نکاتی در مورد حالت گرمایش کولرهای گازی ال جی

۲۱ آبان ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
گرمایش کولرگازی ال جی

با شروع فصل سرما، یکی از اقداماتی که هر چه سریع‌تر لازم است انجام دهیم تهیه و آماده سازی سیستم گرمایش منزل و رعایت نکات نگهداری از کولر گازی در فصل زمستان است. در صورتی که از کولرگازی ال جی استفاده می‌کنید به شما پیشنهاد می کنیم، با انجام موارد گفته شده در این راهنما به سادگی کولرگازی خود را بر روی حالت گرمایش قرار داده و تنظیمات لازم را انجام دهید. وسایل گرمایشی به ما کمک می‌کنند تا محیطی با دمای استاندارد داشته باشیم. دمای استاندارد برای انسان معمولا بازه ای بین 20 تا 26 درجه‌ی سانتی‌گراد است.. چنانچه کولرگازی شما گرمایش کافی ندارد و یا گرمایش ضعیفی دارد بهتر است به موارد عنوان شده در ادامه‌ی همین راهنما توجه لازم را داشته باشید و بهترین دما برای گرمایش کولر گازی را انتخاب کنید.

تنظیم کولرگازی ال جی بر روی حالت گرمایش

ابتدا لازم است بدانید سیستم تهویه‌ی شما به حالت گرمایش مجهز است یا خیر. بهتر است از دفترچه راهنما و یا پشتیبانی خدمات محصول در این مورد سوال کنید. در صورتی که کولرگازی شما مجهز به سیستم گرمایشی است، برای انجام تنظیمات حالت گرمایشی به روش زیر عمل کنید:
ابتدا کلید مربوط به تنظیم مد کاری دستگاه را انتخاب کنید. این کلید یا گزینه‌ی Mode است و یا با علامت چهار شکل (خورشید، قطره، نیم رخ، ستاره) مشخص شده است. سپس علامت خورشید را انتخاب کنید. با فشردن چند مرتبه کلید Mode، گزینه‌ی خورشید فعال می‌شود.
 
تنظیم گرمایش کولرگازی ال جی

درجه حرارات کولرگازی  LG  در حالت گرمایش به چه شکل تنظیم می‌شود؟

بازه‌ی دمایی قابل انتخاب برای حالت گرمایش در بیشتر مدل‌های کولرگازی ال جی 16 تا 30 درجه است. برای تنظیم دمای اتاق، با کلید Temp که در واقع همان علامت‌های مربوط به تنظیم دما هستند، درجه را انتخاب کنید. درجه‌ی 30 گرم‌ترین حالت و 16 خنک ترین حالت است.
 
درجه حرارت کولرگازی ال جی

چه عواملی باعث می‌شود گاهی کولرگازی ال جی گرمای مطلوبی نداشته باشد؟
چرا گرمایش کولر گازی کار نمی کند؟

  1. علت عملکرد پیش گرمایش کولرگازی ال جی Hot start چیست؟

 زمانی که دستگاه را در حالت گرمایش روشن می‌کنید، کولرگازی ابتدا وارد مرحله‌ی پیش گرمایش (Hot Start) می‌شود. این عملکرد برای جلوگیری از خروج هوای سرد از دریچه‌ی خروج هوای کولرگازی است. بنابراین دستگاه در ابتدای کار باد نمی‌زند و پس از مدتی شروع به کار می کند . این طبیعی است و ایراد کولرگازی محسوب نمی‌شود.
طی این عملکرد دمپر کولرگازی یک لحظه باز می‌شود و سپس در حالت نیمه باز قرار می‌گیرد؛ تا زمانی که دمای داخل پنل کولرگازی به 28 درجه‌ی سانتی‌گراد برسد. پس از اینکه دمای داخلی کولرگازی به 28 درجه‌ی سانتیگراد برسد، دمپر باز می‌شود و کولر باد گرم می‌زند. در مرحله‌ی پیش گرمایش، فن پنل کولرگازی خاموش و موتور کولرگازی (کمپرسور) و همچنین فن دستگاه بیرونی کولرگازی (فن کندانسور) روشن است. در برخی مدل‌ها این عملکرد با گزینه‌ی Pre Heating پنل کولرگازی نمایش داده می‌شود.
  1. چرا عملیات یخ زدایی کولرگازی ال جی (Defrost) مانع گرمادهی می‌شود؟

