وقت آن رسیده که با گارانتی آشتی کنیم؟

۰۴ آذر ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

آشتی با گارانتی
همه چیز مرتب است. به هرجای خانه که پا می‌گذارید تمام وسایل در کمال آرامش و سلامت دارند کار خود را انجام می‌دهند. تا اینکه در بعدازظهر یک روز پاییزی، درست دو روز بعد از تمام شدن مهلت گارانتی، یخچالتان خراب می‌شود. ناگهان همه‌چیز برایتان تیره و تار می‌شود و از خودتان می‌پرسید که "چرا همه خراب شدناشونو میذارن برای پاییز؟" راستش جواب این سوال را ما هم نمی‌دانیم؛ اما می‌دانیم که اگر گارانتی لوازم خانگی خود را تمدید کرده بودید دیگر این سوال را نمی‌پرسیدید! بیشتر ما ایرانی‌ها از اهمیت تمدید گارانتی بی‌خبریم و گاهی هم به دلیل خاطرات بدی که از گارانتی داریم تن به این کار نمی‌دهیم! این مساله شاید باعث شود از گارانتی های معتبری هم که وجود دارند بی‌اطلاع بمانید و به‌خاطر یک مشکل کوچک در دستگاه مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف شوید. در مقاله امروز می‌خواهیم تمام ابهامات موجود درباره‌ی گارانتی را از بین ببریم و به شما نشان دهیم که چرا تمدید گارانتی (آن هم از نوع معتبرش) 100% به سود شماست. پس لطفاً ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

وقت آن رسیده که با گارانتی آشتی کنیم؟

گارانتی 100% برای شما هم پیش آمده است که هنگام خرید یک وسیله به دلیل اختلاف قیمت کوچکی که در محصولات باگارانتی و محصولات بی‌گارانتی وجود دارد، تردید به جانتان بیافتد. در این مورد به شما حق می‌دهیم که دچار شک و تردید شوید؛ چون ممکن است در تمام مدتی که از یک دستگاه استفاده می‌کنید دچار هیچ مشکلی نشود و پولی که بابت گارانتی داده بودید هیچ مشکلی را حل نکند. البته گاهی هم ممکن است گارانتی لازم شوید و وقتی که برای استفاده از خدمات گارانتی به شرکت موردنظر مراجعه می‌کنید متوجه شوید این گارانتی کاغذی بیش نبوده و هیچ دردی را دوا نمی‌کند! پس چه کنیم؟ بالاخره گارانتی به درد می‌خورد یا نه؟ در جواب این سوال یک پاسخ قاطع دارم: بله! گارانتی از واجبات است. اما نه هر گارانتی! این شمایید که باید موقع خرید یک محصول هوشیار باشید و محصولی را انتخاب کنید که گارانتی معتبر دارد. پس بیایید از امروز به بعد با گارانتی آشتی کنید و تمام تقصیرها را گردن آن نیاندازید. در ادامه این مقاله به شما می‌گوییم که گارانتی معتبر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و چرا باید آن را تمدید کرد.

از کجا بدانیم این گارانتی معتبر است؟

یک لحظه صبر کنید! اگر هیچ نیازی به گارانتی وجود ندارد پس چرا همه‌ی شرکت‌های دنیا برای تمام محصولاتشان گارانتی در نظر می‌گیرند؟ جواب واضح است. چون گارانتی یک گزینه‌ی خیلی خوب به سود مشتریست. درست است که مشتری با خرید محصولاتی که گارانتی معتبر دارند مبلغ بسیار ناچیزی را باید اضافه پرداخت کند؛ اما در عوض خیالش راحت است که اگر مشکلی پیش آمد، شرکت ارائه‌دهنده خدمات گارانتی، آماده است که مشکل را به شکلی حرفه‌ای برطرف کند. برای اینکه بدانید گارانتی که فروشنده روی آن اصرار می‌ورزد، اعتبار و تضمین لازم را دارد یا نه به نکات زیر توجه کنید.

1. تحقیق کنید تا گارانتی‌های واقعی را پیدا کنید

الان دیگر عصر، عصر ارتباطات است و با چند کلیک و یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید نظر افراد مختلف درباره موضوعات مختلف، از جمله گارانتی را بدانید. علاوه‌براین از دوستان و آشنایانتان هم سوال کنید تا نظرشان را درباره خدمات پس از فروش و گارانتی محصولاتی که تجربه خرید آن را داشته‌اند بدانید. اینطوری خیلی زود با شرکت‌ها و گارانتی‌های خوشنام آشنا می‌شوید.

2. شرایط گارانتی را به دقت مطالعه کنید

هر لوازم خانگی یا وسیله دیگری که می‌خرید، دفترچه گارانتی یا برگه گارانتی آن را به دقت مطالعه کنید تا با شرایط آن آشنا شوید. شرایط گارانتی برای محصولات مختلف متفاوت است و با کمی دقت و مقایسه می‌شود گارانتی معتبر را از غیر معتبر تشخیص داد.

