۹ راهکار طلایی برای مشکل خاک دادن جارو برقی

۱۸ مرداد ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
روش خاک دادن جارو برقی

خاک دادن جارو برقی معمولا بعد از ایراد عدم مکش جارو برقی و یا روشن نشدن جارو برقی، یکی از ایرادات متداول و بسیار رایجی است که ممکن است برای دستگاه‌ ایجاد شود. البته این ایراد شاید از دیگر ایرادات جارو برقی نیز به مراتب ناخوشایندتر به نظر برسد چون در این حالت دستگاه برحلاف عملکرد اصلی، محیط را در حین جارو کشیدن کثیف می‌کند. جلوگیری از خاک دادن جاروبرقی با برخی راهکارها امکان‌پذیر است که در ادامه این راهکارها را خواهیم گفت.

جلوگیری از خاک دادن جارو برقی

معمولا به یکی از دلایلی که در ادامه خواهیم گفت، جاروبرقی خاک بیرون می‌دهد یا اصطلاحا خاک بیرون پرت می‌کند. لطفا در صورتی که جارو برقی شما دچار این مشکل شده است، به نکات و موارد زیر توجه داشته باشید:
پرشدن کیسه یا مخزن جارو برقی؛ از آنجایی که در صورت پر بودن کیسه جارو برقی، دیگر جایی برای جمع شدن زباله و گرد و غبار وجود ندارد، ممکن است دستگاه خاک بیرون بدهد و البته پس از مدت کوتاهی نیز به طور خودکار خاموش شود. بهتر است با توجه به میزان استفاده، در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت کیسه یا مخزن جارو برقی را بررسی کنید. توصیه می‌شود هفته‌ای یکبار کیسه جارو برقی را بررسی کرده و آن را خالی یا تعویض کنید.

خاک دادن جارو برقی

  • عدم اتصال صحیح پاکت، کیسه یا مخزن جارو برقی؛ طبیعی است که اگر کیسه یا مخزن زباله درست به محل خود متصل نشده باشد، گرد و غبار داخل فضای جارو برقی کشیده شده و به همین علت از دستگاه خاک بیرون می‌دهد. بنابراین در صورت خاک دادن جارو برقی، ابتدا کیسه یا مخزن و موارد مرتبط با آن را بررسی بفرمایید.
  • ایراد کیسه یا مخزن جاروبرقی مانند سوراخ شدن و پاره شدن آن نیز می‌تواند موجب پراکنده شدن گرد و غبار و زباله در فضای داخلی دستگاه شده و دستگاه به همین دلیل خاک بیرون دهد.
  • مکش اشیائی که ممکن است به کیسه‌‌ی جارو برقی صدمه بزند یکی از دلایل خاک دادن جارو برقی است. اگر اشیائی مانند خرده شیشه و یا موارد مشابه آن وارد کیسه‌ی جارو برقی شود، طبیعی است که به آن آسیب وارد کرده و موجب پراکنده شدن و انتشار خاک به سمت بیرون و خاک دادن جارو برقی خواهد شد.
جلوگیری از خاک دادن جارو برقی

  • درست بسته نشدن قاب و درب محل قرارگیری کیسه جارو برقی ممکن است باعث شود خاک از جارو برقی به سمت بیرون پرتاب شود.
  • اتصال نادرست لوله خرطومی و لوله تلسکوپی نیز موجب پرتاب خاک از محل اتصال لوله خواهد شد و می‌تواند علت خاک پس دادن جارو برقی و بیرون زدن زباله از جاروبرقی باشد.
روش جلوگیری از خاک دادن جارو برقی

  • کثیف شدن و خاک گرفتن فضای داخلی جارو برقی به‌ویژه خاک‌گرفتگی موتور جاروبرقی باعث می‌شود که خاک در فضای داخل دستگاه منتشر شده و پرتاب خاک از جارو برقی ایجاد شود.
  • کثیفی فیلتر جاروبرقی یکی از عوامل مهم دیگر در خاک دادن جارو برقی است و می‌بایست فیلترهای میانی و فیلتر هوای خروجی جارو برقی در بازه‌های کوتاه‌مدت تمیز شود. لطفا در این مورد مطلب راهنمای تمیز کردن جارو برقی و فیلترهای جارو برقی را مطالعه فرمایید زیرا بعضی از فیلترها قابل شستشو نبوده و هر فیلتر می‌بایست با توجه به دستورالعمل خاصی تمیز شود تا آسیب نبیند.
  • یکی از دلایل دیگر که به ندرت باعث پرتاب خاک جارو برقی می‌شود، عدم تناسب انتخاب برنامه با سطوحی است که جارو می‌کشید. اگر دستگاه شما تنظیمات مربوط به فرش و موکت و سنگ و ... برای جارو کشیدن را دارد، برنامه را متناسب انتخاب کنید تا فشار کمتری به دستگاه وارد شود و به موتور و تسمه‌ی جارو برقی صدمه وارد نشود.
مشکل خاک دادن جاروبرقی

تعمیر مشکل خاک دادن جارو برقی و بررسی علت فنی آن

ممکن است خاک دادن جارو برقی مربوط به مواردی که گفته‌ایم نباشد و با رعایت نکات مربوط به جلوگیری از خاک دادن جارو برقی مشکل رفع نشود. در این صورت امکان دارد ایراد فنی وجود داشته و جارو برقی به دلیل مشکل تسمه، خاک بیرون بدهد. کارشناس تعمیرات جارو برقی با بررسی تمامی این موارد و در نهایت تست فنی دستگاه، ایراد را تشخیص داده و برای رفع آن اقدام خواهند نمود.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...