علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی + راه‌ حل

۱۶ مهر ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

گاهی امکان دارد که ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نکند و یا تخلیه به درستی انجام نشود. در چنین مواقعی نیاز است که به چند نکته دقت داشته باشید.
ممکن است علت ارور OE ماشین ظرفشویی ال جی و عدم تخلیه آب یکی از موارد زیر باشد:
  1. عدم تمیز بودن فیلترهای ماشین ظرفشویی
  2. موارد مربوط به فاضلاب منزل یا شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی
  3. ایرادات مربوط به پمپ تخلیه و ...
در صورت عدم تخلیه آب ظرفشویی ال جی دستگاه  پیغام  OE خواهد داد. پس این پیغام در ماشین ظرفشویی ال جی نشانه مشکل در تخلیه آب است.
  • اقداماتی نیاز است برای بررسی عدم تخلیه و حل مشکل  آن چک کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.
    فیلتر و لگنچه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.  بعد از هر بار شستشو باید فیلتر و لگنچه را با آب داغ و شوینده و فرچه تمیز کنید تا به مرور  دچار گرفتگی در تخلیه ظرفشویی نشود.
  • ارتفاع شلنگ تخلیه را چک کنید چون شلنگ تخلیه حتما باید به اندازه ارتفاع دستگاه یعنی حداقل 77 سانتی متر  و حداکثر یک متر  بالا آمده و بعد به فاضلاب وصل شود.
  • دقت داشته باشید که شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی دچار پیچ و تاخوردگی نشده باشد.
  • محلی که آب در ظرفشویی از آن تخلیه می‌شود را چک کنید چون ممکن است دستگاه سالم باشد ولی محلی که باید آب تخلیه شود مسدود باشد.
  • میزان فرو رفتن شلنگ تخلیه ظرفشویی به داخل فاضلاب را چک کنید زیرا نباید سر شلنگ به آب رسیده باشد.
    نکته :
    امکان دارد علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل این باشد که دستگاه حین کار خاموش شده و کار کامل انجام نشده به همین دلیل آب تخلیه نشده باشد.
    دقت داشته باشید که در صورتیکه مشکل را بررسی کردید و ایراد رفع نشد نیاز است برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی درخواست خود را ثبت کنید.
    درصورت نیاز به تعمیر ظرفشویی درخواست خود را ثبت کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ۱۰:۴۰

علت عدم تخلیه آب ظرفشویی رو از این مطلب خوندم ولی فاضلاب خود ظرفشویی گرفتگی داشت باید یه فردی غیر از تکنسین بیاد تا مشکل رو حل کنه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ۱۰:۵۳

سلام و وقت به خیر؛ اگه منظورتون فیلتر ظرفشویی هست و پس از اینکه خودتون تمیز کردید باز هم تخلیه دستگاه انجام نمیشه باید کارشناس دستگاه رو بررسی کنن اما اگه منظورتون فاضلاب منزل هست باید مشکل فاضلاب از طرف کسی که این کار رو بلدند رفع بشه. موفق باشید

در حال ثبت...