راهنمای نحوه عملکرد دکمه های یخچال و فریزر ال جی

۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه
نحوه عملکرد دکمه های ساید ال جی

بنظر شما آگاهی از علامت‌ و دکمه‌های روی یخچال مهم است؟

مثلا چقدر با دکمه و کاربرد گزینه انجماد سریع در ساید آشنا هستید؟ آیا تا به حال توانسته‌اید به صورت حرفه‌ای دمای یخچال و فریزر را تنظیم کنید؟ یا مثلا از قفل کودک، علامت فیلتر روی یخچال ساید ال جی، چقدر اطلاعات دارید؟
مطمئنم تا وقتی که مشکلی برای یخچالتان پیش نیاید و یا نیاز به یکی از این علامت‌ها پیدا نمی‌کردید اصلاً فکرش را نمی‌کردید که آگاهی از علامت‌های روی پنل یخچال ساید بای ساید ال جی اینقدر مهم باشد!
در مقاله امروز گلدیران همراه ما باشید تا با تک تک علامت‌ و دکمه‌ های روی پنل صفحه یخچال آشنا شوید. بعد از خواندن این مقاله دیگر نگران ندانستن دکمه‌های یخچالتان نخواهید بود!  

آشنایی با نحوه عملکرد دکمه‌ های یخچال فریزر

دکمه‌ های یخچال در مدل‌ های مختلف ساید بای ساید ال جی 

دکمه‌ های یخچال در مدل‌ های مختلف ساید بای ساید ال جی 

 
یخچال‌های ساید بای ساید ال جی امکان دارد بنا به مدل‌های پایونیر PIONEER ، بنتلی BENTLEE ، امپراطور، گل دار، فرنچ FRENCH و یا سیگنیچر SIGNATURE و ... بر روی پنل آن‌ها یکی از علامت‌های که در ادامه بیان می‌کنیم را داشته باشند که با استفاده از این راهنما می‌توانید با تک به تک دکمه‌های پنل یخچال ساید آشنا شوید. 

  • سایدهای تک پدال و دوپدال ال جی
یخچال‌های ساید ال جی برای خروجی آب و یخ ممکن است تک پدال یا دو پدال باشند. در یخچال‌های تک پدال، با کلید مجزا، گزینه آب و یخ را می‌توانید انتخاب کنید.

سایدهای تک پدال و دوپدال ال جی
 
  • آبریز یخچال ساید ال جی
یخچال‌ها می‌توانند مخزنی برای انباشت آب در داخل یخچال داشته باشند که در این صورت آب بعد از عبور از فیلتر وارد این مخزن می‌شود. 

گاهی سوال پیش می‌آید که چرا آب خنک نیست؟
باید اینگونه به این موضوع پاسخ دهیم، در یخچال‌هایی که مستقیم به شیر آب لوله کشی شهری وصل می‌شوند، یک شلنگ ورودی آب دارند که از یک طرف به شیر آب اتصال دارد و از طرف دیگر به شیر برقی یخچال، به همین علت آب خیلی خنک نمی‌باشد.

البته توجه داشته باشید که در این یخچال‌ها به ازای یک لیوان آب که از خروجی آبریز خارج می‌شود به اندازه یک لیوان آب از داخل شلنگ و لوله وارد یخچال می شود. چون مدام آب در جریان است و آب جدید وارد یخچال می‌شود، پس طبیعی است که آب خنک نمی‌شود.

به همین دلیل در این یخچال‌ها قابلیت انتخاب یخ قرار داده شده است تا با قرار دادن قالب یخ در داخل لیوان آب خنک شود.

  • نقش آب جمع کن در یخچال ساید
نقش آب جمع کن در یخچال ساید

همانطور که از اسم آن پیداست قطعه آب جمع کن در زیر پدال آب ریز و یخ یخچال‌ها قرار دارد. قطعه آب جمع کن نمی‌تواند مقدار آب ریخته شده در این قسمت را تخلیه کند. بنابراین باید به طور منظم آن را تمیز کنید. می‌توانید قسمت جلوی درپوش آب جمع کن آن را بردارید و با یک پارچه، آب باقی مانده در این قسمت را تمیز کنید.

