بررسی مشخصات مانیتور جی پلاس

۰۳ خرداد ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

قهرمان تازه نفس جی پلاس ابتدا با تلویزیون‌ها وارد بازار شد. پس از استقبال زیادی که از این محصولات صورت گرفت، سری‌های بعدی و همچنین محصولات خانگی جی پلاس تولید و عرضه شد؛ و اکنون نیز محصولات رایانه‌ای و هوشمند وارد بازار شده است. یکی از این محصولات مانیتور جی پلاس است که می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید شما باشد. در ادامه به شرح ویژگی‌های این محصول خواهیم پرداخت:

  • مدل‌های مانیتورهای جی پلاس

مانیتورهای جی پلاس اخیرا در دو مدل تولید و به بازار عرضه شده است. مانیتور 22 اینچ جی پلاس و مانیتور 24 اینچ محصولی از گلدیران است و این دو مدل به غیر از اندازه، تفاوت‌های دیگری نیز با هم دارند. مدل‌ها طبق نامگذاری زیر است:

مانیتور جی پلاس سایز 22 اینچ                              GDM-225JN
مانیتور جی پلاس سایز 24 اینچ                              GDM-245JN

 

  • پورت‌های مانیتورهای جی پلاس (HDMI، VGA و جک 3.5 میلیمتری)

درگاه‌ها یا همان پورت‌ها برای انتقال تصاویر، صدا و یا فرامین در دستگاه‌ها قرار داده می‌شوند. دستگاه‌های می‌توانند پورت‌های متفاوتی را به منظور انتقال صدا و تصویر و فرمان داشته باشند. برای انتقال تصویر به مانیتورهای جی پلاس پورت HDMI و VGA و برای انتقال صدا خروجی 3.5 میلیمتری هدفون قرار گرفته است. تا کنون برای برخی مشتریان این محصول این سوال پیش آمده که آیا مانیتورهای جی پلاس باند دارد؟ در نظر داشته باشید این دستگاه باند ندارد و برای صدا لازم است اسپیکر به آن وصل کنید.


  • نوع پنل (VA و IPS) مانیتور G Plus

پنل‌های نمایشگر از نظر نوع چینش کریستال‌های مایع با هم تفاوت دارند. در صورتی که آرایش کریستال مایع به صورت عمودی باشد، پنل از نوع VA و اگر چینش به صورت افقی باشد پنل از نوع IPS است. در مورد اینکه کدامیک از پنل‌ها بهتر است، نظرات متفاوتی وجود دارد و در واقع هر یک مزایا و معایبی دارند. آنچه در مورد پنل‌های IPS بسیار شنیده می‌شود، مقاومت بیشتر آن نسبت به باقی پنل‌ها است. پنل مانیتور مدل GDM-225JN از نوع VA و پنل GDM-245JN از نوع IPS است. صفحه نمایش هر دو مدل مانیتور مات است.


  • رزولوشن مانیتورهای جی پلاس

رزولوشن تعداد پیکسل‌های صفحه نمایش است که در مورد تمامی صفحات نمایشگر عنوان می‌شود. بالا بودن رزولوشن یکی از عوامل مهم در افزایش کیفیت تصویر است. رزولوشن صفحه‌ی مانیتورهای جی پلاس، FHD است و 1080*1920 عدد پیکسل دارد. این بازه برای مانیتورها بازه‌ای مناسب و تقریبا سطح بالا محسوب می‌شود. این محصول برای افرادی که به دنبال یک مانیتور با کیفیت تصویر بالا هستند، مناسب است.

  • دامنه‌ی نمایش رنگ مانیتورهای جی پلاس

دامنه‌ی نمایش رنگ هر نمایشگر متفاوت است. نمایشگرها می‌توانند میلیون‌ها تا میلیاردها رنگ را بسازند. بازه‌‌های بالاتر برای نمایش رنگ معمولا مربوط به تلویزیون‌ها است. در مانیتورهای جی پلاس امکان نمایش 16.7 میلیون رنگ وجود دارد که این بازه‌ی مناسبی برای دامنه‌ی رنگ‌های قابل نمایش یک مانیتور است. این دستگاه می‌تواند تا این تعداد رنگ را بسازد و نمایش دهد.


  • نوردهی مانیتورهای جی پلاس

میزان نور Brightness صفحات نمایشگر به واحد کاندل candle محاسبه می‌‎شود. میزان روشنایی مانیتور مدل GDM-225JN  جی پلاس 200 کاندل و در مانیتور مدل GDM-245JN جی پلاس 250 کاندل است که سطح مناسبی است.

  • سرعت نمایش تصویر مانیتورهای جی پلاس

سرعت نمایش تصویر در نمایشگرها بسیار مهم است. اگر نمایشگر سرعت تصویر مناسبی نداشته باشد، پردازش تصویر به شکل مناسبی انجام نخواهد شد و جاماندگی تصویر ایجاد می‌شود. در دستگاه‌هایی که سرعت تصویر بسیار پایین است، بازی و تصاویر با سرعت بالا، خیلی خوب پخش نخواهد شد. سرعت پردازش تصویر (Response Time) مانیتورهای جی پلاس 16ms  و فرکانس آن 60 هرتز است.

  • مانیتورهای جی پلاس دارای فیلتر نور آبی

پرتوی نور آبی که از صفحات نمایش تابیده می‌‎‌شود یکی از عوامل خستگی چشم است. اخیرا در برخی نمایشگرها امکان فیلتر کردن نور آبی وجود دارد به طوری که تا حدی مانع خستگی و ناراحتی چشم شود و مانیتورهای جی پلاس نیز این قابلیت را دارند.

  • نسبت کنتراست مانیتورهای GPlus

کنتراست یکی از ویژگی‌های مهم تصویری است. نسبت کنتراست می‌تواند مشخص کند که دستگاه تا چه اندازه می‌تواند رنگ‌ها را به شکل واقعی نمایش دهد و آیا می‌تواند سفید و سیاه مطلق را بسازد. نسبت کنتراست مانیتورهای جی پلاس 1:1000 است که برای یک مانیتور در سطح مناسبی قرار دارد.


  • آیا پایه‌ی مانیتور GPlus قابل چرخش است؟

زاویه‌ی پایه‌ی مانیتور جی پلاس 5 تا 15 درجه به سمت جلو و عقب قابل تغییر است.

  • کدامیک از مانیتورهای جی پلاس برای بازی مناسب‌تر است؟

سرعت پنل VA نسبت به پنل IPS بیشتر است. بنابراین برای بازی، مانیتورهایی با پنل VA مناسب‌تر است.پنل مانیتور مدل GDM-225JN از نوع VA است.

به فروشگاه گلدیران پلاس سری بزنید

می‌توانید طی تماس با گلدیران، مانیتورهای جی پلاس را خریداری کنید؛ اگر در مورد این دسته از محصولات سوالی دارید، ما پاسخگوی شما خواهیم بود. می‌‌توانید زیر همین مقاله سوالات خود را بنویسید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...