علت بوی فاضلاب ماشین لباسشویی چیست؟

۲۱ بهمن ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
علت بوی فاضلاب ماشین لباسشویی چیست؟
عواملی میتواند موجب بوی بد و ناخوشایند در لباسشویی شود. شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا لباسشویی بوی بدی میدهد؟ آیا این بو نشان دهنده مشکل و ایراد در دستگاه میباشد؟ اگر این موضوع حس ناخوشایندی به شما میدهد و به دنبال راهکار از بین بردن بو هستید در ادامه با ما همراه باشید تا روشهای از بین بردن بوی فاضلاب ماشین لباسشویی را برایتان بیان کنیم.

چرا ماشین لباسشویی بو گرفته و چگونه آن را برطرف کنید؟ 

رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی خیلی کار سختی نیست و برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی که دغدغه بسیاری از خانم های خانه دار است کافی است اقدامات لازم را انجام دهید. برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی چه باید کرد؟
عواملی ممکن است موجب بوی فاضلاب در ماشین لباسشویی شود. بنابراین توصیه می‌کنیم به این نکات توجه داشته باشید و راه‌حل برطرف کردن این مشکلات را مطالعه کنید : 
  1. آلودگی لاستیک دور درب لباسشویی

  2. آلودگی فیلتر پمپ تخلیه

  3. آلودگی جاپودری لباسشویی

  4. برگشت آب از فاضلاب به داخل ماشین لباسشویی

  5. بستن درب لباسشویی بلافاصله پس از اتمام کار

  6. عدم خارج نمودن لباس‌ها بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی

پس با دانستن چند نکته ساده میتوانید علت بوی بد ماشین لباسشویی رو پیدا کنید و از آن برای همیشه خلاص شوید.

آلودگی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

آلودگی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

دقت داشته باشید که معمولا بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی و بعد از پایان کار دستگاه مقداری آب روی لاستیک درب باقی میماند که باید با یک دستمال آن را خشک کنید. زیرا به مرور زمان، خشک نکردن این آب جمع شده در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی میتواند موجب بوی فاصلاب در لباسشویی، کپک، کثیفی و حتی پوسیدگی و پارگی دور لاستیک شود. در مقاله‌های بعدی نحوه تمیز کردن لاستیک دور درب لباسسشویی را به طور کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

کثیف بودن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی

آلودگی و کثیفی فیلتر تخلیه لباسشویی میتواند یکی از دلایل بوی فاضلاب در لباسشویی شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است که هر چند وقت یکبار فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی را باز کرده و تمیز کنید. محل قرارگیری فیلتر لباسشویی ال جی در جلو ماشین قسمت پایین است. برای اطلاع دقیق از محل قراگیری فیلتر پمپ تخلیه در لباسشویی خود میتوانید به دفترچه راهنما محصول خود رجوع کنید.

کثیف بودن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی

برای آموزش تمیز کردن فیلتر لباسشویی توجه کنید که در ماشین لباسشویی ال جی برای تمیز کردن فیلتر تخلیه، درپوش فیلتر پمپ را جدا کرده و شلنگ جلوی ماشین را آزاد کنید. سپس درپوش را از شلنگ جدا کرده و به این ترتیب، آب باقیمانده درون آن را تخلیه کنید. پیچ فیلتر پمپ را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا فیلتر باز شود. فیلتر لباسشویی را بشویید و قسمت داخلی پمپ را با برس کاملا تمیز کنید. در نهایت، فیلتر را بسته و درپوش شلنگ را در جای خود قرار دهید.
دقت داشته باشید که در لباسشویی‌های دوقلو ال جی امکان بررسی کردن فیلتر پمپ تخلیه وجود ندارد و فقط شلنگ تخلیه میتوانید چک کنید. برای آموزش بیشتر در این زمینه مشاهده ویدئو نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی ال جی را به  شما پیشنهاد میکنیم.

