کامل‌ترین راهنما برای شستشوی بهتر ظروف در ظرفشویی

۱۱ تير ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
کامل‌ترین راهنما برای شستشوی بهتر ظروف در ظرفشویی

در زندگی ماشینی امروز، تمام امیدمان به دستگاه‌هایی است که در وقت ما صرفه جویی کنند و به بهترین شکل و کیفیت، کارهایمان را انجام دهند. مثلا ماشین لباسشویی به بهترین شکل لباس‌های کثیف ما را بشوید، مایکرو غذاهایمان را گرم کند، ظرفشویی ظروف ما را برق بیندازد و هزار و یک وسیله دیگر که از هر کدام انتظاراتی متفاوتی، بسته به کارایی آنها داریم تا بلکه سنگینی بعضی از کارها را از روی دوش ما بردارد.
حال در این میان فرض کنید هر کدام از این دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام ندهند، چقدر ما را لنگ خواهند گذاشت؟ اگر مجبوریم شویم خودمان برای انجام هر کدام از آن‌ کارها وقت بگذاریم ترسناک نیست؟
اگر ماشین ظرفشویی ظروف را به خوبی نشوید، ظروف به خوبی تمیز نشوند و کیفیت شست و شوی ایده آل را از دستگاه دریافت نکنیم دنیا تیره و تار خواهد شد. می‌خواهیم در این مقاله به سراغ پیشگیری برویم تا مجبور به درمان نشویم. کیفیت شسشتو، به خوبی تمیز شدن ظروف، از مهم‌ترین انتظارات ما از ظرفشویی می‌باشد. با افزایش دانش و اطلاعات در این زمینه به راحتی می‌توانید ظروف تمیزی داشته باشید.
مثل آب خوردن کیفیت شستشو را بالا ببرید

به راحتی کیفیت شستشو در ظرفشویی را بالا ببرید

برای اینکه کیفیت شست و شو ظروف در ظرفشویی را بالا ببرید و ظروفی همیشه درخشان داشته باشید کافیست با نکاتی ساده و البته کاربردی به خوبی آشنا شوید.
در این قسمت از مقاله قصد داریم با عوامل تاثیر گذار در کیفیت شستشو شما را آشنا کنیم. تاعلاوه بر اینکه از تمیز نشدن ظروف جلوگیری کنید، همیشه ظروف براق و درخشان را از ظرفشویی مورد علاقه خود تحویل بگیرید.

علت ایجاد لک سفید روی ظروف و تاثیر آن در کیفیت شستشو

علت ایجاد لک سفید روی ظروف و تاثیر آن در کیفیت شستشو

اگر روی ظروف خود با لک سفید رو به رو شدید برای اینکه کیفیت شسشتو را ارتقا دهید نیاز است که در مراحلی که بیان می‌کنیم همراه ما باشید.
اولین سوالی که مطرح است، آیا ماشین ظرفشویی شما دارای جلادهنده هست یا خیر؟ پس ابتدا چک کنید که مخزن جلادهنده شما پر باشد.
اگر از شوینده‌ای استفاده می‌کنید که همراه با جلادهنده است باید درجه جلادهنده را روی 1 تنظیم کنید. اگر از شوینده‌ای استفاده می‌کنید که بدون جلادهنده باشد، باید درجه آن را روی درجه 2 یا 3 تنظیم کنید. کیفیت مواد شوینده از جمله عوامل تاثیر گذار در کیفیت شستشو شما است، پس چک کردن تاریخ انقضاء شوینده‌ها را فراموش نکنید.
و در آخر بهتر است به صورت مداوم از برنامه‌هایی مثل برنامه Quick استفاده نکنید.

نکات قابل توجه :

توجه کنید که این لکه سفید بر اثر رسوبات نمک بر روی ظروف و کابین نباشد. چک کنید که درپوش نمک محکم بسته شده باشد.

