کارشناس جاروبرقی خود شوید

۲۲ اسفند ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
کارشناس جاروبرقی خود شوید
بنظر من در کنارهای کارهای سختی هم‌چون لباس پهن کردن روی بند و ظرف شستن، جارو کشیدن خانه را هم باید جزء کارهای سخت قرار داد. حال فرض کنید با کلی کلنجار ذهنی با خود تصمیم می‌گیرید که بلند شوید و دستی به سر و روی خانه بکشید. جارو برقی را به برق بزنید و اقدام به نظافت خانه و محیط کنید. اما بعد از شروع کار به این سختی متوجه می‌شوید که جارو برقی درست عمل نمی‌کند. هی سیم را می‌کشید، هی بدنه را تکان می‌دهید تا بلکه جارو به خودش بیاید و شروع به کار کند، اما انگار گوش شنوای خوبی برای شما ندارد. در این مرحله‌ هست که ترجیح می‌دهید تبلت یا موبایل را بدست بگیرید و به دنبال رفع عیب جاروبرقی خود بگردید.
جستجو در اینترنت راحت‌تر از جارو و نظافت بنظر می‌رسد، پس ما این مقاله را برای شما آماده کردیم تا اگر به هر دلیلی به دنبال رفع ایراد دستگاه بودید، بتوانید به صورت کاملا حرفه‌ای و در خانه تعمیر جاروبرقی را انجام دهید و متخصص جارو برقی خود شوید.

  چرا جاروبرقی مکش ندارد؟

  چرا جاروبرقی مکش ندارد؟
اگر هرچقدر جاروبرقی را بر روی زمین می‌کشید اما اثری از مکش از آن نمی‌بینید، بهتر است برای بررسی این موضوع وارد عمل شوید.
  1. اولین گام برای رفع و بررسی مشکل، تمیز و چک کردن فیلترها، سطل زباله، کیسه، لوله خرطومی و متعلقات جارو برقی می‌باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که بنا بر مدل هر جاروبرقی، اقدام به تمیز کردن فیلترهای آن کنید . برای اطلاع کامل از این موضوع می‌توانید از دفترچه راهنمای محصول خود کمک بگیرید و اگر فیلترها قابلیت نطافت داشت، اقدام به تمیز کردن آن کنید.
به این نکته‌ها توجه کنید :
  • اگر دکمه ON/OFF روی لوله‌ی خرطومی جاروبرقی  بود، نباید آن شسته شود. اما اگر دکمه ON/OFF  روی خودِ بدنه‌ی دستگاه بود می‌توانید لوله را شستشو دهید .
  • چنانچه کیسه زباله جارو برقی شما پارچه‌ای هست می‌توانید آن را با دست بشویید.
  1. فیلترهای قابل شسشتو جارو برقی باید با آب سرد و بدون استفاده از مواد شوینده شسته شود و برای خشک شدن، در سایه دور از نور و حرارت مستقیم، آن‌ها را قرار دهید.
  1. گاهی مشکل عدم مکش جاروبرقی به این علت است که لوله‌ی خرطومی آن سوراخ یا پاره شده است، که باید لوله خرطومی آن را تهیه کنید. در صورتیکه که جاروبرقی شما از مدل‌های ال جی می‌باشد در قسمت فروشگاه سایت گلدیران امکان خرید آن برای شما قرار داده شده است.
  1. در آخر نیز نیاز است که یکبار دستگاه را بدون برس و با برس آن چک کنید .در صورتی که بدون برس مکش آن مناسب بود، جهت تعویض برس جارو برقی خو باید اقدام کنید.
اگر دلیل آن از مواردی است که اینجا بیان نشده است، نیاز به مراجعه متخصص و اعزام تعمیرکار می‌باشد تا تعمیر جاروبرقی را برایتان انجام دهد و مشکل شما در محل ریشه یابی و برطرف شود.

