راهنمای استفاده از کنترل کولر های گازی ال جی

۱۱ خرداد ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
راهنمای کنترل کولر گازی ال جی

معمولا وقتی کولرگازی می‌خریم ساعاتی پس از نصب، کارکرد کلیدهای مختلف را امتحان می‌کنیم و دوست داریم بدانیم هر یک از این کلیدها چه کاربردی دارد. ممکن است خیلی از کلیدها را انتخاب کنیم اما ندانیم که در واقع چه عملی انجام می‌دهد؛ کولر گازی مثل تلویزیون یا دستگاه‌های دیگر، همان لحظه به ما نمایش نمی‌دهد که چه قابلیتی فعال شده است و یا چه عملکردی با انتخاب این کلید انجام خواهد شد؛ بنابراین اگر در مورد کلیدها آگاهی کامل نداشته باشیم باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد!
برخی کلیدها در ریموت کولرهای گازی معمولا عمومی هستند و بر روی کنترل تمامی کولرهای گازی ال جی قرار دارند. از این رو ما سعی کردیم کلیدهایی که بر روی بیشتر ریموت‌های اسپلیت‌های ال جی وجود دارد و با توجه به انواع کنترل کولر گازی ال جی را شرح دهیم تا شما مشتری عزیز بتوانید به سادگی تنظیمات کولر گازی ال جی را انجام دهید. زمانی که کلید مربوط به هر یک از عملکردها را انتخاب می‌کنید، علامت مربوط به همان عملکرد بر روی نمایشگر کنترل و در برخی قابلیت‌ها بر روی نمایشگر پنل کولرگازی نمایان می‌‎شود. در ادامه در مورد شرح عملکرد هر یک از کلیدها مطالعه خواهید کرد و این مقاله هم راهنمای کنترل کولر گازی ال جی قدیمی و هم راهنمای کنترل کولر گازی ال جی جدید است. دقت داشته باشید در صورت روشن نشدن کولر گازی با کنترل لازم است دستگاه را با کلید پاور روشن کنید. در این مورد به راهنمای محل قرارگیری کلید Power کولر های گازی LG مراجعه کنید و دستورالعمل مربوط را انجام دهید تا مشکل رفع شود.

نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی ال جی (کنترل اسپیلت یا اسپلیت ال جی)

  • کلید Power کولر گازی LG

کلید پاور کنترل کولر گازی، همانطور که از نام آن کاملا مشخص است، برای خاموش و روشن کردن دستگاه است.

  • کلید MODE در ریموت کولر گازی ال جی چه کاربردی دارد؟
دکمه Mode در کولر گازی

ممکن است در ابتدای فصل سرما یا گرما، برای استفاده از کولر گازی این سوال پیش بیاید که چگونه کولر را بر روی مد سرمایش قرار دهیم؟ و یا چگونه سیستم گرمایش کولر گازی را انتخاب کنیم؟ برای انتخاب حالت سرمایش یا گرمایش دستگاه، می‌توانید وضعیت کلید Mode را تغییر دهید. این کلید برای انتخاب حالت کارکرد اسپلیت است. کلید Mode در برخی مدل‌ها دارای 5 حالت و در برخی دیگر 4 حالت دارد. در مدل‌‎هایی که کلید Mode 4 حالت دارد، حالت فن به صورت مجزا بر روی کلید جداگانه‌ای تعریف شده است. کلید Mode و حالت‌های آن بر روی نمایشگر کنترل به شکل زیر است:

نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی ال جی

  • سیستم سرمایش و گرمایش کولرگازی چگونه کار میکند؟
1.نحوه راه اندازی سرمایش کولر گازی

با انتخاب کلید Mode بر روی ریموت کنترل اسپیلت ال جی و قرار دادن حالت دستگاه بر روی علامت دانه‌ی برف، دستگاه سرما می‌‎دهد و کولرگازی بر روی حالت Cooling فعال می‌شود.

2.نحوه استفاده از سیستم گرمایش کولر گازی
تنظیم گرمایش اسپلیت ال جی

با انتخاب گزینه‌ی علامت خورشید از طریق کلید Mode، حالت گرمادهی اسپلیت فعال می‎شود و کولرگازی وارد مرحله‌ی گرمایش خواهد شد. برای انتخاب این گزینه لازم است دستگاه حالت مجهز به سیستم گرمایش نیز باشد.

