راهنمای جامع تغییر حالت تابستانی به زمستانی در پکیج شوفاژ دیواری

۱۷ شهريور ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
تغییر حالت تابستانی به زمستانی پکیج

به زوی هوا سرد می‌شود و احساس می‌کنیم بهتر است سیستم گرمایشی را هر چه زودتر راه بیندازیم تا قبل از اینکه هوا خیلی سرد شود، سیستم گرمایشی ما آماده باشد. اگر از گرمایش کولرگازی استفاده می‌کنید، به سادگی می‌توانید از طریق کلیدهای روی کنترل کولر گازی، حالت گرمایش کولر گازی را فعال کنید و اگر دستگاه پکیج شوفاژ دیواری گلدیران دارید، قبلا در راهنمای دیگری تنظیم پکیج گلدیران برای زمستان را شرح داده‌ایم که می‌توانید به آن مراجعه کنید و تنظیمات تبدیل حالت تابستان به زمستان پکیج را انجام دهید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای نگهداری بهتر از پکیج راهنمای «نگهداری از پکیج» را نیز مطالعه نمایید.
در این راهنما راه‌اندازی پکیج‌های باقی برندها را نیز بررسی کرده و طریقه روشن کردن پکیج و نحوه راه‌اندازی حالت زمستانی پکیج را آموزش می‌دهیم.

تنظیم حالت زمستانی پکیج شوفاژ دیواری

تنظیم حالت زمستانی پکیج شوفاژ دیواری

برای زمستان و استفاده از پکیج در فصل‌های سرد لازم است تنظیمات مربوط به حالت زمستانی پکیج را انجام دهید تا دستگاه علاوه بر اینکه آب مصرفی و اصطلاحا آب بهداشتی را گرم می‌کند، آب مدار گرمایشی و رادیاتورها را نیز گرم کند. در نظر داشته باشید حتی در حالت زمستانی نیز اولویت با آب مصرفی است و اگر برای مدت زمانی آب مصرفی را باز کنید، دیگر رادیاتورها گرم نمی‌شود و گرمایش رادیاتورها رفته رفته کاهش می‌یابد.
معمولا در بیشتر برندها برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج، یک سلکتور وجود دارد که از طریق آن می‌توان دستگاه را بر روی حالت زمستانی، تابستانی و حالت خاموش قرار داد. می‌توانید از طریق این سلکتور وضعیت و مد کاری دستگاه را تغییر دهید. نحوه روشن کردن پکیج در حالت زمستانی به این شکل است که ابتدا باید مد کاری آن تعیین شود. برای تنظیم مد معمولا شکل خورشید، دانه‌ی برف و حالت خاموش را بر روی سلکتور مشاهده خواهید کرد که برای گرم شدن رادیاتورها و استفاده از شوفاژ باید سلکتور مربوط به مد کاری پکیج را بر روی حالت دانه‌ی برف قرار دهید تا رادیاتورها گرم شود.

راه اندازی مسیر سیکل گرمایشی پکیج شوفاژ دیواری

راه اندازی مسیر سیکل گرمایشی پکیج شوفاژ دیواری

پکیج‌‌ها یک لوله برای آب مدار گرمایشی و یک لوله برای مدار آب بهداشتی دارند؛ برای راه اندازی شوفاژ در زمستان لوله‌ی مدار گرمایشی، آب گرم را برای انتشار گرمایش از پکیج به سمت رادیاتورها و یا دیگر دستگاه‌های گرمایشی همانند گرمایش از کف و فن کوئل منتقل می‌کند. معمولا اولین لوله از سمت چپ که قطر بیشتری نسبت به لوله‌ی آب مصرفی دارد، مربوط به مدار گرمایشی است و برای گرم شدن محیط دقت داشته باشید شیر این لوله باز باشد. شیرهای اهرمی اگر در راستای لوله قرار گیرند، در وضعیت باز بوده و اگر بر خلاف لوله قرار گیرد، در وضعیت بسته هستند.

برای جلوگیری از بروز ایراد در پکیج شوفاژ دیواری،
سرویس دوره‌ای دستگاه را انجام دهید.

