طرز تهیه پیتزا خانگی در سه سوت

۲۱ فروردين ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
طرز تهیه پیتزا خانگی در سه سوت

بعضی از غذاها همیشه طرفداران زیادی دارند. به همین دلیل بخاطر علاقه به آن غذا، شاید تصمیم بگیریم برای پخت و تهیه آن خودمان در خانه دست به کار شویم تا به صورت کاملا سالم و با خیال راحت آن را درست کنیم. برای پخت پیتزاهای مختلف، همه چیز به سلیقه و حوصله خودتان بستگی دارد. خلاقیت و مزاج شما در تهیه پیتزا حرف اول را میزند. می‌توانید با مواد مختلف از ژامبون و هات داگ تا سبزیجات مختلف برای یک پیتزا استفاده کنید. یا اینکه برای افراد گیاهخوار، پیتزای مخصوص سبزیجات را درست کنید و سبزیجات رنگارنگ را روی آن بچینید. ما در این مطلب قصد داریم شما را  با طرز تهیه پیتزا ایتالیایی و سبزیجات آشنا کنیم.
برای تهیه این دو پیتزا هیچ چیز نمی‌تواند شما را محدود کند. حتی کافیست که یک نان پیتزای آماده را تهیه کنید و با مواد دلخواهتان و پنیرهای محبوبتان برای تهیه پیتزا دست بکار شوید.
 

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

طرز تهیه پیتزا ایتالیایی

مواد لازم برای خمیر پیتزا ایتالیایی :

آب ولرم : 1 لیوان
روغن مایع : 2 قاشق غذاخوری
نمک : مقدار کم
مایه خمیر : 1 قاشق غذاخوری
آرد : 400 گرم
زرشک و زعفران : به دلخواه، مقدار کم
 

مواد لازم برای پیتزا ایتالیایی:

مواد لازم برای پیتزا ایتالیایی:

کوکتل دودی رنده شده درشت : 300 گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی : 2 عدد
گوجه فرنگی حلقه شده : 2 عدد
پنیر پیتزا : 300 گرم
سس گوجه فرنگی برای روی خمیر : مقداری
 
نکته : تمامی مواد مورد نیاز و میزان آن‌ها به دلخواه شما قابل تغییر است و می‌توانید بسته به مزاج خود از مواد دلخواه خود نیز استفاده کنید.
 

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی :

آب ولرم را داخل یک ظرف ریخته و نمک و مایه خمیر را به آن اضافه کنید. 10 دقیقه آن را کنار بگذارید تا عمل بیاید.

طرز تهیه خمیر پیتزا ایتالیایی :

سپس روغن و آرد را به همراه زرشک و زعفران به آن اضافه کنید و ورز دهید. حالا به مدت 1 ساعت با روکش، در دمای اتاق اجاره دهید تا خمیر استراحت کند و 2 برابر شود.
 
pitza


روش تهیه پیتزا ایتالیایی در سولاردام :

در این مرحله نیاز است که یک سینی فلزی را چرب کنید و روی آن آرد بپاشید. خمیر را به صورت نازک روی سینی فلزی پهن کنید.

روش تهیه پیتزا ایتالیایی در سولاردام :

 لبه‌های خمیر را پنیر ریخته و کمی برگردانید. حالا سطح خمیر را سس گوجه بزنید.

روش تهیه پیتزا ایتالیایی

در این قسمت می‌توانید کمی از پنیر بریزید و سپس کوکتل دودی رنده شده را روی آن قرار دهید.  روی آن را گوجه فرنگی حلقه شده و فلفل دلمه حلقه شده را بریزید.
حالا برای پخت، ترکیب شماره co5، یعنی کانوکشن 180 درجه و مایکرو 360 وات، به مدت 12 الی 14 دقیقه زمان می‌دهید. در 5 دقیقه آخر پنیر را روی آن اضافه می‌کنید.
مرحله‌ی بعدی پخت با ترکیب شماره co3 با مایکرویو 360 وات، به مدت 8 الی 16 دقیقه است و در آخر با ترکیب co4 با مایکرو 180 وات به مدت 6 الی 8 دقیقه، پخت پیزا ایتالیایی را به اتمام برسانید.
 

