ترفندهایی برای از بین بردن بوی بد ظرفشویی

۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی
 شما پول زیادی بابت خرید ماشین ظرفشویی جدیدتان صرف کردید. قرار است از این به بعد خیالتان بابت تمیزی ظرف‌ها راحت باشد. اما بعد از مدتی بوی بدی از دستگاهتان حس می‌کنید و متاسفانه این بو هر سری بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. کار به جایی می‌رسد که دیگر حتی رغبت ندارید ظرفهای عزیزتان را به این دستگاه بدبو بسپارید! صحنه‌ی آشنایی به نظر می‌رسد، درست است!؟ اگر شما هم درگیر این مشکل هستید باید بگویم که جای درستی آمدید. ما در مقاله امروز گلدیران قرار است بهترین نکات رفع بوی بد ماشین ظرفشویی را برایتان توضیح دهیم. این مژده را به شما بدهم که ترفندها بسیار ساده هستند و با وسایلی که در خانه دارید مشکل حل می‌شود. پس با ما همراه باشید.

مراحل ساده رفع بوی ماشین ظرفشویی

از بین بردن بوی ماشین ظرفشویی کار سختی نیست فقط لازم است مراحل به ترتیب و بادقت انجام شود. 
مرحله اول: بخش اول کار تمیز کردن قسمت‌هایی است که منشا بوی بد هستند. با این‌کار مطمئن می‌شویم ذرات اضافی و فاسد غذا در دستگاه باقی نمانده‌اند.
مرحله دوم: بعد از این‌ که خیالمان از تمیزی ماشین ظرفشویی راحت شد، نوبت مرحله دوم، یعنی روش‌های بوزدایی است. قرار است به کمک مواد طبیعی موثر مثل لیمو و جوش شیرین بوهای نامطبوع را رفع کنیم.

رفع بوی ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

فیلتر، محفظه داخلی، واشر و سبد بیش‌تر از سایر اجزای ماشین ظرفشویی می‌توانند منشا بوی بد باشند. برای این‌که خیالمان از بابت تمیزی این بخش‌ها راحت شود بهتر است نحوه صحیح نظافت هر کدام را بدانیم.

تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی

آب باقیمانده و سایر اضافات بعد از شستشو به کمک شلنگ تخلیه خارج می‌شود. بخش تخلیه ماشین ظرفشویی معمولا در قسمت پایین دستگاه قرار دارد و فیلتر تخلیه یکی از اجزای این بخش است. کار فیلتر این است که تکه‌های غذا را به دام بیاندازد تا مشکل گیر کردن آن‌ها در شلنگ تخلیه ایجاد نشود. با توجه به وظیفه فیلتر تخلیه فکر می‌کنم متوجه شده باشید که این بخش تا چه حد می‌تواند منشا بوی بد باشد. برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی لازم است اقدامات زیر را در مورد فیلتر انجام دهید.

  1. ظرف‌ها را از دستگاه تخلیه کنید. سبد پایین را بیرون بیاورید و فیلتر را جدا کنید (در بیش‌تر مدل‌ها فیلتر با چرخاندن به سمت چپ و سپس بالا جدا می‌شود. اما گاهی فیلتر به صفحه پیچ شده است و برای جدا کردن آن باید از پیچ‌گوشتی استفاده کنید.)
  2. باقی‌ماندۀ مواد غذایی را به کمک دست یا یک مسواک کهنه خارج کنید.
  3. فیلتر را زیر شیر آب بگیرید و با ملایمت بشویید.
  4. با معکوس کردن مراحل جداسازی فیلتر، آن را دوباره در جای خود قرار دهید.
  5. از جا افتادن فیلتر در محل درست مطمئن شوید و هرگز ظرف‌ها را بدون فیلتر شستشو ندهید.

توجه: برای جلوگیری از ایجاد بوی بد، تمیز کردن فیلتر را به صورت مداوم و دوره‌ای انجام دهید. برای انجام سرویس دوره‌ای حرفه‌ای هر 6ماه یکبار به متخصصین گلدیران اطلاع دهید. 