وقتی دستگاه در حالت گرمایش کار می‌کند از پنل گرما می‌دهد و از دستگاه بیرونی سرما دفع می‌کند؛ این سیکل پس از مدتی باعث یخ زدگی و دمای پایین در محدوده‌ی کندانسور (کویل ‌های موجود در دستگاه بیرونی) کولرگازی می‌شود. در این زمان پنل کولرگازی متوقف شده و دیگر گرمایش نمی‌دهد. این توقف به دلیل عملکرد دیفراست است که به صورت اتوماتیک انجام می شود.
برای یخ زدایی لوله‌ها و افزایش دما در محدوده‌ی کندانسور، کولر  به صورت خودکار سیکل کاری را برعکس کرده و گاز داغ را به لوله‌های دستگاه بیرونی هدایت می‌کند تا یخ ها آب شود و دمای محدوده‌ی یونیت بیرونی افزایش یابد. این عملکرد Defrost است و یک روند طبیعی در کارکرد دستگاه به شمار می‌رود. بدین شکل دستگاه دوباره وارد مدار گرمایش می‌شود و مجدد باد گرم می‌زند. وقتی کولرگازی در حالت دیفراست کار می‌کند، کمپرسور (موتور دستگاه) روشن است، ولی فن پنل داخلی و بیرونی خاموش است.
عملکرد دیفراست در روزهای سرد بیشتر اتفاق می‌افتد و طبیعی است. در روزهای بسیار سرد و برفی تعداد دفعاتی که کولرگازی وارد مرحله‌ی عملیات دیفراست می‌شود بیشتر است. علامت این حالت قطره و ستاره است که بر روی پنل کولرگازی نمایان می‌شود.
 
گرمایش کولرگازی ال جی
  1. آیا توجه به کلاس آب و هوایی هنگام عدم گرمایش کولرگازی ال جی ضروری است؟

هنگام خرید و نصب کولرگازی لازم است به کلاس آب و هوایی دستگاه توجه شود. کولرگازی باید با توجه به آب و هوای شهر انتخاب شود و مطابقت لازم را از نظر پشتیبانی دمای مورد نیاز در هر منطقه داشته باشد. برای مثال کولری که برای گرمادهی در مناطق سردسیر شمال غربی کشور انتخاب می‌شود باید از نظر کلاس آب و هوایی حالت گرمایش، امکان گرمادهی در دمایی پایین تر را نیز داشته باشد. چنانچه کلاس آب و هوایی دستگاه با محیط مطابقت نداشته باشد دستگاه گرمایش مناسبی نخواهد داشت و در حین گرمادهی دائم متوقف می‌شود.
برخی از کولرها در شرایطی که دمای شهر زیر 1 درجه‌‌ی سانتی‌گراد باشد، دیگرگرمایش ندارند. کلاس آب و هوایی کولرهای گازی ال جی بسته به مدل دستگاه، معمولا 1، 5- ، 10- و 15- درجه است.
در صورتی که تمایل دارید در مورد کولرهای گازی متناسب با فضای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید مقاله‌ی کامل ترین راهنمای خرید کولرگازی ال جی را مطالعه کنید.

