۷ راهکار فوری تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

۰۸ آبان ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه
تعمیر ماشین لباسشویی ال جی
تا حالا شده که یکی از وسایل برقیتان کار نکند؟ شما در چنین مواقعی چه کار خواهید کرد؟ آیا با ناراحتی مشت بر روی آن می‌کوبید که الان چه وقت خراب شدن بود یا اینکه تصمیم می‌گیرید به دنبال سریع‌ترین و بهترین راه برای تعمیر آن باشید؟
از آن جایی که یکی از وسایل پر کاربرد در هر خانه‌ای ماشین لباسشویی‌ها هستند، اگر خراب شود شاید بهتر باشد به جای عصبانیت، سریع‌تر برای تعمیر آن دست بکار شویم.
خب بهتر است بگوییم اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال سریع‌ترین و بهترین راه برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خود می‌گردید، بهترین تصمیم را گرفته‌اید. ما در این مقاله تمام فوت و فن‌های تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی را بیان کرده‌ایم تا خودتان بدون پرداخت هزینه برای تعمیر ماشین لباسشویتان دست بکار شوید.

آیا ماشین لباسشویی ال جی شما نیاز به تعمیر دارد؟ از متخصصین گلدیران راهنمایی بگیرید.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی ال جی
علت روشن نشدن لباسشویی ال جی چیست؟ زمانیکه ماشین لباسشویی ال جی روشن نمی‌شود برای تعمیر آن، نکاتی را که در ادامه بیان می‌کنیم بررسی کنید تا مشکل روشن نشدن آن برطرف شود.
  • بهتر است قبل از هر کاری برای رفع مشکل روشن نشدن ماشین لباسشویی چک کنید که که آیا پریز برق شما مشکلی ندارد؟ اگر پریز برق مشکل داشته باشد که ایراد از ماشین لباسشویی نیست.
  • برای تست می‌توانید دستگاه دیگری مثل سشوار را به آن پریز برق بزنید تا معلوم شود پریز، برق دارد یا نه؟
  • در مرحله بعد سوالی مطرح است که آیا ماشین لباسشویی نیاز به محافظ برق دارد؟
  • برای حل مشکل باید گفت که لازم است کنترل نمایید که از سه راهی برق استفاده نکرده باشید. چون لباسشویی باید مستقیما به یک پریز مستقل وصل باشد.
  • اگر وسایل دیگر با این محافظ یا سه راهی کار می‌کند، باز هم بهتر است دستگاه را به صورت مستقیم به پریز برق بزنید.
  • برای حل این موضوع بهتر است مطلب لباسشویی ال جی کار نمی‌کند را مطالعه کنید.
  • نکته پایانی این است که بررسی کنید دو شاخه ماشین لباسشویی ال جی شما مشکلی نداشته باشد، بدین معنا که دو شاخه کاملا داخل پریز باشد یا شکل ظاهری دوشاخه دفرمه نشده باشد که در صورت دفرمه شدن دوشاخه نیاز به مراجعه تکنسین می‌باشد.
اگر مجموعه موارد را چک کردید و مشکل دستگاه برطرف نشد، نیاز به سپردن کار به دست متخصص است تا به صورت حرفه‌ای ماشین لباسشویی ال جی شما تعمیر شود. نمایندگی‌های مجاز تعمیر لباسشویی ال جی ما در همه‌ی نقاط کشور آماده خدمت رسانی به شما می‌باشند.

علت تمیز نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی ال جی

علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی ال جی
اگر احساس می‌کنید در ماشین لباسشویی ال جی شما،  لباس‌هایتان به خوبی شسته نمی‌شود، چند راهکار ساده را برای حل این موضوع در ادامه برایتان بیان می‌کنیم که خودتان برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی دست بکار شوید.
1. اگر بیشتر از ظرفیت دستگاه، لباس داخل ماشین بیندازید طبیعتا خوب نمی‌شوید، که برای راهنمایی در این مورد نیز می‌توانید ویدئو چقدر می‌توانیم داخل ماشین لباسشویی لباس بریزیم را مشاهده کنید.
2. مرحله‌ی بعدی چک کردن مقدار ماده شوینده است. چون مقدار آن باید متناسب با میزان لباس و نوع آن باشد.با توجه به دفترچه راهنما و راهنمای قیدشده در روی پودر ماشین لباسشویی برای اندازه پودر می‌توانید راهنمایی بگیرید
3. بهتر است برای کیفیت شستشو، تنظیم برنامه را مطابق با البسه و میزان کثیفی موجود در آنها انجام دهید. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم مقاله سیر تا پیاز علامت‌های روی ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه کنید.
4. راه حل بعدی استفاده از کلید + RINSE است که با فعال کردن یک دور آبکشی اضافه به شستشو بهتر کمک می‌کند. البته دقت داشته باشید که بعضی از مدل‌های لباسشویی فاقد این برنامه می‌باشند. 

