استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی

۱۳ فروردين ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی

امروزه تنوع در ماشین‌هایی که سرعت کارهای ما را بالا می‌برند خیلی زیاد شده است. ماشین‌هایی که برای ما غذا درست می‌کنند، لباس‌هایمان را می‌شویند و ظرف‌های کثیف را برایمان تمیز و براق می‌کنند. زندگی در این دنیای ماشینی، نیازمند این است که استفاده بهینه و صحیح از این دستگاه‌ها را بلد باشیم. یکی از این دستگاه‌ها، ماشین ظرفشویی است. این دستگاه کمک کرد تا به جای شستن کوهی از ظرف در سینک‌ها و مصرف بالای آب، تمام ظروفمان را در این دستگاه بچینیم و در پایان کار ظروف را تمیز، خشک و براق تحویل بگیریم و در کنارش به کارهای خودمان برسیم.
پس همانطور که این دستگاه‌ها کمک می‌کنند تا در وقت ما صرفه جویی شود و به دیگر کارهایمان برسیم، نیاز است که به عملکرد بهینه از این دستگاه‌ها نیز دقت کنیم. در ادامه نکاتی که نیاز است در رابطه با استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی بدانید را برایتان بیان کردیم. همراه ما باشید.
 

در هنگام کار، درب ماشین ظرفشویی را باز و بسته نکنید

در هنگام کار، درب ماشین ظرفشویی را باز و بسته نکنید

یکی از مواردی که برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی باید رعایت شود، باز و بسته نکردن درب هنگام کار است. زیرا این امر، باعث سرد شدن آب می‌شود و به همین دلیل دستگاه مجدد نیاز دارد تا انرژی صرف کند تا آب را گرم کند. پس برای استفاده بهینه از ماشین ظرفوشویی درب دستگاه را هنگام کار، باز و بسته نکنید.
 

تعداد دفعات شستن ظروف در ماشین ظرفشویی را به حداقل برسانید

تعداد دفعات شستن ظروف در ماشین ظرفشویی را به حداقل برسانید

برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی بهتر است که تعداد دفعاتی که دستگاه را در طول روز روشن می‌کنید به حداقل برسانید. یعنی ظروف کثیف را در طول روز جمع کنید و یکبار دستگاه را روشن کنید. پس برای بهینه سازی بهتر است که بعد از هر وعده غذایی دستگاه را روشن نکنید. با جمع کردن ظروف روزانه، یکبار از دستگاه برای شستشو اسنفاده کنید. درنتیجه استفاده را به این ترتیب بهینه کرده‌اید و بخاطر تعداد ظروف کمتر، با زمان زیاد، چند بار دستگاه را روشن نکرده‌اید.
 

در ماشین ظرفشویی برنامه‌ها را متناسب با ظروف انتخاب کنید

برنامه‌های شستشو در ظرفشویی را باید هوشمندانه انتخاب کنید تا با توجه به میزان چربی ظروف، علاوه بر شستشوی مناسب، در مصرف انرژی دستگاه نیز صرفه جویی شود. بهترین برنامه شستشو در ماشین ظرفشویی برنامه Auto می‌باشد. چون باتوجه به چربی ظروف، میزان شستشو را می‌سنجد. البته دقت داشته باشید که طولانی بودن زمان شسشتو، دلیلی بر مصرف بالای انرژی نیست.
افرادی که با برنامه‌های دستگاه بهتر و بیشتر آشنا باشند، علاوه بر استفاده راحت‌تر از دستگاه، در مصرف انرژی دستگاه نیز صرفه جویی می‌کنند. البته ما در مقاله نحوه عملکرد دکمه‌های ماشین ظرفشویی به طور مفصل تمام نکات استفاده از این دکمه‌ها را برایتان توضیح داده‌ایم.