گرمایش کولرگازی ال جی

نکته:
کولرهای گازی برای گرمادهی از سیکل معکوس گازی استفاده می‌کنند، به همین علت کولرگازی به عنوان دستگاهی که به طور کامل گرمایش محیط را فراهم کند، کاربرد ندارد. لازم است در کنار کولرگازی، دستگاه دیگری برای گرمایش خانه استفاده شود، زیرا کولرگازی کمک گرمایشی است.
اگر دستگاه کولرگازی ال جی شما گرمایش ندارد و یا گرمایش ضعیفی دارد، لطفا موارد زیر را بررسی کنید:
  1. تنظیمات مد و دمای گرمایش کولرگازی LG را انجام دهید.
  2. توجه داشته باشید که ممکن است کولرگازی ال جی برروی حالت Defrost و یاHot Start  باشد. معمولا در ابتدای کار دستگاه وارد مرحله‌ی پیش گرمایش، و در حین کار وارد مرحله‌ی Defrost می‌شود.
  3. در نظر داشته باشید پس از اینکه کولرگازی دمای اتاق را به حد انتخابی برساند، مدتی به صورت فن کار می‌کند و گرما نمی‌دهد تا دو مرتبه محیط خنک شود.
  4. گاهی به دلیل افت و یا نوسان ولتاژ برق، انرژی لازم به موتور کولرگازی نمی‌‌رسد و کولرگازی LG نمی‌تواند گرما دهد.
  5. به طور کلی کولر گازی یک وسیله‌ی کمک گرمایشی است و محیط را به طور کامل گرم نمی‌کند؛ به همین علت به وسیله‌ی کمکی برای تامین گرمای اتاق نیاز است.
  6. پیش فیلتر‌های کولرگازی را شستشو دهید. تمیز بودن فیلترهای کولرگازی برای تهویه‌ی مناسب و گردش هوا اهمیت زیادی دارد. برای کسب اطلاعات در مورد نحوه‌ی دسترسی به فیلترهای کولرگازی ال جی و شستشوی آن می‌توانید راهنمای شستشوی پیش فیلترهای کولرگازی ال جی را مطالعه کنید.
  7. به سرویس دوره‌ای کولرگازی توجه ویژه‌ای داشته باشید. کویل‌های پنل و کندانسور کولرگازی پس از مدتی کثیف می‌شود و به همین علت گردش هوا و تبادل دمایی کویل‌ها با هوای محیط محدود خواهد شد. همین مورد باعث کارکرد ضعیف موتور دستگاه، کاهش گرمادهی و سرمادهی و همچنین افزایش مصرف انرژی دستگاه می‌شود.
  8. در صورتی که کولرگازی شما سقفی و یا کانالی است، بررسی کنید که گرمایش لازم از سیکل گازی کولر تامین می‌شود و کویل‌های کولر به پکیج شوفاژ دیواری متصل شده است. در صورتی که گرمایش دستگاه شما به وسیله‌ی پکیج شوفاژ دیواری تامین می‌شود، می‌توانید راهنمای راه اندازی پکیج گلدیران برای استفاده در فصل سرد را مطالعه کنید.
اگر با رعایت تمامی موارد گفته شده، کولرگازی شما گرمایش ندارد بهتر است از کارشناسان گلدیران کمک بگیرید تا بتوانید با خاطر آسوده در فصل سرما از از گرمایش کولرگازی خود استفاده کنید.

مراقب کولرگازی گرمابخش خود باشید!

همانطور که گفته شد سرویس دوره ای کولرگازی در تبادل دمایی کویل‌های یونیت بیرونی و پنل دستگاه اهمیت زیادی دارد؛ همچنین در کاهش مصرف انرژی کولرگازی نیز موثر است. بنابراین بهتر است برای سرویس دوره‌ای و تعمیر کولرگازی ال جی خود از کارشناسان گلدیران کمک بگیرید و به این شکل مراقب کولرگازی خود در تمامی فصل‌ها باشید!
در صورتی‌که در زمینه‌ی سیستم‌های تهویه مطبوع ال جی، قابلیت‌های متمایز کولرهای گازی جدید ال جی و عملکردهای آن سوالی دارید، موضوع را در قسمت نظرات برای ما بنویسید؛ ما نیز در اسرع وقت پاسخگوی شما مشتریان عزیز خواهیم بود.
آیا کولرگازی شما نیاز به تعمیر دارد؟ از متخصصین گلدیران راهنمایی بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ۲۱:۳۵

