با گلدیران، نگران تعمیر تلویزیون ال جی خود نباشید

۱۲ مرداد ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
تعمیر تلویزیون
آیا میدانید در 82% از تماس‌هایی که در زمینه تعمیرات تلویزیون ال جی، با مرکز خدمات گلدیران گرفته می‌شود، ایرادهای مطرح شده توسط مشتریان، در کمتر از 2 دقیقه، به راحتی با مشاوره تلفنی برطرف می‌شود و دیگر نیاز به مراجعه حضوری تکنسین نیست؟ جالب است بدانید که به جای منتظر ماندن در پشت خطوط تلفن، می‌توانید به راحتی و با خواندن مطالب مرتبط و مورد نیاز، خودتان مشکل را برطرف کنید و جواب سوالتان را بگیرید.
در مقاله امروز گلدیران، با هدف پاسخگویی به بیشترین سوالات در زمینه تلویزیون، قصد داریم که اطلاعات مورد نیاز در رابطه با دستگاه با ارزشتان را بیشتر کنید و نگرانی تعمیرات تلویزیونتان را به فراموشی بسپارید.
  • تعمیر تلویزیون ال جی که روشن و خاموش می شود:

تعمیر تلویزیون ال جی

یکی از سوالات پر تکرار مشتریان از ما، در رابطه با روشن و خاموش شدن تلویزیون به صورت خودکار می‌باشد؟ به این سوال اینگونه می‌توان پاسخ داد که، اگر تلویزیونتان مدام reboot می‌شود، احتمالا همه چیز زیر سرِ مین برد است و باید آن را تعمیر کرد. اکنون با استفاده از ابزار های پیشرفته می‌توان بسیاری از  تعمیرات برد را انجام داد. البته مشکل روشن و خاموش شدن تلویزیون، دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد و فقط به مین برد محدود نمی‌شود.

در تلویزیون مواردی را که در ادامه بیان می‌کنیم را چک کنید :

  1. آیا دستگاه سر ساعت خاصی خاموش و روشن می‌شود؟ در این صورت ممکن است تنظیمات تایمر انجام شده باشد. تنظیمات تایمر در تلویزیون را چک کنید که فعال نباشد. گاهی با فعال شدن تایمر، باعث می‌شود تلویزیون ال جی خود به خود یا سرساعت خاصی روشن و خاموش شود.
  2. چنانچه دستگاه پشت سر هم خاموش و روشن می‌شود، ممکن است مربوط به برق باشد و محافظ قطعی داشته باشد. دستگاه‌های جانبی (سینما خانگی، دی وی دی و ریسیور ... ) متصل به دستگاه را جدا کنید و سپس تلویزیون را چک کنید.
  3. باتری کنترل را برای مدت زمانی خارج کنید، تا چک شود که آیا کنترل پیغام اشتباه به تلویزیون می‌فرستد یا خیر؟
مراحل اعلام شده را انجام دهید، اگر هم چنان مشکل تلویزیون پابرجا بود، نیاز است که برای تعمیر تلویزیون به تکنسین‌های متخصص اعتماد کنید. گلدیران با داشتن تکنسین‌های حرفه‌ای در زمینه تعمیر تلویزیون ال جی، نگرانی برای تعمیرات تلویزیون را از بین برده است.
  • تعمیر تلویزیون ال جی که خود به خود خاموش می‌شود:

تعمیر تلویزیون
تعمیر تلویزیون ال جی زمانیکه خاموشی خودکار دارد؛  برخی از مدل‌های تلویزیون، با توجه به بازه‌ی تعریف شده در آنها، پس از گذشت مدت زمانی معین، چنانچه تغییر برنامه، ورودی، و ولوم بر روی تلویزیون انجام نشود، به طور خودکار خاموش خواهند شد .فرض کنید چند ساعت متوالی در یک کانال، با یک ولوم صدای ثابت تلویزیون روشن باشد، بعد از مدت زمانی تعریف شده در تلویزیون خود به خود خاموش می‌شود.
برای تغییر این بازه و یا خاموش نمودن این گزینه در مدل‌هایSJ ، LH، UH ،LJ ،UJ  می‌توان بدین طریق اقدام نمود:
  • وارد قسمت تنظیمات - عمومی - تایمرها - خاموش شدن خودکار را بر روی حالت خاموش و یا بازه ای متفاوت قرار دهید.
  • در برخی دستگاه‌های سری WEBOS : وارد قسمت عمومی - گزینه ی ECO Mode - خاموش شدن خودکار - بر روی حالت خاموش و یا بازه ای متفاوت قرار دهید.
اگر مربوط به این تنظیمات نبود، از سالم بودن محافظ برق مطمئن شوید و دستگاه‌های جانبی متصل به دستگاه را جدا کنید و سپس مجدد تلویزیون را بررسی کنید.
البته توجه کنید که خاموش شدن مداوم و بدون علت تلویزیون، نیاز به بررسی از سوی تکنسین متخصص دارد.
  • تعمیر تلویزیون ال جی که تصویر ندارد:

تعمیر تلویزیون ال جی
برای تعمیر تلویزیونی که تصویر ندارد و فقط صدا دارد، مراحلی در ادامه بیان می‌شود، با ما همراه باشید:
  1. ابتدا چک کنید که تلویزیون روشن باشد
  2. دکمه منو یا Home را روی کنترل فشار دهید و چک کنید تصویر منو menu ظاهر می‌گردد یا خیر؟
اگر چک کردید و تصویر منو روی تلویزیون ظاهر شد، با ورودی‌های دیگر مثل فلش، سی دی و... چک کنید. اگر با فلش یا سی دی تصویر نمایان شد، تلویزیون مشکلی ندارد.
در مرحله بعد چک کنید آیا دستگاه در ورودی دیگر تصویر دارد؟ اگر تصویر نداشت، مشکل تلویزیون باید به صورت تخصصی توسط تکنسین‌های حرفه‌ای گلدیران بررسی گردد.
  1. اما گاهی ممکن است گزینه صرفه جویی در مصرف برق روی حالت " نمایشگر خاموش " باشد که با زدن یکی از دکمه‌ها تصویر مجدد نمایش داده می‌شود.
  2. و در نهایت، اگر تصویر وجود دارد، اما کم نور است، سه بار پشت سرهم دکمه mute روی کنترل را فشار دهید، تا تنظیمات تصویر بازنشانی شود، و در صورتی که موفق نشدید وارد قسمت تنظیمات بشوید، گزینه صرفه‌جویی در مصرف برق را خاموش کنید و حالت تصویر را روی درخشان قرار دهید .
در هر کدام از موارد احتمالی بالا راهکارهای قابل انجام را بیان کردیم، در صورتیکه مجموعه موارد را بررسی کردید اما مشکل تصویر در تلویزیون برطرف نشد، تعمیر تلویزیون خود را بدست متخصصین و کارشناسان خبره در زمینه تلویزیون بسپارید. گلدیران در زمینه تعمیر تلویزیون ال جی، خبره ترین و با سابقه‌ترین تعمیرکاران را در اختیار دارد.
 
  • ظاهر شدن خطوط عمودی و افقی در صفحه‌ی تلویزیون

برای تعمیر تلویزیونی که دچار خطوط عمودی یا افقی شده است، ابتدا راهکارهای مطرح شده در ادامه را چک کنید:
  1. بررسی کنید که آیا در ورودی‌های دیگر مثل آنتن، ماهواره و ... خط‌های عمودی و افقی می‌بینید؟
اگر با ورودی‌های مختلف چک کردید و این خطوط را مشاهده نکردید، ایراد از ورودی‌های وصل شده به تلویزیون است که باید قدرت و کیفیت سیگنال آنتن یا ماهواره را چک کنید. ولی اگر ایراد از دستگاه‌های جانبی مثل سینماخانگی یا دی وی دی و ... می‌باشد، کابل یا پورت متصل به آن را چک کنید.
درصورتیکه ایراد خطوط ظاهر شده بر روی تلویزیون در ورودی‌های دیگر همچنان مشاهده می‌شد، باید کارشناسان حرفه‌ای تعمیرات تلویزیون را خبر کنید، گلدیران با داشتن متخصصین دوره دیده، تعمیرات تلویزیون ال جی را آسان کرده است.
  • تعمیر تلویزیون ال جی زمانیکه صدا ندارد :

تعمیر تلویزیون ال جی

برای تعمیر تلویزیون زمانی که صدا ندارد، چک کنید آیا دستگاه در ورودی‌های دیگر صدا دارد یا خیر؟
  1. خروجی صدا را در منوی صدا بر روی حالت بلندگوی تلویزیون قراردهید .
  2. صدای تلویزیون mute نباشد .
  3. در صورتیکه صدا کاهش یافته یا صدای تلویزیون ضعیف است، حالت صدا را در منوی صدا بر روی استاندارد قرار بدهید، تا بهترین حالت را چک کنید. ممکن است به دلیل کیفیت پایین صدای شبکه‌ها، صدای تلویزیون ضعیف باشد .
  4. بعضی از دستگاه‌ها بسته به مدل دارای باندهای 6 ، 10 و یا 20 وات است که صدای زیادی نمی‌دهد و این طبیعی است. برای حل این مشکل، پیشنهاد می‌کنیم از سینمای خانگی یا ساندبار استفاده کنید. اما برای استفاده از سینمای خانگی باید توجه نمود که آیا دستگاه پورت خروجی صدای مورد نیاز را دارد یا خیر؟ اگر نداشته باشد که نمی‌توان از این راهکار استفاده کرد.
در آخر اگر تلویزیون کلا صدا ندارد، و با چک کردن موارد گفته شده مشکل صدا برطرف نشد، به تکنسین‌های کاربلد و حرفه‌ای گلدیران در این زمینه اعتماد کنید، که بهترین راه حل‌ها را برای تعمیر تلویزیون ال جی شما دارند.
 