از برنامه‌ ECO برای شستشو استفاده کنید

از برنامه‌ ECO برای شستشو استفاده کنید

پیشنهاد ما به شما برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده از برنامه  ECO است. برنامه ECO در ماشین ظرفشویی ال جی، برنامه‌ا‌ی مخصوص، برای صرفه جویی است. این برنامه زمان شستشوی طولانی دارد اما چون دمای آب در این برنامه پایین هست، سبب صرفه جویی در انرژی نیز می‌شود. پس بهتر است اگر ظروف شما خیلی چرب نیستند، از این برنامه برای شستشو استفاده کنید.
در این برنامه، چون هیتر آب را کمتر داغ می‌کند و بخاطر موتور direct drive این ماشین ظرفشویی‌ها، مصرف برق نیز کمتر می‌شود.
البته ناگفته نماند که ظرفشویی‌های ال جی، کلا به ماشین ظرفشویی‌های کم مصرف معروف هستند و به همین خاطر مصرف انرژی زیادی ندارند. اما با این وجود نیز با رعایت نکاتی می‌‌توان مصرف انرژی را به حداقل رساند.
 

در انتخاب برنامه‌های تکمیلی در ماشین ظرفشویی دقت کنید

در انتخاب برنامه‌های تکمیلی در ماشین ظرفشویی دقت کنید

انتخاب برنامه‌های تکمیلی زمان شستشو را بیشتر می‌کند. به همین علت باید در انتخاب برنامه خود دقت کنید، تا علاوه بر انتخاب برنامه درست، در مصرف انرژی دستگاه نیز صرفه جویی کنید.
برنامه‌های تکمیلی مثل آبکشی اضافی یا آبکشی با آب داغ، برنامه UV جهت از بین بردن کلیه باکتری‌های احتمالی موجود در ظروف که تا 4 ساعت طول می‌کشد، همه‌ی این‌ها سبب بالا بردن زمان عملکرد دستگاه و در نتیجه باعث بالارفتن مصرف برق دستگاه می‌شود.

از برنامه شستشو با نصف ظرفیت استفاده کنید

 برنامه‌‌ی تکمیلی مثل half loud که در بعضی از برنامه‌های اصلی قابل استفاده هست، جز برنامه‌های تکمیلیست که سبب می‌شود تا در مصرف برق دستگاه صرفه جویی شود. این برنامه با نام شستشو با نصف ظرفیت نیز معروف است. در صورت کم بودن ظروف و برای صرفه جویی در مصرف انرژی، می‌توانید با این برنامه، فقط یکی از سبدها را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب برنامه شستشو، با استفاده از کلید half loud می‌توانید سبد بالا یا سبد پایین را انتخاب نمایید. اگر این کلید را انتخاب نکنید، ماشین بطور خودکار هر دو سبد را شستشو می‌دهد.
مثلا برنامه ECO زمان شستشو آن 3 ساعت و 45 دقیقه می‌باشد ولی با انتخاب برنامه half loud به 1 ساعت 59 دقیقه کاهش می‌یابد.
 

ماشین ظرفشویی را از ظرف پر کنید و بعد روشن کنید

کارشناس فنی همیشه توصیه می‌کنند که برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی، در تمام قسمت‌های دستگاه، بدرستی ظروف را بچینید و زمانیکه ظرف به اندازه کافی پر شد، از ظرفشویی استفاده کنید. پس بهتر است که دستگاه پر باشد و بعد روشن شود.

نحوه صحیح چیدمان ظروف را در ماشین ظرفشویی رعایت کنید

نحوه صحیح چیدمان ظروف را در ماشین ظرفشویی رعایت کنید


یکی از نکات تاثیر گذار برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی، چیدمان درست ظروف است.  اگر ظروف را بدرستی و طبق استاندارد آن، در ماشین ظرفشویی بچینید، علاوه بر اینکه کیفیت شستشوی ظروف را بالا می‌برید، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می‌کنید. زیرا با اشتباه چیدن ظروف، نه تنها آنها تمیز نمی‌شوند بلکه مجبور به شستشوی دوباره ظروف نیز می‌شوید.
برای یادگیری بهتر نحوه صحیح چیدمان ظروف، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله مرتبط با این موضوع را نیز مطالعه کنید.