تمیز نبودن جاپودری لباسشویی

تمیز نبودن جاپودری لباسشویی

گاهی امکان دارد که مقداری پودر زیر کشوی جاپودری یا در کشو جا پودری باقی بماند و به مرور زمان موجب ایجاد بوی نامناسب شود. اگر زیر کشوی جا پودری مقداری شوینده یا پودر جمع میشود بعد از پایان کار لباسشویی باید مقداری کشو را خارج کنید و با یک دستمال مرطوب، پودر باقی مانده را پاک کنید.
برای رخ ندادن چنین مشکلاتی، نیاز است که میزان پودر متناسب با برنامه شستشو و حجم لباس باشد و مقدار پودر بیشتر از نصف ظرفیت جاپودری نباشد. اصلا از مواد شوینده ای که مرطوب شده است استفاده نکنید. اگر که فشار آب منزل پایین باشد امکان جا ماندن پودر در جاپودری وجود دارد. پس نیاز است که در چنین مواقعی جا پودری و محل قرار گیری جاپودری را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن جاپودری لباسشویی

پس از مدتی مواد شوینده و نرم کننده موجود در کشو رسوب می‌کند. این موضوع میتواند موجب بوی فاضلاب در لباسشویی شود. پس بهتر است که کشو جاپودری را هرچند وقت یکبار شستشو دهید.
برای خارج کردن کشو جاپودری با توجه به مدل لباسشویی، قسمت مشخص شده را فشار دهید و کشو را به سمت خود بکشید تا خارج شود. برای سهولت در تمیز کردن می‌توانید قسمت نرم کننده را در صورت امکان نیز جدا کنید.
برای اطلاع از نحوه تمیز کردن جاپودری لباسشویی، در صورت امکان کشوی مواد شوینده را خارج کنید، زیر شیر آب بشویید و داخل حفره جاپودری را با یک مسواک تمیز کنید.
در صورتیکه موفق به تمیز کردن جاپودری نشدید و روش تمیز کردن جاپودری برای شما سخت بود می‌توانید ویدئو نحوه تمیز نگهداشتن جاپودری ماشین لباسشویی را مشاهده کنید در غیر این صورت برای سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی از تکنسین‌ کمک بگیرید.

برگشت آب از فاضلاب به داخل ماشین لباسشویی

نحوه تمیز کردن جاپودری لباسشویی

گاهی بعد از 24 ساعت استفاده قبلی از دستگاه، درون لباسشویی پر از آب میشود اما این آب تمیز نیست و بوی فاضلاب از لباسشویی حس میشود. اگر آب جمع شده زلال نباشد و دارای بوی بد باشد این آب به دلیل برگشت آب فاضلاب به درون لباسشویی شویی جمع شده است ک باید مشکل فاضلاب برطرف شود.
اول مطمئن شوید ک آب گرم به لباسشویی وصل است یا خیر.
در صورتی که آب گرم به دستگاه وصل نیست باید جهت تعمیر لباسشویی ال جی تکنسین مراجعه کند. اما در حالتی ک آب گرم به دستگاه متصل بود یک بار در برنامه COTTON در دمای 60 درجه لباسشویی را روشن کنید و بعد از 24 ساعت بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. در صورتی که مشکل حل نشد نیز نیاز به مراجعه تکسین میباشد.

بستن درب لباسشویی بلافاصله پس از اتمام کار

اگر درب ماشین لباسشویی را بلافاصله بعد از اتمام کار دستگاه ببندید، باعث ایجاد بوی فاضلاب ماشین لباسشویی خواهد شد. نیاز است که بعد از هر بار استفاده از لباسشویی و اتمام کار دستگاه، درب لباسشویی را باز بگذارید تا تبادل هوا صورت گیرد، رطوبت داخل دیگ از بین برود و درون آن کاملا خشک شود. دلیل این بوی زننده نم و رطوبتی است که در داخل ماشین به دام می‌افتد. 

خارج نکردن لباس‌ها بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی

برگشت آب از فاضلاب به داخل ماشین لباسشویی

خارج نکردن لباس های خیس از لباسشویی و نگهداری آنها برای مدت زیاد علاوه بر ایجاد بوی بد داخل ماشین لباسشویی امکان رشد قارچ ها را فراهم کرده و باعث ایجاد ناراحتی پوستی خواهد شد. عدم خارج نمودن لباس‌ها، بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی می‌تواند داخل دستگاه بوی ناخوشایند ایجاد کند.