ماشین لباسشویی شما نیاز به سرویس دارد؟ از متخصصین گلدیران راهنمایی بگیرید.

برای بهتر شسته شدن لباس‌ها نکاتی است که در ادامه بیان می‌کنیم.
  • جهت شستشوی لباس‌های معمولی روزمره برنامه SYNTHETIC یا MIX را انتخاب کنید و دمای آب را روی 40 درجه قرار دهید. برای شستشوی لباس‌های سفید مقاوم، (یعنی کلا لباس‌هایی که رنگ نمی‌دهند و حساس و ظریف نیستند) برنامه COTTON انتخاب کنید و دمای آب را روی 60 درجه قرار دهید.
  • البته می‌توانید برای تمیز شدن بهتر لباس‌ها در برنامه COTTON، SYNTHETIC یا MIX، در سمت راست جاپودری، پودر اضافه بریزید و کلید PRE WASH را قبل از زدن استارت فعال کنید.

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر عدم آبگیری ماشین لباسشویی ال جی

زمانیکه ماشین لباسشویی ال جی شما نتواند عمل آبگیری را انجام دهد و با مشکل ورود آب به لباسشویی رو به رو شدید، برای حل و برطرف کردن آن به مقاله علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی مراجعه کنید.

علت عدم تخلیه آب لباسشویی ال جی

عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی ال جی
زمانیکه که ماشین لباسشویی ال جی عمل تخلیه را نتواند انجام دهد روی صفحه نمایشگر، معمولا در اکثر مدل‌ها پیغام OE نمایان می‌شود و در بعضی از مدل‌های قدیمی NO DRAIN روشن می‌شود. استثا دیگر این است که در مدل 513 درب از بالا بعضی مواقع پیغام E3 می‌دهد. 
  • برای رفع مشکل عدم تخلیه ماشین لباسشویی ال جی فیلتر پمپ تخلیه را چک کنید، یعنی فیلتر پایین دستگاه را باز کرده و تمیز کنید.
  • علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوقلو چیست؟ در لباسشویی‌های دوقلو فقط شلنگ تخلیه را چک کنید که گرفتگی نداشته باشد زیرا امکان تمیز نمودن فیلتر وجود ندارد و اگر گرفتگی نداشته باشد اما تخلیه را انجام ندهد نیاز است که تکنسین‌های متخصص گلدیران جهت تعمیر ماشین لباسشویی ال جی مراجعه کنند.
  • شلنگ تخلیه را برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی بررسی کنید تا پیچ، تاخوردگی یا گرفتگی نداشته باشد. ممکن است دستگاه سالم باشد ولی محلی که باید آب از آن تخلیه شود مسدود شده باشد. برای نصب شلنگ تخلیه، ارتفاع مجاز یعنی حداقل 60 سانتی متر و حداکثر یک متر رعایت شده باشد. گاهی اوقات تکنسین‌ در هنگام نصب دستگاه، سه راهی شیلنگ لباسشویی قرار می‌دهند تا در صورت تمایل نصب دستگاه‌های دیگری مثل ظرفشویی امکان نصب لوله‌های آن باشد. پس حتما شلنگ تخلیه لباسشویی را چک کنید.
  • انتهای شلنگ تخلیه به داخل فاضلاب را بررسی کنید، نباید سر شلنگ به آب رسیده باشد. دقت داشته باشید که مطالعه مطلب علت عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی LG چیست؟ برای حل این موضوع به شما کمک خواهد کرد. اگر کلید rinse hold را انتخاب کرده باشید، بعد از آب کشی آخر، آب تخلیه نمی‌شود و کار دستگاه متوقف می‌شود. در این حالت عدد 1 یا 2 بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌گردد. نحوه تخلیه آب لباسشویی ال جی در این حالت، به این صورت است که برای ادامه کار باید دور خشک کن به دستگاه داده شود و کلید استارت را انتخاب کنید تا آب تخلیه و ادامه کار انجام گردد.
در صورتیکه مشکل تخلیه ماشین لباسشویی ال جی برطرف نشد نیاز به مراجعه تکنسین می‌باشد تا از نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز تعمیر ماشین لباسشویی ال جی برای تعمیر مراجعه کنند.