طرز تهیه پیترا ایتالیایی در دستگاه‌های دیگر :

طرز تهیه پیترا ایتالیایی

برای طرز تهیه پیتزا در ماکروفر ال جی، خمیر پیتزایی که از قبل درست کردید را نازک کنید و روی سینی که از قبل روغن زده بودید، آرد بپاشید و پهن کنید.
از ترکیب گریل با مایکرو 360 وات استفاده کنید و به مدت 5 الی 6 دقیقه زمان دهید. ما بین کار خمیر را برعکس کنید. بعد از اتمام این زمان، خمیر را از هر طرف جدا کنید و در ظرف، روی 3 پایه بلند قرار دهید.
حالا سطح خمیر را سس گوجه بمالید و روی آن را کمی پنیر بریزید. زمان آن رسیده که کوکتل دودی رنده شده، گوجه حلقه شده و فلفل دلمه‌ای را به خمیر اضافه کنید.
برای پخت نهایی از ترکیب گریل با مایکرو 540 وات به مدت 6 الی 7 دقیقه استفاده کنید و بین این زمان، پنیر را روی آن اضافه کنید.
 

طرز تهیه پیتزا سبزیجات

طرز تهیه پیتزا سبزیجات

مواد لازم برای خمیر پیتزا سبزیجات :

پنیر گودا : 100 گرم
روغن زیتون : 5 قاشق غذاخوری
ریحان خرد شده : 3 قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده : 1.3 لیوان
آرد :  3 پیمانه و نیم
آب ولرم : 1 پیمانه و نیم
مایه خمیر : یک و نیم قاشق غذاخوری
نمک : 1.2 قاشق چای‌ خوری

مواد لازم برای پیتزا سبزیجات  :

مواد لازم برای پیتزا سبزیجات

پنیر فیلادلفیا : 350 گرم
پودر ارگانو : 1 قاشق چای‌ خوری
زیتون سیاه :  به میزان دلخواه
کدو : 3 عدد
پیاز : 1 عدد
گوجه فرنگی : 3 عدد
سس گوجه : به مقدار دلخواه
کرفس خورد شده : 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به میزان لازم

نکته : تمامی سبزیجات و مواد مورد نیاز برای پیتزاهای بیان شده به دلخواه شما قابل تغییر است و می‌توانید بسته به مزاج خود از مواد دلخواه استفاده کنید.
 

طرز تهیه خمیر پیتزا سبزیجات :

آب ولرم را با خمیر مایه و نمک مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه استراحت دهید.

طرز تهیه خمیر پیتزا سبزیجات

سپس آرد، ریحان و جعفری را اضافه کنید.  روغن زیتون را بتدریج به مواد اضافه کنید و کاملا ورز دهید.

خمیر پیتزا سبزیجات

در این مرحله نیاز است که به مدت 30 دقیقه خمیر را در ظرف درب‌دار گذاشته تا خمیر عمل آید. سپس پنیر گودا رنده شده را اضافه کنید و ورز دهید.

تهیه خمیر پیتزا سبزیجات
 

روش تهیه پیتزا سبزیجات در سولاردام :

سینی فلزی را چرب کنید و به کف آن آرد بپاشید. خمیر را به صورت نازک در کف سینی پهن کنید. برای این مرحله می‌توان لبه خمیر را پنیر فیلادفلیا بریزید و لبه خمیر را برگردانید. حالا روی خمیر را سس گوجه بزنید و روی آن پیاز تفت داده شده را اضافه کنید.

طرز تهیه خمیر پیتزا

نکته : پیاز را باید در حدی تفت دهید که سبک شود و از خامی در بیاید.

نیمی از پنیر فیلادفیا را روی خمیر بریزید و از مواد مورد علاقه خود و یا موادی که بیان کردیم مثل کرفس، گوجه فرنگی، کدو، زیتون سیاه و پودر ارگانو روی خمیر بریزید.
برای پخت پیتزا سبزیجات در سولاردام ترکیب co5 با کانوکشن 180 درجه و مایکرو 360 وات، به مدت 12 الی 14 دقیقه زمان می‌دهیم. پس از گذشت 4 دقیقه از این زمان، پنیر را روی آن اضافه کنید.
 

