۲ روش تمیز کردن کاغذ دیواری + وسایل مورد نیاز

۰۲ بهمن ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
تمیز کردن کاغذ دیواری
بسیاری از خانم‌های خانه‌دار یا افرادی که برای اداره و منزل از کاغذ دیواری استفاده می‌کنند، تصور می‌کنند که امکان شستشو و تمیز کردن کاغذ دیواری وجود ندارد و به همین دلیل پس از چند سال مجبور خواهند شد تا کاغذ دیواری خود را تعویض کنند و متحمل هزینه‌های سنگین شوند. بهتر است بدانید که انواع کاغذ دیواری‌های قابل شستشو و غیر قابل شستشو قابلیت تمیز کردن را دارند و باید همواره به آن اهمیت داده شود زیرا یکی از مهم‌ترین نکات در زیبایی منزل و ادارات، تمیزی کاغذ دیواری است. 

نکات مهم قبل از تمیز کردن کاغذ دیواری

یکی از نکات بسیار مهمی که باید قبل از شستشوی کاغذ دیواری به آن توجه کنید، توجه به جنس کاغذ دیواری است. به‌طور کلی کاغذ دیواری‌هایی که از لایه وینیل ( جنس پلاستیک ) یا اکریلیک تشکیل شده‌اند را قابل شستشو می‌گویند و کاغذ دیواری‌هایی که دارای لایه نازکی هستند و امکان عبور آب و رطوبت از آن‌ها وجود دارد را نوع غیر قابل شستشو می‌گویند. 
پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی یا جی پلاس از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.
شستشوی کاغذ دیواری

به‌طور خلاصه هر دو نوع این کاغذ دیواری‌ها قابلیت شستشو و تمیز کردن را دارند و باید بدانید که برای جلوگیری از ایجاد دوده و غبار بر روی آن‌ها، بهتر است تا به‌طور هفتگی با استفاده از یک دستمال با رطوبت پایین، اقدام به تمیز کردن دیوار‌های منزل یا اداره کنید. همچنین بهتر است تا بعد از استفاده از دستمال مرطوب، اینبار با استفاده از یک دستمال خشک دیوار را تمیز کنید تا از خیالتان از وجود هرگونه رطوبت بر روی دیوار راحت شود. 
پاک کردن کاغذ دیواری

نکته مهم دیگر این است که کاغذ‌های دیواری از جنس لایه وینیل یا اکریلیک را می‌توانید با استفاده از ترکیب مواد شوینده مانند: ریکا و آب شستشو دهید.
پیشنهاد می شود در صورت خرابی یا نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی یا جی پلاس از خدمات گلدیران استفاده نمایید.
شستشوی کاغذ دیواری با آب و ریکا

همواره توجه کنید، از حلال‌های بسیار قوی مانند استون برای شستشوی کاغذ دیواری استفاده نکنید، زیرا پس از مدت کوتاهی دچار صدمه خواهند شد. علاوه بر این، همواره در شستشوی قسمت‌هایی که رول‌های کاغذ دیواری بر روی یکدیگر می‌آیند، احتیاط کنید، زیرا در صورت عبور رطوبت، پس از مدت کوتاهی کاغذ دیواری از روی دیوار بلند خواهد شد. 
شستشوی کاغذ دیواری با حلال های بسیار قوی

همچنین اگر کاغذ دیواری مورد استفاده در منزل شما به اصطلاح دارای رنگ‌های گوناگونی است، قبل از استفاده از مواد شوینده، برای تمیز کردن آن دستمال آغشته به مواد شوینده را روی قسمتی از کاغذ دیواری که قابل رویت نیست امتحان کنید و اگر رنگ کاغذ دیواری پخش نشد، برای قسمت‌های دیگر نیز استفاده کنید. پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر اجاق گاز ال جی از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.

وسایل مورد نیاز برای گردگیری کاغذ دیواری
وسایل مورد نیاز برای گردگیری کاغذ دیواری

استفاده از تی
به طور کلی اگر قصد این را دارید تا به گردگیری کاغذ دیواری بپردازید، سعی کنید تا تی مخصوصی را برای گردگیری هفتگی کاغذ دیواری انتخاب کنید. برای این کار از بالا به پایین و سپس از چپ به راست اقدام به تی کشیدن کاغذ دیواری کنید. توجه کنید که در صورت نشستن غبار زیاد بر روی کاغذ دیواری، پس از مدت زمان کوتاهی این غبار‌ها، دوده‌ها و روغن‌های موجود در هوا را بر روی خود جذب خواهند کرد و آنگاه دیگر نمی‌توانید با استفاده از تی، کاغذ دیواری را گردگیری کنید. 