آموزش تعمیر و رفع نشت آب ماشین لباسشویی ال جی

نشتی آب از ماشین لباسشویی ال جی

برای رفع نشتی ماشین لباسشویی ال جی اول بررسی کنید که نشتی از محل یا دستگاه دیگری نباشد. اگر نشتی از ماشین لباسشویی در ابتدای کار باشد ممکن است فشار آب زیاد باشد و حتما برای این مورد میزان پودر و تمیز بودن جاپودری را نیز بررسی کنید.
اگر نشتی از زیر ماشین لباسشویی باشد برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در خانه مواردی که اعلام می‌کنیم را بررسی کنید:
  1. حتما چک کنید که در این حالت شلنگ تخلیه از محل فاضلاب آن خارج نشده باشد.
  2. گاهی امکان دارد این مشکل به علت این باشد که خروجی تخلیه مسدود شده باشد و آبی که ماشین لباسشویی تخلیه می‌کند مجدد به بیرون برگردد، که در این صورت باید خروجی تخلیه را خودتان در منزل چک کنید. 
  3. سپس محل اتصال شلنگ ورودی به شیر آب و محل اتصال به پشت دستگاه را چک کنید. 
  4. اگر شلنگ ورودی آب یا شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی ال جی شما سوراخ یا پاره شده باشد،تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ال جی را انجام دهید.
  • در صورتی که نشتی از محل اتصال شلنگ تخلیه به فاضلاب منزل باشد ایراد از ماشین لباسشویی ال جی نمی‌باشد و باید با تاسسیاتی (لوله کش) هماهنگ کنید تا مشکل را برایتان برطرف کند.
  • در صورتی که نشتی از زیر پایه یا از زیر کلیدها و یا از کناره‌های دستگاه باشد، تمیز کردن جاپودری و محل قرار گرفتن جاپودری باید انجام شود.
  • پیشنهاد می‌کنیم که مطلب علت نشت آب از ماشین لباسشویی LG چیست؟ را  برای حل این مشکل مطالعه کنید. در غیر این صورت اگر مشکل دستگاه شما برطرف نشد نیاز است که برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی تکنسین‌های متخصص گلدیران مراجعه کنند.

علت خشک نشدن لباس در لباسشویی ال جی

خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی ال جی
علت خشک نکردن ماشین لباسشویی ال جی چیست؟ اگر ماشین لباسشویی ال جی شما، لباس‌ها را خشک نمی‌کند، برای حل این مشکل کافیست مواردی را که در ادامه بیان می‌کنیم را بررسی کنید.
  1. به این نکته دقت داشته باشید که در ماشین لباسشویی‌هایی که خشک کن 100% ندارند نم‌دار بودن لباس‌ها طبیعی است.
  2. حتما برنامه و دور خشک کن ماشین لباسشویی ال جی را  چک کنید. برنامه‌های شستشو بصورت خودکار دارای دور خشک کن متناسب می‌باشد. لیکن جهت خشک کردن بهتر می‌توانید دور خشک کن را بعد از انتخاب برنامه و قبل از زدن دکمه START  روی 800  یا 1000 قرار دهید.
  3. در برنامه QUICK ماشین لباسشویی پیش فرض با دور 400 لباس‌ها را خشک می‌کند. در صورتی که تمایل به خشک کردن بیشتر داشته باشید می‌توانید مثلا دور 800 را قبل از زدن کلید استارت انتخاب کنید.
  4. اگر ماشین لباسشویی ال جی شما پیغام UE بدهد و لباس‌ها را خشک نکند، این پیغام بخاطر  نامتعادل بودن لباس‌های داخل درام می‌باشد.
  5. مواقعی که پرده، ملحفه، پتو، عروسک و یا حوله بزرگ با ماشین شسته می‌شود احتمال ظاهر شدن این پیغام در ماشین لباسشویی شما بیشتر است. به این علت که در حین چرخش در زمان خشک کن، عدم تعادل پیش می‌آید، چون یکطرف درام سنگین و یکطرف سبک می‌باشد. طبق دستور دفترچه راهنما با کم و زیاد کردن لباس و جابجایی لباس، این مشکل خودتان می‌توانید برطرف کنید و نیازی به مراجعه تکنسین ندارید.
  6. برای خشک کن 100 % باید با توجه به نوع، حجم و وزن لباس،  برنامه DRY را تنظیم کنید. در صورتی که تایم DRY زیر 1 ساعت باشد لباس را کامل خشک نمی‌کند.
  7. در لباسشویی‌های 8 کیلویی حجم خشک کن 4 کیلو می‌باشد و  در لباسشویی‌های 7 کیلویی حجم خشک کن 3.5 کیلو می‌باشد، بهتر است که ویدئو چقدر لباس داخل ماشین لباسشویی بریزیم را مشاهده کنید.
  • نکته پایانی اگر حجم لباس‌های شما بیشتر از حجم خشک کن باشد، لباس کامل خشک نخواهد شد. فراموش نکنید که مطالعه مطلب به چه علت لباس‌ها در لباسشویی ال جی خشک نمی‌شود در حل این مشکل به شما کمک خواهد کرد.

علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی ال جی

علت لرزش ماشین لباسشویی ال جی

برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی که مشکل لرزش دارد، با انجام نکاتی ساده به راحتی می‌توانید با فوت و فن‌هایی که برای مشکل لرزش بیان می‌کنیم در ادامه آشنا شوید.
  1. ماشین لباسشویی ال جی را چک کنید که تراز باشد و دچار مشکل عدم تعادل نشده باشد. چنانچه تراز نبود مطابق دفترچه راهنما دستگاه را تنظیم کنید. پس از آن یک تراز بنایی روی ماشین قرار دهید تا حالت تعادل آن برایتان نمایان شود.
  2. برای رفع لرزش دقت کنید که شیب آشپزخانه نباید بیشتر از 1 درجه باشد.
  3. نرمال دور خشک کن برای ماشین لباسشویی روی 800 یا 1000 دور است، پس اگر تعداد دفعاتی که از دور خشک کن بالای 1000 استفاده می‌کنید زیاد باشد، امکان دارد دستگاه به مرور دچار لرزش و عدم تراز شود.
  4. در تمامی مدل‌های ماشین لباسشویی ال جی با انتخاب برنامه COTTON دستگاه شما بالاترین دور خشک کن را انتخاب می‌کند. در مدل‌هایی که دور خشک کن بالای 1000 دارند، بعد از انتخاب برنامه COTTON  بهتر است بصورت دستی دور خشک کن 800 یا 1000 دور را  انتخاب کنید.
  5. برای اینکه با مشکل لرزش در ماشین لباسشویی  خود مواجه نشوید مقدار لباس نباید خیلی کم یا خیلی زیاد باشد.
  6. قواره لباس‌ها را برای شستشو درست انتخاب کنید. بدین معنی که قواره‌های بزرگ مثل حوله، ملحفه، روتختی، پرده و ... با قواره‌های کوچک شسته نشود و قواره‌های کوچک هم با هم شسته شوند.
  7. اگر فقط در لحظه ابتدا که درام شروع به چرخش می‌کند لرزش دارد و به محض اینکه دور کار دستگاه بالا رفت کامل قطع شد، طبیعی می‌باشد که این به علت عدم تعادل رخ داده است.
  8. زیر پایه‌های ماشین لباسشویی ال جی نباید شی از جمله چوب، پلاستیک و کاشی بگذارید.
در صورتی که موارد فوق را رعایت کردید و باز هم ماشین لباسشویی شما لرزش داشت، مطالعه مطلب علت تکان خوردن و لرزش لباسشویی LG به شما کمک خواهد کرد. در نهایت برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خود حتما به متخصصین ما اطلاع دهید.

آیا می‌دانید نمایندگی‌های مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی کجاست؟

گلدیران در تمام نقاط کشورنمایندگی‌های مجاز تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی خود را، برای کمک رسانی به مشتریان برقرار کرده است. فرقی ندارد که شما در کدام شهر هستید. مهم این است که ما با نمایندگی‌های مجاز تعمیرات لباسشویی ال جی گلدیران همه جا در خدمت شما هستیم.