تنظیم دما ساید بای ساید ال جی

تنظیم دما ساید‌ بای‌ ساید ال‌جی معمولا به واحد سانتی‌گراد نشان داده می‌شود و شیوه‌ی تنظیم دما در یخچال و فریزر فرق دارد.
بازه دما در یخچال ساید ال جی نیز گاهی کمی متفاوت است و این بازه دمایی را در ادامه توضیح داده‌ایم.

تنظیم درجه یخچال ساید ال جی

تنظیم درجه یخچال ساید ال جی
در مدل‌هایی با بازه‌ی دمایی 0 تا 7،  دمای 0 یا 1 بیشترین سرما و دمای 6 یا 7 درجه کمترین سرما را تولید می‌کنند. در این حالت نیز دمای نرمال 3 یا 4 درجه‌ی سانتی گراد توصیه می‌شود.

شیوه تنظیم دما در یخچال ال جی

برای تنظیم دمای یخچال، کلید Fridge یا Refrigerator را چند مرتبه فشار دهید و پس از آن با نشان دادن دمای مطلوب و ایده آل، انتخاب کلید را متوقف کنید.
نکته : دمای نرمال در یخچال‌ ساید ال جی تقریبا یکسان است مگر بر اساس نیاز افراد، دما را بالا و پایین‌تر از حد نرمال ببرید.
نکته : انتخاب دما را در یخچال می‌توانید بر اساس شرایطی مثل تعداد دفعات باز و بسته کردن درب یخچال، دمای محیط و حجم مواد غذایی داخل یخچال تنظیم و انتخاب کنید.
در صورتی که فکر می‌کنید نیاز است یخچال سرمایش بیشتری داشته باشد، درجه‌ی سردتر، نزدیک به عدد 1 انتخاب را کنید و اگر نیاز بود سرمایش داخل ساید کمتر باشد، درجه‌ای نزدیک به دمای 7 را انتخاب کنید.

تنظیم دما فریزر ساید ال جی 

تنظیم دما فریزر ساید ال جی 
میزان بازه‌ی دمایی قابل انتخاب در فریزر 24- تا 14- است.
درجه‌ی 23- یا 24- درجه بیشترین سرما و درجه‌ی 14- یا 15- کمترین سرمایش را در فریزر ال جی دارد.
پیشنهاد ما برای دمای نرمال نیز درجه‌ای بین 18- یا 19- است.

شیوه تنظیم دما فریزر ساید ال جی

برای تنظیم دمای فریزر، کلید Freezer را چند مرتبه کلیک کنید. سپس با مشاهده‌ دما ایده آل، انتخاب کلید را متوقف کنید.

  • عملکرد سرمایش سریع Express Freeze در یخچال ساید

رعملکرد سرمایش سریع Express Freeze در یخچال ساید

از این برنامه برای زمانی می‌توانید استفاده کنید که در قسمت یخچال و فریزر مواد غذایی تازه قرار داده باشید. در این عملکرد اولویت با مواد  غذایی قرار داده شده در داخل یخچال هست. ابتدا موادغذایی داخل یخچال به دمای نرمال رسیده و سپس قسمت فریزر، جهت انجماد سریعتر با سرعت سرمایش بالا در اولویت قرار می‌گیرد.  این عملکرد به مدت 24 ساعت فعال می‌باشد و بعد از 24 ساعت بصورت خودکار قطع می‌گردد.
زمان فعال بودن این عملکرد، چراغ آن روشن و سپس بعد از قطع عملیات خاموش می‌گردد. البته می‌توانید قبل از این زمان عملکرد این برنامه را با باز زدن دکمه، متوقف کنید.
 عملکرد سرمایش سریع یا همان Express Freeze  باتوجه به مدل یخچال ساید ال جی می‌تواند به شکل‌های زیر قابل رویت باشد.
 عملکرد سرمایش سریع در یخچال ساید ال جی
  • گزینه قفل کودک  LOCK ساید بای ساید ال جی 
گزینه قفل کودک  LOCK ساید بای ساید ال جی 

اگر قفل کودک در یخچال را فعال کنید همه‌ی دکمه‌های روی نمایشگر یخچال قفل می‌شود و قابل تغییر نخواهند بود. برای غیر فعال کردن قفل کودک آن را به مدت 3 تا 7 ثانیه نگهدارید. به این نکته توجه نماید با انتخاب قفل کودک درب یخچال، پدال آبریز و یخ غیر فعال نمی‌گردد. قفل کودک در مدل‌های مختلف ساید به شکل زیر برای شما قابل رویت خواهد بود.