استفاده از جاروبرقی
توجه کنید که جاروبرقی را تنها می‌توانید با استفاده از برس مخصوص به خود بر روی کاغذ دیواری بکشید و در غیر اینصورت امکان ایجاد صدمه به کاغذ دیواری بالا می‌رود. یکی از نکات مهم دیگر در ارتباط با استفاده از جاروبرقی، این است که اگر دیوار شما بلند است و نیاز است تا گوشه‌های دیوار را نیز غبارگیری کنید، بهتر است تا از تی یا دستمال مرطوب استفاده کنید. 
 پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر جاروبرقی ال جی از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.
استفاده از جاروبرقی

ترفند‌های پاک کردن انواع لک از روی کاغذ دیواری

پاک کردن لکه جوهر یا ماژیک
زمانی که کودک شما بر روی کاغذ دیواری لکه جوهر میریزد، ممکن است فکر کنید که امکان پاک کردن لکه جوهر به هیچ‌وجه وجود ندارد اما اینگونه نیست. برای انجام این کار، در ابتدا با استفاده از یک سوهان یا چاقوی تیز، قسمت رویی جوهر را پاک کنید. البته دقت کنید که این کار به آرامی صورت گیرد. در ادامه یک پارچه نخی را روی لکه قرار دهید و اتو را با پایین‌ترین درجه روی پارچه قرار دهید تا پس از چند دقیقه، جوهر یا لکه ماژیک جذب پارچه شود. اگر باز هم لکه از بین نرفت، می‌توانید از اسپری کردن مقدار کمی الکل به پارچه استفاده کنید و سپس پارچه را روی محل جوهر قرار دهید و به آرامی شروع به پاک کردن آن کنید. 
ترفند‌های پاک کردن انواع لک از روی کاغذ دیواری

پاک کردن لکه چربی
برای انجام این کار نیز، بهترین کار استفاده از یک پارچه نخی یا حوله کاغذی است. ابتدا پارچه را روی لکه چربی قرار دهید و سپس اتو با پایین درجه را به مدت دو دقیقه روی پارچه قرار دهید تا لکه چربی جذب حوله شود. اگر این روش نیز جوابگو نبود، بهتر است تا مقدار کمی پودر بچه روی قسمت لکه قرار دهید و پس از چند دقیقه، با استفاده از یک اسفنج نرم آن را پاک کنید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره پاک کردن لکه فرش را بخوانید.
پاک کردن لکه از روی کاغذ دیواری

پاک کردن لکه شمع
اگر متوجه شدید که چند قطره از پارافین شمع بر روی کاغذ دیواری چکیده است، سعی کنید تا در ابتدا و با استفاده از یک چاقو، به آرامی آن را تمیز کنید. سپس با استفاده از مداد پاک‌کن، جای پارافین باقی مانده را نیز تمیز کنید. 
شستن کاغذ دیواری

و در آخر...
یکی از ارکان اصلی در زیبایی هر خانه‌ای، استفاده از کاغذ دیواری است. حالا اگر کاغذ دیواری منزل یا اداره شما به مرور زمان آلوده شود، دیگر آن زیبایی همیشگی را نخواهد داشت. به همین دلیل بهتر است تا همواره تمیز کردن کاغذ دیواری را جدی بگیرید. به‌طور کلی کاغذ دیواری‌های ضخیم‌تر که دارای لایه وینیل هستند را می‌توان با استفاده از پارچه آغشته شده به آب و مواد شوینده به‌طور هفتگی شستشو داد. همچنین کاغذ دیواری‌های نازک‌تر که به نوع غیر قابل شستشو معروف هستند را نیز می‌توان با استفاده از یک پارچه مرطوب تمیز کرد. همچنین اگر قصد پاک کردن لکه چربی از روی کاغذ دیواری را دارید، می‌توانید حوله کاغذی را روی لکه قرار دهید و سپس اتو با پایین‌ترین دما را روی آن‌ها قرار دهید تا لکه چربی از بین برود. 

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...