مشکلات مخزن شوینده ظرفشویی

۰۷ آبان ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سوالات بسیاری در خصوص مخزن مواد شوینده ظرفشویی، عدم پخش شوینده، حتی بسته و باز نشدن درب مخزن شوینده مطرح است که در این مطلب به توضیح تمام موارد به طور کامل پرداخته‌ایم.

علت عدم پخش شوینده در ماشین ظرفشویی

چه عواملی باعث می شود که شوینده در ظرفشویی استفاده نشود؟

1.باز نشدن درب جاپودری

بعد از گذشت حدود 20 دقیقه از شروع کار ظرفشویی ال جی، درب جاپودری به صورت اتومات باز میشود. در صورتیکه در حین کار درب ظرفشویی باز نشد نیاز به مراجعه تکنسین برای تعمیر ظرفشویی است.

2.ظاهر شدن Error و خطا در ماشین ظرفشویی

درصورتیکه ظرفشویی حین شستشو ارور، خطا و پیغام دهد همین امر موجب توقف عملکرد دستگاه می‌شود. پس کار ظرفشویی نیمه تمام میماند و ممکن است مواد شوینده استفاده نشده باشد. در صورت ظاهر شدن ارور در ماشین ظرفشویی به قسمت خطاهای متداول دستگاه در سایت مراجعه کنید و موضوع را ریشه یابی کنید.

3.کیفیت مواد شوینده ظرفشویی

گاهی ماشین ظرفشویی هیچ مشکلی ندارد اما قرص یا پودر در آب حل نمیشوند که در این صورت نیاز است مواد شوینده را عوض کنید. البته حتما به تاریخ انقضا مواد شوینده ظرفشویی و میزان متناسب استفاده از آن نسبت با برنامه‌ی انتخابی نیز توجه داشته باشید.

4.چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

گاهی امکان دارد در ماشین ظرفشویی ال جی ظروفی که در طبقه پایین، نیمه سمت چپ یعنی ردیف جلو چیده شده طوری قرار گرفته‌اند که مانع از باز شدن درب جاپودری شده است. برای امتحان کردن این موضوع میتوانید در قست ذکر شده ظرفی نچینید و ماشین ظرفشویی را روشن کنید.

چرا پودر و قرص بر روی ظروف در ظرفشویی باقی میماند؟

دقت داشته باشید درصورتیکه که قرص بر روی ظروف در ظرفشویی باقی می‌ماند به نکات بیان شده توجه کنید.
  • حتما از قرص یا پودر مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اما در برنامه‌ی Pre wash ماشین ظرفشویی ظرفشویی ال جی از شوینده استفاده نکنید.
  • باید شوینده را متناسب با برنامه انتخابی بریزید و به میزان استفاده از شوینده دقت کنید. درصورتیکه که ظرفشویی شما ال جی میباشد برای اطلاعات دقیقِ میزان استفاده از شوینده در هر برنامه، به راهنمای جلوگیری از باقی ماندن پودر یا قرص بر روی ظروف مراجعه کنید.
  • در صورتی که کف حاصل از مواد شوینده در لیوان‌ها یا داخل دستگاه باقی می‌ماند، درجه‌ی جلادهنده را کاهش دهید.
  • اگر تمام موارد را بررسی و رعایت کردید اما همچنان قرص یا پودر داخل ظرفشویی باقی می‌ماند، ممکن است به دلیل کیفیت شوینده باشد که کامل در آب حل نمی‌شود.

چرا مواد شوینده در مخزن شوینده ظرفشویی باقی میماند؟

  1. در صورتیکه مواد شوینده در مخزن شوینده ماشین ظرفشویی باقی ماند و استفاده نشد، باید بررسی کنید که به اندازه کافی مواد شوینده را داخل مخزن شسشتو ظرفشویی اضافه کرده باشید. برای اطلاع دقیق میزان استفاده از شوینده میتوانید به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید. مثلا در برنامه شسشتو با زمان کم، باید مواد شسشتو به مقدار کافی باشد چون در غیر این صورت ممکن است که مواد شوینده در مخزن باقی بماند و استفاده نشود.
  2. دقت داشته باشید که چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را به شکلی انجام دهید که مانع از چرخش بازوی اسپری آب ظرفشویی نشود. برای راهنمایی دقیق می‌توانید وارد قسمت دانستی‌های سایت شوید و مقاله نحوه صحیح چیدمان ظروف در ظرفشویی را مطالعه کنید.

علت بسته نشدن درب مخزن شوینده ظرفشویی چیست؟

در صورت بسته نشدن درب مخزن شوینده ماشین ظرفشویی امکان دارد که درب مواد شوینده بخاطر تکه‌های مواد غذایی بسته نشود یا ممکن است مواد شوینده داخل و کنار آن گیر کرده باشد، پس بهتر است اطراف محفظه مواد شوینده را قبل از شروع کار کاملا با یک مسواک تمیز کنید و سپس درب را ببندید.
درصورتیکه مجموع موارد را چک کردید و مشکل مخزن مواد شوینده در ظرفشویی برطرف نشد نیاز به مراجعه و بررسی از سوی تکنسین می‌باشد.
نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی دارید؟

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...