باز کردن مسیر رادیاتورها برای گرم شدن محیط

باز کردن مسیر رادیاتورها برای گرم شدن محیط

اگر برای گرمایش محیط از رادیاتور استفاده می‌کنید برای روشن کردن حالت زمستانی و وضعیت گرمایشی دستگاه لازم است شیر رادیاتورها را باز کنید. پس از آن، برای هواگیری رادیاتورها، پیچ هواگیری رادیاتور که در قسمت بالای رادیاتورها قرار دارد را باز کنید و پس از تخلیه‌ی چند قطره آب، آن را ببندید. در صورتی که رادیاتورها هواگیری نشود، دستگاه صدای غیرطبیعی می‌دهد و علاوه بر آن گرما به طور یکنواخت در تمامی قسمت‌های رادیاتورها منتشر نخواهد شد. با مراجعه به راهنمای روش صحیح هواگیری رادیاتور پکیج می‌توانید از تمامی مراحل آن مطلع شوید. در نظر داشته باشید برای اینکه گرما به طور یکنواخت در تمامی رادیاتورها منتشر شود، لازم است شیر نزدیک‌ترین رادیاتور به پکیج را به صورت نیمه باز کنید، پس از آن، شیر رادیاتور بعدی را کمی بیشتر باز کنید، و در نهایت شیر رادیاتور آخر را به طور کامل در وضعیت باز قرار دهید تا آب گرم به طور یکسان در تمامی رادیاتورها جریان پیدا کند و تمام فضا را گرم کند.

آموزش تنظیم دمای شوفاژ

آموزش تنظیم دمای شوفاژ

برای گرمای رادیاتورها لازم است دمایی تعیین نمایید تا رادیاتورها به اندازه‌ی دمای تعیین شده گرم شود و سپس شعله خاموش گردد. تنظیمات پکیج شوفاژ دیواری در برخی برندها به صورت دیجیتالی انجام می‌شود و در برخی مدل‌های دیگر با کلید سلکتوری مربوط به تنظیمات رادیاتورها که معمولا علامت رادیاتور در بالای آن قرار دارد، می‌توانید دما را تنظیم نمایید. معمولا دمای حدود 45 تا 65، درجه دمای مناسبی است و بازه‌ی دمایی خیلی خوبی برای گرمایش محیط می‌باشد؛ در صورتی که دما را در این بازه تنظیم کنید، معمولا گرمای بالای رادیاتورها موجب ناراحتی شما نخواهد شد. البته در بیشتر برندها شما می‌توانید دمایی بین 40 یا 45 الی 80 یا 85 درجه‌ی سانتی گراد را انتخاب کنید. بازه‌ی دمایی سیستم رادیاتورها با سیستم گرمایش از کف تفاوت دارد و این به دلیل نوع سیستم گرمایشی است. شما می‌توانید در دفترچه راهنمای پکیج بازه‌ی درجه دمایی دستگاه را مشاهده نمایید.

تنظیم فشار بار پکیج شوفاژ دیواری

تنظیم فشار بار پکیج شوفاژ دیواری

یکی از نکات بسیار مهمی که می‌بایست رعایت شود، تنظیم فشار پکیج بر روی درجه‌ی استاندارد است. فشار در واقع نشان می‌دهد که داخل پکیج و سیکل آن چقدر آب وجود دارد و آیا میزان آب داخل دستگاه به اندازه‌ای است که پکیج به خوبی کار کند یا خیر. معمولا فشار پکیج در همه‌ی برندها می‌بایست بین 1 تا 1.5 بار قرار گیرد که البته در حین کار دستگاه، به دلیل اینکه آب داخل پکیج گرم می‌شود و فشار بالا می‌رود، عقربه‌ی فشارسنج پکیج فشار بالاتری را نمایش خواهد داد که این طبیعی است؛ زیرا به دلیل رابطه‌ی مستقیم فشار و دما، به دلیل افزایش دما، فشار هم بالا خواهد رفت که بر روی فشار سنج، افزایش فشار را مشاهده می‌کنید.
زیر پکیج یک شیر پرکن قرار دارد که در بیشتر برندها به رنگ آبی است ولی ممکن است به رنگ مشکی نیز باشد. این شیر ممکن است سمت راست و یا سمت چپ زیر دستگاه باشد و در تمامی برندها در یک محل ثابت نیست. برای تنظیم کردن و بالا بردن فشار پکیج، شیر پرکن پکیج را خلاف جهت عقربه‌های ساعت باز کنید و پس از اینکه فشار به حد نرمال رسید، شیر پرکن را ببندید. اگر فشار بالا نمی‌آید، بهتر است صبح زود و یا شب هنگام اقدام به تنظیم فشار پکیج نمایید تا با توجه به فشار کم آب، امکان ورود آب به دستگاه و تنظیم فشار پکیج وجود داشته باشد. توصیه می‌کنیم هر ساله برای سرویس دوره‌ای پکیج گلدیران اقدام نمایید و دستگاه را برای سرویس به کارشناس ماهر تحویل دهید.