چرا قدرت مکش جاروبرقی کم و زیاد می‌شود؟

چرا قدرت مکش جاروبرقی کم و زیاد می‌شود؟

گاهی هنگام جارو زدن منزل، جارو برقی بعضی از قسمت‌ها را به خوبی و در بعضی موارد به کندی  مکش را انجام میدهد، که شما را کلافه میکند. برای بررسی این مضوع بهتر است در ادامه همراه ما باشید.
  • بهتر است بدانید که در بعضی از مدل‌های جاروبرقی که برنامه مکش AUTO دارند به خاطر وجود سنسورDUST SENSOR، بر اساس ورود گرد و غبار به داخل دستگاه، قدرت مکش آن‌ها کم و زیاد می‌شود.
  • اما در مدل‌های جارو برقی که فاقد برنامه AUTO می باشند، چند مورد را باید مورد بررسی قرار دهید.
  1. در این مرحله باید چک کنید که فیلترهای داخلی و خروجی هوای جاروبرقی شما تمیز باشد و دچار گرفتگی نشده باشد. البته هیچوقت فراموش نکنید که برای بررسی فیلتر ها حتما باید بنا به مدل دستگاهتان عمل کنید، که دفترچه راهنمای محصول شما در این موقع بهترین راهنمای شما می‌تواند باشد.
  2. برای بررسی بیشتر کیسه یا مخزن زباله جارو برقی را تمیز کنید.
  3. لوله خرطومی، تلسکوپی و برس جاروبرقی را چک کنید تا گرفتگی نداشته باشد.
اگر با چک کردن این موارد مشکل جاروبرقی شما برطرف نشد، نیاز است که از یک متخصص جاروبرقی برای تعمیر جاروبرقی راهنمایی بگیرید.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی چیست؟

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی چیست؟

شاید تا به حال برای شما پیش آمده باشد که زمانیکه در حال نظافت منزل با جاروبرقی هستید به هزار و یک دلیل جارو برقی ناگهان متوقف و خاموش شود. برای بررسی علت این موضوع کافیست که در ادامه مطلب همراه ما باشید تا موضوع را ریشه یابی کنیم.
  • اگر با حداکثر قدرت در زمان بیش از 20 دقیقه  و با حداقل قدرت در زمان بیش از 30 دقیقه از جاروبرقی استفاده کنید، خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی امری طبیعی می‌باشد. این موضوع نیز در جاروبرقی‌های ال جی به این دلیل به وجود می‌اید که مدار قطع کننده در  دستگاه برای این که به  موتور فشار وارد نشود، دستگاه خودبخود خاموش می‌شود .
  • اتصالات برق جاروبرقی را چک کنید، یعنی پریز برق دستگاه برق داشته باشد. که می‌توان با یک وسیله برقی مثل سشوار آن را به همان پریز برق بزنید و این امر را کنترل کنید.
  • گاهی علت خاموش شدن ناگهانی جارو برقی از پر بودن محفظه آشغال، مسدود بودن لوله یا گرفتگی فیلتر جارو برقی می‌باشد.
اگر مشکل از این موارد نبود توصیه می‌کنیم که دستگاه را به یک تعمیرکار متخصص نشان دهید تا تعمیر جاروبرقی را انجام دهد و مشکل را برطرف کنند.

چرا جاروبرقی روشن نمی‌شود

چرا جاروبرقی روشن نمی‌شود
اگر تصمیم گرفته بودید که به نظات خانه مشغول شوید ولی جاروبرقی با شما همکاری نکرد و هرکار کردید روشن نشد، بهتر است نکاتی را چک و بررسی کنید.
  • قبل از هر کاری اتصالات برق جاروبرقی را چک کنید یعنی پریز برق دستگاه، برق داشته باشد. که می‌توان با یک وسیله برقی مثل سشوار آن را به همان پریز برق بزنید و این امر را کنترل کنید.
  • جاروبرقی را باید مستقیما به یک پریز مستقل و بدون استفاده از محافظ برق وصل کنید.
  • در این مرحله دوشاخه جارو برقی را چک کنید که کاملا داخل پریز باشد و شکل ظاهری دوشاخه آن دفرمه نشده باشد .
  • در آخر نیز باید بررسی کنید که لوله خرطومی بطور صحیح به جاروبرقی شما وصل شده باشد .
به این نکته‌ توجه کنید :
در برخی‌ از مدل‌های جاروبرقی، دستگاه با کلیدهای روی دسته و در برخی دیگر از روی بدنه آن روشن می‌شود، پس حتما دکمه‌ها را هم چک کنید تا مشکل از آنها نباشد. البته بعضی از مدل‌ها، هم روی بدنه و هم روی دسته کلید روشن/خاموش دارند که ابتدا با کلید روی بدنه دستگاه را روشن کنید که به حالت STAND BY دربیاید و بعد با کلید روی دسته حالت مکش را انتخاب کنید.
 اگر باز هم دستگاه شما روشن نشد نیاز است که برای تعمیر جاروبرقی، موضوع را با یک متخصص در میان بگذارید.

