شستشو با بخار ماشین لباسشویی ال جی

۰۹ مرداد ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماشین‌های لباسشویی ال جی برنامه‌های زیادی برای شستشوی انواع لباس و پارچه دارند. از بین این برنامه‌ها شما می‌توانید لباس‌ها را در برنامه‌ای شستشو دهید که دقیقا متناسب با نوع پارچه بوده و همینطور می‌توانید دما و دور خشک کن را متناسب با همان نوع پارچه تغییر دهید.
از میان برنامه‌های لباسشویی برخی با اصطلاح شستشوی بهداشتی و شستشوی لباس‌های حساس نام برده می‌شود. برای مثال برخی مدل‌ها برنامه‌ی شستشوی لباس بیمار (Boilling care)، شستشوی ضد حساسیت (Allergy Care، Skin Care یا Hygiene)، شستشوی لباس نوزاد (Baby Care) و گزینه‌های شستشوی قدرتمند یا متمرکز (Intensive)، شستشوی بهداشتی (Medic Rinse) و شستشو با بخار (Steam Wash) که معمولا برای شستشوی لباس‌های حساس استفاده می‌شود را دارا هستند. البته شستشو با بخار تا حدی از چروک شدن لباس‌ها نیز جلوگیری می‌کند.
از میان لباسشویی‌هایی ال جی که برنامه عملکرد بخار را دارد، برخی دارای ژنراتور بخار است و برخی از طریق عملکرد هیتر و میزان کمی آب که در ابتدای کار وارد دستگاه می‎‌شود، بخار تولید می‌کند.
برای انتخاب عملکرد شستشو با بخار همانطور که در ویدئو مشاهده می‌کنید، می‌توانید با کلید Steam یا Steam wash و در برخی مدل‌ها با برنامه Refresh این تنظیم را انجام دهید. عملکرد Steam یا Steam wash در انتهای برنامه‌ی اصلی انجام می‌شود. در نظر داشته باشید برنامه‌ی Refresh عملکرد شستشو با بخار فقط برای سه تکه لباس است و فقط برای لباس‌های تمیز و به منظور رفع بو و چروک لباس استفاده می‎شود و نیازی به استفاده از مواد شوینده ندارد. برخی مدل‌های لباسشویی ال جی دارای عملکرد نرم کننده با بخار (Steam Softener) نیز هستند که پس از مرحله‌ی خشک کن انجام خواهد شد.
به طور کلی برای شستشوی بهتر لباس می‌توانید علاوه بر برنامه‌ی اصلی، از گزینه‌هایی که بر روی دستگاه قرار گرفته استفاده کنید. این گزینه‌ها می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:
  • پیش شستشو (Pre wash) : زمانی که لباس‌ها خیلی کثیف است و می‌خواهید ابتدا پیش شستشو انجام شده و پس از آن دستگاه وارد برنامه‌ی اصلی شود، می‌توانید از Pre wash استفاده کنید. برای استفاده از این گزینه لازم است در قسمت سمت راست جاپودری، پودر اضافه بریزید.
  • آبکشی اضافه (+ Rinse) : با انتخاب این گزینه می‌توانید دفعات آبکشی را افزایش دهید.
  • خشک کن (Spin): با کلید Spin می‌توانید دور خشک کن را با توجه به نوع پارچه و لباس‌ها انتخاب کنید.
  • شستشوی قدرتمند یا متمرکز (Intensive): برای شستشوی لباس‌هایی که کثیف‌تر هستند، می‌توانید شستشوی قدرتمند را انتخاب کنید تا شستشو با قدرت بیشتری انجام شود.
  • گزینه ضد چروک (Crease Care) : در صورتی که ماشین لباسشویی مدل شما این گزینه را دارد، می‌توانید برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها از این عملکرد استفاده کنید.
  • شستشوی بهداشتی (Medic Rinse): با انتخاب این گزینه آبکشی با آب گرم انجام می‌شود.
  • انتخاب دما (Temp): با کلید Temp می‌توانید با توجه به نوع لباس و برنامه، دما را تغییر دهید.َ
روش کار با کلید Spin  ماشین لباسشویی ال جی 

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...