خطای عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی

۰۳ مهر ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در صورتی که ماشین ظرفشویی مشکل عدم تخلیه‌ی آب داشته باشد، معمولا ارور و کد خطای OE بر روی صفحه نمایش می‌دهد. در این شرایط لازم است نکات زیر را مد نظر داشته و بررسی نمایید:

  • فیلتر و لگنچه‌ی ماشین ظرفشویی ال جی را بررسی کنید که تمیز باشد؛ طبق دستورالعمل نگهداری از دستگاه، می‌بایست بعد از هر بار شستشو، فیلتر و لگنچه ماشین ظرفشویی ال جی را با آب داغ و شوینده به همراه یک فرچه تمیز کنید.
  • شلنگ تخلیه را بررسی کنید که تاخوردگی نداشته باشد؛ تاخوردگی شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی، باعث عدم خروج  آب خواهد شد.
  • محل تخلیه‌ی آب دستگاه را بررسی کنید؛ ممکن است محل تخلیه ماشین ظرفشویی LG مسدود شده باشد و به همین دلیل آب تخلیه نشود.
  • بررسی کنید استاندارد نصب لوله تخلیه رعایت شده باشد؛ می‌بایست شلنگ تخلیه‌ی ماشین ظرفشویی به اندازه‌ی ارتفاع دستگاه بالا آمده و سپس به فاضلاب متصل شود. این ارتفاع معمولا حدود 77 سانتی متر تا 1 متر است.
  • میزان فرورفتگی لوله‌ی تخلیه به فاضلاب نیز اهمیت دارد و نباید سر شلنگ به آب برسد زیرا ممکن است باعث برگشت آب به دستگاه ظرفشویی و یا عدم تخلیه آب شود.
  • گاهی عدم تخلیه‌ی آب به این علت است که قبل از شروع مرحله‌ی تخلیه دستگاه، به دلیل مشکل دیگری ارور داده و متوقف شده است که می‌بایست همان کد خطا و دلیل آن را بررسی کنید.

چرا زیر  فیلتر ماشین ظرفشویی آب جمع می‌شود؟

یکی از مشکلاتی که معمولا مشتری دستگاه‌های ظرفشویی اعلام می‌کنند، تجمع آب در دستگاه است؛ در واقع این مورد، مشکل محسوب نمی‌شود و همیشه در لگنچه ماشین ظرفشویی کمی آب مشاهده می‌شود.
زمانی که شما ماشین ظرفشویی را روشن می‌کنید که از آن استفاده کنید، ابتدا پمپ تخلیه‌‌ی ماشین ظرفشویی دستگاه شروع به کار کرده و آب باقی مانده از شستشوی قبلی را تخلیه می‌کند، سپس بعد از 1 دقیقه برای شروع شستشو آبگیری می‌کند.
در صورتی که آب تا روی فیلتر جمع می‌شود، لازم است مراحلی که در قسمت بالا برای رفع مشکل عدم تخلیه ماشین ظرفشویی شرح دادیم را انجام داده و بررسی نمایید.

در صورت عدم رفع مشکل تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی، لازم است برای بررسی و تعمیرات دستگاه از سوی کارشناس ماهر اقدام نمایید.

علت تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...