۴ روش شستن عروسک در ماشین لباسشویی

۱۱ اسفند ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
شستن عروسک
در این مقاله می‌خواهیم به روش‌های شستن عروسک در ماشین لباسشویی پرداخته و دستورالعمل‌های آن را به شما ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه متن توجه داشته باشید. 
کودکان مدت زمان طولانی ای را با عروسک‌های خود، سپری می‌کنند و همین امر می‌تواند سبب کثیف شدن آن‌ها شود. عروسک‌ها هنگام بازی کردن، غذا خوردن و حتی بیرون رفتن در کنار بچه‌ها هستند و طبیعتاً دچار کثیفی شده و به شستشو نیاز پیدا می‌کنند. برخی از افراد تصور می‌کنند که شستن عروسک در خانه، کار دشواری بوده و حتی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

چه عروسک‌ هایی را می‌توان شست؟ 

با مشاهده برچسب روی عروسک، می‌توانید درمورد قابلیت شستشو یا عدم امکان آن، اطلاع یابید. معمولاً عروسک‌های دارای مژه و مو‌های حساس، عروسک‌های قدیمی، عروسک‌های مجهز به جعبه موسیقی و… را نمی‌توان شست. 
شستن عروسک در لباسشویی

4 روش شستن عروسک

همانطور که متوجه شده‌اید، روش‌های مختلفی وجود دارد که باید با کسب اطلاعات جامع بهترین روش را انتخاب کنید. ما در این مطلب 4 روش را برای شما پیشنهاد می‌دهیم تا شما با هر روش دلخواه شستن آن‌ها را انجام دهید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره شستن لباس چرمی را بخوانید.

  • شستن عروسک پولیشی با دست

ساخت همه عروسک‌ها مثل هم نیست. به همین دلیل شستن انواع عروسک به روش دستی، گزینه بهتری برای شستن آن‌ها است. عروسک‌های محبوب فرزندانتان بهتر است، به بهترین روش شسته شود. 
شستن عروسک پولیشی با دست

مواد و وسایل لازم برای شستن عروسک پولیشی

فضای پاکیزه مثل سینک ظرفشویی یا سطل بزرگ برای خیس کردن عروسک، شوینده ملایم بدون سولفات و یک حوله تمیز و خشک ابتدا سینک و فضای مورد نظر برای شستن عروسک را با آب پر کرده و یک قاشق غذا خوری از ماده شوینده به آن اضافه کنید. سپس عروسک را در آب فرو برده و عروسک را بفشارید تا از آب و ماده شوینده، پر شود. 
پس از مدت 15 دقیقه تا یک ساعت، عروسک را آبکشی کنید. لازم به ذکر است که عروسک‌های حساس‌تر، باید مدت زمان کمتری در در آب بمانند. 

  • شستن عروسک در لباسشویی

برای شستن این وسایل محبوب کودکان در لباسشویی، ابتدا برچسب دستورالعمل شستشوی آن را مطالعه کنید تا آسیبی به عروسک، وارد نشود. 

در این روش برای شستن انواع عروسک، مراحل زیر را طی کنید: 
برای شستن این وسایل در لباسشویی، از آب سرد و تنظیمات شستشوی ملایم استفاده کنید. همچنین یک شوینده ملایم و فاقد سولفات، بهترین گزینه برای شستن عروسک است. 
همچنین در صورتیکه اندازه و شکل عروسک مناسب استفاده از توری لباسشویی است، از آن استفاده کنید تا چشم و سایر اجزای عروسک، آسیب نبیند. درصورت نیاز به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی ال جی با متخصصین گلدیران تماس بگیرید.
شستن عروسک در لباسشویی

  • شستن و تمیز کردن سطحی عروسک

بایستی شستن عروسک‌ هایی که دارای اجزا و قطعات موزیکال هستند، به صورت سطحی صورت گیرد. برای این کار، از یک پارچه نم دار و صابون با غلظت کم استفاده کنید و سطح بیرونی عروسک را تمیز نمایید. همچنین نباید اجازه دهید تا بخش‌های داخلی این نوع عروسک‌ها، خیس شوند. زیرا سبب آسیب رسیدن به قطعات الکترونیکی و موزیکال آن می‌شود. 