گزینه قفل کودک ساید بای ساید ال جی 
  • انتخاب یخ در یخچال ساید LG
انتخاب یخ در یخچال ساید ال جی

گزینه‌ی انتخاب یخ در یخچال‌های ساید به چند صورت روی پنل یخچال برای شما نمایان است. در یخچال‌های ساید تک پدال، گزینه Dispenser بر روی پنل قرار دارد که می‌توانید شکل دلخواه یخ را انتخاب و دریافت کنید.

تقریبا در تمام مدل‌های ساید دو پدال با کلمه Ice type روی پنل ساید ال جی انتخاب یخ برای شما فراهم می‌شود و گاهی از طریق قرار دادن اندازه یخ بر روی پنل می‌توانید شکل یخ مورد نظر خود را انتخاب و آن را دریافت کنید.

 یخ را از یخچال ساید می‌توان به دو صورت خرد شده یا CRUSH و قالبی یا CUBE دریافت کنید.
باتوجه به توضیحات بیان شده علامت یخ روی پنل یخچال ساید بای ساید ال جی به شکل‌های زیر قابل مشاهده هست:
انتخاب یخ در یخچال ساید LG
  • نحوه فعال و غیر فعال نمودن یخساز یخچال ساید ال جی ICE ON/OFF 
نحوه فعال و غیر فعال نمودن یخساز یخچال ساید ال جی ICE ON/OFF 
با انتخاب این دکمه می‌توانید یخسازی یخچال را فعال کنید و یخساز شروع به تولید یخ کند. درصورتی که نیاز به مصرف یخ نداشته باشید و یا به مدت طولانی از یخساز استفاده ندارید، با زدن این دکمه می‌توانید عملکرد یخسازی یخچال خود را متوقف نماید.
دکمه روشن و خاموش کردن یخساز ساید به شکل‌های زیر روی پنل‌های مختلف ساید قابل مشاهده است:
نحوه فعال و غیر فعال نمودن یخساز یخچال ساید ال جی
توجه داشته باشید در مدل‌هایی از ساید ال جی گزینه ICE on / off  بر روی پنل وجود دارد اما امکان دارد که این علامت در برخی مدل‌ها بر روی پنل نباشد و در فریزر بر روی مخزن یخساز باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مدل‌های ساید بای ساید می‌توانید صفحه نحوه فعال سازی کلید یخساز را مطالعه کنید.

  • علامت تنظیم دما یخچال FRIDGE / REFRIGRATOR و فریزر  FREEZER ساید ال جی 
علامت تنظیم دما یخچال FRIDGE / REFRIGRATOR و فریزر  FREEZER ساید ال جی 
تنظیم دمای فریزر در همه‌ی مدل‌های یخچال ساید با اسم FREEZER می‌باشد. برای تنظیم دما یخچال بر روی پنل در مدل‌های قدیمی با اسم REFRIGRATOR  و در مدل‌های جدید به صورت FRIDGE می‌باشد. کلیت تنظیم دما در همه‌ی یخچال‌های ساید ال جی یکسان است. حالت‌های تنظیم دمای یخچال و فریزر در مدل‌های مختلف به شکل زیر قابل مشاهده است:
علامت تنظیم دما یخچال FRIDGE / REFRIGRATOR و فریزر  FREEZER ساید ال جی 

Hygiene Fresh چیست و چه کاربردی دارد؟

 
Hygiene Fresh چیست و چه کاربردی دارد؟
سیستم Hygiene Fresh در یخچال‌های ال جی یک سیستم تصفیه هوای پیشرفته شامل فیلتر 4 لایه، جهت از بین بردن گردوغبار، قارچ، باکتری و بوی نامطبوع است. فن منحصر به فرد این سیستم و کانال‌های هوای داخل یخچال، به منظور تصفیه کامل هوای داخل یخچال می‌باشد. این فیلتر بهداشتی باکتری‌های داخل یخچال را از بین برده و هوای پاک و تازه برای مواد غذایی مهیا می‌کند. به طور کل این عملکرد برای باکتری زدایی و برطرف کردن بوی داخل یخچال می‌باشد.
از این فیلتر می‌توانید به مدت 1 تا 2 سال استفاده کنید. این مدت ممکن است بر اساس محیط مورد استفاده شما متغیر باشد. با انتخاب فیلتر هوای تازه می‌توانید این عملکرد را فعال کنید.