سلام وقتتون بخیر آیا مصرف برق در حالت سرمایش با گرمایش فرقی داره؟ و اینکه آیا حالت هیتر ب دستگاه آسیب میرسونه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ ۱۱:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ حالت هیتر به دستگاه آسیب نمیزنه و معمولا در بیشتر مدل‌ها دستگاه در حالت گرمایش حدود 1 آمپر جریان برق بیشتری می‌کشه اما این در تمامی مدل‌ها صدق نمیکنه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۶:۳۱

یه کولر گازی دارم تو حالت گرمایش دائم استپ میکنه فکر کنم خراب شده میشه کارشناس تعمیرکار کولر گازی بیان دستگاه رو درست کنن . ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۰۵ ۱۶:۴۳

سلام و وقت به خیر؛ اگر ضمانت کولرگازی شما گلدیران هست برای تعمیر کولر گازیتون میتونید به لینک زیر مراجعه کنید و درخواست تعمیر خود را ثبت کنید cs.goldiran.ir/request موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۴:۰۷

سلام توی این روزا که هوا هی سرد و هی گرم میشه برای استفاده از سرمایش و گرمایش مرتب مشکلی برای دستگاه پیش نمیاد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۴:۲۱

سلام و وقت به خیر؛ مشکلی وجود نداره. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ۱۷:۴۹

سلام وقت بخیر.سال اولیه که مبخواهیم از حالت گرمایشی اسپیلت استفاده کنیم ابتداکه روحالت گرمایشی تنظیم میکردیم پرتاب بادی نبود ولی بعد چند ساعت به مدت ده دقیقه فن روشن شد هواروگرم کرد ودوباره خاموش شد مشکل چیه؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۰۸:۴۹

سلام و وقت به خیر؛ دستگاه در ابتدای کار وارد مرحله پیش گرمایش میشه که طبیعی هست و بعد از مدتی وقتی دمای محیط گرم میشه دیگه گرما نمیده تا دوباره دما کمی کاهش پیدا کنه. در صورتی که دمای محدوده‌ی کندانسور کاهش پیدا کنه هم متوقف میشه تا مرحله دیفراست رو انجام بده. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۸:۴۲

وقتتون بخیر بالاترین درجه گرمایش کولر گازی الجی چقدره؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۲:۳۷

سلام و وقت به خیر؛ در کولر گازی ال جی درجه 30 بالاترین دمای حالت گرمایش هست. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۸:۴۲

سلام برای صرفه جویی در مصرف برق لازمه در ساعات اوج مصرف تنظیمات اسپلیت ال جی رو تغییر بدیم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۲:۳۵

سلام و وقت به خیر؛ بهتره دمای متعادلی رو انتخاب کنید تا دستگاه برق زیادی نکشه. مثلا برای حالت سرمایش دمای 25 یا 26 در این ساعات بهتره. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۸:۳۸

سلام لطفا دفترچه راهنمای کولر گازی ال جی رو هم اضافه کنید ممنون از شما

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۲:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ میتونید از مسیر زیر دفترچه راهنما رو دانلود کنید: http://cs.goldiran.ir/request/manuals موفق باشید

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۸:۳۷

سلام و خسته نباشید خدمت شما تنظیمات کولر گازی ال جی فقط با کنترله؟ یعنی از دکمه های روی خود اسپیلت نمیشه تنظیم کولر گازی ال جی رو انجام داد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۲:۳۲

سلام و وقت به خیر؛ تنظیمات کولر گازی با کنترل انجام میشه ولی با کلید پاور پنل کولرگازی میتونید دستگاه رو روشن کنید که در این صورت طبق تنظیمات و دمای خاصی به طور خودکار کار میکنه. موفق باشید

در حال ثبت...