3. به سابقه شرکت ارائه دهنده گارانتی توجه کنید

چند وقت پیش که در اینترنت به‌دنبال یک هندزفری با گارانتی معتبر بودم به تجربه یکی از کاربران برخوردم که در نوع خودش عجیب بود. اون نوشته بود چند وقت پیش یک هندزفری با گارانتی متفرقه خریده و وقتی که برای تعمیر خرابی آن به محل گارانتی مراجعه کرده متوجه شده که اصلاً چیزی به اسم شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی ایکس وجود ندارد و آن‌ها آدرس یک خانه را داده‌اند. تازه بعد از اینکه به این خانه مراجعه کرده و هندزفری را برای تعمیرات داده، نه تنها از او هزینه دریافت کرده‌اند، بلکه تعمیرات نتیجه‌بخشی هم انجام نشده! داستان وحشتناکی بود، نه؟ برای اینکه گیر چنین شرکت‌هایی نیافتید در وهله اول حواستان را جمع کنید و بعد به نام و سوابق شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی دقت کنید. شرکت‌های خوشنام زیادی وجود دارند که دارند این کار را انجام می‌دهند و مشتریان راضی خود را دارند. اینکه هر شرکتی تا چه اندازه به مشتریان و مشکلات ریز و درشت آن‌ها اهمیت می‌دهد خودش نشان دهنده‌ی کیفیت کاری این شرکت‌هاست. مثلاً به چند نمونه از فعالیت‌های شرکت گلدیران در این زمینه توجه کنید.

خدمات صورتی گلدیران

خدمات اکثر شرکت‌های گارانتی برای تعمیر و سرویس‌های نگهداری لوازم خانگیشان تکنسین‌های خود را به منزل مشتری‌ها می‌فرستند. این حرکت بسیار خوبیست و باعث می‌شود که مشتری به زحمت نیافتد؛ اما گاهی به دلیل شرایط فرهنگی که داریم، آقایان تمایل دارند خودشان حتماً در منزل حضور داشته باشند. اینطوری چند ساعتی مجبورند از کار و زندگی بزنند تا تکنسین به منزل مراجعه کند، مشکلات را برطرف کند و برود. گلدیران برای اینکه مشتری احساس آرامش خاطر کند و هیچ خللی در کار هیچ یک از اعضای خانواده ایجاد نشود، خدمات صورتی گلدیران را ارائه می‌کند. به این معنی که اگر مشتری بخواهد، به جای یک تعمیرکار مرد یک زوج به منزل او اعزام می‌شود.

تمدید گارانتی گلدیران
تمدید گارنتی گلدیران

گلدیران در ارائه‌ی خدمات پس از فروش به هیچ‌وجه کم نمی‌گذارد. یعنی چه؟ یعنی حتی پس از اینکه مهلت گارانتی شما تمام شد در صورتیکه که دستگاه شما شرایط تمدید گارانتی را داشته باشد، می‌توانید آن را دوباره تمدید کنید. .

خدمات ارتباط مشتریان گلدیران

مرکز ارتباط مشتریان گلدیران 365 روز سال، 24 ساعت شبانه روز، 7 روز در هفته آماده پاسخگویی به همه‌ی سوالات مشتریان است. این مرکز با میانگین پاسخگویی 7000 تماس در روز یکی از شلوغ‌ترین راه‌های ارتباطی مشتریان هم هست؛ اما با این حال به هیچ وجه پشت خط منتظر نمی‌مانید و در کمتر از 20 ثانیه می‌توانید با کارشناسان گلدیران صحبت کنید.

سرویس نگهداری گلدیران

 اگر به طور منظم و با قاعده به ماشینتان سر بزنید و آن را به تعمیرگاه ببرید و همیشه به موقع روغن و لاستیک آن را عوض کنید؛ عمر ماشین شما بسیار بیشتر خواهد بود و بازده بیشتری خواهد داشت. همین اتفاق در مواجهه با لوازم خانگی یا وسایل دیگر هم رخ می‌دهد. اگر به طور دقیق مستمر از آن‌ها نگهداری کنید خیلی دیرتر فرسوده و خراب می‌شوند. گلدیران با سرویس نگهداری همین کار را به طور منظم برای مشتریانش انجام می‌دهد.

حرف آخر

اگرچه مشکلاتی درباره‌ی گارانتی وجود دارد و گارانتی‌های تقلبی بسیار زیاد شده‌اند. اما این به معنای خرید محصولات بدون ضمانت نیست. چراکه با انجام چنین خریدهایی نمی‌توانیم به هیچ‌کجا برای پاسخگویی مراجعه کنیم. از طرفی چرا وقتی که می‌توانیم با اندکی تحقیق به گزینه‌ی مناسبی برای گارانتی دست یابیم، به کلی احتمال آن را در نظر نگیریم؟
 همچنین اگر مشکل یا سوالی در این رابطه داشتید خوشحال می‌شویم آن را در نظرات برای ما بنویسید تا به شما کمک کنیم.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۵:۰۰

سلام دوست عزیز. حتما شماره تلفن خود را در قسمت تماس با ما برای ما بفرستید تا در سریع‌ترین زمان مشکل شما را پیگیری کنیم.

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۰:۴۶

خدمات رسانی شما در استان بوشهر بخصوص در زمینه یخچال فریزر بسیار ضعیف است . حدود 6 ماه است دنبال نوارمغناطیسی درب یخچال فریزر ال جی و قفسه پلاستیکی جا میوه ای اش می گردم با خود شرکت گلدیران هم تماس گرفتم و استغاثه کردم اما پاسخی به من داده نشد . گفتند باشه چشم اما ما نه دو دیدیدیم و نه یک