سرویس دوره ای لباسشویی

برای تمیز کردن محفظه دیگ ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی نیاز است که سرویس دوره ای لباسشویی ال جی را هر 6 ماه یکبار انجام دهید. اگر سرویس دوره ای دستگاه انجام نشود، به دلیل آلودگی و رسوب داخل دستگاه، امکان دارد به مرور زمان بوی نامطبوع در لباسشویی ایجاد شود. سرویس دوره‌ای علاوه بر پاکیزگی و تمیزی داخل دیگ لباسشویی فواید بسیار دیگری نیز دارد. در سرویس، دستگاه شما از نظر سلامت عملکرد مورد بررسی قرار میگیرد و همین کار از بروز خرابی و هزینه‌های گزاف تعمیرات نیز جلوگیری میکند.
در هر صورت در صورتی که نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی یا جی پلاس دارید و در شهر تهران یا کرج هستید می‌توانید با مراجعه به صفحه نمایندگی جی پلاس در تهران و یا کرج و یا صفحه نمایندگی جی ال جی در تهران و یا کرج نسبت به تعمیر لباسشویی خود اقدام کنید. 

رعایت این نکات کاربردی را فراموش نکنید ...

برای اینکه با این مشکل رو به رو نشوید جدی گرفتن این نکات بسیار مهم است. با رعایت نکات کاربردی زمانیکه درب لباسشویی را باز کنید با رایحه دلپذیر بوی خوش لباس‌های تمیز رو به رو خواهید شد.
سعی ما بر این بوده تا همیشه شما را از همه نکات مهم و کاربردی برای استفاده بهتر و رفع مشکل در دستگاهتان باخبر کنیم. امید است با مقاله‌های مفید بتوانیم شما را از هر گونه تعمیر در محصولاتتان بی‌نیاز کنیم.
اگر سوالی در این زمینه برای شما به وجود آمد برای ما بنویسید.

نیاز به قطعه‌ای از لباسشویی دارید؟

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۰۹:۵۹

رفع بوی بد ماشین لباسشویی ال جی رو با این راهکار ها میشه از بین برد؟ رفع بوی بد ماشین لباسشویی با جوش شیرین مشکلی نداره؟ رفع بوی بد ماشین لباسشویی با سرکه هم میشه؟ دانلود برنامه ماشین لباسشویی ال جی جایی هست براش؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۱:۱۹

سلام و وقت به خیر؛ بله بوی ماشین لباسشویی به همین شکل که در این راهنما کاملا گفته شده رفع میشه. بهتره دستگاه سرویس دوره ای بشه و با پودر یا قرص جرمگیری تمیز بشه. برای دانلود برنامه دستگاه شما باید قابلیتش رو داشته باشه و بعد با نصب برنامه Smart thinQ و اتصال دو دستگاه به مودم گزینه Download Cycle رو بزنید و برنامه دانلود کنید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۱:۴۳

سلام علت بوی فاضلاب ماشین لباسشویی میتونه بخاطر این باشه که لباس خیلی کثیف بوده و داخلش بو گرفته مثل جواب های اقایون با بوی بد. میشه برنامه های لباسشویی ال جی رو بهم یاد بدین؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۲:۴۴

سلام و وقت به خیر؛ معمولا به این علت بو نمیگیره چون با هر بار شستشو آب داخل دستگاه تخلیه میشه. در مورد برنامه های ماشین لباسشویی ال جی میتونید به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: csgl.ir/awm موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۰:۱۶

من چطور میتونم لاستیک دور درب لباسشویی رو تمیز کنم که پاره نشه یا به مرور سیاه نشه؟ استانداردی داره؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۲:۴۱

سلام و وقت به خیر؛ میتونید با یک دستمال خیس و نم‌دار بعد از هر بار شستشو قسمت دور درب و کمی زیر لاستیک رو تمیز کنید. به این شکل سیاه نمیشه و اگر آرام تمیزش کنید پاره نمیشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۰:۱۴