برای شستشوی بهتر لک چربی و غذای روی ظروف چه کاری انجام دهیم؟

برای شستشوی بهتر لک چربی و غذای روی ظروف چه کاری انجام دهیم؟

یکی دیگر از معضلاتی که امکان دارد در ماشین ظرفشویی‌ها شاهد آن باشیم. باقی ماندن مواد غذایی و لک چربی روی ظروف است. این امر سبب می‌شود که ما ظروف براق و تمیزی را نداشته باشیم. برای اینکه از این اتفاقات جلوگیری کنیم کافیست نکاتی کاربردی را درباره‌ی آن بدانیم. ادامه مطلب، راه‌حل این موضوع است.
  1. اگر قصد دارید ظروف را چند ساعت بعد شستشو دهید، می‌توانید از برنامه PREWASH استفاده کنید. این برنامه در برخی از مدل‌های ظرفشویی قابل رویت است. درصورتی که ماشین ظرفشویی شما برنامه PREWASH را دارد، این برنامه را بدون شوینده فعال کنید و بعد از پایان کار، یکی از برنامه‌های شست و شو را انتخاب کنید تا لک‌های چربی و غذا به خوبی از روی ظروف شما از بین بروند.
  2. اگر لکه‌ آب روی ظروف خود مشاهده کردید، احتمالا به علت استفاده نکردن از نمک یا مایع جلا دهنده می‌باشد. بهتر است که برای حل این لک‌ها درجه جلادهنده زیاد شود.
 البته توجه داشته باشید که اگر لکه‌های چای روی ظروف خشک شده باشد، معمولا در ماشین ظرفشویی سخت پاک می شود.

  1. هر دستگاهی اگر در هنگام کار، مشکلی برای آن پیش بیاید یا با خطا رو به رو شود، طبیعتا عملکرد خود را به خوبی انجام نمی‌دهد و یا کار دستگاه نیمه متوقف می‌شود. این موضوع در ماشین ظرفشویی نیز صدق می‌کند. درصورتی که ظرفشویی در حین کار ERROR بدهد، کاملا طبیعیست که ظروف تمیز و یا خشک نشده باشند. در این شرایط بهترین راه‌حل مراجعه به صفحه خطاهای متداول دستگاه می‌باشد. تا در این مرحله علت مشکل و راه‌حل آن را پیدا کنید.
  2. در صورتیکه درب جاپودری ظرفشویی شما باز نشود و یا مواد شوینده در آب حل نشده باشد، ظروف تمیز نمی‌شوند.
  3. اما اگر فقط بعضی از ظروفِ یک طبقه از ظرفشویی، تمیز شسته نشده باشند، به علت چیدمان نامناسب می‌باشند. برای یادگیری کامل چیدمان ظروف، کافیست نحوه صحیح چیدمان ظروف در ظرفشویی را مطالعه کنید.
  4. انتخاب برنامه مناسب و میزان پودر مودر نیاز، تاثیر بسزایی در کیفیت شستشو شما خواهد داشت. پس در انتخاب برنامه و شوینده دقت کافی و لازم را داشته باشید.
  5. تمیز کردن فیلترهای دستگاه بعد از هر بار شستشو از عوامل تاثیرگذار دیگر در کیفیت شستشو می‌باشد. که برای اینکار سرویس دوره‌ای تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