طرز تهیه پیتزا سبزیجات با مایکروویو های دیگر

طرز تهیه پیتزا سبزیجات با مایکروویو

خمیر را داخل سینی که از قبل چرب کردید و آرد پاشیده‌اید، نازک پهن کنید و با چنگال روی خمیر را سوراخ کنید. همانطور که بیان کردیم می‌توانید لبه خمیر،  پنیر فیلادفیا بریزید و لبه آن را برگردانید.
حالا ظرف را روی 3 پایه بلند بگذارید و از ترکیب گریل با مایکرو 360 وات استفاده کنید. به مدت 5 الی 6 دقیقه به آن زمان دهید. وسط زمان خمیر را برعکس کنید.
سپس خمیر را از ظرف خارج کرده و روی 3 پایه بلند بگذارید و روی خمیر را سس گوجه بزنید و روی آن را پیاز تفت خورده را اضافه کنید. نیمی از پنیر فیلادفیا را روی خمیر ریخته و از مواد کرفس، گوجه فرنگی، کدو، زیتون سیاه و پودر ارگانو روی خمیر بریزید.
در نهایت از ترکیب گریل با مایکرو 540 وات، به مدت 6 الی 7 دقیقه استفاده کنید و ما بین زمان، پنیر را روی پیتزا اضافه کنید.
 

لذت تجربه غذاهای سالم و بی‌نظیر را با مطالب آشپزی ما بدست آورید

طرز تهیه پیتزا با مایکروویو

یکی از اهداف ما در شرکت گلدیران، همراهی شما برای استفاده راحت‌تر از محصولاتتان می‌باشد. در زمینه آموزش آشپزی نیز تقریبا تمامی غذاها و دسرهای مورد علاقه شما را در سایت، جهت کارکرد راحت با دستگاه سولاردام و مایکروویو قرار داده‌ایم. در این مطلب هدف، آموزشِ کاملِ طرز تهیه پیتزا در ماکروفر سولاردم ال جی برای شما عزیزان بوده است. در فیلم پخت پیتزا با مایکروویو ال جی می‌توانید شکل متفاوتی از پیتزا را یاد بگیرید. اگر تمایل به یادگیری غذا و دسرهای مورد علاقهِ خاص خود، با دستگاهتان را داشتید مطالعه کتاب آموزش آشپزی به شما کمک شایانی خواهد کرد.
در آخر اگر درباره‌ی پخت این پیتزا سوالی دارید در قسمت نظرات حتما با ما در میان بگذارید.

‌‌با علامت‌های مایکروویو بیشتر آشنا شوید

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

سبزی
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۲:۵۹

سلام خسته نباشید در مدل MA3884VC سولاردم دستور پخت 12 غذا میشه راهنمایی بفرمایید زبان عربی است نمیشود دفترچه را مطالعه کرد اگر ممکن است فایل pdf دفترچه راهنمای فارسی را ارسال فرمایید.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۳:۲۷

سلام وقت بخیر، این مدل گلدیرانی نیست و متاسفانه امکان ارائه‌ی مشاوره در مورد دستگاه‌‌های غیر گلدیرانی برای ما وجود نداره. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ۰۹:۴۵

دلیل خشک شدن پیتزا در ماکروفر چی هست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ۱۱:۰۵

سلام و وقت به خیر؛ برای پخت پیتزا با نان‌های آماده از برنامه‌ی کانوکشن و یا برنامه‌ی اتومات استفاده کنید.دلیل خشک شدن نان استفاده از برنامه‌ی ترکیبی بوده است و نیازی به سه پایه ندارد. لطفا طبق دستورات پخت همین محتوا پیش بروید مشکلی به وجود نخواهد آمد. درصورتیکه میخواهید با دفترچه راهنمای محصول خود بیشتر اشنا شوید و یا برنامه های مایکروویو را بهتر یاد بگیرید حتما به لینک های زیر مراجعه کنید. csgl.ir/cpg لینک دفترچه راهنمای محصول cs.goldiran.ir/manuals موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۶:۳۸