  • نحوه عملکرد فیلتر Hygiene Fresh
نحوه عملکرد فیلتر Hygiene Fresh
این عملکرد برای باکتری زدایی و برطرف کردن بوی داخل یخچال می‌باشد و دارای دو حالت AUTO و POWER هست.
عملکرد AUTO به صورت عادی و یکنواخت می‌باشد البته تا زمانی که فیلتر فعال است. اما حالت POWER با تمام قدرت برای مدت کوتاهی فعال می‌شود و بعد به حالت AUTO  برمی‌گردد. در صورت روشن شدن REPLACE نیاز به تعویض فیلتر  Hygiene Fresh یخچال می‌باشد. در صورت روشن بودن فیلتر، با باز کردن درب یخچال ،LED دور فیلتر روشن می‌شود.

  • نشانه‌های فیلتر
 فن پشت فیلتر خاموش است.

نشانه‌های فیلتر

 فن پشت فیلتر 10 دقیقه روشن و 60 دقیقه خاموش است.

نشانه‌های فیلتر

 فن پشت فیلتر 10 دقیقه روشن و 5 دقیقه خاموش است.

نشانه‌های فیلتر
 
به صورت اتومات بعد از 4 ساعت از حالت POWER به حالت AUTO می‌رود.
 علامت این فیلتر بر روی پنل‌های ساید به شکل‌های تقریبا یکسانی مانند زیر مشخص است:
 
 نشانه‌های فیلتر هایجن فرش یخچال ال جی

دکمه چراغ یا LIGHT در یخچال ساید

دکمه چراغ یا LIGHT در یخچال ساید
با انتخاب این دکمه چراغ زیر آبریز روشن می‌گردد و با زدن مجدد این دکمه غیر فعال می‌شود. علامت چراغ یا همان LIGHT در همه‌ی مدل‌های ساید یکسان است و شکل آن به شکل زیر روی پنل مشخص هست.
دکمه چراغ یا در یخچال ساید


علامت فیلتر آب یخچال ساید ال جی  بر روی پنل یخچال



علامت فیلتر آب یخچال ساید ال جی  بر روی پنل یخچال
 
این علامت بر روی صفحه نمایشگر یخچال ساید مربوط به فیلتر FILTER می‌باشد. هر زمان که موعد استفاده 6 ماهه آن به پایان برسد از طریق علامت آن متوجه خواهید شد. نشانگر فیلتر فقط به عنوان یک اعلام کننده اتمام عمر فیلتر آب یخچال ال جی می‌باشد و فقط حکم هشدار دهنده را دارد.
علامت فیلتر آب یخچال ساید ال جی بر روی پنل‌های ال جی کمی با یک دیگر تفاوت دارد و امکان دارد به شکل‌های مختلفی نمایان شود.
این علامت در دسته‌ای از مدل‌ها به شکل 6 قطره و در بعضی از عدد شش به صفر می‌رسد. روی پنل بعضی از مدل‌های ساید کلمه Water Filter و یا  non plumbing نوشته شده است که در صورت اتمام فیلتر چراغ بالای آن روشن خواهد شد.

علامت فیلتر آب یخچال ساید ال جی بر روی پنل یخچال

آلارم باز بودن درب یخچال ساید ال جی

با فعال کردن گزینه آلارم یا ALARM، زمانی که درب یخچال را باز بگذارید، یخچال بعد از 1 دقیقه شروع به بوق زدن می‌کند و این عملکرد هر 30 ثانیه یکبار تکرار می‌شود تا زمانی که درب کاملا بسته شود. علامت آلارم بر روی پنل در پایین نشان داده شده است.
 
جهت طریقه فعال سازی آلارم باز بودن درب یخچال ساید ال جی مطالعه این صفحه به شما کمک بسیاری خواهد کرد.
آلارم باز بودن درب یخچال ساید ال جی

دکمه WIFI یخچال ساید ال جی

از برنامه وای فای یخچال ال جی به منظور استفاده از برنامه SmartThinq استفاده می‌شود. با برنامه SMART THINQ به راحتی می‌توانید یخچال ساید را از راه دور کنترل کنید. برنامه اسمارت تینکیو به یخچال شما قابلیت اسمارت کنترل یا همان کنترل از راه دور را به وسیله WIFI خواهد داد.

ما در مقاله وای فای یخچال چیست نحوه وصل شدن به وای فای یخچال ال جی و استفاده از این برنامه را به طور کامل توضیح داده‌ایم.