زمان سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشوییتان رسیده است؟ از متخصصین گلدیران کمک بگیرید

فیلتر ماشین ظرفشویی

محفظه داخلی ماشین ظرفشویی

بوی بد ممکن است بخاطر ایجاد جرم و کپک در بدنه داخلی هم باشد. پس برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی این قسمت را هم در نظر داشته باشید. تمیز کردن این بخش بسیار ساده است. ابتدا سبدها را خارج کنید. سپس با استفاده از یک پارچه (یا اسفنج) و مایع ظرفشویی تمام سطوح و ریل‌ها را به خوبی ضدعفونی کنید.

واشرهای ماشین ظرفشویی

گاهی چربی‌ها و ذرات ریز به واشر نفوذ کرده و بعد از گذشت زمان در محیط مرطوب داخل لاستیک کثیفی و بوی نامطبوع ایجاد می‌کنند. برای حل این مشکل واشر را خارج کنید، تمام سطح بیرونی و داخلی آن را به خوبی بشویید و بعد از خشک کردن، دوباره آن را در دستگاه قرار دهید. دقت کنید در حین کار با واشر آسیبی به آن نرسد. پارگی واشر می‌تواند عملکرد دستگاه را دچار مشکل کند.

سبد ماشین ظرفشویی

اگر بخواهیم سخت نگیریم، سبدها کاملاً در ارتباط با آب و مواد شوینده هستند و اصولاً کثیفی روی آن‌ها باقی نمی‌ماند. اما برای اطمینان بهتر است آن‌ها را از دستگاه خارج کنید و در سینک ظرفشویی به خوبی تمیزشان کنید. 

بوی بد ماشین ظرفشویی

از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی روش‌های مختلفی وجود دارد. پیشنهاد ما استفاده از مواد طبیعی و در دسترس است. چند روش موثر را در ادامه بررسی می‌کنیم.

سرکه سفید

سرکه از بهترین مواد طبیعی برای ضدعفونی و جذب بو است. برای استفاده از سرکه در ماشین ظرفشویی، کافی است حدود یک فنجان از آن را در دستگاه ریخته و اجازه دهید یک دور برنامه شستشو بدون هیچ ظرفی کار کند. برای انتخاب دما از درجات بالا استفاده کنید اما زمان شستشو را کوتاه تنظیم کنید.

جوش شیرین

هر بحث نظافتی که در میان باشد جوش شیرین سر و کله‌اش پیدا می‌شود! برای استفاده از این ماده‌ی بوگیر، مقداری از آن را کف ماشین ظرفشویی بریزید و یک دور دستگاه را بدون ظرف روشن کنید. 

بوی نامطبوع ظرفشویی

مرکبات و لیمو

برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی از معجزه مرکبات و بخصوص لیمو غافل نشوید. یک لیمو را از وسط برش دهید و در قسمت پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید. برنامه کوتاهی را با دمای بالا انتخاب کنید و آسوده در کناری بشینید تا لیمو تاثیر خودش را بگذارد.   

بوزدایی ماشین ظرفشویی

استفاده از خوشبوکننده

یکی راه دیگر برای اینکه ماشین ظرفشوییتان همواره خوشبو باشد این است که از خوشبوکننده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاه کنید. این خوشبوکننده‌ها به سبد ماشبن ظرفشویی متصل می‌شوند و تا ماه‌ها دستگاه را خوشبو نگه می‌دارند. البته توصیه ما این است که ابتدا تمیزی و نظافت ماشین را انجام دهید و بعد از این خوشبوکننده‌ها استفاده کنید. حالا که به خوبی با روش تمیز کردن و از بین بردن بوی نامطبوع ماشین ظرفشوی آشنا شدید، یک پیشنهاد کاربردی دیگر هم برایتان دارم. پیشنهادم این است که به مقالۀ «هر آنچه درباره‌ی نگهداری ماشین ظرفشویی باید بدانید» سری بزنید و با راهکارهایی که طول عمر دستگاه شما را افزایش می‌دهند آشنا شوید.