تنظیم درجه اختلاف دمایی پکیج

پکیج شوفاژ دیواری تا زمانی که دمای آب رادیاتورها به حد انتخابی شما برسد کار می‌کند و پس از آن شعله‌ی دستگاه خاموش می‌شود. زمانی که دمای رادیاتورها به اندازه‌ی دمای تعیین شده در قسمت درجه‌ی Delta T یا همان درجه اختلاف دمایی مدار گرمایشی پایین بیاید، مجدد شعله روشن خواهد شد. در قسمت تنظیمات درجه اختلاف دمایی پکیج می‌توانید دمای مورد نظر را در هر برند دستگاه به صورت دیجیتالی یا مکانیکی در بازه‌ای معین تنظیم کنید. تنظیم صحیح این درجه می‌تواند به گرمایش مناسب محیط کمک کند.
بیشتر پکیج‌ها این تنظیمات را دارد و می‌توانید آن را با علامت Delta T که علامت مثلث و حرف T می‌باشد تنظیم کنید؛ اگر تنظیمات پکیج شما به صورت دیجیتالی می‌باشد و چنین گزینه‌ای در منوی دیجیتالی پکیج قابل مشاهده نیست، می‌توانید در این مورد دفترچه راهنمای دستگاه را بررسی نمایید.

برای نگهداری بهتر پکیج در زمستان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

اکنون که تنظیمات حالت زمستانی پکیج را انجام دادید، برای استفاده‌ی بهینه و همچنین نگهداری بهتر از دستگاه، نکاتی که در ادامه گفته می‌شود را رعایت نمایید:

  • لطفا پکیج را به دلیل دمای بالای محیط و گرمای زیاد خاموش و روشن نکنید؛ بهتر است دمای مناسبی برای آن تنظیم کنید تا نیاز نباشد دستگاه را خاموش نمایید.
  • اگر در زمستان برای چند روز قصد نداشتید از پکیج استفاده کنید، لطفا برق، آب و گاز دستگاه را قطع نکنید تا سیستم آنتی فریز دستگاه به طور اتوماتیک عمل کرده و از آسیب به پمپ پکیج جلوگیری کند.
  • فشار بار دستگاه را در بازه‌ی استاندارد تنظیم کنید و دقت داشته باشید که فشار بیش از اندازه بالا نرود؛ اگر فشار دستگاه بالا برود از شیر اطمینان آب نشت می‌کند.
در نهایت اگر دستگاه پکیج شما دچار مشکل شد، با مراجعه به راهنمای شایع‌ترین ایرادات پکیج می‌توانید به سادگی مشکل دستگاه را رفع نمایید.

نیاز به خدمات تعمیر پکیج دارید؟
برای صحبت با متخصصان گلدیران درخواست خود را ثبت کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۳:۵۹

چطوری میشه از پکیج پرستیژ استفاده کرد ایا راهنمایی دارین؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۷:۱۳

سلام و وقت به خیر؛ بله در این مورد میتونید به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: csgl.ir/pgb موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۵:۳۷

سلام برای تعمیر پکیج رنج قیمت شما چقدر هست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۵:۵۷

سلام و وقت به خیر؛ بستگی به ایراد دستگاه داره و لازمه دستگاه از طرف کارشناس بررسی بشه. لطفا برای اعلام نظر در مورد قیمت تعمیرات در لینک زیر درخواست تعمیرات ثبت کنید: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

در حال ثبت...