دقت داشته باشید :

بعضی از کلیدهای ساید دارای دو عملکرد هستند که برای فعال کردن عملکرد دوم معمولا با علامت * یا 3 SECS در کنار آن مشخص شده است که کافیست آن دکمه را فشار دهید تا عملکرد مورد نظر سایدتان را فعال کنید.
آلارم باز بودن درب یخچال ساید ال جی

به سادگی آب خوردن از همه امکانات ساید استفاده کنید

به سادگی آب خوردن از همه امکانات ساید استفاده کنید

افزایش آگاهی و اطلاعات درباره تمام وسایلی که روزانه از آن‌ها استفاده داریم به راحتی استفاده ما از آن محصولات کمک خواهد کرد.
امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید به شناخت کاملی در مورد برنامه‌های یخچال ساید بای ساید ال جی خود دست یافته باشید. اگر هنوز برنامه‌‌ای وجود دارد که در مورد آن سوالی مد نظرتان است و برای شما ابهام دارد حتما سوالتان را در بخش نظرات همین مطلب مطرح کنید تا به سوال شما پاسخ دهیم.

آیا با نحوه قرار دادن مواد غذایی در یخچال آشنا هستید؟

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

ناهیدی
۱۴۰۲/۰۹/۱۹ ۰۷:۳۲

سلام روز بخیر. قسمت یخسار یخچال مرتب چرخش کوتاه داره و صدای رله های از روی سقف یخچال میاد،با خاموش و روشن کردن یخچال هم برطرف نمیشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. .....0912486 ناهیدی

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۹/۱۹ ۱۰:۱۸

سلام و وقت به خیر؛ نیاز هست دستگاهتون بررسی بشه. لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۲/۰۹/۰۶ ۱۴:۴۰

سلام یخچال ال جی من روی پنلش گزینهhygeine fresh نداره ولی داخل یخچال اسمش روی یه مستطیل هست م دورشم نور روشن نداره چجوری فعالش کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ۱۰:۲۸

سلام و وقت به خیر؛ اگر مدل دستگاه شما دارای hygeine fresh باشه حتما کلید روی نمایشگر داره. لطفا مدل دستگاه رو بفرمایید تا بهتون اعلام کنیم کلید کجا هست. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۰۱:۲۵

سلام وقتتون بخیر یخچال ساید ال جی دارم یه هفتس یخچال یخ درست نمیکنه دکمه یخساز هم روشنه علتش چی میتونه باشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۵:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ اگر از آبریز آب خارج میشه و طی چند روز که یخساز روشن هست، باز هم یخسازی انجام نمیشه، لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

حسن پور
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۲۳:۰۴

سلام خسته نباشید من ساید مدل بنتلی دارم هر 2 دقیقه سه تا بوق میزنه هر کاری هم کردم قطع نشده تا حالا سه چهار بار از نمایندگی اومدن هر دفعه یه چیشو قطع کردن مثلا چراغ بارشو باز هم نشد موندم چیکار کنم یه بارم از نمایندگی اومدن گفتن بردش باید باز بشه بره تهران پانزده میلیون هزینه که بوقو قطع کنن لطفا راهنمایی کنید ممنون

۱۴۰۲/۰۲/۱۰ ۱۹:۰۲

سلام وقتتون بخیر.یخچال دو قلوی ال جی دارم.از زیر درب یخچال قسمت پیچهاش ی مواد سبز رنگ خارج شده خواستم بپرسم خطرناک که نیست وبرای یخچال مشکلی که نداره.ممنونم پاسخ بدین

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۱۴:۴۴

سلام و وقت به خیر؛ احتمال داره مربوط به یخچال نباشه چون داخل یخچال چنین موادی نداره. لطفا یکبار این مواد رو پاک کنید و اگر دوباره شاهد این مورد بودید در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه شما مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

حمید نیلی
۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ۲۲:۴۵

سلام یخچال مدل gr-m931se, قبلا وقتی لیوان در حال پرشدن بودن، فشار آب کم میشد، الان با فشار زیاد یکنواخت لیوان پر میشه و سر ریز میشه، در پنل تنظیمات، امکان کنترل این مورد هست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۱۰:۴۲

سلام و وقت به خیر؛ این مورد به فشار آب بستگی داره. گزینه‌ای بر روی پنل نیست که مربوط به این تنظیمات باشه. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۲۰:۳۹