و در آخر ...

برای این‌که ماشین ظرفشویی تمیزی ظرف‌ها را به خوبی انجام دهید شما هم باید برای تمیزی و رسیدگی به آن زمان بگذارید. توصیه می‌کنیم هر 6 ماه جرم‌گیری ماشین ظرفشویی را انجام دهید. همچنین سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی خود را فراموش نکنید و برای یک سرویس اصولی از متخصصان معتبر کمک بگیرید. کارشناسان ما در گلدیران تمام خدمات سرویس، عیب‌یابی و تعمیر لوازم خانگی شما را با تجربه و تعهد به کیفیت انجام می‌دهند.

برای شستشوی بهتر از بهترین شوینده‌ها استفاده کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۰:۰۶

سلام. نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی رو توضیح میدین. ممنون کارشناس محترم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۳:۰۹

سلام و وقت به خیر؛ نحوه ضدعونی کردن و تمیز کردن ظرفشویی رو میتونید در منزل باتوجه به توضیحاتی که در لینک زیر برای شما بیان شده انجام بدید. پیشنهاد کارشناسان فنی محصولات خانگی از جمله ظرفشویی این هست که هر 6ماه یکبار ظرفشویی توسط کارشناس متخصص محصول باتوجه به علم و تخصص آن‌ها سرویس شود. تمام موارد بیان شده در این مقاله را درصورت امکان انجام دهید و خیالتون راحت باشه. برای سرویس جامع و تخصصی تر حتما به کارشناسان اون اعتماد کنید. برای ثبت درخواست سرویس دوره ای ظرفشویی هم میتونید از طریق لینک زیر اقدام کنید csgl.ir/ahz cs.goldiran.ir/request موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۰۹:۴۸

برام توضیح میدید آیا مصرف آب ماشین ظرفشویی زیاده؟ چقدر آب مصرف میکنه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۳:۲۳

سلام و وقت به خیر؛ معمولا میزان مصرف آب ماشین ظرفشویی زیاد نیست و از شستشو با دست کمتره. میتونید میزان مصرف آب ماشین ظرفشویی رو روی لیبل اون مشاهده کنید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۰۹:۵۰

بوی بد ماشین ظرفشویی ال جی با همین روش از بین میره؟ حالا علت بوی سوختگی ماشین ظرفشویی ال جی یعنی دستگاه داره میسوزه؟ طریقه استفاده از سرکه در ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از خوشبو کننده ماشین ظرفشویی و میشه برام توضیح بدین؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۱:۰۰

سلام و وقت به خیر؛ معمولا اگر مشکلی وجودی نداشته بوی ماشین ظرفشویی با جرم‌گیری و همین روش‌ها از بین میره. علت بوی سوختگی اگر روزهای اول باشه که دستگاه نو هست معمولا به دلیل نو بودن برد دستگاه و داغ شدن ژلاتین‌های روی برد هست. اگر خیلی وقته از دستگاه استفاده می‌کنید برای تشخیص علت بوی سوختگی ماشین ظرفشویی باید بررسی از طرف کارشناس گلدیران صورت بگیره. میتونید یک کاسه سرکه سفید رو در سبد بالای ماشین ظرفشویی قرار بدید و برنامه‌ای مثل Auto و Eco رو انتخاب کنید تا ماشین ظرفشویی بدون ظرف کار کنه. خوشبو کننده رو به سبد دستگاه متصل کنید تا داخل دستگاه خوشبو بشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۰۹:۵۹