فیلتر ظرفشویی را تمیز کنید

فیلتر ظرفشویی را تمیز کنید

در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی به تمیز بودن فیلتر دقت کنید. تمیز نبودن فیلتر ظرفشویی سبب می‌شود که چربی در کف دستگاه باقی بماند. چون آب در کف دستگاه، در لگن جمع می‌شود و فیلتر نیز در کف قرار دارد، اگر فیلتر کثیف باشد، ظروف به درستی تمیز نمی‌شود و موجب دوباره کاری برای شستشو می‌شود.
 

از امروز بهینه سازی در مصرف انرژی را شروع کنید...

باتوجه به افزایش استفاده از وسایل برقی و انجام کارهای ما توسط این ماشین‌ها، نیاز است که در مصرف برق و انرژی، نهایت صرفه جویی و بهینه سازی را انجام دهیم. این امر نه تنها کمک به عملکرد بهتر دستگاه و طول عمر محصولات می‌کند، بلکه با کاهش قیمت قبض‌های برق و آب نیز رو به رو خواهیم شد. در ادامه اگر سوال و نظری داشتید که ما به آن نپرداخته بودیم، خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
با ترفندهای کاهش قبض برق بیشتر آشنا شوید

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۱:۴۶

بهترین مارک و مدل ماشین ظرفشویی رو میشه بهم معرفی کنین؟ میخواستم ببنم از نظر شما کدوم بهتره

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۳:۳۴

سلام و وقت به خیر؛ در نظر داشته باشین ما این مجوز رو نداریم که به یک برند برتری بدیم و بهتر هست این مورد رو در فروشگاه‌های اینترنتی با توجه به دستگاه‌های پرفروش‌تر و نظرات مشتریان انتخاب کنید. به طور کلی برندهای قدیمی و معروفی هستن که معمولا نام آشنا هستن و میتونید در موردشون بررسی لازم رو انجام بدید. در مورد ماشین ظرفشویی جی پلاس این مورد در زمان‌های مختلف متفاوت بوده و در دوره‌هایی مدل‌های GDW-J441S، GDW-J441W ، GDW-J552S، GDW-J552W، GDW-J552X، GDW-L352S، GDW-L352W، GDW-L463NS، GDW-L463S، GDW-L463W بوده. مدل‌های جدید هم که این مدل‌ها هستن با استقبال خوبی روبرو شدن: GDW-K351S، GDW-K351W، GDW-K462NS، GDW-K462S، GDW-K462W و درنهایت میتونید به لینک زیر مراجعه کنید csgl.ir/dwbe موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۱۰:۰۲

سلام کارشناس گرامی. نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی رو به طور کامل میتونم تو دفترچه بخونم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۰۹:۰۲

سلام و وقت بخیر، برای آشنایی با نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی و جی پلاس میتونید به لینک مقالات زیر مراجعه کنید و در نهایت برای توضیح کامل تر به لینک دفترچه رهنمای محصول مراجعه بفرمایید. csgl.ir/dw csgl.ir/adc csgl.ir/azg csgl.ir/gpdw cs.goldiran.ir/manuals موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۹:۳۴

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی رو میشه بگید لطفا

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۱:۵۱

سلام و قت بخیر، برای طرز استفاده از ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی به لینک زیر مراجعه کنید تا به طور کامل راهنمایی شوید. csgl.ir/adc موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۵:۳۸

سلام گفتید در و باز و بسته نکنید من 20 دقیقه اخر یکی از ظروف رو نیاز داشتم درب و باز کردم شروع کرد بوق زدن ظرف و برداشتم در و بستم ایا در 20 دقیقه پایانی ظرف کثیفه هنوز؟ یعنی نیاز به شستشو داره و اینکه دستگاه خراب میشه درش بازشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۶:۲۹

سلام و وقت به خیر؛ خیر مشکلی نداره و برنامه از زمانی که متوقف شده ادامه پیدا میکنه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۵:۳۶

من معمولا از برنامه delicate استفاده میکنم ایرادی که نداره؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۶:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ توصیه میشه برنامه‌ها رو متناسب انتخاب کنید و در این مورد به دفترچه راهنمای دستگاه مدل خودتون مراجعه کنید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۵:۳۵

