ترفندهایی برای تمیز تر شدن لباس در لباسشویی

۱۳ خرداد ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
ترفندهایی برای تمیز تر شدن لباس در لباسشویی

برای تمیزتر شدن لباس‌ها در لباسشویی چکار کنیم؟
اکثر خانم‌های خانه‌دار تصور می‌کنند که اگر یک ماشین لباسشویی گران و مدل بالا بخرند پس حتما می‌توانند لباس‌های تمیزتری داشته باشند. اما به این موضوع دقت نمی‌کنند که حتی اگر بهترین ماشین لباسشویی دنیا را هم بخرند ولی با برنامه‌ها و قابلیت‌های آن به خوبی آشنایی نداشته باشند این دستگاه هیچ فرقی با یک ماشین لباسشویی معمولی و ساده نخواهد داشت.

زمانیکه تصمیم به شستشوی لباس‌های خود می‌گیرید برای انتخاب برنامه در ماشین لباسشویی گزینه‌های زیادی وجود دارد که شاید برای شما سوال برانگیز باشد که بهترین برنامه کدام است. شناخت برنامه‌های اصلی و تکمیلی لباسشویی کار سختی نیست فقط کافیست که شما بیشتر با آن آشنا شوید و نحوه عملکرد هر کدام از گزینه‌ها را به صورت کامل‌تری یاد بگیرید تا بسته به جنس لباس و میزان کثیفی و .... بتوانید بهترین انتخاب برنامه را انجام دهید.
ما در اینجا مهم‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های تکمیلی و چند فوت و فن برای شستن لباس در لباسشویی
که وجود دارد و باید از آن‌ها استفاده کنیم تا بهترین کیفیت شستشو را داشته باشید توضیح و آموزش می‌دهیم. برای یادگیری چند راهکار برای شستشوی بهتر لباس با لباسشویی همراه ما باشید.

انتخاب برنامه‌ی مناسب در ماشین لباسشویی ال جی

انتخاب برنامه‌ی مناسب در ماشین لباسشویی ال جی

همانطور که بیان کردیم برای اینکه از هر دستگاهی بتوانید بهترین استفاده را داشته باشید و از استفاده‌ی آن نهایت لذت را ببرید فقط کافیست که کمی حوصله و زمان بخرج دهید تا با برنامه‌های دستگاه و با شیوه استفاده از آن کاملا آشنا شوید. ماشین لباسشویی نیز از آن دستگاه‌هایی هستند که هر چه بیشتر و کامل‌تر درباره‌ی آن بدانید از نتیجه شستشو نهایت بهره را خواهید برد. چراکه بسیاری افراد همیشه عادت کرده‌اند از یکسری برنامه‌های واحد و ثابت استفاده کنند.
همانطور که می‌دانید لباسشویی شما دارای چند برنامه‌ی اصلی می‌باشد. معمولا برنامه‌های پرکاربرد که در اکثر ماشین لباسشویی‌های ال جی قابل مشاهده است به شرح زیر می‌باشد:

برنامه‌های پر استفاده در ماشین لباسشویی ال جی

Mix

لباس‌های معمولی

Cotton

لباس‌های کتان و پنبه ای

Duvet

لبا‌س‌های مخمل یا شستشوی اقلام بزرگ مانند روکش، ملحفه و ... 

Quick 30

شستشو سریع در 30 دقیقه

Delicate

لباس‌های حریر ، پرده

Synthetic

لباس‌های معمولی

توجه داشته باشید که در هر ماشین لباسشویی زمانیکه که یک برنامه‌ی اصلی را انتخاب می‌کنید همیشه یک دما، خشک‌کن و مواردی از این قبیل را دستگاه به صورت پیش فرض اجرا می‌کند و مواردی را نیز به شما پیشنهاد می‌دهد. لباسشویی تا یک میزانی اجازه تغییر و افزایش برنامه‌های تکمیلی را به شما می‌دهد و در بعضی از برنامه‌ها امکان اجرای برنامه‌ی تکمیلی وجود ندارد چراکه در آن برنامه انتخاب بعضی برنامه‌های تکمیلی تعریف نشده است. البته توجه داشته باشید که استفاده از برنامه‌ تکمیلی بسته به مدل دستگاه شما دارد که آن گزینه‌ها را داشته باشد. در نهایت اگر می‌خواهید بنا به مدل ماشین لباسشویی خود با تمام برنامه‌های آن آشنا شوید دفترچه راهنما محصول خود را مطالعه کنید.