سلام وقت بخیر دکمه های روی ساید ازکارافتاده وعمل نمیکنن لطفا برای رفع عیب راهنمایی کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۱:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ این مورد مربوط به قفل کودک هست. لطفا طبق راهنمای همین صفحه قفل کودک رو غیرفعال کنید. موفق باشید

۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۰۶:۰۶

سلام وقت بخیر . دکمه +hygiene fresh در ساید ال جی کجاست رو پنل همچین گزینه ای نیست کلا خاموشه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۰۹:۳۴

سلام و وقت بخیر، لطفا مدل دستگاه خود را اعلام بفرمایید تا بتوانیم بر اساس مدل دستگاه شما را راهنمایی کنیم. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۰۱:۱۲

سلام من ساید ال جی دارم امروز دیدم در قسمت فریزرش روی مواد برفک جمع شده، و سقف فریزر هم انگار چند قطره آب یخ بسته ، مواد غذایی هم منجمد هستن ، به نظرتون دلیل برفک چیه ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۲/۲۸ ۱۳:۰۶

سلام و وقت بخیر، در لینک زیر راجب به برفک مواد غذایی و دیواره ها توضیح دادیم لطفا آن را مطالعه کنید در صورت وجود سوالی ما در خدمتتان هستیم. https://cs.goldiran.ir/page/%D8%B9%D9%84%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D9%81%DA%A9%E2%80%8C%D8%B2%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%84-%D8%AC%DB%8C موفق باشید

۱۴۰۱/۰۲/۰۶ ۰۱:۲۷

سلام وقت بخیر ساید مدل j961 دارم اول از همه موتور دستگاه بیش از حد کار میکنه وبعد صدای زیادی داره مثل صدای فن خاموش بودن یخچال کم حس میکنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۲/۰۷ ۱۱:۲۰

سلام و وقت به خیر؛ برخی موارد باعث میشه موتور یخچال بیشتر کار کنه موارد زیر هستن: در بدو نصب و یا بعد از قطعی برق یا خاموش بودن (هر زمانی که بعد از چند ساعت یا چند روز دستگاه روشن شده) طبیعی هست. مقدار مواد غذایی داخل یخچال یا فریزر زیاد هست. (مواد غذایی جدیدی داخل دستگاه گذاشته شده .) دقت داشته باشین مواد غذایی باید از دریچه هایی که سرما وارد کابین میشه فاصله داشتن باشن. فاصله دستگاه از پشت نسبت به دیوار باید حداقل 10 سانتیمتر باشه. از کناره ها هم 5 سانتیمتر این فاصله رعایت بشه و از سقف 30 سانتی متر. جابجایی هوا در عملکرد کمپرسور یخچال موثر هست و لازمه که رعایت بشه. یخچال باید از وسایل حرارت زا مثل گاز، شوفاژ، بخاری، آبگرمکن و یا نور مستقیم آفتاب فاصله داشته باشه. ممکنه درب یخچال یا فریزر زیاد باز و بسته میشه. اگر غذای گرم داخل دستگاه قرار داده باشد، این مورد طبیعی هست. اگر صدای دستگاه و کارکرد آن غیرطبیعی به نظر میرسه، لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

برادران
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۱۲:۵۴

با سلام دگمه hygege باید دایما روی حالت autoروشن باشه یا مثلا مدتی معین روشن کنم و بعد خاموشش کنم؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۱۱:۳۱

سلام و وقت به خیر؛ همونطور که در این راهنما گفته شده فیلتر دارای دو مد کاری AUTO و POWER هست؛ عملکرد AUTO به صورت عادی و یکنواخت هسا تا زمانی که فیلتر فعال باشه. اما مد POWER با تمام قدرت برای مدت کوتاهی فعال هست و بعد به حالت AUTO باز می‌گرده. موفق باشید

مصطفی کيقبادي
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ ۲۳:۳۱

با سلام و احترام، یخچال فریزر ساید sxb530w، بعد از گذشت یک هفته گوجه را خراب و هویج و بادمجان و کدو و کاهو تغییر رنگ می دهند، طبیعی هست؟ سرمای یخچال نرمال هست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۱:۱۵

سلام و وقت بخیر، لطفا برای رفع این مشکل و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه بفرمایید : https://cs.goldiran.ir/page/%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%84-%D8%AC%DB%8C موفق باشید

۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۰۳:۵۲

سلام درود یخچال ال جی دربازمیکنم صفحه روشن نوشته Replaced filter یعنی چی؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ۰۹:۴۲

سلام و وقت به خیر؛ زمانیکه بر روی صفحه یخچال شما نوشته Replaced filter نمایش داده شود، نشانگر زمان تعویض فیلتر یخچال شما میباشد. برای انجام تعویض فیلتر میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید. cs.goldiran.ir/request موفق باشید

آرمان فدوی
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۰۱:۰۷

سلام یخساز یخچال هر یه ربع تا بیست دقه خودبخود شروع به کار میکنه بدون اینکه کلید یخ ریز فشار بدیم دریچه باز میشه برای تخلیه یخ یخ هم نداره ولی کار میکنه خودش کلیدو ک فشار بدیم خاموش میشه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۰:۴۹

سلام و وقت به خیر؛ اگه خود بخود یخ خارج میشه لطفا در لینک زیر درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی و رفع ایراد مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

سپیده ناظر
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۰۱:۵۲

سلام وقت بخیر میشه راهنمایی ام کنین من ساید دارم ولی نوعه روشن کردن موتور یخچال یاذم شده با کدوم دکمه بوده ....کسی هست که بتونه کمکم کنه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۰۹:۴۳

سلام و وقت به خیر؛ لطفا مدل دستگاه رو بفرمایید تا بر اساس مدل بتونیم شما رو راهنمایی کنیم. روش‌های روشن کردن دستگاه در قسمت توضیحات ارور OFF در این لینک هم توضیح داده شده و میتونید بر اساس مدل دستگاهتون طیق راهنمایی این صفحه دستگاه رو روشن کنید: cs.goldiran.ir/errors. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۹/۲۴

سلام.ببخشید گزینه ای یا شاسی برای قسمت پدال آبریز ساید الجی مدلj337قفل کودک وجود داردکه اب از مخزن خارج نشود؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۰۹:۲۳

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی این مدل گلدیرانی نیست و با توجه به اینکه ما دفترچه‌های فنی دستگاه رو نداریم نمیتونیم در موردش نظر بدیم. لطفا به دفترچه راهنمای دستگاهتون مراجعه کنید معمولا در دفترچه راهنما به طور کامل درج میشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۰۹:۳۳

سلام وقتتون بخیر. ببخشین دکمه hygiene fresh در یخچال ال جی و Express freeze در یخچال ال جی مدل sx کدومه ؟ و ایا میشه یخساز و ریست کرد اگر میشه دکمه ریست یخساز ساید ال جی چه اسمی داره؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۰:۲۸

سلام و وقت به خیر؛ Express freeze و hygiene fresh دقیقا به همین نام بر روی پنل دستگاه قرار داره. یخساز این مدل دستگاه رو کارشناس میتونن مراجعه کنند و ریست کنن. در صورتی که درخواست دارید لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای ریست یخساز مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۰:۰۷

سلام ایا مطلبی دارین که توی اون درباره دکمه های یخچال فریزر ال جی هم توضیح داده باشین؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۲:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ بله در این مورد میتونید به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: csgl.ir/adf موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۰:۰۷

سلام ممنون از مقالتون یه سوال دارم اگر میشه میتونم درباره برنامه لباسشویی ال جی و برنامه ظرفشویی ال جی برنامه مایکروویو ال جی بهم راهنمایی بدین؟ تازه اخه خریدم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۲:۳۱

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد میتونید به راهنمای لینک‌های زیر مراجعه کنید: csgl.ir/adc و csgl.ir/awm و csgl.ir/cpg موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۰:۰۵

سلام میشه برای تمدید گارانتی میان دستگاه رو چک هم بکنن میخوام تراز بشه یا همون سرویس هم بکنن برام؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۲:۳۰

سلام و وقت به خیر؛ لطفا هنگام ثبت درخواست برای تمدیدگارانتی در قسمت توضیحات این مورد رو هم درج بفرمایید تا طی مراجعه برای بررسی دستگاه انجام بدن. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۰:۰۴

سلام میشه برای تعویض فیلتر من بیاین؟ شماره من 09123577... هست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۲:۲۸

سلام و وقت به خیر؛ بله دوست عزیز درخواست شما ثبت شد و در این مورد با شما هماهنگ میکنن. موفق باشید

در حال ثبت...