سلام ایا بوگیر ظرفشویی تاثیری داره تا متوجه بوی بد و کثیفی داخل ظرفشویی نشیم یعنی فیلتر کثیف باشه و من نفهم؟ حتما باید تمیز شه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۶:۱۵

سلام و وقت به خیر؛ بوگیر در واقع خوشبو کننده هست. اگر فیلتر زیادی کثیف باشه باعث گرفتگی میشه و آب ممکنه از دستگاه تخلیه نشه. به همین علت شما متوجه این موضوع میشید. به طور کلی لازم هست بعد از هر بار استفاده فیلتر و لگنچه‌ی دستگاه شسته بشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۵:۵۷

برنامه اکو خیلی طولانیه اخه چطور باعث صرفه جویی میشه؟ من معمولا روی برنامه دلیکیت میزارم خوبه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۶:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ صرفه جویی از طریق میزان مصرف آب، قدرت آب فشان‌ها و کارکرد کمتر هیتر و دمای آب پایین‌تر انجام میشه. بر روی ظرفشویی از این برنامه استفاده کردید؟ لطفا مدل دستگاه رو میفرمایید موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۶:۴۶

سلام من برنامه eco رو برای صرفه جویی در ظرفشویی انتخاب کردم اما وسط کار برق خونه رفت وقتی برق میره باید چیکار کنم؟ دوباره از اول همون برنامه رو بدم این همه کار کنه؟ برای صرفه جویی تو لباسشویی چی چه برنامه ای رو پشنهاد میدید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۰۸:۲۵

سلام و وقت به خیر؛ برنامه از مرحله‌ای که متوقف شده مجدد اجرا میشه. در لباسشویی برنامه‌هایی با مدت زمان کوتاهتر مثل برنامه سریع و با دمای آب پایین‌تر مصرف برق کمتری داره. موفق باشید

آرین
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۲۲:۰۶

سلام چند روزه ظرفشویی مدلxd64sخریداری کردم هر برنامه شستشو میزنم خشک نمیکنه حتی خشک کن اضافه هم میزنم خشک نمیکنه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۰۷:۵۵

سلام و وقت به خیر؛ لطفا بررسی کنید که آیا دستگاه جلادهنده داره یا خیر؟ یکی از دلایل خشک نشدن ظروف تمام شدن جلادهنده هست. اگر علامت جلادهنده روشن شده باشه به این معنی هست که به پایان رسیده. موفق باشید

بهروز ستايش
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۰۷:۳۰

سلام این مقاله مربوط به ال جی است یا جی پلاس چون در مورد جی پلاس در حالتEco هم هیتر و خشک کن دترد

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۰۸:۴۷

سلام و وقت به خیر؛ بیشتر منظور در این مقاله دستگاه ال جی است و در برخی از قسمت‌های مقاله به ال جی اشاره شده ولی با توجه به اینکه کلیدها و برنامه‌ها میتونن مشترک باشن، نمیشه گفت فقط مربوط به ال جی هست. موفق باشید

خاني زاده
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۲۰:۰۳

هیچ راهی وجود نداره تا دو طبقه رو زیر یک ساعت بشوره؟ البته من این مقاله رو خیلی دوس دارم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۸:۴۸

سلام و وقت به خیر؛ تایم برنامه‌ها معمولا بیشتر هست و حتی برنامه سریع هم تایمش این اندازه کوتاه نیست. لطفا مدل دستگاه رو بفرمایید تا کوتاهترین برنامه رو در ارتباط با مدل دستگاهتون به شما پیشنهاد بدیم. موفق باشید

خاني زاده
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۸:۱۳

مدل ظرفشویی ال جی Xd64s هست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۰۸:۲۰

سلام مجدد؛ کوتاهترین برتامه برای شستشو با مواد شوینده برنامه Turbo هست که 1:49 دقیقه هست. اگر کلید Turbo رو برای چند ثانیه نگه دارید برنامه Express فعال میشه که لازم هست شستشو بدون مواد شوینده انجام بشه و معمولا 59 دقیقه هست. موفق باشید

در حال ثبت...