  • لکه‌ گیری عروسک

روش دیگر برای شستن و از بین بردن لکه‌های بر روی عروسک، لکه‌گیری آن است. برای این کار می‌توانید از مایع ظرفشویی و دستمال آشپزخانه، استفاده کنید. بعد از اینکه لکه را پاک کردید، آن را با دستمال مرطوب پاک کرده یا زیر آب شستشو دهید. معمولاً عروسک‌های خزدار سگ یا گربه، زود لکه را به خود جذب می‌کنند و با این روش می‌توانید آن‌ها را لکه زدایی کنید. پیشنهاد می شود درباره تعمیر ماشین لباسشویی جی پلاس بخوانید.
لکه‌ گیری عروسک

نکات مهم برای شستن عروسک

● در صورتی که عروسک دارای محفظه‌ای بر روی محتویات است، محتویات را خالی نموده و پس از شستن انواع عروسک، محتویات را داخل آن قرار دهید. 
● عروسک‌هایی که مجهز به محفظه صوتی می‌باشند مانند عروسک‌های چراغ دار، سخن گو و…، نباید در داخل ماشین لباسشویی شسته شوند. همچنین از شستن آن‌ها به صورت کامل، اجتناب کنید. 
● قبل از قرار دادن اسباب بازی و عروسک در اختیار نوزاد، آن‌ها را خوب شسته و خشک نمایید. 
● برای این که عروسک پس از شستشو در مدت زمان کمی خشک شود، آن را کنار دستگاه رطوبت گیر قرار دهید. 
● در زمان شستن عروسک، به انواع مختلف آن توجه کرده و متناسب با ویژگی‌های هر یک اقدام به شستشوی آن‌ها کنید. 

زمان شستن عروسک در لباسشویی، باید چه مواردی را مورد توجه قرار داد؟ 

برای شستن آن‌ها در لباسشویی، باید به نکاتی توجه کنید تا هم عروسک آسیب نبیند و هم شما با خیال راحت، این کار را انجام دهید. 
نکات مهم برای شستن عروسک

● برای شستن انواع عروسک، توصیه می‌کنیم که از ماشین لباسشویی‌های قدیمی که دارای درب از بالا هستند، استفاده نکنید. 
● به بر چسب شستشو که شامل دمای آب مورد نیاز، شوینده مناسب و نحوه خشک کردن است، دقت کنید. 
● مدل و نحوه شستن انواع عروسک را بررسی نمایید. 
● از انداختن عروسک با سایر لباس‌ها در لباسشویی، اجتناب کنید. 
● اگر عروسک دارای شکاف و پارگی است، آن را دوخته و سپس در ماشین لباسشویی برای شستن بیندازید. 
● در صورتی که بر روی عروسک، لکه خاصی وجود دارد؛ ابتدا آن را با شوینده و دست لکه‌گیری کرده و سپس به لباسشویی بسپارید. 

سه گام مهم
علاوه بر موارد مذکور در بالا، رعایت مراحل زیر برای شستن انواع عروسک در لباسشویی لازم است: 
● ابتدا عروسک را داخل پارچه‌های مخصوصی که برای لباس زیر و جوراب نیز کاربرد دارد، قرار دهید. سپس عروسک را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. 
● برای استفاده از خشک کن لباسشویی، آن را روی آرام‌ترین و پایین‌ترین حالت خشک کن قرار دهید. 
● به منظور جلوگیری از رنگ دهی عروسک، مقداری شوینده، نرم‌کننده و اب سرد به آن اضافه کنید. جهت مشاهده شماره تلفن نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی کلیک کنید.
شستن عروسک در ماشین لباسشویی

نتیجه‌گیری
بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که در فرآیند شستن لباس به صورت دستی یا ماشینی، بایستی به برچسب و ویژگی‌های عروسک توجه کرده و متناسب با خصوصیات آن، اقدام به شستن عروسک نمود. در این مقاله، سعی کردیم روش‌ های شستن لباس به شکل دستی یا در ماشین لباسشویی را بیان نموده و مطالب و نکات مهمی را در این خصوص، در اختیار شما همراهان گرامی قرار دهیم. امیدواریم که با استفاده از دستورالعمل‌های مذکور، بتوانید به راحتی به شستن هر عروسکی بپردازید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...