عوامل تاثیرگذار در کیفیت شستشو ماشین لباسشویی

عوامل تاثیرگذار در کیفیت شستشو ماشین لباسشویی

در این مرحله قرار است به برنامه‌های تکمیلی بپردازیم که در کیفیت شستشوی لباس‌های شما با ماشین لباسشویی ال جی تاثیرگذار خواهد بود. چرا که انتخاب درست برنامه‌ تکمیلی بسیار در این امر تاثیر گذار است.

برنامه تکمیلی Pre wash یا پیش شستشو در ماشین لباسشویی ال جی

برنامه تکمیلی Pre wash یا پیش شستشو در ماشین لباسشویی ال جی
برنامه تکمیلی پیش شستشو یا همان Pre Wash از جمله برنامه‌هایست که در بهتر شسته شدن البسه شما کمک بسزایی می‌کند. این برنامه فقط با برنامه‌های اصلی فعال می‌شود و به تنهایی قابل اجرا نخواهد بود. یعنی زمانیکه که یک برنامه اصلی را انتخاب می‌کند با فعال کردن گزینه پیش شستشو می‌توانید از این عملکرد بهره ببرید. برنامه Pre Wash  یک برنامه تکمیلیست و یک برنامه جدا نمی‌باشد.
برای استفاده از این برنامه نیاز است که در نحوه‌ی ریختن شوینده خود دقت کنید. برنامه‌ی پیش شستشو جایگاه پودر مخصوص به خود را در قسمت جاپودری ماشین لباسشویی دارد. پس نیاز است که در ابتدا قسمت چاپودری اصلی، شوینده مدنظر خود را بریزید و در قسمت Prewash فقط از پودر استفاده کنید و این قسمت را پر کنید. در صورت تمایل می‌توانید سایر مخزن‌های جاپودری مثل مخزن نرم کننده را پر کنید.
توجه داشته باشید که فقط در صورت فعال کردن این برنامه‌ی تکمیلی در کنار برنامه‌ی اصلی، قسمت مخصوص جاپودری آن را از شوینده پر کنید.
فراموش نکنید در قسمت Prewash فقط از پودر استفاده کنید.

برنامه تکمیلی یا پیش شستشو در ماشین لباسشویی ال جی

پس از انتخاب این برنامه تکمیلی ماشین لباسشویی ال جی اول آبگیری از قسمت جاپودری Prewash را آغاز می‌کند و بعد به سراغ شستشو اولیه می‌رود. سپس آب را تخلیه می‌کند و از قسمت جاپودری، پودر اصلی را آبگیری می‌کند، شستشو را انجام می‌دهد و در آخر وارد مرحله آبکشی و خشک‌کن می‌شود. در این برنامه دستگاه 2 بار به صورت کامل شستشو را برای شما انجام خواهد داد.
مثال ملموس آن مثل زمانیست که لباس را در تشت میاندازید، با شوینده شسشتو می‌دهید، آب کثیف را تخلیه می‌کنید و از نو مجدد شسشتو را آغاز می‌کنید.
این برنامه تکمیلی در کنار همه‌ی برنامه‌های اصلی قابل انتخاب نیست و فقط در چند برنامه اصلی قابیلت اجرا دارد.

برنامه تکمیلی شستشو متمرکز یا Intensive

برنامه تکمیلی شستشو متمرکز
برای اینکه شستشوی البسه را در ماشین لباسشویی ال جی متمرکز و قدرتمندتر انجام شود می‌توانید با انتخاب برنامه تکمیلی Intensive از این شستشو استفاده کنید. زمانیکه برنامه اصلی مدنظرتان را انتخاب می‌کنید با فعال کردن گزینه شستشوی متمرکز در کنار برنامه‌ی اصلی سبب می‌شود که دستگاه در مرحله شستشو، با زمان بیشتر در این مرحله، متمرکزتر شستشو را انجام ‌دهد.
 اگر ماشین لباسشویی ال جی شما گزینه Intensive را بر روی پنل ندارد می‌توانید با کلید Soil حالت  Heavy  را فعال نمایید.