3.عملکرد رطوبت زدا یا رطوبت گیر کولر گازی

اولویت عملکرد حذف رطوبت، جذب هر چه بیشتر رطوبت محیط است. در این حالت دمای اتاق و سرعت فن به صورت خودکار تنظیم می‌شود و هدف اصلی، حفظ سطح بهینه‌ی رطوبت محیط خواهد بود. علامت این حالت، شکل قطره است.

4.عملکرد خودکار یا هوش مصنوعی کولر گازی ال جی
تنظیمات کولر گازی ال جی


با انتخاب حالت هوش مصنوعی، دیگر نیازی به انتخاب مد سرمایش یا گرمایش نیست و با توجه به دمای محیط، سرعت فن و دما به طور خودکار تنظیم می‌‎شود. عملکرد خودکار در کولرگازی‌های سرمایشی-گرمایشی یا کولر گازی‌های فقط سرمایشی تفاوت دارد.

عملکرد هوش مصنوعی در کولر گازی‌ های سرمایشی- گرمایشی

در مدل‌های دارای سیستم گرمایش، با توجه به اینکه در صورت نیاز دستگاه می‌تواند گرمایش نیز ایجاد کند، پس از انتخاب مد هوش مصنوعی که با علامت Al بر روی نمایشگر نمایش داده می‌شود و پس از آن انتخاب دما، دستگاه به طور خودکار برای تامین دمای انتخابی وارد مرحله‌ی سرمایش یا گرما می‌شود و اتاق را به دمای انتخابی می‌رساند.

عملکرد هوش مصنوعی در کولرگازی‌های فقط سرمایش 

در کولرهای گازی فقط سرمایشی، امکان گرمادهی برای کولرگازی وجود ندارد بنابراین پس از انتخاب حالت هوش مصنوعی، می‌توانیم انتخاب کنیم که دستگاه با توجه به دمای کنونی اتاق، تا حدی گرما یا سرما ایجاد کند. برای حفظ دمای محیط درجه‌ی 0، برای حالت کمی خنک عدد 1 و برای حالت خنک عدد 2، برای حالت کمی گرم 1- و گرم 2- انتخاب می‌شود.

5.عملکرد فن کولر گازی LG

برای انتخاب حالت پنکه یا همان فن کولرگازی، از کلید فن استفاده کنید. با انتخاب گزینه‌ی Fan دستگاه فقط هوای اتاق را به گردش‌ درمی‌آورد و دیگر سرما یا گرما نمی‌دهد. در برخی مدل‎ها کلید Mode فقط 4 عملکرد دارد و عملکرد فن به صورت مجزا با کلید Fan قابل انتخاب است.

نیاز به خدمات تعمیر کولر گازی دارید؟
از متخصصان گلدیران کمک بگیرید.

 

  • تنظیم دما و کاربرد کلید Temp کولر گازی ال جی

 

راهنمای کنترل کولر گازی ال جی قدیمی
 
برای تنظیم دمای کولرگازی می‌توانید با استفاده از کلید Temp دما را در حالت سرمایش بیشنر مدل‌ها، از 18 تا 30 درجه سانتی‌گراد و در حالت گرمایش از 16 تا 30 درجه‌ی سانتی‌گراد، تنظیم کنید. عدد پایین‌تر دمای خنک‌تر و عدد بالاتر دمای گرم‌تر است.
  • کاربرد کلیدهای Swing و تنظیم دریچه هوا کولر گازی LG
 
برای اینکه بهتر بتوانید از کلید Swing کولر گازی ال جی استفاده کنید، در نظر داشته باشید کولرگازی دارای دو دریچه برای هدایت هوا به محیط است. یکی از این دریچه‌ یا همان دمپرها، قسمت بیرونی کولر گازی قرار دارد و هوا را سمت بالا و پایین منتشر می‌کند. این دریچه به صورت عمودی حرکت می‌کند. با انتخاب کلید Swing عمودی، می‌توانید این دمپر را به صورت ثابت یا متحرک تنظیم کنید و یا زاویه‌ی حرکت دمپر را تعیین نمایید.
کولرگازی علاوه بر این دمپر، دمپر داخلی نیز دارد که هوا را به سمت راست و چپ منتشر می‌کند و به صورت افقی حرکت می‌کند. برای تنظیم این دریچه به صورت ثابت یا متحرک، با کلید Swing افقی، می‌توانید این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید در برخی مدل‌ها، کلید Swing افقی وجود ندارد و امکان تغییر زاویه‌ای این دریچه فقط با دست و به صورت مکانیکی امکان پذیر است.