تلویزیون ال جی شما نیاز به تعمیرات دارد؟ از متخصصین حرفه‌ای گلدیران کمک بگیرید.

کلام آخر :

زمانیکه یک دستگاه را خریداری می‌کنید، مهم‌ترین اصل برای آنکه سالیان سال از آن دستگاه استفاده کنید، خدمات پس از فروش آن محصول است. خدماتی که در هر زمان بتوانید با خیال راحت و آسوده، از آن‌ها بهره‌مند شوید. استفاده از خدماتی هم‌چون تمدید گارانتی که در زمان خرابی‌ها، هزینه‌های تعمیرات را برای شما به حداقل می‌رساند، و امدادرسانی و کمکِ تعمیرکاران و متخصصین حرفه‌ای در زمان تعمیرات، بهترین پشتوانه برای شرایط سخت است. گلدیران با ارائه خدمات متفاوت در زمینه لوازم خانگی در کنار مشتریان خود همواره قدم خواهد برداشت.

همچنین اگر مشکل یا سوالی در این رابطه داشتید خوشحال می‌شویم آن را در نظرات برای ما بنویسید تا به شما کمک کنیم.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۹:۵۹

سلام جناب آقای دبیریان/ شما می‌تونید با انجام برخی تنظیمات تصویر را بهبود بدید . بهتره راهنمای روش‌های افزایش کیفیت تصویر تلویزیون را در لینک رو به رو مطالعه کنید. در نظر داشته باشید کیفیت تصویر تا حد زیادی به کیفیت تصاویر ورودی به تلویزیون مرتبط است.http://cs.goldiran.ir/fa/blog/%DA%86%DA%AF%D9%88

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۹:۵۵

سلام فراهانی عزیز / این ایراد معمولا به دلیل مشکل پیکسل‌های دستگاه هست. در صورتی که نقطه روی تمامی تصاویر همه‌ی ورودی‌ها می‌بینید ، نیاز تلویزیون از سوی کارشناسان گلدیران بررسی بشه. برای نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در مشهد وارد لینک رو به رو شوید. http://cs.goldiran.ir/agencies

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۹:۴۷

سلام آقای سرداری/ ممکن دستگاه جانبی با کابل HDMI به تلویزیون متصل کردید اگر دستگاه جانبی غیر استاندارد باشه که باعث ایجاد نویز در تلویزیون شما میشه. بهتر است برای مدت زمانی به جای کابل HDMI از کابل AV استفاده کنید چون کابل aV نویز را انتقال نمی دهد.

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۹:۲۶

سلام خانی زاده عزیز/ لطفا برای چک کردن این مشکل در لینک رو به رو قسمت صدای تلویزیون ضعیف است را مطالعه کنیدhttp://cs.goldiran.ir/repaire/product/27/

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۰۹:۱۴

سلام آقای آزادی/ لطفا این تنظیمات را انجام بدید : وارد منوی عمومی (General) شوید و گزینه‌ی پیغام خوشامدگویی (Welcome sound) را روشن نمایید.

حامد ازادی
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۲۲:۰۲

با سلام من بچه ام 4 ساله هست و حس میکنم تنظیمات کنترل رو بهم ریخته صدای اول روشن شدن تلویزیون قطع شده مدل تلویزیونم oledw7 هست

خاني زاده
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۸:۵۲

مدلش uj6900049 هست

خاني زاده
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۸:۵۱

صدای تلویزیونم چند روزه ضعیفه خیلی صداش کمه عصبیم کرده یکی کمک کنه

مهرداد سرداری
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۵:۴۸

سلام من اطراف تهران زندگی می کنم مدل تلویزیونم LJ52700 هستش وقتی که کلید روشن خاموش چراغها رو فشار میدم تصویر قطع و وصل میشه. میشه راهنمایی کنید که آیا مشکل از سیستم برق هستش یا تلویزیون من؟

زینب فراهانی
۱۳۹۸/۰۵/۲۶ ۱۳:۵۴

باسلام من یه تلویزیون 5 سال پیش جهیزیه خریدم از مشهد.الان روی تصویر نقطه می افته .برای تعمیرش توی مشهد نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی کجاست کجا باید بیارم تعمیر کنم؟

سعید دبیریان
۱۳۹۸/۰۵/۲۴ ۱۱:۳۰

من یه دستگاه تلویزیون LW98000 ال جی دارم میشه یه کاری کرد کیفیت تصویر رو بهتر شه؟

در حال ثبت...