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم توی این آموزش طرز تهیه پیتزا که نوشتید اگر بخوام روی پیتزام برشته ترشه و نون پیتزام از زیر خشک نشه چیکار باید بکنم؟ البته با این روش درست کردم همه خوششون اومد ولی خودم اون شکلی بیشتر دوس دارم :)

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۰۸:۰۴

سلام و وقت به خیر؛ در مورد نون پیتزا به خمیری که استفاده می‌کنید برمیگرده و اگر توصیه کنیم که از گریل استفاده کنید تا روی پیتزا برشته‌تر بشه خمیر هم ممکنه خشک‌تر بشه. برای راهنمایی دقیق بر اساس برنامه‌ها لطفا مدل دستگاه رو بفرمایید. موفق باشید

نگین نورا
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۲:۳۲

سلام خسته نباشید.وقتی می خوایم وزن ماده غذایی رو تعیین کنیم با خود ظرفی که داخل سولاردوم قرار می گیره وزن کنیم و یا باید وزن خالص ماده غذایی باشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۹:۴۹

سلام و وقت به خیر؛ فقط وزن ماده غذایی رو در نظر بگیرید. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۰۹:۱۵

با سلام و وقت بخیر ماکرو من ال جی مدل ام جی 48 بدون کانوکشن است می خواستم بدونم برای پخت پیتزا توانی که گفتید رو چطور به دستگاه باید بدم مثلا 360 وات؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۰:۲۹

سلام و وقت به خیر؛ بستگی به مدل دستگاه داره. میتونید با انتخاب چند بار کلید مایکرو و در برخی مدل‌ها با کلید ولومی که تنظیم درجه انجام میشه، این تنظیمات رو انجام بدید. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۰:۵۶

سلام وقتتون بخیر میشه خمیرو روی سینی فلزی خود دستگاه پهن کنیم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۹:۳۹

سلام و وقت به خیر؛ خمیر پیتزا مشکلی نداره ولی برای پخت شیرینی و کلوچه در برنامه کانوکشن لازمه سه پایه کوتاه گذاشته بشه و بعد سینی شیرینی روی اون قرار بگیره. موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ۱۰:۵۹

سلام برای پخت پیتزا در سولاردام نوشته برای ارد از ریحان و جعفری، میشه + اینا از سبری های دیگه ای هم استفاده کرد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ۱۱:۱۸

سلام و وقت به خیر؛ از چه نوع سبزی قصد دارید استفاده کنید؟ در نظر داشته باشید ترکیب خوبی باشه و در کنار باقی مواد خوش طعم بشه. این هم اهمیت داره که که از نظر مدت پخت سازگاری داشته باشه. بهتره مطالب مرتبط بیشتری در این مورد مطالعه کنید. موفق باشید

امین صفری پور
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۲۰:۰۱

سلام. در برنامه persian cook میشه: 1. از سه پایه های فلزی استفاده کرد؟ 2. از ظروف فلزی استفاده کرد؟ ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ۲۱:۱۰

سلام و وقت به خیر؛ بستگی به پختی داره که در منوی persian cook انتخاب میکنید. در دفترچه راهنما قسمت لوازم توضیح داده شده که برای هر پخت این منو باید از چه ظرفی استفاده بشه. مثلا برای ته چین، برنج، قرمه سبزی، کوکو سبزی، لازانیا، کیک سینی فلزی و سه پایه کوتاه، برای کباب تابه ای، کباب ماهی، سینی فلزی و سه پایه بلند استفاده میشه. بهتره دفترچه راهنمای دستگاهتون رو دانلود کنید و طبق راهنمای دفترچه از لوازم و ظرف استفاده کنید. موفق باشید

نواده
۱۳۹۹/۰۴/۱۳ ۱۲:۴۸

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم مگه میشه توی سولاردام سینی فلزی بذارین که تو دستور پخت پیتزا اینجوری نوشته ؟ جرقه نمیزنه ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۰۸:۰۰

سلام و وقت به خیر؛ در صورتی که برنامه ترکیبی، ترکیب پخت کانوکشن و گریل باشه امکان پذیر هست چون در این دو برنامه میشه از قالب فلزی استفاده کرد. موفق باشید

در حال ثبت...