  • کلید Fan کولر گازی ال جی

برای قرار دادن کولر گازی بر روی حالت فن و فقط برای گردش هوا می‌توانید این کلید را انتخاب کنید. این عملکرد یا به صورت کلید مجزای Fan، یا علامت فن و یا جزو گزینه‌های کلید Mode قرار گرفته است.

  • عملکرد کلید Jet یا Jet Mode در کنترل کولرگازی ال جی
کنترل کولر های گازی ال جی
 
گاهی ممکن است تازه به خانه رسیده باشید و بخواهید کلیدی انتخاب کنید تا در مدت کوتاهی اتاق را خنک کند. با انتخاب کلید Jet یا Jet cool ، می‌توانید سرمایش سریع را فعال کنید تا طی مدت نیم ساعت، دستگاه اتاق را به دمای 18 درجه برساند. در برخی مدل‌ها این کلید بر روی حالت گرمایش نیز کاربرد دارد و کولر مجهز به گرمایش سریع نیز می‌باشد. با انتخاب این عملکرد، علامت PO بر روی نمایشگر دستگاه و یا کنترل نمایان می‌شود. با تغییر تنظیمات دما، این کارکرد لغو خواهد شد.

  • تنظیم سرعت فن با تنظیم Fan Speed کولر گازی  LG
راهنمای کنترل کولر های گازی ال جی
 
برای انتخاب سرعت حرکت فن و پرتاب باد در اتاق، با دکمه‌ی Fan Speed می‌توانید سرعت کند، متوسط، زیاد و متغیر یا کوهستانی را انتخاب کنید. شدت باد در حالت کوهستانی کم و زیاد می‎شود.

  • دکمه‌ Room Temp و سنجش دمای کولر گازی ال جی
دکمه کنترل کولر های گازی ال جی
 
برای سنجش دمای اتاق، می‌توانید از کنترل کولر گازی همانند یک دماسنج استفاده کنید و با انتخاب کلیدRoom Temp دمای اتاق را بر روی نمایشگر ریموت مشاهده نمایید.

تغییر واحد سنجش دما از سانتی‌گراد به فارنهایت یا برعکس

در برخی مدل‌های کولر گازی ال جی زیر کلید Room Tem نوشته‌ای به چشم می‌خورد به معنی اینکه با 5 ثانیه نگه داشتن این کلید، درجه دما از واحد سانتی‌گراد به واحد فارنهایت نمایش داده خواهد شد. بنابراین اگر دیدید دمای کنترل خیلی بالا رفته است نگران نشوید زیرا به احتمال خیلی زیاد، دما به واحد فارنهایت تبدیل شده است.

کلید Light در کولرهای گازی ال جی مربوط به چیست؟

برای خاموش و روشن کردن نور پنل کولر گازی می‌توانید از کلید Light استفاده کنید.

  • کاربرد کلید Plasma یا Ionizer کولر گازی ال جی

معرفی کنترل کولر های گازی ال جی

با انتخاب این کلید، فیلتر پلاسمای کولر گازی فعال می‌شود. این فیلتر الکترونیکی است و با عملکرد افزایش ولتاژ و یون‌سازی تا حدی ذرات و گرد و غبار محیط را از بین می‌برد.

  • بررسی کارکرد کلید Sleep کولر گازی ال جی

 

این کلید را می‌توانید برای زمانی که ممکن است مدتی بعد خوابتان ببرد یا از اتاق خارج شوید، انتخاب کنید. با انتخاب این کلید می‌توانید تنظیم کنید، کولر بین 1 تا 7 ساعت بعد خاموش شود. پس از فعال کردن این قابلیت، هر نیم ساعت 1 درجه و به طور کلی تا 2 درجه به دمای انتخابی اضافه می‌شود تا در صورت خوابیدن کاربر، محیط بیش از اندازه سرد نشود؛ چراکه هنگام خواب دمای بدن انسان کاهش پیدا می‌کند.

