راهنمای استفاده از قرص ظرفشویی

۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
راهنمای استفاده از قرص ظرفشویی

مهمترین عامل در ارائه بهترین عملکرد از ظرفشویی‌ها انتخاب شوینده مناسب برای دستگاه شما و شناخت کامل شما از آن‌ها میباشد. پس باید به خوبی تمام شوینده های مورد نیاز ظرفشوییتان را بشناسید تا ظروف شما همیشه تمیز و براق باشند. در این مقاله درباره یکی از شوینده های مهم و تاثیر گذار در شستشو یعنی قرص برای ظرفشویی‌ها و نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی صحبت کردیم تا با شناخت کافی بتوانید بهترین استفاده را از محصول خود داشته باشید. پس در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین نکات را یاد بگیرید.
در مقاله راهنمای استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی درباره موارد زیر صحبت کردیم :
قرص ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح داده ایم تا با دانش و آگاهی به استفاده از این شوینده بپردازید. مهم ترین نکاتی که نیاز است درباره ظرفشویی بدانید را برای شما تهیه کردیم که از طریق لینک زیر قابل مشاهده میباشند.

بهترین نکات را درباره ظرفشویی خود بدانید

شوینده های ماشین ظرفشویی

شوینده های مورد نیاز را درمقاله هرآنچه که باید راجع به شوینده ظرفشویی بدانید برای شما توضیح داده‌ایم. همانطور که بیان شد، چند نوع شوینده در ظرفشویی استفاده میشود که انواع شوینده ظرفشویی را برای کارکرد بهتر در دستگاه برایتان توضیح دادیم. اصلی‌ترین شوینده مورد نیاز ظرفشویی، به شرح زیر است که در این مقاله درباره قرص ماشین ظرفشویی دقیق تر صحبت میکنیم.
  1. قرص ماشین ظرفشویی

  2. پودر ظرفشویی

  3. ژل ماشین ظرفشویی

  4. نمک ظرفشویی

  5. جلادهنده ماشین ظرفشویی

    شوینده های ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی چیست؟

این قرص‌ها به شکل مکعب مستطیل هستند که میبایست آنها را در محفظه شوینده ظرفشویی قرار دهید. قرص‌ ظرفشویی دارای چند آنزیم هست که وجود این آنزیم ها باعث میشود شست و شو به شکل بهتری انجام شود. این قرص‌ میتواند لکه‌ها را با نتیجه بهتری پاک ‌کنند. این شوینده فرموله شده تا عملیات شستشو را بهتر انجام دهد. هر مقدار قرص شوینده برای یک حجم از ظروف مناسب می باشد.

انواع قرص های ظرفشویی

3 نوع قرص مخصوص ظرفشویی در بازار از آن‌ها نام برده شده است.
  • قرص ظرفشویی کلاسیک

قرص ماشین ظرفشویی کلاسیک،  مثل پودر شستشو عمل میکند و نمک و جلادهنده ندارند.
  • قرص ظرفشویی 3 کاره

قرص 3کاره ظرفشویی، گفته میوشد که پودر، نمک و جلاهنده نیز دارا میباشند.
  • قرص ظرفشویی کوانتوم

اعلام شده که قرص کوانتوم علاوه بر اینکه دارای قابلیت های دو قرص بالا میباشد، قابلیت ویژه ای هم دارد که کمک به شستشوی بهتر ظروف میکند.

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی (ال جی)

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

راهنمای استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از آن به شرح زیر میباشد :
  1. به توضیحات روی جعبه قرص ها توجه کنید.
  2. سپس قرص را از جعبه آن خارج کنید.
  3. قرص را را درون محفظه جاپودری قرار دهید.
  4. البته بعضی از قرص های ظرفشویی باید از لفافشون خارج شوند ولی برای برخی دیگر نیازی به این کار نیست.
  5. درب جاقرصی ظرفشویی را ببندید.
  6. در مرحله آخر برنامه شستشو را انتخاب کنید.

چند نکته مهم هنگام استفاده از قرص ظرفشویی

  • از قرص های اصل و مرغوب استفاده کنید.
  • اگر قرص به خوبی ظروف را تمیز نکرد احتمال دارد که قرص تقلبی باشد.
  • مواد شوینده ظرفشویی به صورت اتوماتیک بین مراحل شستشو استفاده می‌شود.
  • فرقی نمی‌کند که از پودر استفاده می‌کنید یا قرص، دستگاه شما در هر دو حالت به نمک نیاز دارد.
  • باز بودن درب محفظه جا پودری پس از اتمام کار کاملا طبیعی می‌باشد.
  • برای آگاهی از میزان کافی استفاده از مواد شوینده باید به دستور العمل ذکر شده در دفترچه راهنما مدل محصول خود مراجعه کنید.
  • به صورت دوره ای از ژل و قرص استفاده کنید تا بیشترین راندمان را داشته باشد.

قرص ظرفشویی و مقایسه آن با شوینده های دیگر ظرفشویی

قرص ظرفشویی و مقایسه آن با شوینده های دیگر ظرفشویی

طریقه استفاده از قرص ظرفشویی سه کاره

حتما در صورت استفاده از قرص سه کاره ظرفشویی  باز هم استفاده از نمک ظرفشویی ضروری می باشد.
اگر از قرص سه کاره ظرفشویی  استفاده کردید و روی ظرف ها دارای لک آب دیدید، حتما از جلادهنده استفاده کنید. چون جلادهنده داخل قرص از همان ابتدا وارد سیکل شده و تا زمانی که نیاز به جلادهنده هست تقریبا  70% میزان اولیه باقی می‌ماند.

