مدل پرستیز اگر رادیاتورها گرم نمیوشد لازم است که اول چک کنید که رادیاتورها هواگیری شده باشد و شیر رادیاتورهای منزل و شیر رفت آب گرم و برگشت آب گرم پکیج باز باشد. سپس وضعیت سلکتور را تغییر دهید و FUNCTION را انتخاب کنید. با یکبار انتخاب کلید SET، حالت «SET00» را انتخاب کنید. سپس با کلید + یا ــ، محدوده دمایی را بین 40 تا 85 درجه انتخاب کنید. زمانی که تنظیمات انجام شد، میتوانید مجدد به حالت زمستانی برگردید.
در پکیج گلدیران در مدل پایونیر با تنظیم سلکتور که شکل رادیاتور [4خط عمودی] بر روی آن نمایش داده شده، به سمت + دما را بالاتر ببرید. (حداکثر 85 درجه). چنانچه نیمی از پره های رادیاتورها سرد و نیمی از پره ها گرم است و یا قسمت بالای پره ها سرد و قسمت پایین پره ها گرم است، رادیاتور ها هواگیری شود و توجه شود شیر رادیاتور ها کامل باز باشد. چنانچه رادیاتورها مشکلی ندارد، جهت بررسی لازم است تکنسین مراجعه کنند.

علت استشمام بوی گاز و دود یا خروج بخار از پکیج دیواری چیست؟

اگر از پکیج گلدیران بوی گاز احساس کردید یا با صحنه خارج شدن دود از دستگاه مواجه شدید در ادامه این مطلب علت و راه حل‌های آن را برای شما عزیزان توضیح داده‌ایم.

چرا از پکیج گلدیران بوی گاز استشمام میشود؟

چرا از پکیج گلدیران بوی گاز استشمام میشود؟

چنانچه پکیج داخل کابینت قرار دارد، درب کابینت باز کنید. در صورت رفع مشکل باید هوای تازه تامین گردد. قسمت بالای کابینت محل نصب پکیج و یا درب کابینت باید برداشته شود. بررسی شود که دودکش از خروجی پکیج یا از دیوار و سقف منزل خارج نشده باشد. از دودکش آکاردئونی استفاده نشده باشد.
از آنجا که با استنشاق منوکسید کربن، این گاز با هموگلوبین خون ترکیب شده و منجر به مرگ افراد می شود در صورت بررسی موارد فوق لازم است دستگاه توسط تکنسین بررسی شود.
تا مراجعه تکنسین شیر گاز مربوط به پکیج بسته باشد.

علت خروج بخار از پکیج گلدیران چیست؟

ابتدا چک شود که لوله دودکش از خروجی پکیج خارج نشده باشد. در پکیج های بدون فن باید چک شود که شیب 15 درجه به سمت بالا و در مدل های فن دار شیب 15 درجه به سمت پایین دودکش رعایت شده باشد. در صورت چک کردن موارد فوق دستگاه از سوی تکنسین بررسی شود.

چرا پکیج گلدیران ارور E3-EA مربوط به خروج دود را میدهد؟

علت استشمام بوی گاز و دود یا خروج بخار از پکیج دیواری چیست؟

این ارور مربوط به اگزاست هوا، خروج دود است.
چک کنید که خروجی دودکش باز باشد و دودکش از خروجی خارج نشده باشد. همچنین گرفتگی نداشته باشد.
دودکش آکاردئونی و گالوانیزه استفاده نشده باشد. دودکش آلومینیومی و استیل مناسب است. برق افت ولتاژ نداشته باشد. یک مرتبه برق دستگاه قطع و وصل شود و در صورت عدم رفع ایراد از سوی تکنسین باید بررسی شود.

مصرف گاز پکیج گلدیران چقدر است؟

برای اطلاع از میزان مصرف گاز پکیج به مشخصات دستگاه و مصرف برحسب واحد متر مکعب بر ساعت توجه شود. می توان با توجه به ساعات استفاده از دستگاه میزان مصرف گاز را محاسبه نمود. در حالت زمستانی به دلیل اینکه شعله پکیج زمان طولانی تری روشن است و  تنها برای پایین آمدن دما به میزانی که در تنظیمات دلتاتی اعمال شده است. شعله خاموش می شود، مصرف گاز بیشتر است. میزان مصرف گاز به دمای انتخابی نیز ارتباط دارد و دمای بالاتر با مصرف گاز بالاتری همراه است.
مصرف گاز پکیج گلدیران چقدر است؟

بهترین دمای پکیج در زمستان چقدر است؟

 دستگاه روی حالت زمستانی قرار گیرد.
در پکیج مدل پایونیر، با اهرم گردان شماره 2 حالت استفاده دستگاه در مد تابستانی (شکل خورشید) و زمستانی (شکل دانه برف یا ستاره) و یا حالت خاموشی دستگاه انتخاب میشود. برای استفاده از رادیاتورها اهرم گردان شماره 2 روی شکل دانه برف قرار گیرد. با اهرم گردان شماره 3 میتوان دمای رادیاتورها را از 04 تا 58 درجه انتخاب نمود.
در پکیج مدل پرستیژ، اهرم گردان روی حالت زمستانی (شکل دانه برف) قرارگیرد. برای تنطیم دمای آب رادیاتور ها اهرم گردان دستگاه روی گزینه function قرار میگیرد و سپس با کلید set سمت چپ دستگاه حالت set 00 انتخاب شود، در این حالت دمای آب رادیاتورها بین 04 تا 58 درجه سانتیگراد انتخاب و سپس اهرم گردان روی حالت زمستانی قرار گیرد.

اهمیت بالای سرویس پکیج در عملکرد آن

بهترین دمای پکیج در زمستان چقدر است؟

سرویس دوره ای پکیج گلدیران توصیه میشود هرساله حتما قبل از شروع فصل سرما برای دستگاه و بعد از اتمام فصل سرما برای تبدیل به حالت تابستانی پکیج صورت گیرد. کمک به بهبود عملکرد و جلوگیری از خرابی آن ازجمله حسن‌های انجام اینکار میباشد. تکنسین‌های متخصص گلدیران برای سرویس دوره ای پکیج درصورت نیاز هر دستگاه و با تمایل مشتریان، اسیدشویی کل سیکل، بازدید اتصالات دستگاه (مانند شلنگ های ورودی و خروجی)، بازدید اتصالات گازی، بازدید فیلترها، بازدید و سرویس دودکش و فن، کنترل عملکرد دستگاه و ... را انجام میدهند. با مطالعه مقاله چگونه با تمدید گارانتی هزینه تعمیر پکیج را کاهش دهید؟ نیز میتوانید از اهمیت بالای تمدید گارانتی در دستگاه مهم و حیاتی هر خانه نیز اطلاع پیدا کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...