  • تاثیر عملکرد Energy saving در کاهش مصرف برق کولرگازی


با انتخاب کلید Energy saving یا E/Saving حالت صرفه جویی در مصرف انرژی فعال می‌‎شود. با فعال‌سازی این قابلیت، سرمادهی کولر گازی همراه با حداقل مصرف برق خواهد بود. وقتی این گزینه را انتخاب می‌کنیم، دما به طور خودکار بر روی 22 درجه تنظیم می‌شود و با تغییر تنظیمات دما، این عملکرد لغو خواهد شد. در حین کارکرد دستگاه طی این عملکرد، در صورتی که دمای اتاق زیر 22 درجه باشد، دما حدود 22 درجه تنظیم می‌شود و در صورتی که دمای اتاق بالای 22 درجه باشد، همان دما به صورت ثابت حفظ خواهد شد. بنابراین در صورتی که پس از انتخاب این عملکرد، متوجه تغییر دمای دستگاه شدید، این مورد کاملا طبیعی است.

  • بررسی مصرف برق کولر گازی با کلید Energy Display

 

کلید Energy Display بر روی ریموت برخی کولرهای گازی قرار دارد و میزان مصرف برق دستگاه را نمایش می‌دهد.
با یک بار انتخاب این کلید، جریان برق ورودی به دستگاه، به واحد کیلووات KW نمایش داده‌ می‌شود.

با انتخاب دو مرتبه‌ی این کلید، میزان مصرف برق کولر از زمان روشن کردن دستگاه تا زمان انتخاب گزینه، به واحد کیلووات بر ساعت KW/H نمایان می‎شود.

  • تمیز کنندگی خودکار یا Auto Clean کولر گازی ال جی

 
با انتخاب این گزینه، بعد از خاموش کردن کولر، دستگاه وارد عملکرد « تمیز کنندگی خودکار» می‌شود؛ در این حالت دمپر یا همان دریچه‌ی خروج هوا از پنل، به صورت نیمه بسته می‌ماند و فن برای حذف رطوبت داخل پنل با سرعت پایین کار می‌کند. حذف رطوبت به منظور جلوگیری از رشد باکتری و قارچ انجام می‌‎‌شود. در این حالت پیغام CO  بر روی نمایشگر کنترل نمایان می‌شود. مدت زمان این عملکرد نیم ساعت است و پس از اتمام مرحله‌ی Auto clean ‌‌، دستگاه خاموش می‌شود .
  • کاربرد دکمه Energy Control در کولر گازی ال جی


این کلید برای کاهش دادن توان موتور کولرگازی و کارکرد کولرگازی با قدرت کمتر، به منظور کاهش مصرف انرژی است.
با یک بار انتخاب این کلید، عدد 80 بر روی نمایشگر نمایان می‌شود و به این معنی است که %20 توان و مصرف انرژی دستگاه کاهش یافته و دستگاه با %80 توان کار می‌کند.
با انتخاب دو مرتبه‌ی این کلید عدد 60 بر روی نمایشگر کنترل نمایان می‌شود و دستگاه با %60 توان کار می‌کند. در این حالت کولرگازی %40 صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد داشت.
در برخی مدل‌ها این عملکرد سه حالت دارد و با انتخاب کلید برای مرتبه‌ی سوم، دستگاه با %40 توان کار خواهد کرد و در این حالت %60 در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.  
  • کلید Comfort air یا One touch soft air در کولرهای گازی ال جی

 
با انتخاب این کلید می‌توانید دمپر را به سمت پایین و یا بالا، تنظیم کنید. تفاوت این کلید با دکمه‌ی Swing در این است که با این دکمه فقط کافی‌ است یک مرتبه کلید را انتخاب کنید تا دمپر به سمت پایین و یا بالا قرار بگیرد.
  • تنظیم Timer با ریموت کولر گازی LG

کولرهای گازی ال جی، برای تنظیم روشن شدن یا خاموش شدن در ساعتی خاص، تنظیمات تایمر را دارد که در مدل‌های مختلف متفاوت است. برای این عملکرد، ابتدا می‌بایست ساعت رسمی تنظیم شود و پس از آن ساعت مورد نظر برای روشن یا خاموش شدن کولر گازی تعیین شود. در این مورد می‌توانید با توجه به مدل دستگاه، ویدئوی آموزشی خاموش کردن تایمر کولر گازی ال جی، و یا تنظیم ساعت کنترل کولر گازی ال جی را مشاهده کنید.