برای جلوگیری از کدر و مات شدن ظروف در ظرفشویی بهترین راه‌حل چیست؟

برای جلوگیری از کدر و مات شدن ظروف در ظرفشویی بهترین راه‌حل چیست؟

مهم‌ترین راه برای جلوگیری از کدر و مات شدن ظروف در ظرفشویی، چک کردن کیفیت مواد شوینده از جمله تاریخ انقضاء آن‌ها می‌باشد. سلامت و کیفیت جلادهنده در جلوگیری از کدر و مات شدن ظروف تاثیر گذار است.
برای تست جلادهنده، می‌توانید چند قطره جلادهنده در یک لیوان آب بریزید، اگر رنگ آب کدر شد، جلادهنده نامرغوب بوده است.
تنظیم درجه جلادهنده در کیفیت شسشتو و بهتر شسته شدن ظروف تاثیر به سزایی دارد. پس مطابق با قرص یا پودری که استفاده می‌کنید، مخزن جلا دهنده را پر کنید. البته دقت داشته باشید که تا زیر خط max آن را پر نکنید.
در نهایت نیاز است که درپوش نمک را چک کنید که کامل بسته شده باشد و نشتی نداشته باشد. یکی از علت‌های کدر و مات شدن ظروف می‌تواند به علت نشتی نمک باشد.

چرا پودر و قرص روی ظروف و داخل کابین باقی می‌ماند

چرا پودر و قرص روی ظروف و داخل کابین باقی می‌ماند

حتما دقت داشته باشید که حتما باید از قرص یا پودر مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
  • درصورتیکه که ظرفشویی شما برنامه PRE WASH دارد در این برنامه از پودر یا قرص استفاده نکنید.
  • میزان استفاده از شوینده باید استاندارد و به اندازه باشد.

میزان شوینده قابل استفاده در برنامه‌های ظرفشویی

برنامه INTENSIVE

25g-پودر

برنامه AUTO-NORMAL

20g-پودر

برنامه ECO

15g-پودر

برنامه GENTLE-QUICK

10g-پودر

برنامه INTENSIVE،AUTO ،NORMAL 

یک قرص کامل

برنامه ECO،GENTLE، QUICK

نصف قرص

میزان شوینده قابل استفاده در برنامه‌های ظرفشویی، مدل‌های سری XD ال جی

برنامه INTENSIVE

30g -پودر

برنامه

AUTO.DELICATE.
TURBO.DOWNLOAD CYCLE

20g-پودر

برنامه ECO

25g -پودر

 
  • بعضی از مدل‌های ماشین ظرفشویی برنامه + RINSE یا همان آبکشی اضافه را دارد. درصورتیکه کف و شوینده باقی مانده بود می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.
  • در صورتی که چیدمان ظروف مناسب نباشد و جلوی درب جا پودری گرفته شود، مانع از تخلیه کامل پودر یا قرص می شود و پودر در سیکل آبکشی نیز وارد می‌شود.
  • اگر با رعایت تمام مواردی که بیان کردیم مقداری از پودر یا قرص داخل ماشین ظرفشویی باقی بماند و در آب حل نشود، ممکن است به خاطر کیفیت مواد شوینده باشد.

هر برنامه شستشو مناسب چه ظروفی می‌باشد؟

هر برنامه شستشو مناسب چه ظروفی می‌باشد؟

برای اینکه بتوانید نهایت کیفیت شسستشو را در ماشین ظرفشویی تجربه کنید، لازم است اصول مهمی که در طی این دو مقاله بیان کردیم را بدانید و رعایت کنید. چراکه رعایت این موارد علاوه بر کمک به عملکرد و سلامت دستگاه شما، نتیجه دلخواه شسشتو را به همراه خواهد داشت.
انتخاب صحیح برنامه شستشو یکی دیگر از نکات مهم در تمیز شدن ظروف می‌باشد. در ادامه برنامه‌های ماشین ظرفشویی ال جی را به طور کامل برای شما بیان کرده‌ایم، که امکان دارد تعدادی از این برنامه‌ها در مدل دستگاه شما موجود و تعدادی نباشد. اما اصل استفاده صحیح از هر کدام از این برنامه‌ها است.