بهترین دما و پودر مناسب برای شستشو در ماشین لباسشویی

بهترین دما برای شستشو در ماشین لباسشویی

بهترین دما برای شستشو در ماشین لباسشویی

در اغلب ماشین لباسشویی‌ها، دستگاه برای شستشوی لباس‌های روزانه دمای 40 درجه سانتی‌گراد را پیشنهاد می‌دهد. این دما فقط در زمان شستشو فعال می‌شود و با اتمام شستشو، مرحله آبکشی با آب سرد انجام می‌شود. اما برای لباس‌های با جنس‌ متفاوت، باتوجه به برچسب مخصوص شسشتشوی روی آن‌ها برای شستشو باید دما را زیاد یا کم کنیم تا علاوه بر تمیزی لباس‌ها به بافت آنها هم آسیبی وارد نشود.
با کلید Temp در ماشین لباسشویی ال جی امکان تغییر و تنظیم دما وجود دارد. که این تنظیم دما یا همان temp فقط در مرحله‌ی شستشو فعال می‌باشد نه آبکشی.

شوینده مناسب برای ماشین لباسشویی

شوینده مناسب برای ماشین لباسشویی

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چه نوع مایع شوینده ای برای ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟
البته علاوه بر دمای مناسب انتخابی، شوینده نیز در کیفیت و تمییزی لباس‌های شما امری بسیار تاثیر گذار خواهد بود. حال برای پاسخ به این سوال و راهنمایی این مورد می‌توان گفت که بی نهایت برای شما انتخاب وجود دارد که بسیار شگفت انگیز است. اما اکثر خانم‌های خانه دار روی یک شوینده ماشین لباسشویی که می‌شناسند توقف می‌کنند حتی اگر آن شوینده مورد نظر، لباس‌ها را به آن خوبی که تمایل دارند تمیز نکند، یا حتی بهترین انتخاب برای ماشین لباسشویی شما نباشد.
اما اگر تا به حال به این موضوع توجه نکرده بودید و قصد دارید که شستشوی بهتری لباس‌هایتان در ماشین لباسشویی داشته باشد، نگاهی به مایع یا پودر شوینده خود بیندازید و ببینید آیا این بهترین انتخاب برای شما بوده است یا نه؟
انتخاب نوع برند و مارک شوینده ماشین لباسشویی هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند بر اساس رضایت و تجربه شما در طی استفاده از شوینده‌های متفاوت مشخص شود. اما حتما مواد شوینده مخصوص ماشین لباسشویی را انتخاب کنید و از استفاده  وایتکس یا سفید کننده‌ها، پودر صابون و پودر دستی اجتناب کنید.
برای شستشوی بهتر از بهترین شوینده‌ها استفاده کنید.

عوامل تاثیرگذار در آبکشی بهتر در ماشین لباسشویی

عوامل تاثیرگذار در آبکشی بهتر در ماشین لباسشویی

آبکشی بهداشتی با برنامه تکمیلی Medic rinse

آبکشی‌ ماشین لباسشویی همیشه با آب سرد انجام می‌شود که با انتخاب این برنامه، آبکشی آخر با دمای آب  40 درجه و گرم انجام می‌شود. به همین دلیل اگر بخواهید تعداد آبکشی را بیشتر و آن را با آب گرم داشته باشید می‌توانید در کنار برنامه اصلی گزینه Medic Rinse را فعال نمایید. استفاده از این برنامه تکمیلی بسته به مدل دستگاه شما دارد که این قابلیت در آن تعریف شده است یا خیر.
در واقع فعال کردن آبکشی اضافه با آب داغ، سبب می‌شود که دستگاه جدا از آبکشی که با آب سرد انجام می‌دهد در مرحله پایانی با آب داغ، تمام میکروب و باکتری‌های باقی مانده در روی البسه شما را از بین ببرد و خیال شما را در از بردن کثیفی‌ها و میکروب‌ها راحت کند.