نکات استفاده از قرص های شستشو سه کاره در ظرفشویی

اگر از قرص‌ چند کاره ظرفشویی استفاده کردید حتما از نمک نیز استفاده کنید. چون نمک برای احیا سازی رزین است و قرص ها به تنهایی توانایی این عمل را ندارند.

ژل ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی دارای ترکیب پایه آب هست و به همین دلیل سبب میشود که راحت‌تر در آب حل ‌شوند. دقت کنید که هرگز از مایع ظرفشویی دستی به جای ژل مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده نکنید چون این عمل به ظرفشویی شما آسیب خواهد زد.

پودر ماشین ظرفشویی

باید از پودر شوینده ظرفشویی استفاده کنید که شفاف باشد، مرطوب و گلوله شکل نباشد و بوی تندی هم ندهد.

تفاوت بین شوینده های ماشین ظرفشویی : ژل، قرص و پودر

تفاوت بین شوینده های ماشین ظرفشویی : ژل، قرص و پودر

این روزها قرص و ژل ظرفشویی محبوبیت بیشتری نسبت به پودر ظرشویی قدیمی پیدا کرده است و بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از علت‌های محبوبیت این دو نوع شوینده اندازه گیری راحت مقدار مناسب آن باتوجه به برنامه، کثیفی ظروف و احتمال کمتر ریختن آن بر روی زمین هست. میتوانید میزان شوینده قابل استفاده در هر برنامه از ظرفشویی را به تفکیک در مقاله راهنمای شستن ظرف در ماشین ظرفشویی مطالعه و بررسی کنید.

براقی ظروف شما یکی از افتخار ماست

اگر بتوانیم با اطلاعاتی که به شما از طریق مقالات و ویدئوهای آموزشی میدهیم و در براقی و تمیزتر شدن ظرف هایتان کمک کنیم، به یکی از افتخارات ما تبدیل میشود.
همه ی هدف ما با انتشار این مقالات، بهبود استفاده شما از عملکرد دستگاهتان، شناخت محصول و لوازم جانبی مربوط به آن ها میباشد. در مقالات زیادی درباره کیفیت شستشو بهتر ظروف در ظرفشویی و شناخت شوینده های مورد نیاز آن برای شما گفته ایم. با مطالعه آن‌ ها میتوانید بهترین استفاده را از محصولتان داشته باشید.
میتوانید با ثبت سوالات خود در انتهای این مقاله ابهامات خود و خوانندگان دیگر در موضوعاتی که برای شما پیش آمده را از بین ببرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

غلامرضا الله دادی
۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۷:۲۳

سلام. در مورد قرص ماشین ظرفشویی از فروشگاههای قلهک و ظفر گلدایران پرس و جو کردم. گفتند به تازگی قرصی به نام های وایت عرضه شده که مورد تایید گلدایران هست و کیفیت بالایی دارد و با استفاده از آن نیاز به نمک و جلادهنده نیست. دو سئوال دارم. با توجه به اینکه در فروشگاه اینترنتی گلدایران عرضه نشده، مورد تایید شما هست؟ دوم اینکه واقعا نیازی به استفاده از جلادهنده و نمک نیست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۰۷:۵۱

سلام و وقت بخیر، بله پیشنهاد همکاران ما باتوجه به عرضه قرص هپی وایت توسط گلدیران کاملا صحیح است. پیشنهاد ما این است که حتما از قرص ماشین ظرفشویی با کیفیت ( توصیه شده توسط گلدیران جهت مناسب بودن آن برای دستگاه ها (هپی وایت) ) استفاده کنید. وهمینطور توجه داشته باشید که که نیاز است حتما در کنار قرص ماشین ظرفشویی با کیفیت ( مثل هپی وایت از نمک ظرفشویی آن) نیز استفاده نمایید. قرص ظرفشویی هپی وایت در فروشگاه آنلاین قابل عرضه است که میتوانید برای تهیه آن به لینک زیر مراجعه کنید. به زودی سبد کامل شوینده های هپی وایت در سایت موجود خواهد شد. موفق باشید. https://cs.goldiran.ir/shop/main/%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C

1 1
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۰:۰۵

سلام بهترین قرص برای ظرفشویی ال جی چه برندی و پیشنهاد میکنید؟ همینطور میخوام بهترین قرص در ظرفشویی جی پلاس رو هم بدونم. ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۰:۱۴

سلام و وقت به خیر؛ برندهای مورد تایید شرکت گلدیران نت پلاس، لودویک، کلارو، Clean tabs، Natar و ... هست که از فروشگاه آنلاین گلدیران میتونید تهیه کنید. لینک فروشگاه گلدیران: https://cs.goldiran.ir/product/category/87/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۴:۴۷

سلام فرق قرص 3کاره با ژل ظرفشویی 3کاره چیه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۵:۳۸

سلام و وقت به خیر؛ تفاوت زیادی در نحوه شستشو نداره اما اگر میزان ظروف کم هست، میتونید از ژل استفاده کنید که قرص اسراف نشه چون شاید قرص کامل یا حتی نصف قرص برای شستشو لازم نباشه. موفق باشید

در حال ثبت...