  • کلید Sensor saving و Sensor cooling کولرهای Next Plus ال جی

 
این دو کلید مربوط به عملکرد اسکن هوشمند کولرهای گازی ال جی است. با انتخاب کلید Sensor saving دستگاه بر اساس فعالیت کاربران محیط، میزان سرمایش را تنظیم می‌کند و در صورتی که فعالیت کاربران کم باشد یا فردی در محیط حضور نداشته باشد، دما و میزان سرما به منظور کاهش مصرف انرژی، تغییر پیدا می‌کند. لطفا در این مورد عملکرد Sensor saving کولرگازی ال جی را مطالعه کنید.
 
 

کلید Sensor cooling نیز بر اساس داده‌ی همان سنسور هوشمند عمل می‌کند. با این کلید می‌توانید انتخاب کنید که باد به سمت کاربر و یا برخلاف کاربر هدایت شود. این کلید دو حالت همگرا و واگرا دارد. زمانی که حالت همگرا را انتخاب کنید، باد به سوی کاربر منتشر می‌شود و در صورت انتخاب حالت واگرا، باد بر خلاف کاربر هدایت خواهد شد. در صورتی که چند نفر در محیط حضور داشته باشند، سنسور بر اساس حرکات شخصی عمل می‌کند که بیشترین فعالیت را دارد.

به پیغام‌ های کولر گازی ال جی خود دقت کنید!

امیدواریم این راهنمای کنترل کولر گازی ال جی برای شما کاربردی بوده باشد. 
در صورتی که نیاز به مشاوره یا سرویس کولر گازی ال جی خود دارید، همانند همیشه در فصل گرما نیز همراه شما خواهیم بود.

راهنمای کامل کلیدهای کنترل کولر گازی جی پلاس

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

کامور
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۱۱:۳۰

با سلام ممنون میشم اگه در مورد کلید های super و smart توضیح بدید.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۰۹:۴۱

سلام و وقت به خیر؛ عملکرد Super مربوط به کنترل کولر گازی جی پلاس هست که در کوتاهترین زمان هوای محیط رو به درجه‌ی از پیش تعیین شده تزدیک میکنه. این قابلیت به این شکل هست که اگر در حالت سرمایش انتخاب بشه، با دمای 16 درجه و سرعت فن حداکثر کار میکنه؛ اگر در حالت گرمایش این گزینه رو انتخاب کنین دستگاه با دمای 31 درجه و سرعت بالای فن گرمادهی خواهد داشت. اما عملکرد Smart به این شکل هست که به طور خودکار دما رو تنظیم میکنه و مبنای کار این عملکرد تهویه سریع محیط نیست بلکه تشخیص هوشمند دما و نیاز محیط به میزان سرمادهی یا گرمادهی هست. موفق باشید

محمدرضا نعیم کیاسرایی
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ۰۸:۴۰

با سلام و وقت بخیر لطفا در مورد دو کلید ایفل و دیمر یا دایمر هم توضیح بدید،ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۰۸:۴۹

سلام و وقت به خیر؛ کلید I Feel : در این حالت دستگاه به کمک حسگر دمایی که دارد، دمای محیط را تشخیص داده و بر اساس آن، عملکرد سرمایش یا گرمایش، میزان دما و سرعت حرکت فن را به طور خودکار تنظیم می‌کند. کلید Dimmer که مربوط به برخی مدل‌هاست مربوط به نمایشگر دستگاه هست و با آن می‌توان نمایشگر دستگاه را خاموش کرد. موفق باشید

حسن شیخی
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۷:۲۸

ممنونم عالی بود اگه از مواردی بگید که درصورت رعایت آنها طول عمر دستگاه بیشتر میشود ممنون میشویم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۰۹:۱۹

سلام و وقت به خیر؛ ممنون از توجه شما دوست گرامی؛ حتما در مطالب آموزشی که به‌زودی بر روی سایت قرار می‌گیره در این مورد هم خواهیم گفت. موفق باشید

در حال ثبت...