برنامه تکمیلی آبکشی اضافه یا +Rinse

برنامه تکمیلی آبکشی اضافه
فعال کردن برنامه‌ تکمیلی آبکشی، به معنی یک دور اضافه کردن آبکشی در برنامه ماشین لباسشویی می‌باشد. با برنامه آبکشی اضافی یا +Rinse می‌توان یک دور آبکشی اضافه به آبکشی اصلی اضافه کرد.
برای فعال کردن این عملکرد در ماشین لباسشویی ال جی نیاز است که ابتدا برنامه اصلی شستشو خود را انتخاب کنید و سپس این برنامه تکمیلی را فعال کنید زیرا عملکرد آبکشی اضافه به تنهایی فعال نمی‌شود.
به طور مثال در برنامه اصلی Cotton  به صورت پیش فرض، دستگاه 3 دور آبکشی را انجام می‌دهد که با فعال کردن برنامه تکمیلی +Rinse یک دور آبکشی اضافه می‌شود و دستگاه 4 بار آبکشی را انجام خواهد داد.
ما استفاده از این برنامه تکمیلی را به افرادی پیشنهاد می‌دهیم که برای شستشوی شرعی و بهداشتی البسه خود حساسیت بالایی دارند.
توجه داشته باشید که انتخاب و فعال سازی این برنامه در ماشین لباسشویی بسته به مدل دستگاه و مجهز بودن لباسشویی شما دارد.

برنامه تکمیلی ضد چروک یا  Crease Care

برنامه تکمیلی ضد چروک

برای پیشگیری از کاهش چروک شدن لباس‌ها می‌توانید از  برنامه تکمیلی ضد چروک یا  Crease Care استفاده کنید. در این برنامه لباس‌ها در مرحله خشک کن با دور خشک کن کمتر خشک می‌شوند.
توجه کنید ابتدا باید برنامه اصلی شستشو و سپس برنامه ضد چروک را انتخاب کنید. این گزینه قابل فعال شدن در بعضی از برنامه‌های اصلی را دارد و ممکن است تمام ماشین لباسشویی‌ها مجهز به این برنامه تکمیلی نباشند.
اگر دستگاه شما برنامه تکمیلی Crease Care را ندارد و یا تمایل دارید علاوه بر انتخاب برنامه ضد چروک عوامل تاثیرگذار در چروک لباس را کم‌تر کنید نکات زیر را مطالعه کنید.
  • دما : برای کاهشچروک شدن البسه می‌توانید با کلید Temp دمای آب را روی 30 یا 40 درجه انتخاب کنید.
  • دور خشک کن : برای جلوگیری از کاهش چروک شدن لباس‌ها دور خشک‌کن 800 مناسب است. البته توجه داشته باشید که برای انتخاب دور خشک‌کن به  نوع لباس‌ها و ضخامت آن‌ها بایستی دقت کنید و سپس آن را تنظیم کنید
  • تاثیر نرم کننده : برای کاهش چروک از نرم کننده لباس استفاده کنید زیرا با استفاده از آن لباس‌ها کمتر چروک شده، اتو کشی را راحت‌تر می‌کند و الکتریسیته لباس را می‌گیرد.
سیر تا پیاز علامت‌های روی ماشین لباسشویی را یاد بگیرید

سرویس دوره‌ای عامل تاثیر گذار در کیفیت شستشو

سرویس دوره‌ای عامل تاثیر گذار در کیفیت شستشو

انجام مرتب هر 6ماه  سرویس دوره‌ای و کنترل عملکرد لباسشویی، موجب پاکسازی داخل دیگ دستگاه از آلودگی‌ها می‌شود و در حفظ سلامتی دستگاه و طول عمر آن تاثیر گذار است. پس برای اینکه شستشوی بهتری را با لباسشویی ال جی خود تجربه کنید حتما از سرویس دوره‌ای بهره ببرید تا دستگاه با بالاترین کیفیت، تمیزی و فرایند شستشو را انجام دهد. پس اگر به طور منظم سرویس دوره‌ای را جدی بگیرید به شستشو  بهتر کمک خواهید کرد. اگر زمان زیادی از سرویس دوره‌ای محصول شما گذشته و یا نزدیک به موعد 6ماه سرویس خود هستید در قسمت ثبت درخواست می‌توانید آن را ثبت کنید.

از شناخت محصولات خود غافل نشوید ...