برنامه های اصلی در ماشین ظرفشویی

Auto

شستشوی خودکار، ظروف معمولی

با توجه به کثیفی ظروف، زمان را مشخص می‌کند

Intensive

ظروف بسیار کثیف

Delicate

ظروف کریستال و چینی

Eco

شستشو اقتصادی
صرفه جویی در مصرف آب و برق

Turbo

ظروف با میزان کثیفی کمتر

Refresh

ظروفی که مدت طولانی استفاده نشده براق و گرم می‌کند
مواد شوینده استقاده نشود

Quick

شستشوی سریع، بدون خشک کن

Express

شستشو سریع برای ظروف با کثیفی کم
بهتر است از مواد شوینده استفاده نشود

care

شستشوی ملایم، ظروف کریستال

dual spray

شستشوی دو گانه

power

شستشو با بخار قوی

Download Cycle

برنامه‌های قابل دانلود

Rinse

یک دور ابکشی برای ظروف کثیف
خشک کن ندارد و مواد شوینده استفاده نشود

MachineClean

تمیز کردن داخل دستگاه

 
در انتها برای اینکه با نحوه عملکرد دکمه‌های ماشین ظرفشویی به طور کامل آشنا شوید کافیست سری به مقاله نحوه عملکرد دکمه‌های ماشین ظرفشویی ال جی بزنید و اطلاعاتتان را در این زمینه تکمیل کنید.

ظروف تمیز با براقیشان به شما چشمک خواهند زد ...

ظروف تمیز با براقیشان به شما چشمک خواهند زد ...

جذابیت یک ظرف به براقی آن است که همیشه بدون کوچترین لک و بوی بدی بدرخشد. برای اینکه این جذابیت را به ظروف خود هدیه دهید، کافیست به نکاتی که باید درباره آن بدانید توجه کنید. فراموش نکنید که پیام و نظر شما در انتهای مقالات کمک کنده ما و سایر بازدید کنندگان خواهد بود. در صورت پرسش سوال و بیان نظر در کمترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود.

برای شستشوی بهتر ظروف از بهترین شوینده‌ها استفاده کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

مهدوی
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۲۰:۲۲

درود، بیشترین دمای آب هنگام شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی، چند درجه و مربوط به کدام برنامه هاست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ۰۸:۴۳

سلام و وقت بخیر، دمای شستشو در هر برنامه متفاوت هست ولی بالاترین دما معمولا 70درجه هست و اگر Extra Dry فعال بشه ابکشی با دما80درجه انجام میشه. برنامه هایی مانند Power و Intensive بیشترین دما شستشو رو دارد و برنامه Auto با توجه به چربی ظروف دمای اب را مشخص می کند. کلیدی روی دستگاه برای تنظیم دما یا نمایش دما ندارد و در هر برنامه تعریف شده است. موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۰۸:۵۱

درورد! نحوه استفاده از برنامه Download Cycle در ظرفشویی ال جی به چه صورت هست؟ آیا میشه در برنامه power ظرفشویی ال جی از خشک کن هم استفاده کرد

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۰۹:۵۴

سلام و وقت به خیر؛ برنامه خشک کن رو داره و تا حدی ظروف رو خشک میکنه. Download Cycle برای دانلود برنامه هست که می‌بایست برنامه Smart Thin Q رو بر روی موبایل داشته باشید و از طریق اون برنامه دانلود کنید. در کنار برنامه Power میتونید از برنامه‌های زیر استفاده کنید: half load - rinse - extra hot موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ۱۱:۰۱

سلام چرا به برنامه Eco میگن شستشو اقتصادی؟ چجوری صرفه جویی در مصرف آب و برق داره ؟ من اکثرا ازین برنامه استفاده میکنم به همین خاطر برای ظرف های روزانه ایرادی نداره؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ۱۱:۲۵

سلام و وقت به خیر؛ با کاهش دما، تغییر زمان شستشو و کاهش میزان آب مورد استفاده صرفه جویی انجام میشه. در برخی مدل‌ها ممکنه مرحله‌‌ی خشک کردن و حرارت دهی به ظروف برای خشک شدن به منظور صرفه جویی حذف بشه. بهتره با توجه به نوع ظروف از برنامه استفاده کنید. مثلا برای ظروف کریستال و ... از برنامه مرتبط استفاده کنید. موفق باشید

در حال ثبت...