صحبت پایانی ما برای شما گلدیرانی‌ ها

برای هر کدام از مشکلات در دستگاه‌های خود، اگر یه منبع اطلاعاتی مفید و درست داشته باشید حتما می‌توانید به صورت صحیح در منزل، خودتان بدون پرداخت هزینه، مشکل ماشین لباسشویی خود را برطرف کنید.
استفاده از تعمیرکاران غیر مجاز و محلی نه تنها مشکل را برطرف نمی‌کند بلکه سبب مشکلات دوچندان در دستگاه شما خواهد شد. ما همه تلاشمان بر این است تا با راه حل های کاربردی و مفید، به بهترین شکل مشکل دستگاه‌های خود را برطرف کنید و پاسخ سوالات خود را در این مقالات دریافت کنید. در نهایت اگر برای نصب ماشین لباسشویی ال جی  و راه اندازی ماشین لباسشویی ال جی خود سوالی دارید نیز می‌توانید به صفحه نصب مراجعه کنید و اصول لازم به آن را مطالعه کنید.
در انتها اگر سوال و نظری دارید حتما در قسمت نظرات برای ما بنویسید .
آیا ماشین لباسشویی شما نیاز به تعمیر دارد؟ از متخصصان گلدیران راهنمایی بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۲۳:۳۹

سلام وقت بخیر من لباسشویی رو تازه خریدم فقط روی تایمر 30درجه کار میکنه روی تایمرهای دیگه اب رسانی میکنه ولی چرخش نداره ممنون میشم راهنماییم کنین

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ۱۲:۳۵

سلام و وقت به خیر؛ دستگاه شما ارور هم میده؟ لطفا یک مرتبه دستگاه رو خالی در برنامه کتان روشن کنید و تست کنید آیا با مشکل مواجه میشه یا خیر. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۳:۱۵

سلام خسته نباشید لباسشویی ما به صورت خودکار روشن میشه و داخل ماشین‌ پر از اب میشه مشکل از کجاست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۰۹:۰۵

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد لطفا به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: https://cs.goldiran.ir/page/%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%84-%D8%AC%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF موفق باشید

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۱:۱۲

سلام وقتی خشک کن لباسشویی ال جی کار نمیکنه باید چیکار کنیم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۴:۲۱

سلام و وقت به خیر؛ در ابتدا دقت کنید که کدام برنامه را در ماشین لباسشویی ال جی انتخاب کرده‌اید.سپس چک کنید که علامت خشک کن در لباسشویی ال جی شما فعال شده است یا خیر. در صورتیکه علامت دور خشک کن روشن هست ولی بر روی دور خشک کن نمی‌رود، امکان بروز ارور و خطا وجود دارد که برای اطلاع از ERROR دستگاه در قسمت خطاهای متداول دستگاه سایت چک کنید. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۱:۱۱

ممنون از مطالب آموزنده شما سرویس ماشین لباسشویی ال جی هر چند وقت یکبار باید انجام بشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۴:۱۱

سلام و وقت به خیر؛ سپاس از توجه شما، توصیه می‌کنیم برای سرویس تمام محصولات، هر 6ماه یکبار اقدام کنید چون علاوه بر کمک به طول عمر محصول از خرابی‌های احتمالی نیز پیشگیری خواهد کرد. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۱:۱۰

دوره ای برای آموزش تعمیر ماشین لباسشویی ال جی جایی برگذار نمیشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۴:۲۵

سلام و وقت به خیر؛ اگر ماشین لباسشویی ال جی شما دچار مشکل شده است از طریق مقالات، ویدئوها، خطاهای متداول دستگاه و سوالات متداول سایت، دفترچه راهنمای محصولات می‌توانید اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید. درصورتیکه تمایل به یادگیری حرفه‌ای در خصوص آموزش تعمیر ماشین لباسشویی ال جی دارید شکرت گلدیران دوره حرفه‌ای آموزشی برگزار نمی‌کند. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۱:۰۹

وقت بخیر میخواستم بپرسم نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی در شهر رشت کجا هستش؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۴:۱۳

سلام و وقت به خیر؛ برای اطلاع از نمایندگی‌های گلدیران در شهر رشت از قسمت نمایندگی‌ها می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید. اگر برای خدمات دیگری در خصوص محصول خود سوال دارید از طریق سایت یا با شماره 02184733 با ما در میان بگذارید.

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۱:۰۸

سلام من تازه ماشین لباسشویی خریدم از زمانی که ران اندازیش کردم متاسفانه دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی کار نمیکنه باید چیکار کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۴/۲۵ ۱۴:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ در ماشین لباسشویی‌های ال جی دکمه تخلیه آب وجود ندارد. برای تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی می‌توانید گزینه SPIN را انتخاب کنید و خشک کن را روی حالت NO SPIN قرار دهدید و سپس کلید START را بزنید. موفق باشید.

در حال ثبت...