خسته نباشید خیلی کاربردی بود مرسی که برخلاف شرکت های دیگه پول نمیگیرین و رایگان اطلاعات میدین

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۰:۱۳

سلام میشه برای تمدید گارانتی لباسشویی ال جی من بگین بیان من برای بار دوم میخوام اقدام کنم به جد خیلی راضی بودم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۲:۳۹

سلام و وقت به خیر؛ بله درخواست شما رو در سامانه ثبت کردیم با شما هماهنگ میکنن و مراجعه انجام میشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۳۳

خسته نباشید بوی فاضلاب ماشین لباسشویی فکنم بخاطر کثیفی لاستیک دور درب هست اگر این کثیفی به خورده دستگاه رفته باشه و تمیز نشه چی؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۵:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ مشکلی وجود نداره شما میتونید درخواست سرویس دستگاه رو ثبت کنید تا برای تمیز کردن و جرم‌گیری دستگاه مراجعه بشه. لطفا در صورت تمایل در لینک زیر درخواست سرویس ماشین لباسشویی رو ثبت کنید: cs.goldiran.ir/periodic موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۴:۳۰

خسته نباشید علت بوی فاضلاب ماشین لباسشویی رو خوندم و فهمیدم علتش برگشت آب به داخل دیگ هست راه حلی که گفتید رو امتحان کردم حل نشد حالا باید چیکار کنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۲ ۱۵:۱۳

سلام و وقت به خیر؛ اگر مواردی که در این راهنما گفته شده رو بررسی کردید و دستگاه شما گلدیرانی هست، لطفا در لینک زیر درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه و رفع مشکل مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۴:۳۶

سلام خیلیی کاربردی بود ممنون. من ظرفشوییم هم این مشکل بوی فاضلاب یا پیچیدن بوی بد رو هم داره برای اون هم راهنمایی میکنید؟ و بهم بگید تمدید گارانتی شامل چه مزایایی میشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۱۵:۱۸

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی برای تمیز کردن دستگاه میتونید به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: csgl.ir/ahz از مزیت‌های تمدید گارانتی میتونیم به هزینه‌های کمتر نسبت به خدمات غیرگارانتی،الویت استفاده از قطعات اصلی برای تعمیرات اشاره کنیم و در مقاله‌ی لینک زیر میتونید در این مورد هم اطلاعات کاملی کسب کنید و هر سوالی داشتید از ما بپرسید: csgl.ir/wex موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۱:۲۹

گاهی داخل لباسشویی اب جمع میشه و مواد شوینده هم داخلش باقی میمونه. البته اطلاعات این مطلب خیلی بهم کمک کرد فقط خواستم بدونم این مورد مشک هست یا نه

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۱:۴۴

سلام و وقت به خیر؛ لطفا حتما از پودر ماشین لباسشویی یا ماده شوینده مخصوص لباسشویی استفاده کنید و از پودر دستی یا پودر صابون استفاده نکنید. پودر رو فقط در قسمت پودر اصلی بریزید و بیشتر از نصف پودر نریزید. اگر در قسمت پیش شستشو پودر اضافه ریختید، حتما کلید Pre wash رو فعال کنید. برای شستشوی پرده و پارچه‌های توری از پودر کمتری استفاده کنید. اگر دستگاه شما قابلیت آبکشی اضافه رو داره میتونید این عملکرد (+Rinse ) رو فعال کنید. باقی ماندن میزانی آب پس از کار دستگاه طبیعی هست که لازمه با دستمال خشک بشه. موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۱:۲۶

سلام وقتی کرا لباسشویی من تموم میشه داخل لاستیکش اب جمع میشه باید اول اب رو با دستمال خشک کنم بعد لباس ها رو در بیارم چند بارهم سوراخ خای زیییییر درشو تمیز کردم لباسشویی هم نو هست مارک اسنوا

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۱:۴۸

سلام و وقت به خیر؛ بعد از اتمام کار دستگاه میزانی آب باقی میمونه که لازم هست با دستمال خشک بشه. موفق باشید

در حال ثبت...