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی چیست؟

گاهی پیش می‌آید که به به محض روشن شدن، جاروبرقی خاموش می‌شود. در مدل‌هایی که  دستگاه دارای سنسور هوشمند باشند، در صورتی که فیلتر در جای خود ننشیند دستگاه آلارم می‌دهد و خاموش می‌شود. البته ناگفته نماند که این مورد در زمانی که فیلتر کثیف باشد نیز پیش می‌آید. پس یا باید فیلتر را بررسی کنید یا به تمیز کردن فیلتر بپردازید تا مشکل حل شود.

علت صدای غیر عادی جاروبرقی چیست؟

علت صدای غیر عادی جاروبرقی چیست؟

اگر در هنگام جارو زدن، ناگهان صدای سرسام آور جاروبرقی کلافه‌تان کرد و از جارو زدن پشیمان شدید، بهتر است برای تعمیر جاروبرقی، بعد از خاموش کردن آن به بررسی علت نیز بپردازید.
  • گاهی گیر کردن شی خارجی داخل لوله‌های ورودی جاروبرقی، سبب صدای غیرعادی می‌شود که که باید آن‌ها تمیز گردد.
  • جانخوردن صحیح فیلترها در مدل‌هایی که آلارم نمی‌دهد می‌تواند باعث صدای غیرعادی جاروبرقی شود.
  • از تمیز بودن فیلترهای جاروبرقی اطمینان حاصل کنید.
  • در نهایت فراموش نکنید که به هیچ عنوان جاروبرقی را بدون فیلتر روشن نکنید، چون از دستگاه صدای بلندی شنیده می‌شود .

علت داغ شدن جاروبرقی چیست؟

علت داغ شدن جاروبرقی چیست؟

اگر جارو برقی شما هنگام کار داغ کرد و نتوانستید ادامه نظافت را با آن انجام دهید، بهتر است قبل از جدی شدن موضوع را بررسی و به رفع مشکل بپردازید.
  • فیلتر های داخلی و خروجی هوا را چک کنید تا تمیز باشند.
  • کیسه یا مخزن زباله را تمیز کنید.
  • لوله خرطومی ، تکلسکوپی و برس را بررسی کنید تا گرفتگی نداشته باشد.
در غیر این صورت نیاز است که متخصصین حرفه‌ای این کار را صدا بزنید تا تعمیر جابروقی برایتان انجام دهد.

دلیل بوی سوختگی همراه با دود جاروبرقی چیست؟

اگر از جاروبرقی بوی سوختگی همراه با دود احساس کردید، بهتر است وقت را تلف نکنید و فقط از کارشناسان حرفه‌ای آن برای تعمیر جاروبرقی خود استفاده کنید.

با مطالعه این مقاله کارشناس جاروبرقی خود شدید...

با مطالعه این مقاله کارشناس جاروبرقی خود شدید...
کمی حوصله کافی بود تا بتوانید علاوه بر تعمیر جارو برقی خود در خانه، به یک کارشناس تبدیل شوید. پس تبریک می‌گویم، شما با خواندن این مقاله کارشناس جاروبرقی خود شدید.
این روزها باتوجه به شرایط موجود که نظافت حرف اول را می‌زند، بهتر است قدر جارو برقی را بهتر بدانیم و اگر در هنگام استفاده دچار مشکل شد، نیازی به مراجعه تعمیرگاه نباشد و بتوانیم در خانه چاره مشکل را پیدا و رفع کنیم.
آیا شما هم فکر می‌کنید که اگر جارو را هنگام نظافت به در و دیوار بکوبید مشکلی برای آن پیش نمی‌آید؟ آیا تا به حال هنگام جارو زدن با مشکلات متفاوتی رو به رو شدید و راه حل آن را نمی‌دانستید؟
خوشحال می‌شویم از تجربیات خود برای ما بگویید، منتظر نظرات شما هستیم.
همه چیز را درباره عیب‌یابی و تعمیر جاروبرقی بدانید!

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...