برای تمدید گارانتی دستگاه ظرفشوییم باهام تماس گرفتین حدودا 5ماه پیش و من درخواست سرویس و چک کردن ظرفشویی هم ازتون داشتم اومدن برام هم سرویس کردن و کارت گارانتی هم دادن که خیلی واقعا کارشون و خوب انجام دادن به تازگی من دستگاهم خراب شد بچم دستکاری کرد تاچ دستگاه رو اومدن برام رایگان تعمیر کردن من به شخصه انتظار نداشتم تو این زمونه کسی واقعا به قولش و پولی که میگیره برای تمدید پایبند باشه خواستم تشکر کنم. بد از انجام تعمیر هم درخواست بدم بیان دوباره و دستگاهم و جرمگیری کنن و برام شوینده بیارن شماره من 0912240...... هست از نظر من نمایان کردن شمارم ایرادی نداره تا بقیه ببین و اگر خواستن ازم بپرسن و من صحت این ماجرا رو به عینه با عکس بهشون نشون بدم. چون باید از شرکتی که پاینده و این روزا قدران بود و سفت بهش چسبید و ازش تشکر کرد تا جا نزنه و خوب بمونه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۲:۲۳

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی برای شما درخواست سرویس دستگاه ثبت شد. برای هماهنگی با شما تماس گرفته میشه. خوشحالیم که از خدمات گلدیران راضی بودید ممنون از اعلام نظر شما موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۰۹:۵۴

سلاام میشه برای سرویس دوره ای بگین بیان؟ شماره من 09366630... هست خیلی راضی بودم از سرویسی که برام اخرین بار انجام دادین انگار دستگام جون گرفت میخوام آقای کسائیان هم بیان.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۲:۱۸

سلام و وقت به خیر؛ دوست عزیز درخواست شما ثبت شد. برای هماهنگی با شما تماس میگیرن. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۰۹:۵۲

من شوینده ظرفشویی میخوام میشه بهم بگید از کجا بخرم که زود به دستم برسه؟ بو گیر هم میخوام.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۲:۱۶

سلام و وقت به خیر؛ در لینک زیر میتونید این محصولات رو خریداری کنید: cs.goldiran.ir/shop موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۰۹:۵۱

سلام ایا برای سرویس بیان میتونن بوی بد داخل ظرفشویی و برام برطرف کنن و همه این کارارو انجام بدن لازم باشه پول بیشتری هم برای این لطف همکارانتون پرداخت میکنم. شوینده مناسب هم میخوام یعنی با جنس و کیفیت خوب و اصل باشه. چون من خیلی از این دستگاه استفاده میکنم و عصای دستمه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۱۲:۱۴

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی طی مراجعه برای سرویس دستگاه رو تمیز می‌کنن و بو رفع میشه. لطفا در قسمت توضیحات در درخواست سرویس که ثبت می‌کنید درج بفرمایید که شوینده نیاز دارید تا برای شما آورده بشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ۰۹:۴۸

سلام داخل ظرفشویی من بوی فاضلاب میاد راهکار میدین؟ فیلترش هم تمیز کردم. از بوگیر ماشین ظرفشویی استفاده میکنم ولی نمیدونم زمان روشن کردن ماشین باید از ماشین خارج کنم و یا هنگام روشن بودن ماشین هم داخل بماند لطفا راهنمایی بفرماید

غلامحسین بهرامی
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۱۷:۰۷

با سلام من از بوگیر ماشین ظرفشویی استفاده میکنم ولی نمیدانم زمان روشن کردن ماشین باید از ماشین خارج کنم و یا هنگام روشن بودن ماشین هم داخل بماند لطفا راهنمائئ بفرماید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۰۹:۳۴

سلام و وقت به خیر؛ این مورد به برند بوگیر بستگی داره و لطفا برای اطلاع از این مورد به راهنمای بوگیر توجه کنید. موفق باشید

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ ۱۲:۰۰

سلام razi عزیز.. برای فعال شدن قفل کودک باید دستگاه در حین کار باشد و کلید child lock را به مدت 3 ثانیه فشار دهید.

razi
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۰۴:۰۰

کلید قفل کودک ظرف شوییم رو چطوری میتونم فعال کنم ؟ فعال نمیشه

در حال ثبت...