سرویس دوره‌ای عامل تاثیر گذار در طول عمر لباسشویی

با کسب اطلاعات کافی در مورد همه‌ی دستگاهایتان به راحتی می‌توانید استفاده لذت بخش‌تری از دستگاه خود داشته باشید. چراکه آشنایی با تمام عملکردهای دستگاه و شناخت کاربردهای هر یک از گزینه‌ها استفاده را راحت‌تر و مفیدتر خواهد کرد.
درنهایت اگر سوال یا پیشنهادی داشتید خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات همین مقاله با ما درمیان بگذارید تا در نزدیکترین زمان پاسخگوی شما باشیم.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۱:۲۷

سلام میخواستم بدونم علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی چیه؟ برای تمیز کردن ماشین لباسشویی از چی میشه استفده کرد؟ استفاده از جوش شیرین در لباسشویی یا سرکه سیب در لباسشویی مشکلی داره؟ بهترین مواد شوینده برای ماشین لباسشویی رو هم معرفی کنید من ممنون میشم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۳:۰۵

سلام و وقت به خیر؛ ممکنه لک دادن لباس به دلایل متفاوتی باشه. مثل رنگ دان لباس، ریختن مواد غذایی، کثیف بودن ماشین لباسشویی، استفاده از شوینده‌ی نامناسب و ... برای از بین بردن لکه‌ها میتونید به راهنمای این لینک مراجعه کنید: csgl.ir/alk. برای تمیز کردن ماشین لباسشویی می‌تونید از جرم‌گیر مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید و دستگاه رو خالی در برنامه‌ی Drum clean ِیا Tub clean روشن بدید. توصیه میشه از جرم گیر استفاده کنید. بهترین مواد شوینده رو میتونید از قسمت فروشگاه همین سایت به این لینک خریداری کنید: csgl.ir/wmwm موفق باشید

دوست محمدیان
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۰۹:۱۸

سلام میخواستم برای تمیزشدن وضدعفونی کردن لباسشویی راخالی بشورم نمیدونم از چه برنامه ای وچه موادی استفاده کنم؟ممنون که راهنمایی میکنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۰۹:۴۰

سلام و وقت به خیر؛ با توجه به اینکه دستگاه ماشین لباسشویی شما چه برنامه‌ای رو داره میتونید از Tub clean یا Drum clean یا Quick tub clean استفاده کنید. از جرم‌گیر مخصوص ماشین لباسشویی هم استفاده کنید که به صورت قرص یا پودر هست. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۵:۴۳

میشه راهنمایی کنید و یاد بدید برنامه های ماشین لباسشویی رو چون دفترچه راهنمای دستگامم خارجی بود

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۷:۰۷

سلام و وقت به خیر؛ در صورتی که دستگاه شما ال جی هست لطفا به راهنمای این لینک مراجعه کنید: csgl.ir/agw موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۵:۴۳

سلام واقعا چرا من وقتی لباس داخل لباسشویی انداختم پاره شد؟ ایا مشکل از کجاست من هم عصابم بخاطر لباسم خورده هم میترسم لباسشوییم داغون شده باشه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۷:۰۵

سلام و وقت به خیر؛ دوست عزیز لطفا به مطلب لینک زیر مراجعه کنید در این مورد میتونه به شما کمک کنه: csgl.ir/rc

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۵:۴۲

من اخرین باریکه لباسشویی رو رشن کردم لباس هام داخل اب رفت چرا اینجوری شد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۷:۰۰

سلام و وقت به خیر؛ لطفا در این مورد به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: csgl.ir/w موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۵:۴۱

سلام چیکار کنیم لباس داخل لباسشویی چروک نشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ۱۶:۵۹

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی لطفا در این مورد به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: csgl.ir/aec موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۵:۴۷

مرسی از مقاله عالیتون من میخوام تمدید گارانتی ماشین لباسشویی ال جی رو انجام بدم همنجا میتونم مشخص کنم که چن سال تمدید میخوام کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۶:۱۶

سلام و وقت به خیر، در قسمت توضیحات درخواست تمدید گارانتی درج کنید در این مورد پیگیری لازم انجام میشه و با شما تماس گرفته میشه. موفق باشید

در حال ثبت...